Querula purpurata

especie de páxaru

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Querula purpurata
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Cotingidae
Xéneru: Querula
Especie: Q. purpurata
(Müller, 1776)
Distribución
Sinonimia
Muscicapa purpurata
Consultes
[editar datos en Wikidata]

'''Querula purpurata ye una de les especies de la familia Cotingidae, los cotingas. Esta ye la única especie, monotípica, dientro del xéneru Querula.

Descripción editar

Ye una ave robusta de medianu tamañu y llombu polencu. El machu mide de 27 a 29,5 cm de llargor y la fema de 21,5 a 24 cm.[2] El machu tien una llarga mancha morada y colorada na parte alta del gargüelu (similar a los de los gorget de los colibríes), estendíu a los llaos del pescuezu. Tien un picu curtiu, ampliu y apuntiáu de color abuxáu, güeyos negros y pates grises.

Distribución editar

La distribución de la Querula Gorgimorada estiéndese dende'l norte d'América del Sur, con poblaciones al oeste del cordal de los Andes hasta América Central en Nicaragua. Parte dende les Les Guayanes y l'Estáu de Marañón, nordeste de Brasil nel este y por tola cuenca del Amazones hasta les fasteres de los Andes nel oeste. Alcuéntrase ausente namái na cuenca del Amazones dientro del nordés y norte central bordiando les tierres altes de Les Guayanes y el sureste de Venezuela; d'otra forma la so estensión sería continua hasta l'este de los Andes.

Ye atopada en Bolivia, Brasil, Colombia, Ecuador, Guayana Francesa, Guyana, Perú, Surinam y Venezuela; Tamién nel sur d'América Central en Nicaragua, Costa Rica y Panamá.[1]

Hábitat editar

El so hábitat natural ta nes tierres baxes de montes húmedos subtropicales o tropicales.

Reproducción editar

Llega al maduror sexual ente los 24 y 36 meses d'edá. La fema constrúi'l nial en colonies, con materiales vexetales y forma de bolsa allargada de 40 a 70 cm de llargor. Puede construyir dos más niales pa engañar a los depredadores, pero usa apenes unu d'ellos. Pon 2 a 3 güevos blancos con manches rosaes o liles.[2]

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 BirdLife International (2009) Cacicus haemorrhous; IUCN (2011) IUCN Red List of Threatened Species, Version 2011.1. Consultáu'l 13 d'agostu de 2011.
  2. 2,0 2,1 Guaxe; WikiAves.
  • Boletín SAO Vol. XVI Non. 01: 7 ]