Pasión Vega

cantante española

Ana María Alías Vega(23 d'abril de 1976Madrid), más conocida como Pasión Vega, ye una cantante española.

Pasión Vega
miembro del consejo directivo (es) Traducir AIE, España (es) Traducir

Vida
Nacimientu Madrid23 d'abril de 1976[1] (47 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu cantante
Premios
Miembru de AIE (es) Traducir
Instrumentu musical voz
IMDb nm1724197
pasionvega.es
Cambiar los datos en Wikidata

Trayeutoria artística editar

Entamos editar

Ana María Alías Vega nació en Madrid y dende los trés años creció nel barriu de Nueva Málaga de la capital malagueña d'onde ye orixinaria parte de la so familia, una y bones otra parte, la so madre, ye natural de Fregenal de la Sierra (Badayoz).[3] Empecipiar nel mundu de la música participando nel coru de la parroquia del so barriu, graba la so primer collaboración nun discu benéficu de villancicos con un grupu de mozos cristianos (MIES, misioneros de la esperanza) nun discu amateur cantando na tema Sabese escaecíu incluyíu nel CD Cristu, el mio centru.[4]

En 1992 y con 16 años presentar nun concursu de radiu na Cadena Ser quedando en tercer llugar y ganando al añu siguiente, en 1993, cuando volvió presentase al 4º concursu Málaga canta entamáu pola mesma emisora. El premiu consistió na edición del so primer single en vinilu col títulu Estos detalles con dos tarrezas compuestos por Manuel Vega, tíu de la cantante (Estos detalles y Tola mio vida). Nesi single de vinilu inda se presenta col so verdaderu nome: Ana María Alíes, foi bautizada artísticamente como Pasión Vega pol creativu onubense Pedro Pérez Flores.

En 1994 y tamién en Málaga alzar col primer premiu nel X certame de Malagueñes de Fiesta de la ciudá cantando Suañu malagueñu que lu escribiera Miguel Pérez, grabación editada en formatu caset xunto a los demás temes finalistes del concursu pol Escelentísimu Conceyu de Málaga y la Canal Málaga Televisión. Poco dempués gana'l concursu televisivu Pasa la vida de TVE para nuevos valores, presentáu por María Teresa Campos, interpretando la copla Romance de la otra.

En 1995 participa nel Festival de Benidorm col cantar Na mio voz, compuesta por Laura Granados, tema incluyida nel so discu Un toque de distinción. Coles sos primeres apaiciones en Canal Sur Televisión na celebración del día d'Andalucía en dos años consecutivos según na Nuechebona de 1996 va faciéndose popular ente los andaluces, el so primer ésitu musical lléga-y al traviés de la so brillosa interpretación de Güeyos verdes. N'escena llogra una estraordinaria acoyida na so presentación nel Teatro Lope de Vega de Sevilla[5], na Selmana de la Copla qu'entama la ciudá y que la so actuación valió-y apaecer dos veces en portada del espaciu Xente del diariu ABC de Sevilla.

Y de resultes de los sos primeros ésitos en concursos de cantar y de la so confirmación como artista nos escenarios, llega la primer grabación discográfica profesional Un toque de distinción (1996) cola discográfica La voz del Sur, de siguío y quiciabes motivada polos sos primeros ésitos en tierres andaluces graba Cola alma nos llabios (1997) y Corona de perlles (2000), dambos d'estilu más copleru que'l primer discu, estos trés producciones conformen lo que sería la so primer etapa artística, so la producción de Diego Ibáñez. Los sos primeros trunfos sobre los escenarios profesionales fueron nel Teatru Lope de Vega de Sevilla y nel Teatru Cervantes de Málaga.

Nos sos entamos el so repertoriu ta formáu por coples clásiques qu'atraen a un públicu maduru, llindáu territorialmente a Andalucía por cuenta del so mayor guarda nos medios y nos escenarios andaluces, pa darréu dase a conocer en toa España nuna segunda etapa de la so carrera, nueves producciones discográfiques coles que'l so públicu crez y remocícase, ensin perder nunca'l so públicu inicial que sigue fiel al so estilu nel que sobresal la so capacidá innata d'averase al oyente, esa conexón col espectador nos sos direutos, cantando y cuntando hestories cercanes que trescalen, qu'envolubren al espectador con gran espresividá interpretativa y una calidez vocal estraordinaria.

Yá dende les sos primeres presentaciones collechó esi estilu propiu ensin cayer nos tópicos qu'acompañen a les tonadilleras, nun precisó de bates de cola, nin cantar con afectación nin escesos vocales o escénicos pa interpretar les coples de Quintero, León y Quiroga ente otros autores clásicos, reconociendo asina les excelencies y les cualidaes d'un xéneru que forma parte de la so tradición cultural y musical. Pero dempués del tributu a los clásicos de la copla llegó'l momentu d'anovar na so carrera y apostar por autores actuales –tanto consagraos como desconocíos- que tuvieren al altor de les sos cualidaes, que lu ayudar a avanzar nel desenvolvimientu de la so espresividá artística y siguir creciendo como artista.

