Picus chlorolophus

especie de páxaru

Picus chlorolophus[1] ye una especie d'ave piciforme de la familia Picidae que vive nel sur d'Asia.

Picus chlorolophus
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Piciformes
Familia: Picidae
Xéneru: Picus
Especie: P. chlorolophus
Vieillot, 1818
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Descripción editar

El pito crestigualdo ye una especie de porte grande, que mide 27 cm de llargu. La so forma ye la carauterística de los picatueros. El so moñu ye coloráu na parte frontera y enllargar pola nuca y parte posterior del pescuezu que son mariellos. el restu de los sos partes cimeros son verdes. La parte frontera del so pescuezu y pechu tamién son verdes, ente que'l so banduyu ye blancuciu, con llistes y vetes verde. El so obispillo y cola son corites.

Los machos adultos presenten el gargüelu blancu y bigoteras y llistes superciliares coloraes. Les femes solo tienen una mancha colorada sobre los oyíos. Los xuveniles tienen un aspeutu similar al de les femes pero de tonos más apafaos. La subespecie qu'ocupa la India península más abuxada.

Distribución y hábitat editar

Presenta una distribución nuna amplia zona del Asia tropical y subtropical, dende'l subcontinente indiu al sureste asiáticu; distribuyíu pola India, Bután, Nepal, Bangladex y Sri Lanka y escontra l'este en Tailandia, Myanmar, Camboya, Laos, Indonesia, Malasia y Vietnam.

Esisten tres subespecies:

  • P. c. chlorolophus, la subespecie nominal presente nel Himalaya;
  • P. c. chlorigaster la subespecie de la India peninsular;
  • P. c. wellsi, del sureste asiáticu.

Comportamientu editar

Esta ye una especie de la xungla que constrúi'l so nial nel buecu d'un árbol, poniendo de 2 a 4 güevos blancos. Al igual qu'otros picatueros, esta especie tienen un picu rectu aguyáu, una cola ríxida p'aprovir sofitu contra los tueros de los árboles, y pates con zigodactilia, con dos deos apuntando para alantre y dos pa tras. Puede disparar en forma rápida la so llarga llingua pa prindar inseutos.

Referencies editar

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar