La Ford Motor Company (comúnmente conocíu a cencielles como Ford) ye una Empresa Multinacional d'Estaos Xuníos fabricante d'automóviles con sede en Dearborn, un suburbiu de Detroit. Foi fundada por Henry Ford ya incorporóse el 16 de xunu de 1903. La compañía viende automóviles y vehículos comerciales so la marca Ford y la mayoría de los coches de luxu so la marca Lincoln. Ford tamién tien brasilana SUV fabricante, Troller , y el rendimientu del coche fabricante australianu FPV . Nel pasáu, tamién se produció tractores y componentes de automoción. Ford tien una participación del 8% nel Aston Martin del Reinu Xuníu, y una participación del 49% en Jiangling de China. Tamién tien una serie d'empreses conxuntes, una en China ( Changan Ford ), unu en Taiwán ( Ford Lio Ho ), una en Tailandia ( AutoAlliance Tailandia ), una en Turquía ( Ford Otosan ), y unu en Rusia ( Ford Sollers ). Ta inscrita na Bolsa de Nueva York y ta controlada pola familia Ford , anque tienen la propiedá minoritaria (pero la mayoría de los derechos de votu).[1][2]

Ford Motor Company
productor d'automóviles, negociu, empresa de capital abiertu, marca y holding (es) Traducir
Llocalización
Sede Dearborn
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica sociedad de Delaware (es) Traducir
Historia
Fundación16 xunu 1903
Fundador Henry Ford
Orixe del nome Henry Ford
Organigrama
Dueñu familia de Henry Ford (es) Traducir
Presidente William Clay Ford, Jr. (es) Traducir (1r xineru 1999)
Direutor executivu Jim Farley (1r ochobre 2020)
Sector
Industria industria del automóvil
Productos destacaos camión
coche pasaxeros
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Forma parte de
Datos económicos
Bolsa de valores S&P 500
Parte de Bolsa de Nueva York F
Emplegaos 186 000 (2020)
Activos totales 257 000 000 000 $ (2021)
Ingresos totales 158 057 000 000 $ (2022)
Beneficiu netu −1 981 000 000 $ (2022)
Beneficiu enantes d'impuestos 6 276 000 000 $ (2022)
Varios
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Ford introdució métodos pa la fabricación a gran escala de los coches y la xestión a gran escala d'una fuercia de trabayu industrial utilizando secuencies de fabricación ellaborada por inxeniería tipificados por movimientu llinies de montaxe. En 1914, estos métodos fueron conocíos en tol mundu como'l fordismu . Ex filiales britániques de Ford: Jaguar y Land Rover, adquiríes en 1989 y 2000, respeutivamente, fueron vendíes a Tata Motors en marzu de 2008. Ford yera'l dueñu del fabricante d'automóviles suecu Volvo dende 1999 hasta 2010.[3] En 2011, Ford suspendió la marca Mercury, en virtú del cual comercializárase coches de luxu de nivel d'entrada nos Estaos Xuníos, Canadá, Méxicu, y el Mediu Oriente dende 1938.

Mientres la crisis financiera a principios del sieglu 21, tuvo cerca de la quiebra, pero dende entós volvió ser rentable.

Ford ye'l segundu mayor fabricante d'automóviles con sede n'EEXX (precedíu por General Motors) y el quintu más grande nel mundu (por detrás de Toyota , Volkswagen , Hyundai-Kia y General Motors) basáu na producción de vehículos del 2015. A finales de 2010, Ford foi'l quintu mayor fabricante d'automóviles n'Europa.[4] Ford ye la empresa con sede n'América polo xeneral clasificáu n'octavu llugar nel 2010 de Fortune 500 llista, sobre la base de los ingresos globales en 2009 de $ 118,3 mil millones.[5] En 2008, Ford produció 5.532 millones d'automóviles y emplegó a cerca de 213.000 emplegaos n'alredor de 90 plantes ya instalaciones en tol mundu.[6]

La compañía salió a bolsa en 1956, pero la familia Ford, al traviés d'aiciones especiales de Clase B, inda caltienen 40 per cientu de los derechos de votu.[2][7]

See central de Ford en Dearborn.
Primer planta d'armáu de Ford n'Arxentina, c. 1921.
Unu de los últimos modelos del Ford T.
Detalle de la trompa d'un Ford 1952, en L'Habana.
Ford Mondeo de tercer xeneración.
Ford Explorer de quinta xeneración.
Ford F-100 1971.
Ford Ranger.
Ford Falcon arxentín de 1983.
Ford Transit Connect.
Ford F-350.
Ford Y-Series Van.
Ford EcoSport.
Ford Fiesta.
Ford Mustang.

Historia editar

Ford, foi fundada'l 16 de xunu de 1903 con 28.000 dólares apurríos por once inversores, ente los que s'incluyía los sociu que-y dio nome a la compañía, Henry Ford, qu'entós daquella cuntaba con 40 años d'edá. Nos sos primeros años, Ford producía unos pocos coches per día na so fábrica na avenida Mack en Detroit, Michigan.

La familia Ford caltuvo'l control de la compañía mientres cuasi 100 años. Ford foi una de les empreses que llogró sobrevivir a la crisis o Gran Depresión de los años 30.

En 1908, la Compañía Ford llanzó'l modelu Ford T, que la so primer unidá foi fabricada na planta manufacturera de Piquette. La compañía tuvo que treslladar pocu dempués les sos instalaciones de producción a la planta d'Highland Park, más grande que l'anterior, pa poder satisfaer la demanda del nuevu modelu T.

Escontra 1913, la compañía desenvolviera toles téuniques básiques de llinia de producción y producción en masa. Ford creó la primer llinia de producción móvil del mundu esi añu, que amenorgó'l tiempu d'ensamblaxe del xasis de 12 hores y media a 100 minutos.

El primer modelu diseñáu y realizáu pa Europa foi'l Ford Y 8 HP.

Primeros pasos n'Europa editar

Ford creó una filial británica en 1909 y empezó a fabricar los sos modelos en Trafford Park en 1911. En 1923 creó una nueva fábrica en Dagenham. Depués de la Segunda Guerra Mundial, Ford mercó fábriques en Walthamstow y Langley. En 1961, la Ford Motor Company mercó toles aiciones de la filial británica. Na década de 1960 incorporáronse fábriques en Halewood, Basildon, Swansea y Cork.

N'Alemaña, Ford fabricó automóviles en Berlín dende 1926 hasta 1931. En 1931 empezó a fabricar modelos en Colonia. Los modelos alemanes y británicos pertenecíen ente sigo nos demás países d'Europa.

En 1964, Ford inauguró una fábrica en Genk (Bélxica). En 1965 llanzaron el primer modelu desenvueltu en xunto, la furgoneta Ford Transit. En 1967, les filiales alemana y británica de Ford fundir so la denominación Ford d'Europa, al empar que llanzaron el Ford Escort. En 1976 ingresaron nel segmentu B col Ford Fiesta, ya inauguraron una fábrica n'España.

Na década de 2000, Ford inauguró fábriques en Turquía, Rusia y Rumanía. En 2013 Ford dexó de fabricar automóviles nel Reinu Xuníu, anque caltién fábriques de motores y tresmisiones, y en 2014 cerró la fábrica de Genk.

Cronoloxía editar

  • 2015 Ford Motor Company cierra l'exerciciu 2014 con un total de 6,32 millones d'unidaes vendíes y 144.100 millones de dólares d'ingresos.[8]

Modelos editar

El Modelu T editar

El Ford T apaeció nel mercáu'l 1 d'ochobre de 1908 y presentaba una gran cantidá d'innovaciones. Por casu, tenía los volante a la izquierda, siendo esto daqué que la gran mayoría de les otres compañíes llueu copiaron. Tol motor y la tresmisión diben zarraos, los cuatro cilindros taben encaxaos nun bloque sólidu y la suspensión funcionaba por aciu dos muelles semi-elípticos. L'automóvil yera bien senciellu de conducir y, más importante, bien baratu y bono de reparar. Yera tan baratu que, con un costu de 825 dólares d'Estaos Xuníos en 1908 (el preciu cayía cada añu), para 1920 la gran mayoría de conductores aprendieren a conducir nel Ford T.

Ford tamién s'esmoleció d'instaurar una publicidá masivo en Detroit, asegurándose de qu'en cada periódicu apaecieren hestories y anuncios sobre'l so nuevu productu. El so sistema de concesionarios locales dexó que l'automóvil tuviera disponible en cada ciudá de EE. XX. Pela so parte, los concesionarios (empresarios independientes) fueron arriqueciéndose y ayudaron a espublizar la idea mesma del automovilismu, empezando a desenvolvese los clubes automovilísticos p'ayudar a los conductores y pa salir más allá de la ciudá. Ford taba encantáu de vender a los granxeros, que miraben el vehículu como un inventu más p'ayudar nel so trabayu.

