NASCAR PEAK Mexico Series

La NASCAR PEAK MEXICO SERIES ye una categoría automovilística de stock cars apostada en Méxicu. El nome inicial de la competición foi Desafíu Corona mientres les temporaes 2004 a 2006, NASCAR Méxicu Series en 2007 y 2008, NASCAR Corona Series de 2009 a 2011, NASCAR Toyota Series de 2012 a 2014, NASCAR Méxicu Series en 2015 y NASCAR PEAK Mexico Series a partir de 2017.

NASCAR PEAK Mexico Series
Xeneral
Tipu de competición serie de competición d'automovilismu
Deporte deporte de motor
País Méxicu
Organizador NASCAR Mexico (en) Traducir
Historia
Fundación 2004
Competición
www.nascarmexico.com.mx/
Cambiar los datos en Wikidata

Ye'l principal certame mexicanu d'automovilismu de velocidá, y ye entamáu por NASCAR Méxicu, una joint-venture ente NASCAR y Jimmy Morales, integrante del proyeutu de la escudería Telmex. Tamién ye'l primer campeonatu de la NASCAR entamáu fora d'Estaos Xuníos (el segundu foi la NASCAR Canada Series).

A diferencia de les divisiones estauxunidenses de la NASCAR, los automóviles de la Méxicu Series tienen xasis tubular y carrocería de fibra de vidriu qu'asonsañen a modelos d'automóviles de producción.

Mientres l'añu 2016 nun se llevó a cabu la temporada del campeonatu, esto por cuenta de un cambéu d'alministración y derechos de la marca. Namái celebróse una carrera d'exhibición nel Autódromu Hermános Rodríguez el 3 y 4 d'Avientu del mesmu añu.

Predecesores editar

Inspiraos nes competencies sobre óvalu de la NASCAR, formar en Méxicu la organización SELCA qu'en 2002 empecipia en Méxicu la Truck Serie Méxicu que con pickups de xasis tubular y aproximao 19 competidores empecipiaría una esitosa organización deportiva, ensin nenguna categoría adicional de soporte.

SELCA conformó un equipu d'oficiales de pista y personal "on-track" que se capacitó y especializó pa esti tipu d'eventos, atrayendo adulces l'atención de más pilotos d'otros seriales pola oxetividá de les sos sanciones y la calidá del equipu de sofitu.

Al rematar la temporada 2003 nuna carrera denomada Teleton 100 (en referencia al Teletón televisivu de Televisa), presentóse'l nuevu stock car 2004, un Pontiac igualmente de fibra de vidriu que marcaba'l final de la Truck Series y la nacencia de la Stock Car Racing.

Nacencia del Desafíu Corona editar

Tres la intervención de la empresa OCESA y n'alcuerdu con SELCA, el Stock Car Racing pasa a ser operada comercialmente por OCESA Automovilismu y SELCA convertir de promotor y organizador en fiscalizador del nuevu Desafíu Corona. A partir d'esti momentu, OCESA Automovilismu establez un nuevu presupuestu p'ameyorar dalgunos de los autódromos mexicanos y llógrase un conveniu p'anovar dafechu'l Autódromu Potosino y ameyorar les instalaciones del trióvalo de Guadalaxara (Méxicu)

Los primeros stock cars construyéronse sobre'l mesmu xasis tubular de la Truck Serie Méxicu, camudando la carrocería ya implementando delles meyores de seguridá.

Espardimientu en medios editar

Mientres los dos años d'esistencia de la Truck Serie Méxicu, la tresmisión televisiva yera a cargu puramente de Fox Sports Llatinoamérica per televisión de paga y de manera diferida. A partir de la entrada de OCESA llógrase la tresmisión en direuto y en direutu al traviés de 4Tv de Televisa con cobertoria nacional

La prensa especializada reconoció'l trabayu de la Truck Serie Méxicu y dio siguimientu constante al serial hasta consideralo unu de los grandes pebidales de pilotos de stock cars en Méxicu; prueba d'ello ye que d'esti serial surdieron pilotos y equipos que depués probaron suerte na NASCAR Busch Series, como Jorge Goeters, Jorge Semman, Mara Reyes y Rogelio López.

Los automóviles de la NASCAR Mexico Series editar

Anque esisten dellos modelos, toos rexir so un reglamentu unificáu creáu y actualizáu constantemente por SELCA y los sos oficiales.

