Síndrome respiratoriu agudu grave

artículu de llista de Wikimedia


El síndrome respiratoriu agudu grave (SRAG), tamién conocíu poles sos sigles n'inglés SARS (severe acute respiratory syndrome), ye una neumonía atípica qu'apaeció per primer vegada en payares de 2002 na provincia de Guangdong, China. Arrobinar a les vecines Ḥong Kong y Vietnam a finales de febreru de 2003, y depués a otros países al traviés de viaxes per mediu aereu o terrestre de persones infestaes. La enfermedá tuvo una tasa permediu de mortalidá global cercana a un 13%.

Síndrome respiratoriu agudu grave
Clasificación y recursos esternos
CIE-10 O04
CIE-9 079.82
DiseasesDB 32835
MedlinePlus 007192
PubMed Buscar en Medline mediante PubMed (en inglés)
eMedicine med/3662
Especialidá neumoloxía
Wikipedia nun ye un consultoriu médicu Avisu médicu 
[editar datos en Wikidata]

La tasa de mortalidá varió en cada país, lo que puede ser parcialmente esplicáu poles diferencies nos informes. Tien De tenese en cuenta qu'esta tasa nun toma en cuenta les posibles muertes futures que resulten de la enfermedá o de los casos ensin reportar de SARS por non amosar los síntomes conocíos. El 19 d'abril de 2003, l'investigador de Harvard Henry Niman actualizó la tasa de mortalidá a un 18.2% pa Canadá y Hong Kong.

Les posibilidaes de que les persones que carecen el SARS pudieren caltenese "asintomáticas", lo que significaría que los portadores podríen entemecese cola población ensin recibir tratamientu, son pequeñes, según lo dicho polos funcionarios de la OMS (2003).

Magar en marzu de 2003 dellos científicos clasificaron al SARS como un paramixovirus, darréu la Organización Mundial de la Salú (OMS) y los llaboratorios clasificaron a esti virus como SARS Co-V, un tipu de coronavirus non conocíu con anterioridá en seres humanos.

Biltu en China y hestoria editar

Casos probables (OMS) - 11 de xunetu de 2003
País Casos Muertes Altes
Canadá 250 38 194
China * 5327 348 4941
Ḥong Kong * 1755 297 791
Macáu * 1 0 1
Taiwán * 307 47 ???
Corea del Sur 3 0 3
España 1 0 1
EE.XX. 71 0 67
El Salvador 1 1 0
Filipines 14 2 12
Francia 5 0 1
Indonesia 2 0 1
Irlanda 1 0 1
Italia 9 0 4
Xapón 2 0 0
Kuwait 1 0 1
Malasia 6 2 3
Mongolia 6 0 3
Guatemala 1 0 0
Reinu Xuníu 6 0 6
Rumanía 1 0 1
Singapur 201 24 139
Sudáfrica 1 0 0
Suecia 3 0 2
Suiza 1 0 1
Tailandia 7 2 5
Vietnam 63 5 53
Total 8045 765 6231


El virus aniciar na provincia de Guangdong en payares del 2002, nos primeros díes d'abril de 2003, el SARS empezó a recibir una mayor atención nos medios oficiales. Sicasí, tamién a principios d'abril les acusaciones remanecieron respectu de los casos ensin rexistrar nos hospitales militares de Beixín. Dempués d'una intensa presión, los funcionarios chinos dexaron que funcionarios internacionales investigaren la situación.

A finales d'abril, importantes revelaciones remanecieron a la lluz público, cuando'l gobiernu chinu almitió comunicar un menor númberu de casos que'l realmente esistente, por cuenta de los problemes inherentes al sistema de sanidá. En despintando'l biltu hasta qu'algamó escala internacional, dos importantes funcionarios chinos fueron destituyíos y los sistemes tán afaciéndose p'ameyorar la divulgación y control na crisis del SARS. De magar, China tomó un papel muncho más activu y tresparente nel combate de la epidemia del SARS.

Espardimientu a otros países editar

El 15 de marzu de 2003, la OMS anunció una alerta mundial, siguida por una alerta sanitaria de los Centros pal Control y la Prevención de les Enfermedaes (CDC n'inglés) de los Estaos Xuníos. A 15 d'abril de 2003 la OMS reconoció 3.235 casos sopelexaos y 154 finaos. La OMS anunció qu'hasta esa fecha la tresmisión llocal del SARS asocediera en Toronto, Singapur, Ḥanói, Taiwán, y les rexones chinas de Guangdong, Ḥong Kong, y Shanxi.

