La misión New Horizons (' Nuevos Horizontes ') ye una misión espacial non tripulada de la percancia espacial d'Estaos Xuníos (NASA) destinada a esplorar Plutón, los sos satélites y probablemente el Cinturón de Kuiper. La sonda llanzar dende Cabu Cañaveral el 19 de xineru de 2006 en retardándose por mal tiempu la fecha orixinal de llanzamientu. New Horizons viaxó primero escontra Xúpiter, onde llegó en febreru-marzu de 2007. Al so pasu per Xúpiter aprovechó l'asistencia gravitatoria del planeta p'adquirir una diferencia de velocidá d'unos 4.023,36 m/s (14.484 km/h). Llegó al puntu más cercanu a Plutón el 14 de xunetu de 2015, a les 11:49:04 UTC. En dexando tras Plutón, la sonda probablemente sobrevuele unu o dos oxetos del cinturón de Kuiper.

New Horizons
sonda espacial
Información
Fabricante Laboratorio de Física Aplicada (es) Traducir
Parte de Programa New Frontiers
Historia
Operadores
   NASA
Acontecimientos significativos Llanzamientu espacial (19 xineru 2006) (en Complejo de lanzamiento espacial 41 de Cabo Cañaveral (es) Traducir)
sobrevuelo (es) Traducir (13 xunu 2006)
sobrevuelo planetario (es) Traducir (28 febreru 2007)
sobrevuelo planetario (es) Traducir (14 xunetu 2015)
sobrevuelo planetario (es) Traducir (1r xineru 2019)
Carauterístiques
Fuercia motora GPHS-RTG (en) Traducir
Masa 478 quilogramos, 401 quilogramos, 29,62 quilogramos y 76,8 quilogramos
New Horizons Juno (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Dempués de la Rosetta, que viaxó a unos 108.000Km/h ente payares de 2009 y agostu de 2014, gracies a les asistencies gravitacionales de la Tierra (tres veces) y de Marte (una), y de la Voyager 1 y xusto per delantre de la Voyager 2 ye la sonda espacial con mayor velocidá, algamando respectu al Sol una diferencia máxima ente les velocidaes inicial y final de 15,1 km/s. (54.000 km/h aproximao)[1]

Antecedentes editar

Esta sonda ye la primer misión del proyeutu de New Frontiers de la NASA (Sondes de mediu costu, más cares que les de tipu Discovery, y más barates que les Flagship); el costo total de la misión ye del orde de 650 millones de dólares nun periodu de 15 años (2001 a 2016).

La sonda foi construyida pol Institutu de Desenvolvimientu Southwest (SwRI) y pol Llaboratoriu Johns Hopkins. Amás de los sos preseos científicos, la sonda lleva una coleición de 434 738 nomes arrexuntaos pol sitiu web de la misión y guardaos nun discu compactu, una pieza de la SpaceShipOne y una bandera d'Estaos Xuníos,[2] según una moneda de 25 centavos de Florida y cenices del descubridor de Plutón, l'astrónomu Clyde Tombaugh.[3]

Oxetivos editar

 
Trayeutoria de la New Horizons', en colloráu la órbita de 2014 MU69.

Los oxetivos principales de la misión son la carauterización de la xeoloxía global y morfoloxía del planeta nanu Plutón y los sos satélites, l'estudiu de la composición superficial de dichos cuerpos y la carauterización de l'atmósfera de Plutón. Otros oxetivos inclúin l'estudiu de la variabilidá nel tiempu de la superficie y atmósfera de Plutón, llograr imáxenes de Plutón y Caronte n'altu resolución, buscar satélites y aniellos adicionales alredor de Plutón, y posiblemente carauterizar unu o dos oxetos de la Cinturón de Kuiper.

El 28 d'agostu de 2015 la NASA anunció que'l siguiente oxetivu de la sonda va ser el sobrevuelu del oxetu tresneptunianu 2014 MU69 a principios de 2019.[4]

Llanzamientu editar

 
Llanzamientu de la sonda New Horizons.

El so llanzamientu foi programáu orixinalmente'l 17 de xineru de 2006 pa dexar una inspeición más refecha de los propulsores de querosenu del cohete Atles, y por retrasos menores el llanzamientu treslladar al 19 de xineru de 2006 desapegando dende la Base de la Fuercia Aérea en Cabu Cañaveral.

Pal so llanzamientu foi usáu un cohete Atles V, con una tercer etapa de combustible sólidu Star 48b p'aumentar el so velocidá d'escape, dándo-y al cohete un emburrie total de 9 MN y una masa total de 726 000 kg.[5]

La ventana de llanzamientu en xineru de 2006 y tres un curtiu alcuentru col asteroide (132524) APL, dexó-y algamar Xúpiter, el 28 de febreru de 2007 tuvo'l so máximu acercamientu al planeta a una distancia de 2.3 millones de quilómetros (1.4 millones de milles), realizando de siguío una maniobra d'asistencia gravitatoria, dexando aforrar 3 años de viaxe pa llegar a Plutón, mientres el sobrevuelu de Xúpiter pudieron realizase test de los preseos y posibilidaes de la sonda, unviando información sobre l'atmósfera, les sos llunes y la so magnetosfera. Tres la visita a Xúpiter la sonda foi puesta n'estáu d'envernía pa caltener tolos preseos d'a bordu, salvo un pequeñu chequeo añal qu'había que face-y.[6] La sonda tien el récor de la velocidá más alta con al respective de la Tierra y dica agora unica qu'algamó la velocidá d'escape del Sol ensin maniobres d'asistencia gravitatoria.

Preseos editar

 
Preseos de la sonda New Horizons

Los preseos na sonda tán diseñaos por qu'en el curtiu paso sobre Plutón y Caronte llógrese la mayor información posible, como por casu la composición y comportamientu de l'atmósfera, la forma en que'l vientu solar interactúa cola mesma, los elementos xeográficos.[7]

Carauterístiques téuniques editar

La nave foi construyida en aluminiu, con forma de triángulu, con 0.70 m d'altu, 2.1 m de llargu y 2.7 m d'anchu, y pesaba nel llanzamientu 478 kg, 77 kg de los cualos correspuenden al combustible y 30 kg a los preseos científicos. Cuando llegó a Plutón pesó namái 445 kg.[8] Tien una antena parabólica d'alta ganancia de 2.1 m de diámetru, montada na parte cimera del triángulu. El triángulu contién los equipos electrónicos, cableaxe y los sistemes de propulsión. Nel centru del triángulu hai un adaptador de separación. Na punta del mesmu, ta montáu'l xenerador termoeléctricu de radioisótopos (RTG, poles sos sigles n'inglés) p'amenorgar la interferencia colos equipos. Nun hai bateríes a bordu, polo que tola eletricidá ye producida pol RTG con pastillas de plutoniu-238, recubiertes con iridiu y envueltes en grafitu. Los RTG xeneren 240 W de 30 V nel llanzamientu, y va amenorgase a 200 W a la llegada a Plutón. El control de temperatura consiguir con pintura negra térmica, cobertores térmicos, el calor que produz la RTG, radiadores, persianes y calentadores llétricos.

La nave tien tres eje estabilizaos, usando como propulsión un tanque de hidracina fechu de titaniu con 77 kg de propelente montáu nel centru del triángulu que lu impulsa a una velocidá de 290 m/s (1 044 km/h). El tanque impulsa 16 motores de hidracina: 4 de 4,4 N d'emburrie pa correiciones de trayeutoria y dolce de 0,9 N, usaos para correiciones d'actitú y otres maniobres. Tocantes a la navegación y l'orientación de la sonda, l'actitú determinar usando dos cámares de siguimientu d'estrelles (Star Trackers) con sensores CCD y un catálogu d'estrelles. Tamién s'usa una doble unidá de midida inercial (MIMU) conteniendo caúna trés xiroscopios y trés acelerómetros que caltienen estable'l vehículu espacial. La nave ye controlada por aciu cuatro ordenadores: un sistema de comandos, xestión de datos, orientación, y el procesador. El procesador ye un Mongoose-V de 12 MHz (una versión ameyorao y preparao pa soportar la radiación del MIPS R3000). Tamién s'usen relós de tiempu, amás de software. Estos equipos atopar nun IEM (Integrated Electronics Module); hai dos d'ellos. Los datos rexistrar en dos grabadores d'estáu sólidu de baxa potencia con capacidá de 8 Gb caúna.

Comunicaciones editar

 
Antena de la sonda.

Les comunicaciones cola Tierra realizar por mediu de la banda X. Cuanto mayor sía la distancia, menor va ser el caudal de comunicación. Por casu, taba previstu que dende Xúpiter, la velocidá de comunicación sía de 38 kilobit per segundu. Sicasí, dende la distancia de Plutón, enforma mayor, ta previstu que'l caudal de comunicación sía de tan solo de 600 a 1200 bits per segundu.[9]

Esta baxa velocidá significa que pa unviar les fotografíes de Plutón va tardase enforma tiempu, y va haber qu'esperar dellos meses hasta teneles toes (prevense 9 meses d'espera). Por casu, pa la unviada d'una fotografía, a la velocidá de 1000 bit/s, aproximao va tardase 12 hores continues. La cantidá averada de datos en fotografíes de Plutón y Caronte envalorar en 10 GB, y son previstos 9 meses en total por cuenta de que nun esiste la capacidá de receición de datos en forma permanente, pos les antenes de receición (rede DSN) tienen d'ocupase tamién de munches otres sondes espaciales.[10]

Pa les comunicaciones, la sonda cunta con 2 tresmisores y 2 receptores, tamién s'usen 2 amplificadores de 12 W. La nave usa l'antena parabólica de 2,1 m de diámetru de 48 dB y una antena de baxa ganancia pa comunicaciones d'emerxencia.

Imáxenes de Plutón editar

 
Plutón a llarga distancia, en setiembre de 2006.
 
La primer animación en color de la misión de la NASA amuesa a Plutón y la so gran lluna Caronte y la complexa órbita de los dos cuerpos danzando, conocida como «sistema binariu».

Les primeres imáxenes de Plutón feches pola sonda fueron tomaes ente'l 21 al 24 de setiembre de 2006, pa probar el preséu de Reconocencia d'Imáxenes de Llargu Algame (LORRI) y fueron daes a conocer pola NASA en payares de 2006.[11] Fueron tomaes a una distancia de 4200 millones de quilómetros de distancia; con esto quedó probáu con ésitu l'habilidá de la sonda pa rastrexar oxetos a una gran distancia.

New Horizons tendrá de pasar a menos de 10 000 km cuando llegue a Plutón; anguaño tien una velocidá relativa de 13,78 km/s y tendrá d'averase a 27 000 km al atopase a Caronte.

En xunetu de 2013 la sonda unvió les primeres imáxenes nes que pueden estremase como cuerpos separaos a Plutón y al so satélite más grande, Caronte.[12]

Feches clave editar

  • 11 de xineru de 2006: empiecen los llabores de prellanzamientu en Cabu Cañaveral. Llanzamientu retrasáu pa realizar más pruebes.
  • 16 de xineru de 2006: montaxe del cohete Atles V na torre de llanzamientu.
  • 17 de xineru de 2006: retrasáu'l primer llanzamientu por cuenta de les males condiciones atmosfériques.
  • 18 de xineru de 2006: retrasáu'l segundu intentu de llanzamientu por una perda d'eletricidá nos llaboratorios de Física Aplicada de la Universidá Johns Hopkins.
  • 19 de xineru de 2006: llanzamientu esitosu a les 14:00 (hora llocal, 19:00 UTC) tres un curtiu retrasu por cuenta de la nubosidad presente.
  • 19 de xineru de 2006: (19:30 UTC), insertamientu trans-joviana (TJI, trans-jovian insertion), la sonda queda en trayeutoria d'escape con al respective de la Tierra y el Sol.
  • 19 de xineru de 2006: tres solu nueve hores de viaxe, la nave trespasa la órbita de la Lluna.
  • 7 d'abril de 2006: La sonda traviesa la órbita de Marte.
 
Secuencia d'imáxenes tomaes pola sonda New Horizons onde se repara la nube de dióxidu d'azufre volcánico producida pol volcán Tvashtar na lluna Ío de Xúpiter, algamando los 330 km d'altor.
  • 24 d'agostu de 2006: Plutón pasa a ser consideráu un planeta nanu.
  • 8 de xineru de 2007: entamu del acercamientu a Xúpiter.
  • 10 de xineru de 2007: observaciones de la lluna joviana Calírroe.
  • 28 de febreru de 2007: sobrevuelu de Xúpiter, asocedíu escontra les 05:43:40 UTC a 2 305 000 km de distancia, al envís d'algamar la velocidá de 21,219 km/s (76 388 km/h).
  • 5 de marzu de 2007: remata la fase d'alcuentru con Xúpiter.
  • 8 de xunu de 2008: n'estáu d'envernía electrónica, la nave llegó a una distancia de 10,06 unidaes astronómiques (aproximao 1500 millones) de km del Sol, cruciando la órbita de Saturnu, dempués del últimu pasu, fai casi 27 años, realizáu pola Voyager 2.
  • 25 de febreru de 2010: New Horizons travesó'l puntu mediu de distancia nel so camín ente la Tierra y Plutón.
  • 17 d'ochobre de 2010: la nave llega a la metá del so tiempu de vuelu a Plutón.
  • 18 de marzu de 2011: New Horizons crució la órbita d'Uranu.[13]
  • 24 d'agostu de 2014: New Horizons crució la órbita de Neptunu; esautamente 25 años dempués de que la Voyager 2 sobrevolara a esti xigante gaseosu.[13]
  • Marzu de 2015 empezaron les observaciones iniciales de Plutón y siguen les observaciones hasta'l máximu aproximamientu.
  • 3 de xunetu de 2015, publicar imáxenes con detalles de la superficie de Plutón, nes que s'amuesen dos cares estremaes.
  • 4 de xunetu de 2015: sufre una anomalía que forzó a una transición a manera segura.
  • 7 de xunetu de 2015, la sonda recuperó la operatividad científica y la so camín de Plutón. sonda-new-horizons-recupera-la-operatividad-científica/
 
