The Jackson 5 (o a cencielles J5), tamién llamaos de primeres The Jackson Brothers, y darréu The Jacksons, ye un grupu musical d'Estaos Xuníos formáu por cinco hermanos varones afroamericanos, en Gary, fundáu y bautizáu pola casa discográfica Motown. El grupu, n'actividá dende 1968 hasta mediaos del 1975, desenvolvió un repertoriu basáu nos estilos R&B, pop, soul, funk, pop rock y darréu discu. Consideraos «unu de los más grandes fenómenos de la música popular» a principios de la década de 1970,[1] Jackson 5 destacaron pola notable voz de los sos principales vocalistas, Michael Jackson y Jermaine Jackson.

The Jackson 5
Datos
Tipu grupu musical
Miembros Michael Jackson, Jackie Jackson, Tito Jackson, Jermaine Jackson, Marlon Jackson y Randy Jackson
Xéneru Rhythm and blues, pop, soul, Música discu, Funk y Bubblegum pop
Sellu discográficu Epic Records
Steeltown Records (es) Traducir
Motown
Philadelphia International Records
País Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Orixinarios de Gary
Fecha fundación 1964
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Jackson 5 componer de los cinco mayores fíos de Katherine y Joseph Jackson: Jackie, Tito, Jermaine, Marlon y Michael. Joseph Jackson fundó la banda en 1962 y asumió la xera de ser el so representante, incluyendo a Jackie, Tito, Jermaine y los sos mozos amigos Reynaud Jones y Milton Hite na formación inicial, antes d'asumir la so llinia orixinal posterior de banda familiar. Un añu dempués, Michael y Marlon ingresaron a la banda, y Michael asumió la voz principal.

Roblaron un contratu discográficu con Motown Records dende 1968 al 1975. Los Jackson 5 foi una de les bandes más populares de la so dómina y, nel so debú discográficu, consiguieron que los sos primeros cuatro senciellos ("I Want You Back", "ABC", "The Love You Save", y "I'll Be There"), llegaren al tope de les clasificaciones estauxunidenses. Dellos senciellos llanzaos darréu, ente ellos "Mama's Pearl", "Never Can Say Goodbye" y "Dancing Machine", consiguieron llegar al Top 5 del pop y al Númberu 1 nes clasificaciones de R&B. La mayoría de los sos primeros ésitos fueron escritos y producíos pol equipu de compositores especializaos de Motown, conocíos como The Corporation. Darréu, los ésitos de los Jackson 5 fueron realizaos principalmente por Hal Davis.

Historia editar

Los primeros trabayos editar

Los Jacksons yeren una familia de la clase trabayadora provenientes de Gary. Katherine, miembru de la relixón Testigos de Xehová, crió a los sos fíos so esa creencia, mientres el so padre, Joe, quien empezó estudiando colos miembros de la mesma, prefirió nun ingresar a esa fe. El so padre, un emplegáu d'una acerera que de cutiu tocaba nun grupu de rhythm & blues llamada The Falcons al pie del so hermanu Luther, los disciplinó puramente. Los fíos Jackson recuerden ser cutíos o azotaos munches vegaes por Joe por mal comportamientu.

Los rapazos fundaron una agrupación previa a la so historia musical, colos hermanos mayores Jackie (nacíu en 1951, llamáu Sigmund Esco Jackson), Tito (nacíu en 1953, llamáu Toriano Adaryll Jackson), y Jermaine La Jaune Jackson (nacíu en 1954) tomando emprestada la guitarra del so padre ensin el so permisu y tocando primeramente na radio. A los sos hermanos menores Marlon David Jackson(nacíu en 1957) y Michael Joseph Jackson (nacíu en 1958) dexáben-yos dir a ver les sos presentaciones namás que nun dixeren nada. Joseph finalmente afayó que los mozos mayores taben utilizando la so guitarra cuando Tito cortó una de les sos cuerdes. Magar se enfureció de primeres y castigó a Tito, Joseph diose cuenta que los rapazos teníen talentu y empezó a faer planes pa crear un actu musical pa ellos.

En 1962, Jackie Jackson, Tito Jackson, y Jermaine Jackson, empecipiaron les sos presentaciones por distintos sectores de la ciudá de Gary xunto a un rapazu del so barriu, Milford Hite, na batería, y Reynaud Jones, nos teclaos, como una agrupación llamada The Jackson Brothers. Joe Jackson oficiar como representante, primero a mediu tiempu, y finalmente dexó'l so trabayu na acerera pa dedicase de llenu. Jermaine cantaba en primer voz y tocaba el baxu, y Tito tocaba la guitarra.

En 1963, los nuevos hermanos Marlon y Michael ingresaron al grupu. Yá amosando talentu como cantantes y baillarinos, casi darréu dempués del ingresu de Michael y Marlon, quedó claro que Michael sería la so principal atraición (Michael pasó a ser la primer voz del grupu en desmedro de Jermaine escontra mediaos de 1967). Shirley Cartman, maestru d'orquesta de la secundaria de Tito, informó del talentu del grupu y sirvió como un mentor inicial del grupu, aquel día ellos yá pasaren a llamase a sí mesmos The Jackson Five, un nome dau a ellos por una señora nel so barriu.