Los Centros pal Control y la Prevención d'Enfermedaes, con sede n'Atlanta (Estaos Xuníos), anunciaron a principios d'abril el so convencimientu de qu'un estrañu tipu de coronavirus, posiblemente un tipu nunca antes vistu n'humanos, ye l'axente infeiciosu responsable del espardimientu del SARS.

Al igual non solo foi nos Estaos Xuníos, en Guatemala detectóse qu'una neña de 11 años d'edá carecía de SARS.

Rebrotes menores editar

A finales d'abril de 2004 unes 500 persones atópase en cuarentena en Beixín y la provincia d'Anhui. Tamién s'inspeccionen los llaboratorios qu'investiguen la enfermedá.

Espardimientu editar

La forma de tresmisión de la enfermedá nun ta bien clara inda, anque s'abarrunta que se tresmite principalmente al traviés del contautu direutu ente les persones. El virus puede arrobinase por inhalación de pequeñes gotes expelidas por una persona infestada cuando tosy o espirria, o posiblemente al traviés del contautu con secreciones n'oxetos.

Amás, la OMS informa que nun se dio nengún casu en que'l contautu con productos, animales o materiales procedentes de les zones afeutaes pol SARS fuera fonte d'infeición pa les persones. Por tanto, nun esisten razones pa pensar que'l contautu esternu coles unviaes postales (cartes, paquetes, prensa...) o mercancíes que lleguen dende zones afeutaes pol SARS constituyan un riesgu pa la salú pública.

Síntomes y tratamientu editar

La OMS encamienta que los casos sospechosos sían aisllaos y define como casu sospechosu a la persona que dempués del 1 de febreru de 2003 presente l'historial de:

  • fiebre alta (>38° C) (100.4º F) y
  • unu o más síntomes respiratorios, incluyendo tos, respiración entecortada, dificultá p'alendar, signos de hipoxia o un diagnósticu de neumonía y
  • unu o más de los siguientes:
    • contautu cercanu con una persona sospechosa de tener SARS o
    • hestoria recién de viaxe a árees de tresmisión documentada del SARS.

Un casu probable defínese como un casu sospechosu col afayu adicional de neumonía o síndrome respiratoriu por radiografía de tórax o autopsia.

Cola disponibilidad de test diagnósticu pal coronavirus responsable del SARS, la OMS amestó la categoría de SARS confirmáu por llaboratoriu pa los pacientes nos que tando na categoría de casu probable, nun teníen inda cambeos radiolóxicos pero sí un test positivu pa SARS basáu nos test nomáu (ELISA, inmunofluorescencia o PCR).

Frecuentemente'l númberu de leucocitos y plaquetes ye baxu. Les primeres resultancies suxuren qu'hai una relativa neutrofilia y una relativa linfopenia (relativa porque'l númberu total de leucocitos tiende a ser baxu, ye dicir hai leucopenia). Otres pruebes de llaboratoriu suxerentes son un altu índiz de lactato deshidrogenasa (LDH) y nivel llevemente alto de creatin kinasa (CK) y proteína C-reactiva.

Los síntomes apaecen davezu 2-10 díes (informóse d'hasta 13 díes) dempués de la infeición (na mayoría de los casos los síntomes apaecen nos 2-3 díes dempués de la infeición). En cerca del 10-20% de los casos, los síntomes son tan graves qu'a los pacientes tien d'asitiáse-yos un aparatu de respiración asistida.

Los antibióticos son ineficaces. Primeramente comentóse l'usu anecdóticu d'esteroides y del antiviral ribavirina como tratamientu, pero la esperiencia recién nun apurre nenguna evidencia científica que sofite esta hipótesis. La CDC ta probando otres drogues antivirales contra los coronavirus pa ver si pueden formular encamientos específicos.

 

Esti gráficu representa la evolución de la persona con probable infeición, de dellos países y los ratios de mortalidá nes 2 últimes selmanes.- .- Persona probablemente infestada = Casu acumuláu - Númberu de fallecimiento- - número d'altes. - Razón de mortalidad = Muertes / (Muertes + Altes) - (Fonte : WHO WEB SITE. Puesta al día 06/07/03)

Otres denominaciones editar

  • Síndrome respiratoriu agudu severu (SRAS).
  • Neumonía atípica *

Neumonía asiática

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

 
Medline puedes atopar artículos sobre SARS.