Rede de Biblioteques Públiques Municipales de Siero

El Conceyu de Siero (Asturies), entama'l so serviciu bibliotecariu por aciu una Rede de Biblioteques de la que formen parte los siete centros bibliotecarios de titularidá municipal del Conceyu.[1]

Rede de Biblioteques Públiques Municipales de Siero
biblioteca pública (es) Traducir
País España
Autonomía Principáu d'Asturies
Provincia Provincia d'Asturies
Conceyu Siero
Direición España
Bolsa de valores Rede de Biblioteques Públiques del Principáu d\'Asturies
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Introducción editar

L'oxetivu fundamental d'esti serviciu ye facilitar l'accesu a tolos ciudadanos, ensin esceición, a los documentos que soporten la información y la cultura.

Les biblioteques públiques municipales de Siero carauterizar por:

  • Tán abiertes a tolos ciudadanos de cualquier edá.
  • La entrada ye llibre en toes elles.
  • Tolos sos servicios son gratuitos.
  • La mayor parte de los sos documentos son de llibre accesu.

Los siete centros que conformen la Rede de Biblioteques Públiques Municipales de Siero son:

  • La Biblioteca Pública Municipal “Fausto Vigil” de La Pola Siero, que ta asitiada na capital del conceyu y ye cabecera de la Rede.
  • La Biblioteca Pública Municipal de Llugones, asitiada na mayor entidá de población del conceyu.
  • La Biblioteca Pública Municipal de Carbayín.
  • La Biblioteca Pública Municipal d'El Berrón.
  • La Biblioteca Pública Municipal de Lieres.
  • La Biblioteca Pública Municipal de Santiago d'Arenas.
  • La Biblioteca Pública Municipal de La Fresneda.

Los siete biblioteques ufierten servicios bibliotecarios básicos:

  • Serviciu d'Información y Consulta en Sala
  • Serviciu de Préstamu
  • Reserva de documentos
  • Préstamu interbibliotecario
  • Accesu a Internet

Les Biblioteques Públiques Municipales de Siero, formen asina mesmu parte de la Rede de Biblioteques Públiques del Principáu d'Asturies

Biblioteca Pública Municipal "Fausto Vigil" de La Pola Siero editar

Historia editar

 
Biblioteca "Fausto Vigil" de La Pola Siero. Seición d'adultos

La Biblioteca Pública Municipal “Fausto Vigil” de Pola de Siero empezó la so andadura fai casi 60 años, en 1958, cuando nun yera sinón un pequeñu serviciu de llectura que nin siquier tenía realmente un horariu fixu. Pero dende'l principiu la biblioteca foi apreciada y quería polos vecinos de Siero, y eso faía agorar un brillante futuru. Llueu empezaron a desenvolvese los servicios d'estensión bibliotecaria, y al so alredor creóse un armazón de Casa de Cultura, del que la biblioteca foi siempres el so corazón y la so alma. Al empiezu de los años 90, la biblioteca, un serviciu yá fuertemente consolidáu, esperimentó un importante desenvolvimientu cola ampliación del edifico y la creación, gracies a ello, d'una Seición Infantil. Los neños siempres fueron y siguen siendo una vecería fiel de la biblioteca, y una vegada creáu'l venceyu raramente ruémpese, asina que aquellos usuarios infantiles son agora una parte importante de la Seición d'Adultos. Tamién nos entamos de los noventa, concretamente nel añu 1993, creóse'l Patronatu Municipal de Cultura del Conceyu de Siero, una fundación de servicios que tien por finalidá coordinar y promover el desenvolvimientu de la ufierta cultural nel Conceyu, y qu'en 2004 camudó'l so nome pol actual de Fundación Municipal de Cultura de Siero.

Na primer década del sieglu XXI, la biblioteca siguió sumando, entamando la Rede Municipal de Biblioteques de Siero. Los centros bibliotecarios del Conceyu, cuatro nesi momentu y siete na actualidá, coordinar nuna rede de servicios bibliotecarios. La Biblioteca de La Pola dibuxóse entós como cabecera d'una de les mayores redes bibliotecaries d'Asturies, con siete centro bibliotecarios.

Nos últimos años, l'actividá cultural desenvuelta pola Fundación en La Pola atopó una llende insalvable pa siguir amontándose: l'espaciu. Y la Biblioteca tamién sufría esi problema. Por enforma que s'anovara'l fondu, los documentos entá útiles yá nun cabíen. Los depósitos yá nun podíen almacenar los documentos qu'una biblioteca d'estes carauterístiques, cabecera de Rede, tien de caltener; nin siquier había espaciu pa los fondos locales. Nestes circunstancies desenvuélvese una apueste de futuru que va ser fundamental pa esta nueva etapa de la biblioteca y de la vida social polesa: el nuevu Conxuntu Cultural Comarcal de Siero.[2]

Dependencies editar

 
Biblioteca "Fauto Vigil" de La Pola Siero. Espaciu pa los más pequeños

Allugar n'unu de los trés edificios del Complexu Cultural de La Pola, no que se dio en llamar la isla de la cultura.

Cuenta con una Sala estremada pal usuariu infantil, asitiada na primer planta del edificiu, na que s'atopa tol fondu de consulta y préstamu pa esti usuariu según el OPAC pa la consulta d'esti fondu. Nella ta tamién el puntu de xestión del préstamu infantil, en que'l so amosador llevar a cabu coles mesmes los llabores de trabayu internu. Tamién ta nesta Sala l'ordenador pal accesu públicu a Internet de los usuarios infantiles.

Na Sala d'Adultos, que s'asitia nel pisu cimeru, atópase'l fondu de consulta y préstamu d'adultos, el OPAC pa la consulta d'esti fondu, y el puntu de xestión del préstamu pa estos usuarios. Tres el mostrador de préstamu, hai un despachu pa la xestión interna de la biblioteca. Esisten amás dos espacios estremaos dientro de la Sala d'Adultos: unu ta destináu a la llectura de les publicaciones seriaes, y nel otru asítiense los ordenadores pal accesu públicu a Internet.

Toles meses tienen enchufes de conexón a la rede llétrica por que los usuarios puedan utilizar los sos portátiles entá ensin batería.

Tien amás la biblioteca un espaciu pa depósitu d'usu non públicu, asitiáu nel baxu cubierta y d'accesu dende la Sala d'Adultos.

Nel mesmu edifico y al llau de la biblioteca, ta asitiáu l'espaciu de Coordinación Bibliotecaria de la Rede de Biblioteques de Siero

Direición y contautu editar

Direición: Alcalde Parrondo, nᵘ 30. 33510 - La Pola Siero

Teléfonu: 985 72 06 34 Fax: 985 72 45 16 

Biblioteca Pública Municipal de Llugones editar

Historia editar

Nacencia editar

 
Edificiu de la Casa de Cultura y Biblioteca de Llugones. Inauguráu en 1997

La gran crecedera demográfica qu'esperimenta Llugones nos años sesenta, motiváu sobremanera pol gran númberu d'industries que s'asientan na llocalidá, trai la demanda de nuevos servicios, ente ellos los culturales.

A partir de los estos años constátase un gran interés per parte de diversos sectores de la sociedá y d'instituciones públiques y privaes de la nuesa llocalidá na creaci6n d'una biblioteca pa Llugones..

Asina, en 1965, el Vocal Provincial del Sindicatu del Metal de Siero, al traviés d'una carta repite la solicitú qu'un añu antes fixera la Xunta de la Seición Social de dichu sindicatu sobre la creación d'una biblioteca pa Llugones. Esti pidimientu basar na continua crecedera industrial de Llugones y na falta d'espacios fayadizos pal desenvolvimientu d'actividaes culturales, sobremanera pa la mocedá, yá que según les sos propies pallabres "resulta desconsolador comprobar como la mocedá d'esta llocalidá busca nos chiqres el so llugar d'esparcimientu y recréu al nun cuntar con un llugar apropiáu onde adquirir la cultura que los sos fértiles celebros ansían''.

Dos años dempués, en 1967, el Conceyu de Siero, por aciu un plenu celebráu en el mes de mayu, alcuerde ufiertar al Estáu una cortil con destín a la construcción de una Biblioteca Municipal en Llugones. Y en otru plenu, celebráu en xunetu, solicitar al Direutor Xeneral d'Archivos y Biblioteques la creación de la biblioteca y autorízase a l'Alcaldía pa suscribir en nome del Conceyu un conciertu con el Centro Provincial Coordinador de Biblioteques relativu a los derechos y obligaciones de la Corporación y del referíu organismu al respective de la Biblioteca Pública Municipal. Esti conciertu va roblase en setiembre, actuando como representante del Conceyu'l so alcalde Don Leandro Domínguez Vigíl-Escalera y per parte del Centru Coordinador el so direutor provincial Don Lorenzo Rodríguez-Castellano García.

Una vegada daos estos pasos el Conceyu de Siero empieza los trámites d'espropiación de la cortil onde se va allugar l'edificiu de la biblioteca. Optar por una zona céntrica en lo que güei ye la cai Leopoldo Llugones.

 
Sala d'Adultos de la Biblioteca de Llugones. Detalle de la fonoteca

Espropiáu la cortil, empiecen les obres de construcción del edificiu, que van concluyir a fines de 1970, momentu en que s'unvien los pianos a la Oficina Téunica del Serviciu Nacional de Llectura por que esta estudie la distribución y l'allugamientu del moblame que se precisa..

Nel mes de febreru de 1972 el Ministeriu d'Educación y Ciencia, al cumplise tolos trámites esixíos, alcuerda crear la biblioteca de Llugones y aprueba el conciertu suscritu ente'l Conceyu de Siero y el Centru Provincial Coordinador de Biblioteques. Dempués d'esto, la biblioteca taba llista pa la so apertura al públicu que se va producir el día 13 de mayu de 1972, a la inauguración asistieron diverses personalidaes de la vida político y cultural del momentu.

La biblioteca asitiar nel primer pisu del edificiu, tenía una planta en forma de L y cuntaba con una sala de llectura tantu pa los llectores infantiles como pa los adultos, delles meses pa la llectura y consulta, un mostrador d'atención al públicu, un despachu y un deposito. Esta distribución va caltenese asina mientres ventidós años, salvu pequeños cambeos nel moblame, hasta que se llevantó'l nuevu edificiu nel añu 1996.

Primeros pasos editar

La biblioteca empezó la so andadura con un fondu de dos mil sesenta y cuatro volúmenes apurríos pol Serviciu Nacional de Llectura, col que se trataba de tomar tolos campos del saber y la cultura. Anque por cuenta de les circunstancies polítiques de la dómina, determinaos autores y obres como La Rexenta de Clarín o tola obra de Blasco Ibáñez taben sometíes a censura y nun s'atopaben a disposición del públicu.

Nestos primeros años el funcionamientu de la biblioteca yera bien distinta al actual. Solo abría tres hores pela tarde, de les cualos la primera taba dedicada fundamentalmente al usuariu infantil, mientres el restu a los adultos. Los medios téunicos con que cuntaba l'encargáu pal desempeñu de les sos funciones yeren más bien escasos y mientres los meses d'iviernu, en munches ocasiones, tenía de cerrase la biblioteca pola falta de calefacción.

Los servicios bibliotecarios nun yeren gratuitos. El llector que deseyaba faese sociu tenía d'abonar una cantidá de dineru y cuando se retrasaba na devolución del préstamu d'un llibru penalizábase-y con una sanción monetaria que la so cuantía foi variando a lo llargo de los años.

Amás, nel Reglamentu de la biblioteca d'entós hai ciertes normes que son difícilmente comprensibles dende la perspeutiva actual d'una biblioteca pública. Asina por casu, "la concesión de llibros en préstamu a los neños va llindar a casos especiales y va ser considerada como gracia o estímulu" o que "el préstamu de llibros nun va poder ser concedíu a persones que carezan enfermedaes contaxoses" o inclusive que "los llectores varones van permanecer na biblioteca cola cabeza descubierto y tanto estos como les muyeres van presentar col debíu decoro"

 
Sala de llectura de Biblioteca de Llugones. Detalle

La Biblioteca contribuyó a arriquecer notablemente la vida cultural de Llugones, pos yá dende'l so primer añu de vida entornar na organización d'actividaes de les llamaes d'estensión bibliotecaria”, como charres y conferencies a les qu'allegaben como ponentes persones bien relevantes del panorama de la dómina. Ente los primeros conferenciantes podemos destacar a Manuel Fernández Avello, Rafael Sarandeses o César Pérez de Tudela.

