Perros del programa espacial soviéticu

Mientres los años 50 y 60, el Gobiernu de la Xunión Soviética utilizó dellos perros en vuelos suborbitales y dientro d'órbita pa determinar que cualesquier cosmonauta humanu sía capaz d'aguantar una hipotética misión espacial. Nesti periodu, la Xunión Soviética aprobó'l llanzamientu de dellos tresbordadores nos que los pasaxeros yeren 57 perros. El númberu real de canes nel espaciu ye más llindáu, yá que dalgunos volaron en más d'una ocasión. La mayoría sobrevivió, ente que unos pocos finaron por causes téuniques.

Cápsula espacial orixinal na que viaxaben los perros nos sos viaxes orbital y suborbital.

Entrenamientu editar

Los perros fueron los animales escoyíos polos científicos, yá que son los qu'en meyores condiciones físiques pueden atopase mientres llargos periodos d'inactividá. Como parte del entrenamientu, yeren confinaos en pequeñes caxes mientres 15 o 20 díes. Los perros caleyeros, al igual que los demás animales, teníen qu'acostumase a la caseta. Trescurríu'l tiempu, los científicos escoyíen aquel que fuera capaz d'aguantar el rigorosu y estresante vuelu espacial. Los perros de sexu femenín yeren escoyíos pol so temperamentu y porque el traxe taba diseñáu especialmente pa les femes en casu de defecar o mexar.[1][2]

Los entrenamientos incluyíen tase quietos mientres llargos periodos de tiempu, utilizar traxes espaciales, entrar en simuladores y metese nuna centrifugadora que va dando vueltes a gran velocidá p'asemeyar el despegue y l'aceleración pa preparar. Los perros que diben a orbitar yeren alimentaos a base de una comida xelatinosa rica en proteínes y fibra, que-yos dexaba non defecar mientres periodos llargos de tiempu, mientres taben nel pequeñu módulu espacial. Los científicos informaben de que más del 60% de los canes que tornaron de la órbita sufrieron estriñimientos y colelitiasis una vegada volvíen a la base.[3]

Vuelos suborbitales editar

Los perros fueron propulsados a una altitú de 100 km a bordu de misiles R-1 dende 1951 al 56. Los animales llevaben traxe de presión y escafandres con cristal acrílicu. De 1957 al 60 llanzáronse once vuelos en misiles R-2 que llegaben hasta 200 km, y en 1958, trés más a una altitú de 450 km con misiles R-5. Nos modelos R-2 y R-5 los perros diben dientro de cabines presurizaes.[4]

Dezik, Tsygan y Lisa editar

Dezik, Tsygan fueron los primeros perros en realizar un vuelu suborbital el 22 de xunetu de 1951. Dambos canes sobrevivieron ensin firida dalguna dempués de viaxar a una altitú máxima de 110 km. Dezik volvió faer otru vuelu suborbital en setiembre del mesmu añu xunto con Lisa, anque nesta ocasión, nengunu de los dos sobrevivió. Tres el fallecimientu de Dezik, Tsygan foi adoptáu pol físicu Anatoli Blagonravov.[5]

Lisa y Ryzhik editar

El 2 de xunu de 1954, Lisa y Ryzhik orbitaron a una altitú de 100 km.

Smelaya y Malyshka editar

Smelaya tenía de realizar un vuelu en setiembre, pero escapó un día antes del llanzamientu, sicasí foi atopáu a otru día y tuvo un vuelu satisfactoriu xunto con Malishka.

Bolik y ZIB editar

En setiembre de 1951, Bolik escapóse díes antes del despegue programáu y foi sustituyida por ZIB (i.e. ЗИБ) (acrónimu en rusu de Sustitutu del Tresmanáu Bolik), un perru caleyeru qu'atoparon abeyando per poles instalaciones y que nun taba entrenáu, sicasí la misión foi un ésitu.

Otvazhnaya y Snezhinka editar

El 2 de xunetu de 1959, Otvazhnaya xunto con Snezhinka. Nesta ocasión un animal d'otra especie, un coneyu llamáu Marfusha acompañólos. A lo llargo de 1959 y 1960 realizó otros vuelos.[6]

Albina Y Tsyganka editar

Albina y Tsyganka fueron propulsadas a 85 km d'altitú y aterrizaron ileses. Albina foi unu de los perros preparaos pa volar nel Sputnik 2, pero nun llegó a orbitar nél.

Damka y Krasavka editar

El 22 d'avientu de 1960, Damka y Krasavka realizaron un vuelu orbital como parte del programa Vostok, pero la misión viose afeutada por dellos fallos téunicos. Una de los propulsores falló y volvieron entrar na atmósfera tres un accidentáu viaxe de 214 km. En casu d'una torna d'emerxencia, los perros seríen eyectados, pero'l mecanismu de eyección averióse y producióse un cortucircuitu. L'equipu de autodestrucción del aparatu disponía d'una hora, polo que mandaron a un equipu a alcontrar el tresbordador, que estrellárase na nieve dempués del impautu. Finalmente consiguieron desactivar el mecanismu y abrir la cápsula, anque tardaron dos díes so temperatures de -45º y ensin amosar signos aparentes de vida hasta qu'empezaron a oyer lladríes. Dempués d'un accidentáu viaxe, los canes volvieron a Moscú vivos.[7]

Bars y Lisichka editar

El 28 de xunetu de 1960, Bars y Lisichka teníen que orbitar dientro del programa Vostok, pero finaron a los 28,5 segundos del despegue en produciéndose una esplosión del tresbordador. El cohete 8K72 sufrió una quema nuna de les cámares de combustión del bloque G de la primer etapa. Como resultancia, el llanzador perdió l'aldu y se desintegró 28,5 segundos dempués del despegue, causando la muerte de los dos animales. Hasta'l mesmu inxenieru xefe Serguéi Korolyov amosóse afaráu pola perda. Antes del llanzamientu, yera habitual ver a Koroliov xugando con Lisichka nel cosmódromo.

=== Otros perros Otros canes más realizaron vuelos suborbitales, ente los que s'atopen Dymka, Modnitsa y Kozyavka.

En setiembre de 1951 volaron otros cuatro perros, y ente dos o más se perdieron.

Vuelos orbitales editar

Laika editar


Laika foi'l primer can (xunto con otros microbios) en orbitar a bordu del Sputnik 2 el 3 de payares de 1957. Dalgunos llamar el primer pasaxeru vivu en viaxar al espaciu, pero la mayoría de los vuelos suborbitales degolaron la llende col espaciu. Finó ente los cinco y siete hores del despegue debíu al estrés y a un colapsu térmicu.[8] Nun foi hasta ochobre de 2002 cuando se reveló la causa de la muerte; fontes oficiales informaron que finó cuando s'escosó l'osíxenu.[6] En 1998 celebrar en Moscú, una conferencia de prensa nel que Oleg Gazenko, científicu veteranu na era soviética, arreyó al proyeutu y declaró:

Cuanto más tiempu pasa, más culpable siéntome. Nun aprendimos nada dende aquella misión pa xustificar la muerte del perru...".[9]

Belka y Strelka editar

 
Sellu conmemorativo del 50 aniversariu del llanzamientu de Belka y Strelka (esquierda y derecha).

El 19 d'agostu de 1960, Belka y Strelka tuvieron un día nel espaciu a bordu del Sputnik 5 y volvieron sanos.[6]

Con ellos diben dellos animales (un coneyu abuxáu, 42 mures, dos rata), plantes y fungos. Este foi'l primer viaxe nel que toos sobrevivieron al entrar n'órbita.

Strelka tuvo seis cachorros con un perru machu llamáu Pushok, que participó en delles pruebes espaciales pero enxamás viaxó al espaciu.[10] En 1961, el Presidente Nikita Khrushchov regaló-y a Caroline Kennedy, fía del Presidente John F. Kennedy, unu de los cachorros que se llamaba Pushinka. Pushinka y el perru del presidente, Charlie, tuvieron cuatro cachorros, lo que se llegó a catalogar como un romance en plena Guerra fría, mientres Kennedy llamar pupniks de manera risible.[11][12] Dos de los cachorros: Butterfly y Streaker fueron regalaos a neños de la Rexón Mediu Oeste d'Estaos Xuníos, ente que los otros dos: Tips y Blackie vivieron na residencia Kennedy en Squaw Island hasta que los regalaron a amigos de la familia.[10] Anguaño, los descendientes de Pushinka siguen vivos y nel Muséu Zvezda de Moscú pueden vese les semeyes de los descendientes de tolos perros espaciales.[13]

En 2010 producióse una película animada titulada Belka i Strelka: Zvyodnye sobaki.[14]

Pchyolka y Mushka editar

El 1 d'avientu de 1960, Pchyolka y Mushka orbitaron un día nel Sputnik 6 con otros animales, vexetales ya inseutos.[6] Por cuenta de un error de navegación, la nave se desintegró al entrar na atmósfera y finaron. Mushka foi unu de los trés perros entrenaos pal Sputnik 2 en pasando satisfactoriamente les pruebes, pero nun foi escoyíu por negar se a comer.

Chernushka editar

El 9 de marzu de 1961, Chernushka viaxó a bordu del Sputnik 9 xunto con un mure, una cobaya y un moñecu de pruebes al que nel programa Vostok llamaron Ivan Ivanovich. El moñecu salió eyectado de la cápsula mientres la reentrada y realizó un aterrizaxe nidiu con un paracaíes. Chernushka salió ilesu de la cápsula.

Zvyozdochka editar

Zvyozdochka,[15] nome que lu punxo Yuri Gagarin, realizó una vuelta orbital el 25 de marzu de 1961. Al igual que'l can anterior, volvió utilizase un moñecu de pruebes antes del despegue que tenía de realizar Gagarin el 12 d'abril.[15] El perru salió ilesu dientro de la cápsula.

Veterok y Ugolyok editar

 
Los perros Ugolyok y Veterok.

Veterok y Ugolyok desapegaron el 22 de febreru de 1966 a bordu del Cosmos 110 y pasaron ventidós díes n'órbita antes d'entrar na atmósfera'l 16 de marzu siendo este'l viaxe más llargu non tripuláu por humanos hasta'l Skylab 2 de xunu de 1973. A día de güei sigue siendo'l vuelu más llargu realizáu por canes.

Ver tamién editar

Bibliografía editar

Referencies editar

  1. Canine Nation. November 3, 2002. A Few Facts about Russian Space Dogs via dogsinthenews.com.
  2. Space Dogs: Pioneers of Space Travel by Chris Dubbs ISBN 0-595-26735-1
  3. Animals In Space: From Research Rockets to the Space Shuttle, Chris Dubbs and Colin Burgess, 2007
  4. Ushakova, et al., Istoriya Otechestvennoi Kosmicheskoi Meditziny, Moskva-Voronezh, 2001.
  5. Asif Siddiqi, Sputnik and the Soviet Space Challenge, 2000, p. 96
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 Beischer, DE; Fregly, AR (1962). «Animals and man in space. A chronology and annotated bibliography through the year 1960.». US Naval School of Aviation Medicine ONR TR ACR-64 (AD0272581). http://archive.rubicon-foundation.org/9288. Consultáu'l 14 de xunu de 2011. 
  7. "Roads to Space: An Oral History of the Soviet Space Program", 1995, p.197-199 and 415-417.
  8. «First dog in space died within hours». BBC (28 d'ochobre de 2002). Consultáu'l 4 de xineru de 2010.
  9. Dick Abadzis, afterword to "Laika", ISBN 1-59643-302-7
  10. 10,0 10,1 John F. Kennedy Presidential Library & Museum Reference Desk: Pets. Accessed July 8, 2007
  11. Bark At the Moon: A Short History of Soviet Canine Cosmonauts From About.com Space / Astronomy. Consultáu'l 8 de xunetu de 2007
  12. Presidents Day, the First Dogs Archiváu el 27 de setiembre de 2007 na Wayback Machine. from the February 2007 issue of Pet Lovers Tips and Trends. Accessed July 7, 2007
  13. Dogs in Space: James M Skipper's visit to the NPO Zvezda Museum Archiváu el 25 de xunu de 2006 na Wayback Machine. from a report of his visit to Moscow from The Skipper Family magacín. Accessed July 7, 2007
  14. Centre of National Film
  15. 15,0 15,1 Siddiqi, p.267

Enllaces esternos editar