La llegada de la sonda a Plutón vivir en tol mundu. Na imaxe l'eventu na Facultá de Ciencies Astronómiques y Xeofísiques (UNLP)
  • 14 de xunetu de 2015, martes, a les 07:49 EDT, hora del este de los Estaos Xuníos 11:49 UTC : Máximu aproximamientu a 12 450 km de Plutón y posterior sobrevuelu de Caronte.
  • 1 de xineru de 2019, sobrevuelu del oxetu tresneptunianu 2014 MU69.[4]

Galería editar

Imáxenes del llanzamientu editar

Ficheru:Atles 551 rocket prepared for launch.jpg
Los cohetes Atles V 551, utilizaos pal despegue de la sonda New Horizons, siendo preparaos un mes antes del llanzamientu.
Los cohetes Atles V 551, utilizaos pal despegue de la sonda New Horizons, siendo preparaos un mes antes del llanzamientu.  
Ficheru:Atles V 551 at Launch Pad 41.jpg
Vista de Cabu Cañaveral, colos cohetes Atles V que van llevar a la New Horizons.
Vista de Cabu Cañaveral, colos cohetes Atles V que van llevar a la New Horizons.  
Retresmisión dende la NASA TV del despegue de la sonda New Horizons' dende Cabu Cañaveral. (4:00)
Retresmisión dende la NASA TV del despegue de la sonda New Horizons' dende Cabu Cañaveral. (4:00)  

Videos editar

Sobrevolando Plutón (14 de xunetu de 2015)

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Peat, Chris (23 d'abril de 2009). Spacecraft escaping the Solar System. Heavens Above. http://heavens-above.com/SolarEscape.aspx. Consultáu'l 14 de xunetu de 2012. 
  2. New Horizons Web Site
  3. «La nave New Horizons lleva a Plutón cenices del so descubridor». Europa Press.
  4. 4,0 4,1 Talbert, Tricia (2015). «NASA's New Horizons Team Selects Potential Kuiper Belt Flyby Target» (inglés). NASA. Consultáu'l 31 d'agostu de 2015.
  5. Spaceflight Now | Atles Launch Report | Damage prompts booster replacement for Pluto probe
  6. «New Horizons: NASA's Mission to Pluto». NASA. Consultáu'l 15 d'abril de 2015.
  7. Páxina web oficial de la New Horizons, NASA, títulu "New Horizons Spacecraft and Instruments", n'inglés [1] consultáu'l 18nov13
  8. Páxina web Sondes Espaciales.com, "New Horizons", títulu "La Nave", [2] consultáu'l 17oct13
  9. Páxina web Sondes Espaciales.com, "New Horizons", títulu "El desafíu na velocidá de la tresmisión", [3] consultáu'l 18oct13
  10. Páxina web Sondes Espaciales.com, "New Horizons", títulu "Comunicaciones ", [4] consultáu'l 18oct13
  11. New Horizons Web Site
  12. «La lluna más grande de Plutón, a la vista». ABC.es (14 de xunetu de 2013). Consultáu'l 14 de xunetu de 2013.
  13. 13,0 13,1 páxina web noticies de la ciencia, títulu "La New Horizons crucia la órbita de Uranu", [5] consultáu'l 30 d'ochobre de 2013

Enllaces esternos editar

Sitio webs oficiales

Citizen Science

Información periodística * The New Horizons spacecraft – Spaceflight Now, January 8, 2006 (from the NASA mission press kit)

Otros