La so web oficial namái se fai ecu de los trabayos discográficos de la segunda etapa de la so carrera na que se ve reconocida la so valía d'una forma unánime tantu pol públicu como pelos medios y la crítica musical. Asina, falar de los últimos trés discos producíos dende 2001, dexando nel olvidu los sos anteriores trabayos englobados na primer etapa más centrada na copla clásica, anque como se comentó'l so primer discu Un toque de distinción taba marcáu por un estilu más pop, con balaes, boleros y cantar llixeru, una producción primera qu'inda nun taba al altor de la so calidá vocal pero que representaba'l so debú como profesional. Tres esta incursión nel pop que foi decantándose nos dos trabayos siguientes escontra'l repertoriu más tradicional con maestros indiscutibles de la copla, repertoriu que lu condicionó tantu na tipoloxía d'un públicu determináu -maduru y de gustos clásicos- como pa una divulgación xeográfica más alcontrada.

Tres esa primer etapa discográfica tien llugar un importante revulsivo na so carrera, podemos dicir qu'esiste un antes y un dempués tres el cambéu claru nel so repertoriu marcáu pol cambéu de discográfica, pasando de grabar con La Voz del Sur a la multinacional BMG con unes producciones más costoses, según un cambéu cola evolución de los criterios na nueva direición de la so carrera, cambéu de productores y de representante, desvenceyar de Diego Ibáñez pa ser representada por Paco Gordillo.

Les sos influencies y collaboración editar

Pasión Vega se crio en Málaga, anque ta amestada sentimentalmente a la ciudá de Cádiz, y especialmente col so tradicional barriu de La Viña onde mora na actualidá y con que'l so Coru de La Viña cantó eses Habaneres de Cádiz (Antonio Burgos-Carlos Cano) n'homenaxe a la ciudá y al so almiráu Carlos Cano.

Cádiz vive tol añu pendiente d'un fechu que marca la so tradición y que ye'l so Antroxu de reconocíu prestíu y que moviliza a gran parte de la so ciudadanía nos preparativos, un acontecimientu que ta amestáu a Pasión Vega por múltiples venceyos: artísticos con compositores como Martínez Ares primeru y Jesús Bienvenido más tarde o personales, les ciudaes de Málaga y Cádiz marquen la so biografía afeutiva. Pasión Vega foi nomada Pregonera del Antroxu de Cádiz en 2007.

Pola so ascendencia andaluza les sos primeres influencies musicales céntrense en redol a la copla clásica, que Pasión Vega recreó ensin concesiones a los tópicos, la malagueña bebe de la tradición, de la que se considera deldora tocantes a influencies musicales y ye maestra na so elegante interpretación del xéneru; Pasión Vega declara que la copla clásica forma parte del so posu personal y de la so memoria sentimental y que siempres anda afalagándola.

Pasión Vega ye aficionada al flamencu, al que respeta fondamente; amuesa del so interés nel xéneru ye la so collaboración col espectáculu La eterna torna de la moza bailladora Rocío Molina, nel Festival Málaga en flamencu de 2005 y en dellos espectáculos de la bailladora a lo llargo de 2006.

De la mesma ocupen un llugar destacáu ente los referentes musicales de Pasión Vega'l cantar d'autor (Serrat, Sabina, Carlos Cano, Javier Ruibal), el tangu (Carlos Gardel), el boleru, la música italiana, les rancheres, los grandes crooners como Frank Sinatra, el fadu y otres músiques de raigañu popular.

Yá nel so primer discu dexa ver les sos influencies, homenaxando al tangu con El día que me quieras de Gardel--y Pera y al cantar d'autor en mestizaje cola copla que representa esi Romance de Curru'l Palmo del so admiradísimo Serrat, yá en direutu nos sos entamos cantara en dalguna ocasión la tema Mediterraneu y bastante ye que comenta que Joan Manuel Serrat ye'l so cantante preferíu, que'l so cantar ye Lucía y el so discu predilectu Mediterraneu, precisamente va ser Serrat en persona l'encargáu d'apurri-y el so primer Discu d'Oru por Banderes de naide. Un momentu memorable foi la interpretación a dúu el 6 de marzu de 2003 del cantar Lucía, nel programa La nueche abierta de Pedro Ruiz (La 2 - TVE), unu de los suaños de Pasión fechos realidá, Lucía ye un cantar qu'incorporó al so repertoriu habitual, cerrando a pidimientu popular munchos de los sos conciertos, grabada darréu en direutu nel so discu Pasión nel Maestranza. Darréu Pasión grabó otra versión serratiana, concretamente la pieza Bonalmente to, pal discu homenaxe Serrat...yes únicu Vol. 2 en 2005.

Otru de los autores emblemáticos colos que collaboró Pasión Vega ye'l cantautor Joaquín Sabina, quien declara que l'artista canta como si llevara un vieyu dientro, pola cosa del duende, tamién dixo d'ella púnxose a cantar y tenía esa pureza de Concha Piquer, esa cosa antigua nuna cantante tan moderna. Creo bien de nella y querer bien de”, cada unu de los sos trés últimos discos cuntó con un cantar sabiniana, Cómo te estraño, una de los visos nel discu Pasión Vega que Sabina compón como homenaxe a Camarón de la Isla, Y amás… en Banderes de naide y Por daqué va ser en collaboración con Javier Ruibal en Flaca d'amor. Pasión collaboró tamién nos coros de El cantar más formosu del mundu del discu Dimir na cai de Sabina y homenaxólu cola so versión de El cantar de les nueches perdíes nel discu “Ente toles muyeres”.

