Setophaga townsendi

especie de páxaru

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Setophaga townsendi
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Parulidae
Xéneru: Setophaga
Especie: S. townsendi
(Townsend, 1837)
Distribución
Sinonimia
Dendroica townsendi
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Setophaga townsendi,[2] tamién denomada chipe negriamarillo cachetioscuro,[3] chipe de Townsend y reinita bicolor,[4] ye una especie d'ave paseriforme de la familia de los parúlidos. Ye una ave migratoria qu'añera nel noroeste d'América del Norte y pasa l'iviernu na mariña este de los Estaos Xuníos, Méxicu y Centroamérica.

Foi nomáu n'honor del ornitólogu estauxunidense John Kirk Townsend (1809-1851).

Descripción editar

Los adultos miden 11 o 12 cm. El machu ye de cara mariella con negru: hai una mázcara negra que s'estiende dende la zona de los lores hasta la zona auricular, con una pequeña media lluna mariella debaxo del güeyu. Esta mázcara ta delimitada con mariellu. La corona, la nuca, el gargüelu y la parte cimera del pechu son negros. El llombu ye olivácea con rayes escures. Les ales y la cola son pardu-olivacees escures, con dos barras blanques en cada ala y delles manches blanques na cola; les plumes cobertoras cimeres de la cola son grises. La parte inferior del pechu ye mariella, con rayes negres nos lladrales. El banduyu y les plumes cobertoras inferiores de la cola son blanques.

La fema ye de coloración más opaca. El patrón facial ye similar al del machu pero con verde oliva en cuenta de negru, y el gargüelu y parte cimera del pechu mariellos. Hai un tenue barrado nes bandes.

Los individuos xuveniles son similares a les femes adultes.

Distribución editar

El so área d'añerada entiende'l sur y oriente d'Alaska, l'occidente de Canadá (Columbia Británica), y los estaos del noroeste d'Estaos Xuníos (Washington, Oregón, Idaho, Montana),. El so área d'ivernada cubre la zona costera dende'l norte de Washington hasta'l norte de Baxa California (Méxicu), partes d'Arizona, y les zones serranes de Méxicu y América Central hasta Costa Rica.

Hábitat editar

El so hábitat son montes de coníferes, montes de pinu-encino y montes de encino, en zones montascoses d'elevaciones medianes a altes. Tamién en chaparrales con yérbados y en carbes mientres la ivernada.

Aliméntase d'inseutos que caza en vuelu o busca ente la xamasca; tamién de guxanos. Puede formar grupos alimenticios con otres especies.

Puede entecruzase dacuando col chipe negriamarillo occidental (Dendroica occidentalis), especie con una distribución bien similar.

Referencies editar

  1. BirdLife International (2009). «Dendroica townsendi» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2011.1. Consultáu'l 6 d'ochobre de 2011.
  2. Nomes en castellán de les aves del mundu encamentaos pola SEO parte 17ª p. 455.
  3. Sada, Phillips y Ramos, 1984
  4. Chipe Negru-Mariellu (Setophaga townsendi) (Townsend,JK, 1837) en Avibase.

Referencies editar

Enllaces esternos editar