Les especificaciones publicaes pa 2004 son:

  • Motor Chevrolet HO 350 Vortec 5.7 Llitros de 8 cilindros
  • Motor Dodge Magnum 360 Crate Motor
  • Motor Ford 351 Roush

Xenerales:

  • Potencia máxima: 400 hp a 5850 rpm
  • Torque: 387 lb·ft a 4000 rpm
  • Tren de 16 válvules
  • Carburador Holley de cuatro gargantes aspiráu per aire *

Velocidá máxima: 280 km/h

  • Tresmisión: manual de cuatro velocidaes
  • Frenos: Discu nes 4 ruedes, doble circuitu con bombes independientes
  • Combustible: Gasolina Premium de Pemex octanos
  • Tanque de combustible: 15 galones
  • Direición: Sistema especial hidráulicu *

Suspensión: Brazos "A" independientes con amortiguadores "coil overs"

  • Neumáticos llisos:
    • Delanteros: 10x15x27.0
    • Traseros: 10x15x27.0

Xasis disponibles:

  • ENCO (Méxicu)

Carroceríes de fibra de vidriu:

Premios editar

La Truck Serie Méxicu anovó en ser la primer categoría en Méxicu n'otorgar premios n'efectivu.

Otorgar puntos a los cuarenta pilotos meyor asitiaos a la fin de cada carrera. Tamién s'otorguen cinco puntos adicionales al automóvil competidor que sía líder mientres siquier una vuelta, en cualquier condición de banderes en pista; otros cinco puntos adicionales pal pilotu y automóvil competidor que permaneza como líder por más vueltes oficiales na carrera (En casu d'empate otorgaránse la mesma cantidá de puntos a cada unu de los equipos empataos).

Categoríes coestelares editar

Col stock car empecipióse tamién la integración d'otres categoríes, que correríen como coestelares mientres les feches de la NASCAR Méxicu Series y formaríen pilotos pa ésta.

La segunda categoría per debaxo de la Méxicu Series denominóse primeramente Retu Dodge; depués foi renombrada en 2004 como T4 Series la cual foi dirixida por Pavel Fernández V., quién había fungido como Direutor de Pista y Pits nel campeonatu estelar; y a partir de 2009 ye denomada MiniStocks. Orixinalmente, la categoría yera una monomarca Dodge Neon (d'ende'l nome), na cual los pilotos pertenecíen por pareyes. En 2006 añadiéronse los Chevrolet Astra y adoptáronse midíes p'asemeyar la competición a la NASCAR, tales como un pilotu por automóvil, paraes en boxes y relargadas en doble fila, la intención de Pavel Fernández al integrar estes regles al campeonatu yera que tolos pilotos llograren tener una rápida adautación al modelu de competencia de NASCAR.

A partir de 2007 fuéronse camudando por automóviles orixinales de tracción delantera polos Mini Stocks, con motores de seis cilindros pero con xasis tubulares, carrocería de fibra de vidriu y tracción trasera como los de la Méxicu Series. Dende 2009, la categoría llámase NASCAR Méxicu Mini Stock Series en referencia a los nuevos automóviles, foi nos últimos años de la Serie que se-y camudó'l nome a Stock V6.

Otros campeonatos d'onde provienen los pilotos de la NASCAR Méxicu Series son la güei sumida Copa Mustang, la Fórmula Renault 2000 de les Amériques y les Pick Ups.

Estadístiques editar

Carrera en estacionamientos editar

La Truck Serie Méxicu celebró una de les sos carreres dientro del estacionamiento del Estadiu Azteca na Ciudá de Méxicu, formando un óvalu d'aproximao 400 metros con dovelas de formigón. Esta carrera foi única nel so tipu en Méxicu.

Primer pole mexicana en NASCAR Bush editar

El pilotu Jorge Goeters, campeón en Truck Serie Méxicu y tamién nos stock car, foi'l primer mexicanu en ganar una "pole position" na NASCAR Busch Series mientres la so carrera inaugural na Ciudá de Méxicu, la primera d'esa categoría fora d'Estaos Xuníos.

Oficiales SELCA editar

Tolos oficiales del Desafíu Corona, llamaos tamién oficiales SELCA, son miembros del Autoclub F1, un club d'automovilismu (p'aficionaos y espertos na materia) que se fundó mientres la dómina del Gran Premiu de Méxicu de Fórmula 1 y participó nos mesmos como parte de la organización On-Track (En Pista) d'estos eventos. Dalgunos de los Oficiales actuales pertenecen a eses pasaes xeneraciones.

BANDERES editar

BANDERA VERDE: Señala l'entamu d'una práutica llibre o calificada, y arranque o re-arrinque de la carrera y siempres va ser amosada ximelgada nel puestu de meta.