Les ventes disparáronse. Mientres dellos años diben batiéndose los mesmos récores del añu anterior. Les ventes devasaron los 250.000 vehículos en 1914. Pela so parte, siempres a la caza del amenorgamientu de costos y mayor eficiencia, Ford introdució nes sos plantes en 1913 (añu nel que s'instaló n'Arxentina) les cintes d'ensamblaxe móviles, que dexaben una medría enorme de la producción.

Magar se-y suel dar el méritu a Ford por esta idea, les fontes contemporánees indiquen que'l conceutu y el so desenvolvimientu partió de los emplegaos Clarence Avery, Peter Y. Martin, Charles Y. Sorensen y C. H. Wills. Para 1916 el preciu cayera a 360 dólares pol automóvil básicu, llegando les ventes a la cifra de 472.000.[9]

Pa 1920 la metá de los coches en EE. XX. yeren el modelu T de Ford. Ford escribió nel so autobiografía que «cualquier veceru puede tener el coche del color que quiera siempres y cuando seya negru».[10] Hasta la invención de la cadena d'ensamblaxe, na que'l color que s'utilizaba yera'l negru porque tenía un tiempu d'ensugáu más curtiu, sí qu'hubo Ford T n'otros colores, incluyendo'l colloráu. El diseñu foi fervientemente impulsáu y defendíu por Henry Ford, y la so producción siguió hasta finales de 1927. La producción total final foi de 15.007.034 unidaes, récor que se caltuvo mientres los siguientes 45 años.

En 1920 el presidente de EE. XX. Woodrow Wilson pidió personalmente a Henry Ford que se presentara a les eleiciones al Senáu pol estáu de Michigan como representante del partíu demócrata. Anque la nación atópase en guerra, Ford amosóse como un políticu pacifista y defensor de la Sociedá de Naciones. Polo que n'avientu de 1918 Henry Ford pasó la presidencia de la so compañía al so fíu, Edsel Ford. Henry, sicasí, caltuvo la so autoridá sobre les decisiones finales y n'ocasiones modificó dalguna de les decisiones del so fíu. Henry y Edsel mercaron toles aiciones que quedaben del restu d'inversores colo que la propiedá absoluta de la compañía quedó na familia.

editar


Asuntos Corporativos editar

La Direición Executiva editar

Los miembros de la xunta de Ford en mayu de 2017 tienen: Stephen Butler, Kimberly Casiano , Anthony F. Earley, Jr., Edsel Ford II , William Clay Ford Jr. (Presidente Executivu), Jim Hackett (Presidente y CEO), James H. Hance, Jr., William W. Helman IV, Jon M. Huntsman, Jr., William Y. Kennard, John C. Lechleiter, Ellen Marram, Gerald L. Shaheen, John L. Thornton , Lynn Vojvodich, y John S. Weinberg.[11]

Resultaos Financieres editar

En 2010, Ford llogró un beneficiu netu de $ 6.6 mil millones y amenorgó la so delda de $ el 33,6 mil millones a $ 14.5 billón reducción de los pagos d'intereses en $ 1 billón tres el so beneficiu netu 2009 de $ 2,7 mil millones.[12][13] Nos EE.XX., la serie F foi'l vehículu más vendíu de 2010. Ford vendió 528,349 camiones de la serie F mientres l'añu, una medría del 27,7% con al respective de 2009, d'un total de ventes de 1,9 millones de vehículos , o cada unu de cada cuatro vehículos Ford vendió. Camiones cuntes de ventes pa una gran porción de les ganancies de Ford, acordies con EE.XX.[14] Anguaño realineación de Ford tamién incluyó la venta del so filial de propiedá total, Hertz Rent-a-Car a un capital priváu grupu por $ 15 mil millones n'efectivu y l'adquisición de la delda. La venta completóse'l 22 d'avientu de 2005. Un 50-50 empresa conxunta con Mahindra & Mahindra de la India, llamáu Mahindra Ford India, Limited (mIFL), terminó cola compra de Ford a cabo participación restante de Mahindra na compañía en 2005.[15] Ford xubiera primeramente la so participación hasta'l 72% en 1998.[16] ente 2007 y 2012, Ford beneficiar de $ 1,57 mil millones n'incentivos fiscales locales.[17][18]

Automovilismu editar

 
Ford GT40 de Le Mans.
 
