Automovilismu de velocidá

El automovilismu de velocidá ye una modalidá d'automovilismu que s'apuesta en circuito pavimentados (en particular autódromos, pero tamién circuitos temporales como circuitos caleyeros), que s'apuesta con un formatu de carrera: l'oxetivu ye xirar un númberu determináu de vueltes nel menor tiempu posible, o bien xirar la mayor cantidá de vueltes posible nun tiempu determináu. Los principales tipos d'automóviles que s'utilicen nes carreres de velocidá son monoplaces, turismo, gran turismos, sport prototipos y stock cars.

Automovilismu de velocidá
disciplina deportiva
deporte de motor
Cambiar los datos en Wikidata
Una carrera de monoplaces.
Tanda de clasificación de stock cars nes 500 Milles de Daytona de 2004.
Dos gran turismos nes 24 Hores de Le Mans de 2007.
Campeonatu Mundial de Turismos n'Alemaña de 2005.

L'automovilismu de velocidá estrémase claramente del rally y el rally raid, que se cuerren en tramos separaos ente sigo. Les derrapadas, el rallycross y el autocross tamién se cuerren en circuitos, pero nel primer casu l'oxetivu de la carrera nun ye ser rápida sinón derrapar col automóvil, y nos restantes la superficie nun ye pavimentada.

Formatu de competición editar

Una fecha d'automovilismu de velocidá puede componese d'hasta cuatro partes distintes: tanda d'entrenamientos, tanda de clasificación, carreres clasificatorias y carrera final.

Na tanda d'entrenamientos o de práutiques (eventualmente varies), los participantes conducen alredor del circuitu evaluando les carauterístiques del mesmu y el comportamientu del automóvil. P'ameyorar los tiempos de vuelta, el pilotu modifica los distintos parámetros d'axuste de la so máquina (suspensión, neumáticos, frenos, etc).

Na tanda de clasificación o 'de calificación, los pilotos tienen de realizar vueltes lo más rápido posible al circuitu. Según la competición, los pilotos pueden tar acutaos a xirar un ciertu númberu máximu de vueltes, y pueden pilotar en solitariu o simultáneamente. En ciertos campeonatos esiste una superclasificación, qu'obliga a los pilotos meyor clasificaos a xirar nuevamente, xeneralmente ensin la presencia de los sos rivales na pista.

La carrera final ye la que da puntos pal campeonatu. Los pilotos llarguen asitiaos nuna alluna de partida, ordenaos según los resultaos de la tanda de clasificación. Los pilotos llarguen y compiten en simultáneu, intentando llegar lo antes posible a la meta una vegada cumplíu'l tiempu o les vueltes primeramente axustaes. Polo xeneral, el circuitu tien una zona de boxes onde los equipos pueden reparar los automóviles estropiaos, recargar combustible, reemplazar los neumáticos y, nes carreres de resistencia, camudar de pilotu.

En ciertos campeonatos, previu a la carrera final apuéstense mangues o carreres clasificatorias, que suelen durar menos que la carrera final y que dean pocos puntos (o nengunu) pal campeonatu. Por casu, nel Turismu Carretera, los pilotos estremar en tres grupos según los resultaos de la clasificación: el 1º, el 4º, el 7º... cuerren la primer manga, el 2º, el 5º, el 8º... cuerren la segunda, y el 3º, el 6º, el 9º... cuerren la tercera. La parrilla de salida de la carrera final armar según los puestos de llegada de los pilotos nos trés carreres clasificatorias, alternaos de manera análoga. De la mesma manera, allunar de partida de les 500 Milles de Daytona formar según los resultaos de dos mangues, que'l so orde de salida determinar a partir del resultáu de la tanda de clasificación. hlak garra N'otros casos, nun esiste una única carrera final, sinón dos o trés mangues. Ye común qu'a cada carrera correspuéndalu una tanda de clasificación distinta. Sicasí, nel Campeonatu Mundial de Turismos, la única tanda de clasificación determina l'orde de partida de la primer manga. Allunar de salida de la segunda manga formar según l'orde de llegada de la primer manga, colos ocho primeros pilotos invertíos. El GP2 Series usa'l mesmu sistema que'l Campeonatu Mundial de Turismos, cola diferencia de que la primer carrera ye más llarga y da más puntos que la segunda.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar