Portugués n'África

El Portugués n'África falar en dellos estaos africanos y ye la llingua oficial en cinco d'estos: Angola, Mozambique, Guinea-Bisáu, Cabu Verde, Santu Tomé y Príncipe. Hai comunidaes de fala portuguesa na mayoría de los países del sur d'África, un amiestu de colonos portugueses y angoleños y mozambiqueños que dexaron los sos países mientres les guerres civiles. Una estimación averada diz qu'hai cerca de 14 millones de persones de fala portuguesa n'África,[1] pero dependiendo de los criterios aplicaos, el númberu inclusive podría ser considerablemente mayor. Al igual que'l francés y l'inglés, el portugués convirtióse nun llinguaxe post-colonial n'África y unu de los idiomes de trabayu de la Unión Africana (UA) y la Comunidá de Desenvolvimientu del África Meridional (SADC). El portugués coesiste en Guinea-Bissau, Cabu Verde y Santu Tomé y Príncipe colos criollos de base portuguesa (Alta Guinea y el Golfu de Guinea criollos), y n'Angola, Mozambique y Guinea-Bissau con llingües africanes autóctones (principalmente Níxer- familia Congo).

N'África, les esperiencies del portugués y posiblemente la competencia de Francés ya Inglés. Cabu Verde, Guinea-Bisáu y Santu Tomé y Príncipe son tolos miembros de la Francofonía y Mozambique ye miembru de la Mancomunidá Británica y tien estatutu d'observador na Francofonía. Otra manera, Guinea Ecuatorial anunció la so decisión d'introducir el portugués como la so tercer llingua oficial, amás d'español y francés, y fixo una solicitú pa ser miembru de la CPLP. Mauricio y Senegal tamién se xunieron a la CPLP como miembros asociaos observadores.

Distribución xeográfica editar

Los Estaos-nación col portugués como idioma oficial n'África conocer poles sigles PALOP (Países Africanos de Llingua Oficial Portuguesa) ya inclúin los siguientes: Angola, Cabu Verde, Guinea-Bissau, Mozambique y Santu Tomé y Príncipe y Timor Este. El portugués ye una llingua principalmente urbana que tien una presencia amenorgada nes zones rurales, sacante Angola y Santu Tomé y Príncipe, onde la llingua ta más estendida.

Sudáfrica tamién cunta con aproximao 300.000 falantes de portugués, principalmente colonos de Madeira y angoleños blancos y mozambiqueños qu'emigraron a partir de 1975, arriendes de la independencia de les antigües colonies. Les guerres civiles n'Angola y Mozambique tamién dieron llugar a migraciones más recién de los refuxaos (dalgunos de los cualos falen portugués) a los países vecinos como la República Democrática d'El Congu, Namibia, Zambia y Sudáfrica. Otres migraciones arreyaes en tornar ex esclavos afro-brasilanos a llugares como Nixeria, Benin, Togu, Angola y Mozambique. Tamién hai dalgunos que vuelven blancos portugueses refuxaos africanos y los sos descendientes procedentes de Brasil, Portugal y Sudáfrica a los sos antiguos territorios afro-controlaos, principalmente a Angola y Mozambique, y lo más importante, nun ye la llegada de colonos post-coloniales portugueses a Angola nos últimos años, por cuenta de los intereses económicos de Portugal na puxanza económica d'Angola.

Senegal tien la so propia conexón de fala portuguesa con una importante comunidá de caboverdianos en Dakar y los altavoces de Guinea-Bissau criolla na so rexón meridional de Casamance, qu'una vegada foi parte del imperiu colonial portugués. El Portugués ye enseñáu como llingua estranxera en tol país.[2] En 2008, Senegal convertir nuna nación d'observador na CPLP.

Guinea Ecuatorial, nun momentu dau una colonia portuguesa, ye'l llar d'una comunidá basada nel portugués y ye una nación d'observador na CPLP.

Mauricio, una isla multillingüe nel Océanu Índicu, tien fuertes llazos culturales con Mozambique. Los portugueses fueron los primeros europeos a atopar la isla. En 2006, Mauricio xunir a la CPLP como miembru asociáu.

Como un compañeru miembru de la SADC, Zambia introdució la enseñanza del idioma portugués nel so sistema d'educación primaria, en parte por cuenta de la presencia d'una población d'Angola grande ellí.[2]

El papel de los portugueses n'África Como una llingua oficial, el portugués sirve nos reinos de l'alministración, la educación, el derechu, la política y los medios de comunicación. Dada la diversidá llingüística esistente de los PALOP, el portugués tamién sirve al propósitu de llingua franca que dexa la comunicación ente compañeros, ciudadanos de distintos oríxenes étnicos y llingüísticos.

Amás, el portugués coneuta a los países PALOP ente sigo con Portugal, Timor Oriental, Macáu y Brasil, en sí mesma una ex colonia portuguesa.

La música ye un llinguaxe en que los perfiles llingüísticos de los PALOP aumentaron. Munchos artistes de los PALOP, amás de cantar nes sos llingües maternes, canten en portugués nun grau o otru. L'ésitu d'estos artistes na industria de la música del mundu aumenta la conciencia internacional del portugués como una llingua africana.

Como llingua lliteraria, el portugués tien un papel importante nos PALOP. Autores como Luandino Vieira, Mia Couto, Lopito Feijóo, Luis Kandjimbo, Manuel Rui o Ondjaki fixeron pervalibles contribuciones a la lliteratura de fala portuguesa.[3]

Referencies editar