Sappho sparganura

especie de páxaru
10-11-2021 00:00

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Sappho sparganura
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Trochiliformes
Familia: Trochilidae
Xéneru: Sappho
Reichenbach, 1849
Especie: S. sparganura
(Shaw, 1812)
Distribución
Sinonimia
Trochilus sparganurus
Consultes
[editar datos en Wikidata]

El colibrí cometa[2] (Sappho sparganura) ye una especie d'ave de la familia Trochilidae, que s'atopa nos Andes de Bolivia y Arxentina.

Sinonimia editar

  • Trochilus sparganurus

Hábitat editar

Vive nos montes secos y carbes típiques de los valles interandinos, en montes de Polylepis, nes zones arbustiva de transición d'elevada altitú de la puna y nel monte de borrina. Afacer a los asentamientos humanos en zones agrícoles y urbanes.

Descripción editar

 
Colibrí cometa en Córdoba (Arxentina).

El machu presenta una cola llarga, de 22 cm de llargor, espectacular, iridiscente, de color doráu acoloratáu. La cola de la fema tien una cola curtia, de 15 cm de llargu, de color acoloratáu morenura. La punta de les plumes de la cola son corites. La nuca, los costazos y la parte cimera del envés son de color verde doráu; la grupa y el llombu son de color anaranxáu a violeta. La parte cimera del banduyu y el pechu son verde esmeralda, que se fai bien brillosa nel gargüelu. La parte inferir del banduyu ye opaca, de color verde morenura.

La so llamada ye un rillo roncu.

Nomes locales editar

Nel idioma quechua local conozse como Q'ori Kenti ("colibrí d'oru") y en castellán como "picaflor cometa". El nome del xéneru referir a Safu, la poeta griega de Lesbos.

Bibliografia editar

  • Jardine, William (1833) "Humming birds'"; The Naturalist's Library, Ornitholgy II: 112-113. Edinburgh.

Referencies editar

  1. BirdLife International. «Sappho sparganura» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN. Consultáu'l 7 de payares de 2015.
  2. Bernis, F; De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J. «Nombres en castellano de las aves del mundo recomendados por la Sociedad Española de Ornitología (Quinta parte: Strigiformes, Caprimulgiformes y Apodiformes)». Ardeola. Handbook of the Birds of the World (Madrid: SEO/BirdLife) 47 (1):  páxs. 123-130. ISSN 0570-7358. https://www.seo.org/wp-content/uploads/tmp/docs/vol_47_1_quinto.pdf.  Consultáu'l .

Enllaces esternos editar