Otros autores de prestíu a los que cantó Pasión Vega son Carlos Cano, Javier Ruibal, Rosana Arbelo, Arturo Pareja Obregón o Pablo Guerrero, pa una bona intérprete que nun compón arrodiase de los meyores nel xéneru ye de xacíu unu de los factores básicos del so ésitu. En 2006 grabó un dúu nel discu del cantautor Luis Pastor, cantando per vegada primera en portugués Ergo uma rosa, tamién na so versión castellana Alzo una rosa, poema del Premiu Nobel José Saramago, temes incluyíes nel discu de Luis Pastor Nesta esquina del tiempu (2006).

Tamién cantó en dellos conciertos de la xira coleutiva Acordes con Leonard Cohen, n'homenaxe al cantautor canadiense, participa nos conciertos de Santa Cruz de Tenerife (24 de xunetu de 2006) y Lleida (14 de xineru de 2007), la versión que canta Pasión Vega ye Ain't nun cure for Love (Nun hai cura pal amor), con lletra afecha al castellán pol poeta Alberto Pumar y con arreglos musicales de Kevin McCormick y Javier Mas.

Per otra parte y amuesa del so interés n'otros terrenes musicales son les sos collaboraciones con otros cantantes de distintos estilos, con grabaciones n'estudiu y tamién en direutu en programes de radio o televisión, como la so interpretación de Fraxilidá del inglés Sting o la so versión de Alfonsina y el mar grabada nel discu coleutivu benéficu Muyer, pieza que tamién cantó acompañada pol tenor José Carreras el 7 de mayu de 2002 en La nueche abierta. O la so versión en conciertu del Non credere de la italiana Mina Mazzini, tema inédita na so discografía, o'l dúu con Valderrama nel cantar Envidia na presentación del discu del primeru La memoria de l'agua en Madrid (18-2-2003), n'homenaxe a Rocío Jurado tres la so desapaición cantando les temes Señora y Güeyos verdes a dúu de forma virtual, nel programa d'homenaxe en televisión Bonaventurada Rocío Jurado (Canal Sur Televisión, 12 de xunu de 2006).

Destacar les sos collaboraciones en duos col grupu Materia primo, col bolerista Armando Manzanero o col actor Antonio Banderas na tema Suañando contigo nel so CD La reina del Pay-Pay, con quien yá cantara en direutu nel programa de Jesús Quintero la tema Nun sé por qué te quiero de Víctor Manuel (7 de febreru de 2006, El llocu de la llomba, TVE-1), el dúu col cantaor Miguel Poveda cantando la tema L'aldu de los tos pasos nel programa de Jesús Quintero La nueche de Quintero de TVE'l 31 de xineru de 2007.

Amás collaboró con proyeutos discográficos curiosos como un discu doble nel que participaron artistes malagueños cuntando'l Cuentu de Navidá de Charles Dickens, editáu por Diariu Sur na Navidá de 2004, o'l so aproximamientu al mundu de la ópera cantando na composición Andalusian fire, con música de la ópera Rienzi de Wagner y la Danza española nᵘ5 L'Andaluza d'Enrique Granados, con lletra de Dolores García Sales en Sigfrieds olé in Spain, proyeutu dedicáu a Richard Wagner en 2005, son dellos bonos exemplos de los sos amplios rexistros vocales. La so incursión tamién nel mundu de la zarzuela, cantando El tangu de la Menegilda de La Gran Vía de Federico Chueca y Joaquín Valverde, representar en direutu en Madrid (13 de mayu) y Zaragoza (28 de setiembre) de 2006, y pa celebrar el 150 aniversariu del Teatru de la Zarzuela de Madrid, la Fundación Autor edita en 2007 un CD La Zarzuela+Pop con fragmentos de zarzueles cola participación de Pasión Vega interpretando esi tangu. Tamién en 2007 pon la so voz a la sintonía n'España de la serie europea d'animación El pequeñu Amadeus. Les aventures del mozu Mozart.

El 15 de setiembre de 2007 canta nel Mataderu de Madrid xunto a la Orquesta y Coros Nacionales d'España y Miguel Poveda, Carmen París, María de Medeiros y Sergio Dalma nel espectáculu "Nueche de boleros", cantó les temes Procuro escaecete (Manuel Alejandro-Ana Madalena), Puru teatru y Adoro (Armando Manzanero). El 16 de payares de 2007 realiza un conciertu conxuntu con Mónica Molina nel Palaciu de los Deportes de Santander, de títulu Pasión con Mónica, nel que los dos cantantes interpreten temes de los sos últimos trabayos, cantando a dúu la tema La gata so l'agua. En 2010 participa na Banda sonora orixinal del curtiumetraxe "Trés razones" d'Enrique García interpretando "Les flores del mio patiu", tema que permanez inéditu na so discografía.[6] A finales de payares de 2012, graba xunto a María Dolores Pradera les "Habaneres de Cádiz" que s'inclúi nel últimu discu de duetos de la cantante tituláu "Gracies a vós".

Cambéu de rexistros y dellos detalles d'interés na so segunda etapa editar

Tres esa primer etapa cola discográfica sevillana La Voz del Sur y col so Pasión pola copla n'escena, Pasión Vega toma una decisión importante que desagua nesa otra declaración d'intenciones que supón el desenvolvimientu y presentación del so discu Pasión Vega, momentu en que pasa a formar parte de les llistes de la multinacional BMG pa grabar los sos siguientes trabayos, Banderes de naide y Flaca d'amor, Pasión Vega ábrese definitivamente a nuevos estilos.

Entrín y non y por derechos adquiríos por contratu con validez per diez años, robláu col so primer representante Diego Ibáñez, fináu n'agostu de 2005, nos años 2003 y 2005 la so antigua discográfica La Voz del Sur edita los discos Grandes ésitos con dellos cantares de los sos trés primeros discos más la tema El día que nací yo y en 2005 edita Pasión inédita cola reedición d'antigües grabaciones con cantares como Habaneres de Cádiz hasta agora inédita o recuperando la so versión de Romance de Curru'l Palmo, ente otres coples clásiques de la so primer etapa, coincidiendo la edición d'estos dos discos nel tiempu col llanzamientu de Banderes de naide y Flaca d'amor respeutivamente.

Coincidiendo col so primer discu pa BMG de títulu Pasión Vega produzse la so reconocencia a nivel nacional, recibe un Discu d'Oru poles sos ventes, amás del premiu de l'Academia de la Música al Meyor Álbum de Cantar Español nel 2002 por esi discu que da un entorno a la so carrera, recibe tamién el Premiu Amigu en 2003 como meyor cantante solista femenina, más tarde con Banderes de naide recibe dos gallardones nos Premios de la Música 2004, al meyor álbum de cantar español y al Meyor téunicu de sonido José Luis Crespo.

Na so segunda etapa discográfica los ritmos nos que se mueve Pasión Vega van dende les balaes, el swing o les habaneres a los boleros, los tangos flamencos, pasando pol pop, el fadu, aires de jazz llatín y de blues, ritmos que conxuga en perfecta harmonía cola mesma copla anovada nos sos trés últimes producciones, producciones basaes nun trabayu de rigor y que se engrandecen na voz elegante de Pasión Vega.

Pasión allanta con un suxerente mestizaje musical ensin perder en nengún momentu de vista nin los sos oríxenes nin la so identidá, surdiendo nesa busca un camín orixinal propiu pa consiguir una espresión artística calidable que llega a un públicu más esixente, calando n'el so preferencies musical y consiguir gracies a un repertoriu escoyíu ente autores consagraos qu'escriben pa la so voz y dando tamién la oportunidá a autores noveles o pocu conocíos.

Otru de los sos puntos de sofitu esenciales son los músicos de los que s'arrodia, ente los músicos que collaboraron nos sos trabayos atopamos al desapaecíu Josep Maria Bardagí, a Josep Mas "Kitflus", Ricard Miralles, Víctor Merlo, Pere Bardagí, los productores Panchu Varona, José A. Romero y Antonio García de Diego, otros habituales fueron Paco Bastante, Luis Dulzaides, Anye Bao, Tinu di Geraldo, Marcelo Mercadante, Gerardo Núñez, Jacob Sureda, Vicente Climent, Roberto Xaboneru, Pedro Barceló, José Juan Pantoja, Diego Galaz, Miguel Ángel Collada ente un llargu desfile de grandes músicos, tantu n'estudiu como nes sos presentaciones en direutu a lo llargo de toos estos años.

El so primer collaborador ye esta segunda etapa del so desenvolvimientu artístico y parte d'esa pequeña revolución en cuanto al repertoriu foi'l compositor y cantante gaditano Antonio Martínez Ares -bien amestáu a los antroxos de Cádiz- que n'escuchando cantar a Pasión compón pa la so voz la deliciosa Nana pa un rei, tema qu'apaez nel so discu Cola alma nos llabios (1997) pero que Martínez Ares inclúi tamién nel so discu Villancicos pirates de 1998, grabáu cola so comparsa gaditana Los Piratas, la tema tamién apaez nun discu de villancicos editáu per Diariu Sur que lleva por títulu Málaga canta a la Navidá, darréu Martínez Ares siguió collaborando na segunda etapa discográfica de Pasión Vega con dellos cantares de la so autoría nos discos Pasión Vega y Banderes de naide, esti postreru inclúi un dúu ente dambes voces cola tema El cantar del pirata.

En gran midida tres les sos apaiciones televisives nel programa de La 2 de TVE La nueche abierta -empobináu y presentáu por Pedro Ruiz- dar a conocer en toa España gracies a la so habitual apaición nel programa en más d'una temporada. Tamién Jesús Quintero enantes en Canal Sur Andalucía collaborara na divulgación de les cualidaes artístiques de l'artista. Cuntando como base col repertoriu del so discu Pasión Vega, la so voz empieza a popularizase ente'l gran públicu, sosprienden les sos interpretaciones de la Habanera de los güeyos zarraos de Martínez Ares, Qué desesperanza de Carlos Cano, o Cómo te estraño de Sabina por poner dellos exemplos d'un discu definitivu na so crecedera artística.