Los fondos colos que se diba ampliando la biblioteca procedíen del Centru Coordinador de Biblioteques, anque tamién hubo nestos primeros años delles donaciones privaes, como les del poeta Alfonso Camín o de Rafael Sarandeses.

Desenvolvimientu editar

A principios de los años ochenta, el Conceyu de Siero crea'l Serviciu Municipal de Cultura ya inscríbense a él les biblioteques del conceyu.

Un finxu importante ye l'asunción de les competencies en cultura, y colles en biblioteques, per parte del Principáu d'Asturies tres l'aprobación del Estatutu d'Autonomía. Reorganizar tol sistema bibliotecariu asturianu, establécense unes normes téuniques comunes, con un reglamentu de cumplimientu obligáu nes biblioteques asturianes, y empiézase asina a xestar lo que va acabar siendo les Rede de Biblioteques Públiques del Principáu d'Asturies. El preséu de que se val el Principáu d'Asturies pa esta reorganización, ye roblar convenios de collaboración permanente colos distintos Conceyos. En Siero'l conveniu roblóse'l 14 de xineru de 1988.

En 1993 créase'l Patronatu Municipal de Cultura de Siero, como una fundación de servicios, que darréu va pasar a denominase Fundación Municipal de Cultura. Los servicios bibliotecarios de Siero pasen a depender d'esta Fundación.

La biblioteca llueu se queda pequeña y Conceyu y Principáu d'Asturies Ilegan a un alcuerdu pa la construcción d'un nuevu edificiu que dexe cubrir les nueves necesidaes d'espaciu y organización. Esti nuevu edificiu llevantárase sobre l'antigua cortil. Les obres de construcción empezaron nel añu 1994 y concluyeron a finales de 1996.

La Biblioteca abre les sos puertes na nueva sede'l 5 de febreru de 1997..

Al cuntar con más espaciu, la Biblioteca puede tener con una seición propia pal públicu infantil, de la que crez el personal bibliotecario y amplíense notablemente los horarios d'atención al públicu.

A lo último, nel añu 2003 créase la Rede Municipal de Biblioteques de Siero, qu'integra a toles biblioteques públiques del Conceyu.

 
esquierda

Dependencies editar

La Biblioteca Pública Municipal de Llugones estender polos trés primeres plantes de la Casa de Cultura de Llugones.

Tola primer planta del edificiu ocupar la Sala Infantil, na que s'asitia tol fondu de consulta y préstamu pa esti usuariu según l'ordenador p'accesu a Internet y OPAC pa la consulta d'esti fondu. Nella ta tamién el puntu de xestión del préstamu infantil. Esta Sala tien anexu un despachu pa trabayu internu de la bibliotecaria.

La segunda planta ta ocupada pola Sala d'Adultos, onde s'atopa parte del fondu de consulta y tol fondu de préstamu d'adultos, el OPAC pa la consulta d'esti fondu, y el puntu de xestión del préstamu pa estos usuarios. Tien amás un despachu amiesto pa trabayu internu de la bibliotecaria. Nesta Sala asítiense tamién los dos ordenadores pal accesu públicu a Internet.

Na tercer planta del edificiu atopen la Sala de Llectura de Prensa y Revistes, onde tamién s'asitien delles obres de referencia del fondu y meses de consulta, y la Sala de depósitu. Esta planta compartir con otres dependencies de la Casa de Cultura.

Direición y contautu editar

Direición: C/ Leopoldo Llugones, 12. 33420 Llugones/Llugones

Teléfonu.: 985.26.30.82 Fax: 985.26.21.06

Biblioteca Pública Municipal de Carbayín editar

Historia editar

En 1954 el Patronatu Provincial pal Fomentu d'Archivos y Biblioteques ellaboró un plan bibliotecariu, nel cual establecíase l'apertura de diez biblioteques per añu, determinándose l'apertura de biblioteques en distintes llocalidaes d'Asturies, ente les que s'incluyía Carbayín.

