Pahang (ڨهڠ, en Jawi) ye l'estáu más grande de Malasia Peninsular, ocupando la inmensa cuenca hidrográfica del ríu Basin. Al norte, ta bordiáu por Kelantan, al oeste por Perak, Selangor y Negri Sembilan, al sur por Johor, y al este por Terengganu y el Mar de la China Meridional.

Pahang
Alministración
PaísBandera de Malasia Malasia
ISO 3166-2 MY-06
Tipu d'entidá estáu de Malasia
Capital Kuantan
Xeografía
Coordenaes 3°45′N 102°30′E / 3.75°N 102.5°E / 3.75; 102.5
Superficie 35964 km²
Llenda con Terengganu (es) Traducir, Kelantan (es) Traducir, Perak, Johor (es) Traducir, Negeri Sembilan (es) Traducir y Selangor (es) Traducir
Demografía
Población 1 443 365 hab.
Densidá 40,13 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+08:00
pahang.gov.my
Cambiar los datos en Wikidata

La capital estatal ye Kuantan, y la capital real ye Pekan. Otres ciudaes importantes son Kuala Lipis, Temerloh, les zones montascoses Genting y Cameron, y les llombes Frasier's.

La composición étnica ye aproximao: 1 000 000 malayos, 233 000 chinos malayos, 68 500 indios, 13 700 otros y 68 000 non nacionalizaos.

Xeografía editar

La xeografía física de Pahang puede estremase aproximao en tres seiciones, les sierres, la selva y les zones costeres.

Zona montascosa editar

La Península Malaya tien una veta rica en cuarzu, que ye acomuñada al centru montascosu. La pluvisilva cubre gran parte d'estes montes, pero tiende a ser menos trupa que n'otres árees, con árboles caducifolios. Los felechos son tamién bien comunes, gracies a el gran mugor y la borrina que trescala l'área.

Les sierres de Cameron, nel noroeste del estáu, son llugar d'estensos plantíos de . Esta área ye la más alta de la rexón, y el clima ye fayadizu como pa tener distintes variaciones de temperatura mientres l'añu. L'área tamién ye conocida como la mayor provisora de llegumes y vexetales tantu para Malasia como para Singapur.

 
Plantíu de en Cameron.

Les sierres Genting, son conocíes como “la zona de xuegos” de Malasia. Ye llar de munchos hoteles, un parque temáticu y l'únicu casino de Malasia. Esta zona foi desenvuelta por Lim Goh Tong, que pensó'l llugar como una vía d'escape del estrés pa la xente de la ciudá. Ta allugáu a 40 minutos de Kuala Lumpur, y ye accesible per autopista.

El famosu comerciante de seda y diseñador de moda Jim Thompson, sumió misteriosamente nel área, y tamién foi llugar pa les guerrilles comunistes que se combatieron contra los ingleses na década de 1950.

Les llombes Frasier's yeren usaes como destín vacacional de los ingleses, pa escapar al calor tropical. Daqué distintivu ye que la única manera de llegar a la zona, ye una carretera d'una sola mano, col tránsitu llindáu escontra una direición a ciertes hores. Anguaño, ye una pequeña aldega con arquiteutura británica, y destín vacacional pa estranxeros.

Tamién hai una población d'Orang Asli nativos que viven nel área, pero la mayoría fueron treslladaos de los montes a otres zones.

Selves editar

El sur de Pahang ye llar del parque nacional más grande del país, Taman Negara, nel que s'atopa una gran selva autóctona. Esta ye llar de munches especies d'animales en peligru d'estinción, como por casu, tapires, kanciles, tigres y lleopardos.

La selva cubre dos tercios del estáu, incluyendo Gunung Tahan, el puntu más altu de la península, que s'atopa dientro de Taman Negara. Al tar tan cerca del ecuador, les selves de Malasia son una de les más antigües del mundu: aproximao 130 millones d'años.

Llagos editar

En Pahang, atópense dos famosos llagos. El llagu Tasik Bera ta tomáu pol conveniu de Ramsar, y ye importante pel so suelu ricu en alteria y la pureza de l'agua, llar de variaes especies de flora y fauna. Dalgunos Orang Asli viven nel área, y siguen cola so forma de vida tradicional, cazando, pescando y faciendo usu del medioambiente pa sobrevivir.

Tasik Cini ye una serie de 12 llagos nel centru de Pahang. Esiste una lleenda que diz qu'un dragón vive no fondero del llagu. Tamién fala d'una ciudá perdida que s'atopa fundida debaxo de l'agua. Famosu poles sos flores de nelumbo, esti llugar atraxo a cientos de turistes, ensin nengún control. Esto resultó una la muerte masiva de munchos árboles y la contaminación de l'agua.

Zones costeres editar

La gran zona montascosa se allana na mariña, y ellí ye onde la capital (Kuantan) ta asitiada. Hai delles islles alredor, siendo la más importante Pulau Tioman, que tien grandes sistemes de petones de coral. Dende Kuantan hasta Terengganu, atópense sableres d'angostes dimensiones.

Una industria pesquero tradicional inda subsiste nes mariñes de Pahang. Les tortas de pexe seco "Keropok" son un bienveníu platu ente los paisanos, y la industria tradicional inclúi'l procesamientu en masa de pexe seco, comida marina y el famosu keropok lekor

Patrimoniu editar

Antiguu mausoléu real de Pahang editar

L'antiguu mausoléu real de Pahang[1] ye l'espaciu que funciona como l'antiguu campusantu real de Pahang. Ente los gobernantes ellí soterraos col títulu Bendahara Seri Maharaja cúntense los siguientes:

  • Bendahara Seri Maharaja Abdul Majid (1756-1802)
  • Bendahara Seri Maharaja Muhammad (1802-1803)
  • Bendahara Seri Maharaja Koris (1803-1806)
  • Bendahara Seri Maharaja Ali (1806-1857)
  • Bendahara Seri Maharaja Muhammad Tahir (1857-1863)
  • Bendahara Seri Maharaja Muda Koris (1863)

Los sultanes soterraos ellí son:

  • Sultán Ahmad al-Muadzam (1882-1909) (Bendahara Seri Maharaja Ahmad (1863-1882))
  • Sultán Mahmud Shah (1909-1917)

Economía editar

 
Atapecer sobre la selva de Pahang.

Mientres décades, la industria principal de Pahang centró na producción de madera tropical, mientres los grandes montes sofitaben la producción masiva de productos de madera, lo cual yera la principal esportación de Pahang. Anguaño, hai una declinación na cantidá d'árboles maduros por cuenta de baltar indiscriminada. Esto traxo de resultes la desaceleración del mercáu nesti sector, y la práutica de silvicultura sustentable.

La industria pesquero tamién ye una bona fonte de recursos, especialmente pa les comunidaes que moren nes estenses mariñes. El pexe seco y salao ye una especialidá ellí.

Raub, nel área central de Pahang, yera la única zona aprovechable pa la minería d'oru, pero les reserves escosáronse llueu y les mines fueron cerraes. Apocayá, nueves teunoloxíes fixeron que la estracción d'oru vuelva ser rentable, y una vegada más, tán llevándose a cabu nueves operaciones d'estracción.

Referencies editar

  1. «Pekan is now recognised for its rising automotive industry» (inglés). Consultáu'l 2 de febreru de 2014.

Enllaces esternos editar