La so confirmación definitiva llega en 2003 con Banderes de naide, el segundu discu n'estrecha collaboración con Martínez Ares que supón el remate a la so evolución y l'elección nun pudo ser más acertada, más permediada en cuanto al repertoriu, repitiendo la calidá d'esta nueva etapa abierta con Pasión Vega, un repertoriu arregláu con esencies andaluces, ensin perder la emoción de la copla, pero incluyendo balaes pop, habaneres, ritmos llatinos y de jazz, blues, un pocu de fadu y hasta aires de morna y de tangu, un ricu amiestu que dio los sos frutos y que supunxo la reconocencia xeneral a la so carrera anovada.

Unu de los llugares d'honor ocúpalo el fadu Lloñe de Lisboa que cierra'l discu Banderes de naide, según cuenta Pasión Vega la música d'esti cantar foi escrita pol compositor Ernesto Halffter (1905-1989) pa una lletra popular portuguesa anónima. El so representante Paco Gordillo asistió a un recital de la sopranu María Bayu, nel qu'ésta cantó'l cantar acompañáu al pianu, tres l'audición contautaron cola familia de Halffter interesándose pola tema y tres munchos meses d'espera apurriéron-yos les partitures que taben editaes en París, dempués Pablo Guerrero fixo l'adautación al castellán d'esti fadu col títulu orixinal Ai, qué llinda moça (una ente los sos Seis cantares portugueses - testos populares, 1940-41), que podemos escuchar na so versión orixinal portuguesa na grabación na voz de la sopranu María José Montiel xunto al pianu de Miguel Zanetti en 1999, destaca especialmente la interpretación de Lloñe de Lisboa en direutu por Pasión Vega.

Antonio Martínez Ares representa pa Pasión Vega'l filo conductor ente la copla clásica y el cantar d'autor, la perfecta vía d'escape al so repertoriu copleru, con un autor qu'anueva les temes clásiques y poner al día como autor de coples contemporaneu, nel intre de la xira del so segundu discu de mancomún Banderes de naide la so rellación romper tres once canciones compuestes por Martínez Ares nos discos de mayor reconocencia de Pasión Vega. Collaboren per última vegada na banda sonora de la comedia Coses que faen que la vida valga la pena, na que canten a dúu la tema central compuestu por Martínez Ares, tema que canta tamién Pasión Vega en solitariu, desvenceyándose darréu de la obra de Pasión Vega que grabaría la so Flaca d'amor con otros autores. Añadir que retomaríen la so rellación artística en 2014 col discu Pasión por Cano.

De nuevu, nel so tercer discu pa BMG, Flaca d'amor (2005), produzse un cambéu de representante, pasando a selo José Emilio Navarro Berry, que tamién yera representante ente otros artistes de Serrat y de Sabina. Coles mesmes Pasión Vega camuda tamién de compositor principal, cuntando con 6 cantares del nuevu compositor gaditano Jesús Bienvenido, tamién venceyáu al Antroxu de Cádiz que vien enllenar l'ausencia de Martínez Ares.

La calidá sigue siendo'l factor clave na selección de les temes, con una producción na que Pasión toma bien acertaes decisiones, xugando un factor clave en tol procesu, polo que finalmente l'ésitu de Flaca d'amor confirmar en primer llugar pola so calidá, con cantares al amor y al desamor como Teresa, Miéntime o Nin tu nin yo (coles notes de Ricard Miralles al pianu) y refrendada colos primeros puestos nes llistes de ventes y con un Discu d'oru, asina lo amuesa tamién la edición del primer DVD na carrera de Pasión Vega que recueye la grabación de los conciertos del Teatru de la Maestranza de Sevilla que tuvieron llugar los díes 18 y 19 de xunu de 2005: Pasión nel Maestranza. En 2006, camuda de nuevu de representante, pasa de Berry Producciones a Baluarte Producciones en Cádiz.

En 2006 edítase La reina del Pay-Pay, col que llega a Discu d'Oru poles sos ventes. Obres de diversos compositores, ente los que destaca pol númberu de temes el gaditano Jesús Bienvenido, esti nuevu discu sigue la llinia melódica del so anterior Flaca d'amor, l'álbum foi producíu por J.R. Flórez y los arreglos son de Horacio Icasto, Jacob Sureda, Javier López de Guereña y Jesús Bienvenido. La xira con esti nuevu material lléva-y por escenarios de toa España mientres l'añu 2007, realizando unos 70 conciertos nos que destaca'l so teatralidad y orixinal puesta n'escena, con tres concierto nel Palaciu de la Música Catalana de Barcelona.

El 6 de xunu de 2008 acompañada pola Orquesta Sinfónica de la Rexón de Murcia ufierta un conciertu especial na ciudá de Murcia col siguiente programa: Dances fantástiques. Op. 22 (Joaquín Turina), L'amor bruxu (Manuel de Falla), Procuro escaecete (Manuel Alejandro), Puru teatru (Catalino Curet), Adoro (Armando Manzanero).[7]

A mediaos de 2008 publicar n'Arxentina el discu recopilatorio Pura Pasión pa dar a conocer la so voz en Llatinoamérica, inclúi catorce tarrezas escoyíos ente la so discografía publicada enantes n'España, preséntase'l 8 de setiembre de 2008 en conciertu nel Teatru Maipo de Buenos Aires.