Ford GT de Le Mans.
 
Ford Fusion de la Copa NASCAR.
 
Ford Mondeo de Superturismo.

Ford compitió oficialmente en carreres d'automovilismu en numberoses disciplines y rexones.

En Fórmula 1, Ford foi provisor de motores dende 1967 hasta 2004 al traviés de la preparadora Cosworth. Llogró 176 victories de la mano de los equipos Lotus y McLaren ente otros. Tamién participó de manera semioficial con Stewart Grand Prix dende 1997 hasta 1999 y con Jaguar Racing dende 2001 hasta 2004.

Ford tamién compitió en IndyCar en collaboración con Cosworth. Llogró seis victories nes 500 milles d'Indianapolis dende 1965 hasta 1971 per parte de los pilotos Jim Clark, Graham Hill, A. J. Foyt, Mario Andretti y Al Unser, y otros dos en 1995 y 1996 con Jacques Villeneuve y Buddy Lazier.

Tamién n'Estaos Xuníos, participó na Copa NASCAR coles sos marques Ford (dende 1955), Mercury (décades de 1950 a 1980), Lincoln (1949 a 1957) y Edsel (1959), de la mano de los equipos Roush, Penske, Petty y Yates ente otros. Tuvo ente los sos pilotos a Buck Baker, Ned Jarrett, David Pearson, Bill Elliott, Dale Jarrett, Alan Efrain, Matt Kenseth.

N'automóviles deportivos, el Ford GT40 ganó cuatro ediciones consecutives de les 24 Hores de Le Mans dende 1966 hasta 1969 colos equipos de Carroll Shelby y John Wyer, y ganó'l Campeonatu Mundial de Resistencia de 1966, 1967 y 1968. En 2016, la marca retornaó al Campeonatu Mundial de Resistencia y el IMSA SportsCar Championship col nuevu Ford GT.

Amás, Ford compitió oficialmente col Ford Mustang na Trans-Am y el Campeonatu IMSA GT. Anguaño produz automóviles veceros pal SCCA World Challenge y el Continental Tire Challenge.

N'Europa, Ford participó en rally dende la década de 1960. Apostó'l Campeonatu Mundial de Rally dende 1973 hasta 1979, resultando campeón de marques y pilotos con Björn Waldegård en 1979, y subcampeón de marques en 1977 y 1978. La marca participó intermitentemente dende 1986 hasta 1996. En 1997 consolidó la so participación oficial cola estructura de M-Sport, adoptando la denominación Ford World Rally Team. Foi campeón de marques en 2006 y 2007, al empar que llogró diez subcampeonatos hasta que dexó de competir oficialmente depués de 2012.

Ford tamién se destacó nel Campeonatu Européu de Rallycross, el Campeonatu Global de Rallycross y los X Games colos pilotos Martin Schanche, Kenneth Hansen, Sverre Isachsen, Toomas Heikkinen, Andreas Bakkerud, Tanner Foust, Ken Block y Brian Deegan.

En turismos, Ford destacar col Ford Sierra nel Campeonatu Mundial de Turismos y el Campeonatu Británicu de Turismos. Na década de 1990, participó col Ford Mondeo (Conocíu como Ford Javierto en Portugal) nos distintos campeonatos de Superturismo. Dende la década de 2000, compitió col Ford Focus nel Campeonatu Mundial y el Campeonatu Británicu, anque'l so sofitu oficial foi esporádicu.

Per otra parte, Ford tien una llarga tradición nel Turismu Carretera arxentín y el V8 Supercars australianu, onde caltién una fuerte rivalidá coles marques Chevrolet y Holden de General Motors. Tamién participó oficialmente nel TC 2000 arxentín y el Campeonatu Arxentín de Rally con equipu oficial.