BANDERA MARIELLA O LLUCES MARIELLES: Encadenamientos, el puestu meta amosara doble bandera mariella solmenada y ye considerada la bandera mariella oficial, adicionalmente pueden amosase doble bandera mariella en tolos puestos de banderes. Baxar la velocidá, tien de caltenese la posición que lleva en pista.Bandera mariella local. Una condición de riesgu (autu deteníu, oxetu na pista, grava, tierra, aceite, etc.) nun sector específicu de la pista va ser señalada con una bandera mariella solmenada nel puestu previu a la zona na que se presenta esta condición de riesgu, precedida nel puestu anterior por una bandera mariella estática. Si un competidor degola so la condición de bandera mariella local, pue ser llamáu una vegada por aciu la so spotter a recuperar la so posición, de nun faelo puede aplicase una penalización d'un pasu por pits a la velocidá máxima dexada en condiciones de bandera verde. L'usu especial d'esta bandera como bandera mariella local aplícase namái nos circuitos y nun s'aplica a los óvalos. Esta bandera nun tien de ser entendida como un encadenamientu yá que l'encadenamientu siempres se va señalar con doble bandera mariella o lluces en tola pista. En casu d'agua mientres la carrera, la bandera mariella va ser exhibida siguida pola bandera colorada. Si la carrera puede volver arrincar, va empezar so condiciones de bandera mariella y va siguir a ta la bandera verde.

BANDERA AZUL Nos circuitos puede amosase nos puestos de pista. Significa qu'un competidor ta faciendo dalguna maniobra pa degolalo, tien de caltener un manexu seguru.

BANDERA MARIELLA CON FRANXES COLORAES Sirve pa indicar la perda d'adherencia na pista por dalguna razón, como aceite, tierra, arena, agua, etc. va amosase fixa o estática nel llugar onde se presente esta condición.

BANDERA COLORADA, Mientres la carrera.- Señala que tolos vehículos tendrán de conducir amodo y detenese nel llugar que sía indicáu polos Oficiales. Mientres les práutiques o calificación.- Señala que tendrán d'ingresar amodo a la parte de pits.

BANDERES ESPECIALES EN PUESTU 1/META

BANDERA BLANCA: Ta bandera señala a los competidores, que'l líder de la competencia crució la meta y empecipia la postrera vuelta de la carrera.

BANDERA DE CUADROS: Señala a los competidores el final d'una práutica, calificación o carrera.

BANDERA AZUL CON UNA RAYA DIAGONAL MARIELLA: Señala a los automóviles más lentos que'l tráficu de la carrera algamar. Significa que tienen de caltenese na llinia que tán conduciendo.

BANDERA NEGRA: Señala al pilotu que tien d'entrar al área de pits y dirixise al so caxón y esperar instrucciones del so xefe d'equipu, primeramente l'oficial del caxón correspondiente va tratar d'informar al xefe d'equipu la penalización que tendrá de cumplir el pilotu, siempres y cuando'l xefe d'equipu atopar nel so caxón. Cuando s'esibe pue ser señalando'l númberu del automóvil competidor nel tableru o pizarron del puestu númberu unu.

BANDERA NEGRA COLA CRUZ BLANCA: Puede ser amosada cuando un pilotu nun respete la bandera negra y significa qu'a partir de la vuelta en que se-y amuese les sos vueltes nun van ser rexistraes pal cronometraxe y resultancies oficiales y tienen de dir al so caxón y esperar instrucciones del oficial. Si ye autorizáu a tornar a la pista les sos vueltes van ser cuntaes a partir del momentu que torne a la pista.

BANDERES N'ÁREA DE PITS

BANDERA COLORADA CON UNA CRUZ MARIELLA: Ye señalamientu de que'l carril a pits ta zarráu.

BANDERA VERDE CON CRUZ MARIELLA: Señala que'l camín a pits ta abiertu.

Campeones editar

 
Germán Quiroga, tres veces campeón (2009-11)

Siete piloto llograron ganar el campeonatu. L'Equipu Telcel ye'l qu'equipu con más títulos (4) Solamente dos pilotos llograron más d'un títulu, Jorge Goeters (2) y Germán Quiroga (3).

Añu !Pilotu !Marca !Carreres


Victoria(s) Top 10 Poles Puntos (marxe)
2004 Carlos Pardo Pontiac 14 4 12 2 2326 (69)
2005 Jorge Goeters Pontiac / Dodge 14 4 4
2006 Rogelio López Pontiac / Dodge 14 5 7
2007 Rafael Martínez Ford 14 5 7
2008 Antonio Pérez Dodge 14 5 2 2182 (29)
2009 Germán Quiroga Ford 14 3 12 4 2273 (276)
2010 Germán Quiroga Dodge 14 3 11 2 2173 (150)
2011 Germán Quiroga Dodge 14 3 12 2 2272 (286)
2012 Jorge Goeters Mazda 14 2 12 0 539 (34)
2013 Rodrigo Peralta Ford 14 1 11 0 1198 (8)
2014 Abraham Calderón Dodge 15 0 1200 (9)
2015 Rubén García Jr. Ford 15 3 13 0 1213 (18)

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Otros campeonatos rellacionaos editar