Nel mes de setiembre de 2008 presentar por primer vegada en Suramérica nel Teatru Maipo de Buenos Aires (Arxentina) onde llogra un gran ésitu. El 3 de marzu de 2009 poner a la venta'l so discu Gracies a la vida (Sony Music) con grandes clásicos del cantar llatinoamericanu, discu col que Pasión Vega s'abrir al mercáu d'América Llatina.[8] Presenta'l trabayu en xira per España, y con dellos conciertos en Chile, Arxentina, Uruguái y Méxicu. El 2 y 3 de mayu de 2009 ufierta dos conciertos nel Teatru El Nacional de Buenos Aires (Arxentina), el realizáu'l 2 de mayu ye rexistráu y darréu editáu en formatu cd+dvd por Sony-BMG.[9]

Xunto al tenor llíricu José Manuel Zapata, comparte proyeutu artísticu y escenariu nel so espectáculu conxuntu en direutu "Tangu. Mano a mano", presentáu'l 27 de setiembre de 2008 nel Teatru Isabel la Católica de Granada y el 6 d'ochobre de 2008 nel Teatru Real de Madrid, con un repertoriu formáu por clásicos tangos arxentinos. En payares de 2010 edítase'l CD del mesmu nome nel que Pasión Vega canta'l tangu Cuesta abaxo a dúu con Zapata, tamién participa na presentación del discu en conciertu nel Teatru Circu Price de Madrid el 12 de payares de 2010.

Del 1 al 5 d'ochobre de 2009 presenta l'espectáculu Pasión y embruxu en cuatro escenario catalanes (Girona, Sabadell, Barcelona y Lleida) xunto a la Orquestra Simfònica del Vallès (OSV)[10] interpretando L'amor bruxu: ballet suite y La vida curtia: danza española (versión de Chapelier) de Manuel de Falla y temes del so repertoriu, especialmente del discu Gracies a la vida en versión sinfónica[11]

Pasión Vega na actualidá editar

El 16 de febreru de 2010[12] la Xunta d'Andalucía concéde-y la Medaya d'Andalucía y mientres esi añu sigue cola so xira "Gracies a la vida", camuda nuevamente de representante de Baluarte Producciones a Berry Producciones. En setiembre de 2011 publicar el so discu "Ensin compasión"[13] nel que Pasión Vega amplia'l so propiu repertoriu con temes inédites, fechu que nun asocedía dende 2006, discu col qu'entama una xira en 2012 y pol que ye nomada nos Grammy Llatinos 2012 como Meyor Álbum de Pop Tradicional.[14] En mayu de 2012 edítase "Grandes ésitos", discu recopilatorio con 17 temes de la última década qu'inclúi la versión inédita de "História de um fado" en portugués (adautación de Verónica Redondo Moreno).[15]

El 29 de xunu de 2012 participa nel espectáculu "Acebache" que se presenta nel Auditorio Rocío Jurado de Sevilla xunto a Diana Navarro, Pastora Soler y Manuel Lombo con direición musical de José Miguel Évora, conmemorativo del 20 aniversariu del que se presentó en 1992 na Expo de la capital andaluza,[16] espectáculu col que darréu realicen una xira conxunta con diversos conciertos per España mientres 2012 y 2013, rematando'l 14 de setiembre de 2013 con un conciertu nel Auditoriu de Barcelona.

El 28 de setiembre de 2013 estrenar nel Teatru de la Maestranza de Sevilla l'espectáculu "Dos pianos con Pasión (Cartes dende Nueva York)", nueva propuesta escénica que Pasión Vega comparte colos pianistes malagueños Dúu Del Valle, los hermanos Víctor y Luis Del Valle, un abrazu ente músiques clásiques y populares que va del jazz, al flamencu, el klezmer, el fadu, el music hall o la copla ensin escaecer les influencies de los compositores clásicos.[17]

En 2014, Pasión Vega y el so home son padres de la so primer fía de mancomún, Alma,[18] y prosigue cola so xira "Dos pianos con Pasión" por escenarios d'España.[19] Participa na banda sonora del llargumetraxe 321 díes en Michigan, filme empobináu por Enrique García, nel qu'interpreta la tema ¿Qué más da? del compositor Fernando Velázquez, que tamién va ser el productor del discu editáu a finales de 2014 col títulu Pasión por Cano n'homenaxe al cantautor andaluz Carlos Cano, con dolce de les sos temes y unu nel so homenaxe (Soi del sur) nel que vuelve collaborar con Pasión Vega tres diez años ensin faelo l'autor Antonio Martínez Ares, nel discu participa nuna tema (Aires de trubiecu) María Dolores Pradera.[20] En 2015 publicar una edición especial del discu con collaboraciones a dúu d'otros artistes y hasta 2016 sigue cola xira Pasión por Cano.

Nel branu de 2017 entama una xira de conciertos per España xunto a la cantante israelina Noa que s'estrenó con un conciertu nel Festival Xardinos de Pedralbes de Barcelona'l 10 de xunu de 2017, y nel que cuntaron cola participación como convidáu de Joan Manuel Serrat.[21]


Discografía editar

[22]

Discografía principal editar

  • Un toque de distinción (1996, La voz del sur)
  • Cola alma nos llabios (1997, La voz del sur)
  • Corona de perlles (2000, La voz del sur)
  • Pasión Vega (2001, Sony BMG) 50 000 (1xOro)
  • Banderes de naide (2003, Sony BMG) 100 000 (1xPlatino)
  • Flaca d'amor (2005, Sony BMG) 50 000 (1xOro)
  • Pasión nel Maestranza (2005, Sony BMG)
  • La reina del Pay-Pay (2006, Sony BMG) 40 000 (1xOro)
  • Gracies a la vida (2009, Sony Music)
  • Pasión en Buenos Aires (2009, Sony Music).
  • Ensin compasión (2011, Sony Music).
  • Grandes ésitos (2012, Sony Music).
  • Pasión por Cano (2014, Concert Music, distribuyíu por Sony Music). Edición Especial del discu en 2015. 20 000 (1xOro)
  • 40 Quilates (2017, Concert Music)

Collaboraciones discográfiques editar

  • Suañu malagueñu - Final X Certame Malagueñes de Fiesta. La so primer grabación en formatu casete, editada pol Conceyu de Málaga y Canal Málaga TV, 1994.
  • Nana pa un rei - Málaga canta a la Navidá – Villancicos, CD editáu per Diariu Sur y Unicaja, suplementu diariu.
  • Nana pa un rei - Villancicos Pirates, CD d'Antonio Martínez Ares-Los Piratas, Navidá 1998.
  • Alfonsina y el marMuyer (BMG, 2001), CD editáu con fines benéficos.
  • El cantar más formosu del mundu (nos coros) nel CD Dimir na cai (BMG, 2002) de Joaquín Sabina.
  • El tiempu - Ensems (Muxxic, 2002), CD de Joan Valent, dúu con Teresa Barrientos.
  • El cantar de les nueches perdíes – Ente toles muyeres (BMG, 2003) n'homenaxe a Joaquín Sabina.
  • Malagueña salerosaTatuaxe 2 (BMG, 2003).
  • Vivir de lo vivío (dúu col grupu Materia Primo) – Lo meyor de Materia Primo 2004 (Vale Music, 2004).
  • VámonosXXX Un mundu raru (BMG, 2003) y nel recopilatorio Viva Méxicu (Dro East West, 2004), ranchera interpretada como homenaxe al so compositor José Alfredo Jiménez.
  • Coses que faen que la vida valga la pena - Tema de la Banda sonora orixinal de la película (BMG, 2004 – CD B.S.O. y DVD de la película), una versión en solitariu y otra con Martínez Ares, l'autor de la pieza, foi'l so últimu trabayu xuntos hasta 2014.
  • Cuentu de Navidá de Charles Dickens recitáu por artistes malagueños, ente ellos Pasión Vega – Doble CD edición especial Diariu Sur Navidá 2004.
  • Bonalmente to - Serrat… yes únicu 2 y Serrat yes únicu Vol. 1 y 2 (BMG, 2005), homenaxe a Serrat.
  • Andalusian fire (con música de la ópera Rienzi de Wagner y de la Danza española nᵘ5 L'Andaluza d'Enrique Granados, lletra de Dolores García Salas) - Siegfrieds Olé in Spain – Lierhouse Project (Gateway4m, 2005) – CD y DVD n'homenaxe a Richard Wagner.
  • Que sía nun parque - Tolos duetos (Warner Music, 2005), boleru inéditu a dúu col so autor Armando Manzanero, n'homenaxe al bolerista na tercer parte de les sos duetos con otros artistes.
  • Te sigo amando - Que te vaya guapu, un tributu a Méxicu (Warner Music, 2005) – tema de Juan Gabriel.
  • Nana pa un rei - Málaga en Navidá, villancicos, discu coleutivu (Diariu Sur-Unicaja, 2005).
  • Ergo uma rosa-Alzo una rosa, versión portuguesa y castellana - Nesta esquina del tiempu (Sony BMG, 2006) del cantautor Luis Pastor.
  • Perdóname, hermanu nel CD Alantre (Vale Music, 2006) xunto a Saray y Eva d'Operación Triunfo 2006.
  • Tangu de la Menegilda de la Zarzuela La Gran Vía - La Zarzuela+Pop (Fundación Autor,2007)
  • Bésame, dúu con Ricardo Montaner nel so discu Los meyores cantares del mundu II...y dalgunes mios (Emi, 2007).
  • Como la to muyer, dúu con Marco Antonio Solís 'El Buki' nel so CD+DVD Una nueche en Madrid, grabáu en vivu'l 12 d'ochobre de 2007 en Madrid. (Fonovisa, 2008).
  • Añaes de la cebolla, poema de Miguel Hernández con música d'Alberto Cortez, a dúu col cantaor José Mercé pal so CD Ruiu (Emi Music, 2010).
  • Si muerro por ti con Daniel Obregón pal CD "El caleyón de los santos (Cantar d'Antroxu)" (Baluarte Producciones-SGAE, 2010).
  • Cuesta abaxo con José Manuel Zapata pa la so CD "Tangu. Mano a mano con..." (Sony Music, 2010).
  • Volver a vierte con José Manuel Sotu nel so CD "Sotu & amigos. Conciertu na Maestranza de Sevilla". (Warner Music, 2011).
  • Habaneres de Cádiz con María Dolores Pradera pa la so CD "Gracies a vós" (Sony Music, 2012).
  • Puru teatru de Catalino Curet Alonso pal CD "Nueche de boleros" de la OCNE dirixida por Josep Pons(Deutsche Grammophon, 2012).
  • Vuelvo con Ismael Serrano pal so CD "Tou empieza y tou acaba en ti (Edición especial vespertina)" (Universal Music, 2013).
  • A la primer persona pal CD "Y si fueren elles" (Sony Music, 2013) trece voces femenines n'homenaxe a Alejandro Sanz.
  • Over the rainbow pal CD benéficu con duos del barítonu malagueñu Carlos Álvarez: "Carlos Álvarez y amigos" (Fundación Málaga - Sur, 2013).
  • Congoxes cuando te miro y con otros artistes L'emigrante pal CD homenaxe coleutivu a "Juanito Valderrama (1916-2016)" (Universal Music, 2015).
  • Desnuda tengo l'alma xunto a Javier Ruibal nel so doble CD-DVD en direutu "35 aniversariu" (Lo suyo Ediciones, 2016).
  • Zeñó Manué, tema de Chabuca Granda nel discu d'homenaxe coleutivu "A Chabuca" (Soníos del Mundu Records, 2016).
  • Hermanos de sangre (con Julián Maeso) nel llibru-cd coleutivu benéficu "Los tambores falen" (SEI, 2017).

Premios editar

  • Premios de la Música 2002: Meyor álbum de cantar español por "Pasión Vega".
  • Premios Amigu 2003: Meyor solista femenina española.
  • Premios de la Música 2004: Meyor álbum de cantar español y Meyor téunicu de soníu (José Luis Crespo) por "Banderes de naide"
  • Premios de la Música 2006: Meyor álbum de cantar español y Meyor producción musical audiovisual por "Pasión nel Maestranza".
  • Premios de la Música 2007: Meyor álbum de cantar español por "La reina del Pay-Pay".
  • Premiu "Medaya D'Oru d'Andalucía" 2010.
  • Premiu "Flamenca con Arte" 2010.
  • Premiu "Micrófonu d'Oru" 2010.
  • Premiu "Dama de la Orde de l'Asoleyar" 2010.
  • Nomada a los Grammy Llatín 2012 na categoría de Meyor álbum pop vocal tradicional.

Según acredita los Productores de Música d'España (Promusicae) Pasión Vega cunta con 240 000 álbumes certificaos como solista na so carrera musical n'España.[23][24]

Bibliografía editar

  • Heredia, Daniel: Pasión Vega, la voz de seda, Fundación José Manuel Lara, 2007.
  • Revista dixital Cancioneros: Discografía completa de Pasión Vega.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Discogs. Identificador Discogs d'artista: 1871855. Apaez como: Pasión Vega. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. URL de la referencia: http://juntadeandalucia.es/boja/boletines/2010/56/d/12.html.
  3. La Crónica de Badayoz
  4. Heredia, Daniel: Pasión Vega, la voz de seda, Fundación José Manuel Lara, 2007.
  5. (en castellanu) Pasión Vega: "L'artista que s'avera a la política queda marcáu". ELMUNDO. https://www.elmundo.es/papel/cultura/2018/08/14/5b6c1556y2704y57778b4580.html. Consultáu'l 14 d'agostu de 2018. 
  6. Diariu Sur. Trés razones y un cantar desesperáu
  7. Entrevista en La Verdá de Murcia
  8. vida Pasión Vega: Gracies a la vida (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'vida historial y la vida última versión).
  9. «Pasión Vega camín d'América». Archiváu dende l'orixinal, el 5 d'ochobre de 2011. Consultáu'l 15 de xunetu de 2011.
  10. Resumen Prensa Xira OSV
  11. «Pasión Sinfónica». Archiváu dende l'orixinal, el 13 d'ochobre de 2009. Consultáu'l 3 d'ochobre de 2009.
  12. Xunta d'Andalucía
  13. Entrevista en Diario Montañés
  14. Nominación a los Grammy Llatinos 2012
  15. so-%C3%A1lbum-grandes-%C3%A9xitos-el-29-de-mayu-que-inclúi-les-17-grandes-cantares- Grandes ésitos de Pasión Vega - 2012
  16. Azabache, conciertu conmemorativo - El Correo (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  17. elegancia.html Diariu de Sevilla. 30 de setiembre de 2013
  18. poder-decidir-pais/679444.html La Opinión de Málaga
  19. Pasión Vega: Esquisita y teatral
  20. Pasión Vega homenaxa a Carlos Cano
  21. Pasión Vega y Noa: Suma d'encantos ya intenciones en «Mediterránees» por Carles Gracia Escarp. CANCIONEROS.COM. http://www.cancioneros.com/co/9097/2/pasion-vega-y-noa-suma-de-encantos-y-intenciones-en-mediterraneas-por-carles-gracia-escarp. Consultáu'l 27 d'agostu de 2017. 
  22. Discografía completa de Pasión Vega - Revista dixital Cancioneros.com
  23. «Promusicae». www.promusicae.es. Consultáu'l 22 d'agostu de 2011.
  24. Salaverri, Fernando (setiembre de 2005). Namái ésitos: añu a añu, 1959–2002, 1st, Spain: Fundación Autor-SGAE. ISBN 8480486392.

Enllaces esternos editar