Al amparu d'esi Plan, la Biblioteca Pública Municipal de Carbayín inauguróse finalmente'l 13 de febreru de 1956, colos fondos apurríos pol Serviciu Nacional de Llectura y el Centru Coordinador de Biblioteques (197 volumes).[3]

Pero yá dende los sos empiezos la Biblioteca de Carbayín, allugó la práctica totalidá de los volúmenes que formaben la singular coleición "Biblioteca Circulante Urania", una coleición d'obres pertenecientes a l'antigua biblioteca del mesmu nome, que funcionó en Saús nes décades de los años 20 y 30 del sieglu pasáu, siendo ésti unu de los pocos casos nos qu'atopamos con una coleición que puede dar una idea de conxuntu de lo que yera'l fondu d'una biblioteca popular nesa dómina.

Los fondos orixinarios de la Urania, unificaos colos de la Sociedá Recreativa y Unión Cultural y Bona Unión tres la Guerra Civil, formen güei l'entamu del Llibru Rexistro d'Obres de la Biblioteca de Carbayín, qu'empieza recoyendo 2.304 rexistros referíos como "Biblioteca Antigua"

Dependencies editar

 
El chalé, sede de la biblioteca de Carbayín

La Biblioteca Pública Municipal de Carbayín atopar nel edificiu llamáu “El Xalé”.

El xalé tien baxu y dos plantes. Ta somorguiada nun procesu de treslláu de la so Sala de Llectura y fondu de préstamu dende la primer planta a la planta baxa, p'ameyorar l'accesibilidá, yá que nun cunta con ascensores. Na actualidá'l fondu atópase partíu ente los dos plantes, pero l'ordenador d'accesu a Internet y l'atención del préstamu, tán yá na planta baxa.

Tien una única Sala de Llectura pa usuariu adultu ya infantil, anque con un espaciu estremáu pa esti postreru. Nella ta tol fondu de consulta y préstamu, incluyíu prensa y revistes, los catálogos y el puntu de xestión del préstamu. Tamién s'asitia equí l'ordenador d'accesu públicu a Internet.

La planta cimera cumple funciones de depósitu xeneral y de fondu antiguu.

La Biblioteca Pública de Carbayín alluga la práctica totalidá de los volúmenes que formaben la singular coleición "Biblioteca Circulante Urania", una coleición d'obres pertenecientes a l'antigua biblioteca del mesmu nome, que funcionó en Saús nes décades de los años 20 y 30 del sieglu pasáu, siendo ésti unu de los pocos casos nos qu'atopamos con una coleición que puede dar una idea de conxuntu de lo que yera'l fondu d'una biblioteca popular nesa dómina.

Los fondos orixinarios de la Urania, unificaos colos de la Sociedá Recreativa y Unión Cultural y Bona Unión tres la Guerra Civil, formen güei l'entamu del Llibru Rexistro de la Biblioteca de Carbayín.

Direición y contautu editar

Direición: El Xalé, S/N. 33936 Carbayín

Teléfonu: 985.73.40.06

Biblioteca Pública Municipal d'El Berrón editar

La biblioteca abrió les sos puertes per vegada primera en 1997

Dependencies editar

 
Sala de llectura de la Biblioteca d'El Berrón

La Biblioteca Pública Municipal d'El Berrón comparte con dependencies de la Casa de Cultura los baxos de los edificios 8 y 10 de l'Avenida d'Uviéu.

Tien una única Sala pal usuariu adultu ya infantil y la llectura de prensa, anque en tres espacio estremaos dientro d'ella. Nesta Sala asítiase tol fondu de consulta y préstamu, incluyíu prensa y revistes, los catálogos manuales y el puntu de xestión del préstamu. Nella ta tamién l'ordenador pal accesu públicu a Internet. El mostrador de préstamu ta nel centru de la Sala, tien forma ovalada y nel espaciu interior llevar a cabu'l trabayu téunicu internu de la biblioteca.

Direición y contautu editar

Direición: Avda. d'Uviéu, 8 - 10. 33186 El Berrón

Teléfonu: 985.74.37.50

Biblioteca Pública Municipal de Lieres editar

La Biblioteca inaugurar n'avientu de 2003

 
Sala de llectura de la Biblioteca de Lieres

Dependencies editar

La Biblioteca Pública Municipal de Lieres atópase dientro de les dependencies del Casino de Lieres”.

El Casino se emplaza metanes unu de los barrios de la parroquia, el de La Pedrera, que ye'l tercer nucleu en densidá de población de la parroquia, tres Quintanal y Solvay, asitiándose bien próximu a esti postreru, y tamién al llugar de les Cuadrielles.

Tien una única Sala de Llectura pa usuariu adultu ya infantil que s'asitia na segunda planta del edificiu, con unes midíes en redol a 40 metros cuadraos y planta rectangular (8 x 5 m.)

Nella ta tol fondu de consulta y préstamu y el puntu de xestión del préstamu. Tien 15 puestos de llectura.

Nesta Sala asítiense tamién l'ordenador pal accesu públicu a Internet.

Direición y contautu editar

Direición: Centru Cultural Casino de Lieres. La Pedrera, S/N. 33580 Lieres

Teléfonu.: 985.73.17.02

Biblioteca Pública Municipal de Santiago d'Arenas editar

Ta biblioteca empezó la so andadura n'avientu de 2003

Dependencies editar

La Biblioteca Pública Municipal de Santiago d'Arenas atópase dientro de les dependencies del Centru Polivalente de Santiago d'Arenas”.

 
Sala de llectura de la Biblioteca de Santiago d'Arenas

El Centru se emplaza nel estremu oriental del nucleu de población formáu poles parroquies de Santiago d'Arenas y San Juan d'Arenas.

La población de dambes parroquies tópase esvalixada ente 31 entidaes de población, de les cualos la más poblada ye'l barriu del Cotayu (San Juan d'Arenas), asitiáu a menos de 500 metros del Centru Polivalente.

Tien una única Sala de Llectura pa usuariu adultu ya infantil que s'asitia na segunda planta del edificiu que mide aproximao 100 metros cuadraos y cuenta con 74 puestos de llectura. Nella ta tol fondu de consulta y préstamu, incluyíu prensa y revistes y el puntu de xestión del préstamu.

Nesta Sala asítiase tamién l'ordenador pal accesu públicu a Internet y el OPAC.

Tien anexu un despachu pa trabayu internu del bibliotecariu d'unos 10 metros cuadraos.

Tamién cunta con un depósitu d'unos 15 metros cuadraos, amobláu con estanteríes.

Direición y contautu editar

Direición: Centru Cultural Santiago d'Arenas. C/ Francisco Orueta, S/N. 33936 Carbayín Altu

Teléfonu: 985.73.4054

Biblioteca Pública Municipal de La Fresneda editar

 
Sala de llectura de la Biblioteca de La Fresneda

Esta biblioteca foi inaugurada'l Día del Llibru (23 d'abril) de 2007

Dependencies editar

La Biblioteca Pública Municipal de La Fresneda ta nel Centru Cultural de La Fresneda.

Tien un espaciu común onde s'asitien los trés ordenadores pa conexón pública a Internet, l'espaciu de llectura de prensa y revistes, l'ordenador pa la consulta pública del catálogu y el mostrador de xestión del préstamu. Dende esti espaciu aportar a dos sales independientes: la Sala d'Adultos y la Sala Infantil. La sala d'adultos tien 18 puestos de llectura y nella asítiase tol fondu pa esti tipu d'usuarios (mayores de 14 años). La sala infantil cuenta con 24 puestos de llectura, más coxinos y colchonetes. Nesta sala ta'l fondu pa los menores de 14 años. Dende l'espaciu común apuértase tamién a un despachu pa trabayu internu de la bibliotecaria, y tres ésti atopa'l depósitu de documento ===Direición y contautu=== Direición: Centru Cultural de La Fresneda. Avda. Principal S/N. 33429 La Fresneda

Teléfonu: 985.26.60.44

Enllaces esternos editar

Rede de Biblioteques Públiques Municipales de Siero


Referencies editar

  1. «Memoria de la Rede de Biblioteques de Siero 2015». Consultáu'l 18 d'abril de 2016.
  2. Álvarez, Jesús Fernández. «Biblioteca de Pola de Siero». Consultáu'l 18 d'abril de 2016.
  3. Tejerina Lecha, Carmela y López Lozano, José (setiembre de 2003). Catálogu coleutivu del Patrimoniu Bibliográficu. Biblioteca Pública Municipal de Carbayín (Siero): memoria de trabayu.