Santo Domingo de Moya

Santo Domingo de Moya ye una pedanía de Moya, conceyu de la provincia de Cuenca, perteneciente a la (Comunidá Autónoma de Castiella-La Mancha, España).

Santo Domingo de Moya
Alministración
País España
AutonomíaBandera de Castiella-La Mancha Castiella-La Mancha
Provincia provincia de Cuenca
Conceyu Moya
Tipu d'entidá entidá llocal menor
Xeografía
Coordenaes 39°57′54″N 1°22′12″W / 39.964972°N 1.369972°O / 39.964972; -1.369972
Santo Domingo de Moya alcuéntrase n'España
Santo Domingo de Moya
Santo Domingo de Moya
Santo Domingo de Moya (España)
Cambiar los datos en Wikidata

Al despoblarse l'antigua villa de Moya nos años cincuenta del pasáu sieglu XX, l'aldega convertir en centru alministrativu local, con toles funciones inherentes a la vida municipal.

Vista posterior de la ilesia parroquial de Santo Domingo de Moya, con detalle del atriu esterior (2017).

Historia editar

Hubo en Santo Domingo de Moya un conventu so la advocación de la Purísima Concepción -les sos monxes yeren conocíes como «monxes bernardas»; puramente, de la Concepción Bernarda-, que la so fecha de construcción nun pudo determinase con exactitú; sábese, sicasí, que la monxa más antigua d'esta orde, darréu tresllada a la ciudá de Cuenca, tenía por nome Inés Osorio, tomando'l so hábitu en Moya, en 1538.[1]

A mediaos del sieglu XIX (1848), al dicir de Moya, escribe Madoz:

«Consta de 330 CASES, incluses les del arrabalde y barrios de Santo Domingo y San Pedro; les 90 que dientro de los murios hai son de bona construccion y cómodes, non asina les del arrabalde y los barrios, que no xeneral valen pocu».[2]
Diccionario geográfico-estadístico-histórico de España y sus posesiones de Ultramar, Pascual Madoz

L'edificiu de la Casa Consistorial construyir de nueva planta en 1991.

La ilesia parroquial ye tamién un edificiu de nueva planta, topar so la advocación de Santo Domingo de Guzmán.

Allugamientu editar

Topar al norte de la villa de Moya, na marxe esquierda del ríu Güeyos de Moya, ente este y la CUV-5003 que xune la CN-420 (en Salvacañete) cola CN-330 (en Landete).

Arrodiáu de campos de cultivu en secanu y una pequeña güerta de regadío, dende cualquier puntu de la redoma pueden reparase magnífiques vistes del cuetu de Moya, onde s'alcen les sos pimpanes ruines.

Pola llocalidá escurre'l trayeutu del Camín de la Vera Cruz dende los Pirineos, que xune Puente la Reina (Navarra) y Caravaca de la Cruz (Murcia), vía'l Rincón de Ademuz y les tierres de Moya.[3]-[4]

Fiestes editar

Siempres son n'agostu'l primer fin de selmana.

Componer ente 3-4 dias la so estructura ye d'actividaes pela mañana como baloncestu, fútbol, frontón, parchís, talleres... A la tarde hai una actividá especial cada dia como la charanga, castiellu inflable... Y por peracabo a la nueche y mas risonderu llega la fiesta que tolos años contraten a les meyores orquestes por que podamos baillar hasta que nos duelan los pies.

Si daquién nun vieno a les fiestes de Santo Domingo de Moya nun sabe lo que ye la fiesta!!!

Nacho3martinez9

Ver tamién editar

Notes y referencies editar

Bibliografía editar

  • Gómez y Sáez, Eusebio y Teodoro (2001). Asociación Amigu de Moya: Moya, la so hestoria, les sos tierres, los sos homes, les sos tradiciones editorial=. ISBN 84-607-1155-2.
  • Madoz, Pascual (1848, vol. XI). José Rojas: Diccionario geográfico-estadístico-histórico de España y sus posesiones de Ultramar.
  • Sáez Fernández, Teodoro (2011). Asociación Amigu de Moya: Guía práutica de Moya (Cuenca), Segunda. ISBN 84-607-8117-8.

Enllaces esternos editar