Modelos actuales editar

Añu Modelu Segmentu Imaxe

Modelos a la venta editar

1996- Presente |

align="center" |Ka

 

1976- Presente |

align="center" |Fiesta

Segmentu B  
1998- Presente |

align="center" |Focus

Segmentu C  
1993- Presente |

align="center" |Mondeo

Segmentu D  
2007- Presente |

align="center" |Kuga

Segmentu C  
2003- Presente |

align="center" |C-Max

Segmentu C  
2006- Presente |

align="center" |S-Max

Segmentu D  
2012- Presente |

align="center" |B-Max

Segmentu B  
1995- Presente |

align="center" |Galaxy

Segmentu D  
2003- Presente |

align="center" |Ford EcoSport

Segmentu B  
1964- Presente |

align="center" |Ford Mustang

Segmentu C  
2010-Presente |

align="center"|Ford Figo

Segmentu B  

Comerciales editar

N'otros mercaos editar

Touterréns editar

Pickups editar

Performance editar

Modelos pasaos editar

Modelos Prototipos editar

Sedes y subsidiarias editar

Fábriques del grupu Ford editar

[20]

 
Ford Mondeo.
 
Ford Kuga.
 
Ford ThunderBird.
 
Ford Taurus.
 
Autobús Ford Transit.
Llocalización Ciudá !Nome !Productos


Emplegaos
  Estaos Xuníos Flat Rock AutoAlliance International 2.621
  Estaos Xuníos Buffalo Buffalo Stamping Componentes 823
  Estaos Xuníos Chicago Chicago Assembly 2.584
  Estaos Xuníos Chicago Heights Chicago Stamping Componentes 781
  Estaos Xuníos Brook Park Cleveland Engine #1
  • Duratec 30
  • Duratec 35
  Estaos Xuníos Brook Park Cleveland Engine #2
  • Duratec 25
  • Duratec 30
  • RFF y DAMB
813
  Estaos Xuníos Dearborn Dearborn Engine
  • Duratec 20
  • Duratec 23
911
  Estaos Xuníos Dearborn Dearborn Stamping 588
  Estaos Xuníos Dearborn Dearborn Truck Ford F-150
  Estaos Xuníos Detroit Ford Renaissance Global Logistics
  Estaos Xuníos Claycomo Kansas City Assembly 4.684
  Estaos Xuníos Louisville Kentucky Truck Assembly 5.154
  Estaos Xuníos Lima Lima Engine
  • Vulcan V6
  • Jaguar AJ35
  • Duratec 35
730
  Estaos Xuníos Livonia Livonia Transmission
  • AX4S
  • 4R70W
  • 6R
1.849
  Estaos Xuníos Louisville Louisville Assembly Plant 2.100
  Estaos Xuníos Wayne Michigan Assembly Plant Ford Focus
  Estaos Xuníos Allen Park New Model Programs Development Center
  Estaos Xuníos Avon Lake Ohio Assembly Ford Econoline 1.821
  Estaos Xuníos Ypsilanti Rawsonville Parts Componentes
  Estaos Xuníos Romeo Romeo Engine
  • Motor Intech
  • Motor Triton
1.160
  Estaos Xuníos Sharonville Sharonville Transmission Tresmisiones 1.478
  Estaos Xuníos Sterling Heights Van Dyke Transmission Plant Trnasmisiones 1.260
  Estaos Xuníos Walton Hills Walton Hills Stamping Paneles 607
  Estaos Xuníos Wayne Wayne Stamping & Assembly
  Estaos Xuníos Woodhaven Woodhaven Forging Componentes de motor
  Estaos Xuníos Woodhaven Woodhaven Stamping Paneles 1.359
  Canadá Windsor Essex Engine
  • Motor Triton
  • Motor Essex V6
1.359
  Canadá Windsor Windsor Engine
  • Motor Triton V10
  • Motor modular Ford 4.6 y 5.4
1.850
  Canadá Oakville Oakville Assembly
  • Lincoln MKX
  • Ford Edge
  • Ford Flex
  • Lincoln MKT
3.820
  Méxicu General Escobedo Blue Diamond Truck
  • Ford F-650
  • Ford F-750
  • Ford LCF
  Méxicu Chihuahua Chihuahua Engine
  • Motor Duratec I44, 4L
  • Motor 6,7L V8
  • Motor DieselFord F-650
690
  Méxicu Cuautitlán-Izcalli Cuautitlán Assembly
  Méxicu Hermosillo Hermosillo Stamping & Assembly
  • Ford Fusion
  • Lincoln MKZ
  Méxicu Monterrey IMMSA Xasis
  Brasil Camaçari Bahia Plant
  • Ford Fiesta
  • Ford EcoSport
  Brasil Ipiranga Ipiranga Assembly
  Brasil Sao Bernardo do Campo Sao Bernardo Assembly
  • Ford Courier
  • Ford Ka
  • Ford F-Series
  • Ford EcoSport
  Brasil Taubate Taubate Chassis
  • Componentes
  • Motores
  Brasil Taubate Taubate Chassis
  • Componentes
  • Motores
  Arxentina Santa Fe Metcon Casting Componentes
  Arxentina Buenos Aires Pacheco Stamping & Assembly
  • Ford F100
  • Ford Ranger
  • Ford Focus II
  • Ford EcoSport
2.123
  Venezuela Valencia Valencia Assembly
  España Almussafes Valencia Body and Assembly
  • Ford Kuga
  • Ford Transit Connect
  • Ford Mondeo
  • Ford S-Max
  • Ford Galaxy
8.100
  Portugal Setubal Setubal Assembly Ford Galaxy
  Portugal Azambuja Azambuja Assembly
  • Ford Fiesta
  • Ford Focus
  • Ford Mondeo
  Francia Blanquefort Bordeaux Transaxle Tresmisiones 947
  Alemaña Rheine Rheine Assembly
  Alemaña Saarlouis Saarlouis Body & Assembly
  • Ford Focus
  • Ford C-Max
  • Ford Grand C-Max
1.276
  Alemaña Colonia Tekfor Cologne GmbH 352
  Alemaña Colonia Cologne Body & Assembly
  • Ford Fiesta
  • Ford Mondeo
4.141
  Alemaña Colonia Cologne Engine Motor V6 1.008
  Alemaña Colonia Cologne Forge and Die Cast Componentes
  Alemaña Colonia Cologne Tool and Die Cast 1.144
  Alemaña Colonia Cologne Transmission Tresmisiones 1.590
  Reinu Xuníu Bridgend Bridgend Engine Motores 2.013
  Reinu Xuníu Croydon Croydon Stamping
  Reinu Xuníu Dagenham Dagenham Engine Motores 2.047
  Reinu Xuníu Dagenham Dagenham Tool & Die
  Reinu Xuníu Liverpool Getrag Ford Transmission Tresmisiones 731
  Reinu Xuníu Halewood Halewood Transmission Transmisión
  Rumanía Craiova Ford Romania
  • Ford Transit Connect
  • Ford B-MAX
  Eslovaquia Kechnec Kechnec Transmission Transmisión
  Rusia San Petersburgu Ford Motor Company ZAO
  • Ford Focus
  • Ford Mondeo
  • Ford EcoSport
1.571
  Sudáfrica Port Elizabeth Ford Motor Company of South Africa Motores 815
  Sudáfrica Silverton Ford Motor Company of Southern Africa, Ltd.
  • Ford Bantam
  • Ford Fiesta
  • Ford Tracer
  • Ford Ikon
  • Ford Ranger
  • Mazda SOHO
  • Mazda Etude
  • Mazda Rustler
  • Canter
3.752
  Turquía Kocaeli Ford Otosan Assembly Ford Transit
  Turquía Eskisehir Ford Otosan Engine
  • Tresmisiones
  • Motores
  • Exes
1.676
  India Tamil Nadu Ford India, Ltd.
  • Ford Endeavour
  • Ford Fiesta
  • Ford Figo
  • Ford EcoSport
2.100
  India Gujarat Ford India, Ltd. Apertura prevista pa 2014
  Malasia Selangor Ford Malaysia Sdn. Bhd
  • Ford Laser
  • Ford Telstar
  • Ford Ranger
  • Ford Econovan
  • Ford Transit
  • Ford Trader
705
  Taiwán Chung Li Ford Lio Ho Assembly
  • Motores
  • Ford Econovan
  • Ford Fiesta
  • Ford Mondeo
  • Ford Llueu
  • Ford Tierra
  • Mazda 323
  • Mazda Bongu |1.732
  China Nanchang Jiangling Motors Corp., Ltd. Ford Transit 7.258
  China Nanjing Changan Ford Mazda Engine Co. Motores 700
  Tailandia Pleukdang AutoAlliance Thailand
  • Ford Fiesta
  • Ford Ranger
  • Ford Everest
  • Mazda 2
  • Mazda 3
  • Mazda BT-50
3.618
  Vietnam Hai Duong Hai Duong Assembly, Ford Vietnam, Ltd.
  • Ford Laser
  • Ford Transit
  • Ford Ranger
  • Ford Escape
  • Ford Mondeo
  • Ford Focus
  • Ford Everest
  Australia Campbellfield Broadmeadows Assembly
  • Ford Falcon
  • Ford Falcon Ute
  • Ford Territory
2.088
  Australia Norlane Geelong Aluminum Casting Componentes del motor
  Australia Norlane Geelong Chassis Componentes
  Australia Norlane Geelong Engine Motores 644
  Australia Norlane Geelong Iron casting Motores
  Australia Norlane Geelong Stamping Paneles 1.152

Referencies editar

  1. Muller, Joann. Ford Family's Stake Is Smaller, But They're Richer And Still Firmly In Control. Forbes. https://www.forbes.com/sites/joannmuller/2010/12/02/ford-familys-stake-is-smaller-but-theyre-richer-and-remain-firmly-in-control/#2bb4032a2174. Consultáu'l 1 de xunu de 2017. 
  2. 2,0 2,1 Rogers, Christina (12 de mayu de 2016) (n'inglés). Shareholders Again Back Ford Family. Wall Street Journal. ISSN 0099-9660. http://www.wsj.com/articles/shareholders-again-back-ford-family-1463087314. Consultáu'l 1 de xunu de 2017. 
  3. Ford. «Ford». Archiváu dende l'orixinal, el 3 d'agostu de 2010. Consultáu'l 31 de mayu de 2017.
  4. (n'inglés) Fortune 500 2010. Fortune. 9 de mayu de 2014. http://fortune.com/fortune500/2010/. Consultáu'l 1 de xunu de 2017. 
  5. "REXISTRU DE PASAXEROS coche nuevu pol fabricante EUROPEA UNIUM (XE)". http://www.acea.be/images/uploads/files/20110114_PRPC-FINAL-1012.xls. Consultáu'l 31 de mayu de 2017. 
  6. Ford. «Producción en 2008». Archiváu dende l'orixinal, el 19 d'abril de 2011. Consultáu'l 31 de mayu de 2017.
  7. Muller, Joann. William Clay Ford's Legacy Cemented Family's Dynasty. Forbes. https://www.forbes.com/sites/joannmuller/2014/03/09/william-clay-fords-legacy-cemented-familys-dynasty/#663y746645y8. Consultáu'l 1 de xunu de 2017. 
  8. Los estraordinarios lastran el beneficiu de Ford en 2014, na axencia Europapress.es, consultáu'l 29/01/2015
  9. Lewis 1976, páxs. 41-59
  10. Henry Ford. «My Life and Work» (inglés). Consultáu'l 3 de marzu de 2010.
  11. «People | Ford Media Center» (inglés). Consultáu'l 1 de xunu de 2017.
  12. «Tabla d'ingresos». Archiváu dende l'orixinal, el 14 d'avientu de 2010. Consultáu'l 31 de mayu de 2017.
  13. Bloomberg Bussines. «Ford 2010 de la ONX beneficiu Mas Alto NUna Década A midida que aumenten les ventes .». Consultáu'l 31 de mayu de 2017.
  14. (n'inglés) As gas prices rise, is Ford stock still a good bet? - USATODAY.com. USATODAY.COM. https://usatoday30.usatoday.com/money/perfi/columnist/krantz/2011-03-30-ford-stock-rising-gas-prices.htm. Consultáu'l 1 de xunu de 2017. 
  15. «"Ford Asigna $ 75 Millones pa Operaciones na India"». Consultáu'l 1 de xunu de 2017.
  16. «Ford India Pvt Ltd- about, dealers, models, plant location map and more». Consultáu'l 1 de xunu de 2017.
  17. Story, Louise (1 d'avientu de 2012) (n'inglés). As Companies Seek Tax Deals, Governments Pay High Price. The New York Times. ISSN 0362-4331. http://www.nytimes.com/2012/12/02/us/how-local-taxpayers-bankroll-corporations.html. Consultáu'l 1 de xunu de 2017. 
  18. Story, Louise. «Explore Government Subsidies». Consultáu'l 1 de xunu de 2017.
  19. Constancia de CUIT
  20. http://corporate.ford.com/our-company/operations-worldwide

Enllaces esternos editar