Mientres esti periodu, los rapazos cubrieron en xira una estensa área del estáu d'Indiana, y dempués ganando un importante show de talentos locales en 1966 con una interpretación de The Temptations, "My Girl", dirixida por Michael, empezaron a tocar en conciertos profesionalmente en Chicago y cruciando escontra l'este d'Estaos Xuníos. Munchos d'estos conciertos realizar nuna serie de clubes de públicu de raza negra y locales coleutivos conocíos como "chitlin' circuit", y los mozos mochachos delles vegaes teníen qu'abrir presentaciones pa stripers y otros actos p'adultos a pidíu, pa ganar dineru.

Sellu discográficu editar

The Jackson five teníen problemes en Motown pa grabar cantares compuestos por ellos mesmos, amás de que'l dineru que recibíen en comparanza coles ganancies que se llevaba Motown yeren una miseria, asina que decidieron camudar de discográfica. Berry Gordy preparó'l matrimoniu de Jermaine cola so fía por que'l grupu nun se fora, pero aun así coláronse, dexándose a Jermaine tras.

Motown quedar col nome de "The Jackson five".

Al pasase a una nueva discográfica (Epic) escoyeron el nome "The Jacksons" y xunióse al grupu'l menor de los hermanos, Randy.

Diana Ross Presents the Jackson five editar

Foi'l primer álbum d'esti grupu. Usaron el nome de Diana Ross pa ver si la xente respondía a esto. Y asina foi col so ésitu "I Want You Back".

Rellaciones y matrimonios editar

Los Jackson 5 destacaron tamién pola so significativa popularidá coles rapaces adolescentes a principios de la década de 1970. Miles de mocines namorar de los hermanos Jackson, especialmente de Jermaine y Michael. El biógrafu de Michael Jackson, John Randall Taraborrelli, dixo una vegada que los hermanos mayores tuvieron rellaciones sexuales con delles de les sos almiradores al pie del so padre Joseph, mientres los mozos Michael y Marlon miraben l'actu na mesma habitación. El mesmu Michael, a pesar de ser el miembru más popular del grupu, siguiría siendo un tanto cobarde mientres la mayor parte de la so adolescencia. Tito foi'l primeru de los hermanos Jackson que se casó, casándose cola so novia de secundaria Dee Dee en xunu de 1972.

Contra los deseos del so padre, Jermaine empecipió una rellación sentimental con Hazel, la fía de Berry Gordy. La rellación de Jermaine y Hazel Gordy foi bien espublizada en revistes como Right On!, Ebony y Jet, y casáronse nuna ceremonia de gala realizada'l 15 d'avientu de 1973 nel Beverly Hills Hotel.

Descensu editar

 
Los Jackson 5 nun especial de televisión de 1972. D'esquierda a derecha: Tito, Marlon, Michael, Jackie y Jermaine

Dempués de 1972, los Jackson Five llanzaron trabayos que resultaron muncho menos esitosos, pero ellos sía comoquier fueron bien consideraos por detrás de los ésitos Top 20, sobremanera los escritos y producíos por Hal Davis, incluyendo "Lookin' Through the Windows" (1972) y l'estilu Música discu "Dancing Machine" (1974), que popularizó la rutina del baille "estilu Robot". Los álbumes de los Jackson 5 cayeron un pocu al incluyir ésitos musical y financieramente yá consagraos mientres la última parte de la so dómina en Motown, anque LP tales como Lookin' Through the Windows (1972) y G.I.T.: Get It Together (1973) frecuentemente incluyeron antigües versiones, como la del so propiu cantar "Hum Along and Dance", un númberu popular nes sos actuaciones en vivu.

Los críticos, Joseph Jackson y los mesmos Jackson 5, llegaron a la conclusión que la principal razón pal cayente del ésitu del grupu foi la negativa de Motown d'actualizar la imaxe de la banda, y torgar qu'asumieren el so propiu control creativu. Magar que tocaben los sos propios preseos nel escenariu y empezaren a escribir y producir los sos propios cantares nel estudiu de grabación que teníen en casa, a los Jackson Five nun se-yos dexó presentar el so propiu material en públicu nin tampoco publicar. Presintiendo que los Jackson 5 podríen aportar a más esitosos ensin Motown, que habíen alloriáu decayendo nel últimu tiempu n'ésitu y popularidá, Joseph empezó a buscar una nueva casa discográfica pa los sos fíos.

El treslláu escontra CBS Records y nuevu nome (The Jacksons) editar

En 1976 el grupu camuda de sellu discográficu, dexando tras la Motown. Sicasí, unu de los hermanos, Jermaine, casáu cola fía del dueñu de Motown, Berry Gordy, abandona'l grupu, siendo sustituyíu pol hermanu más pequeñu, Randy. A partir d'entós, el grupu camuda de nome y empieza a llamase The Jacksons.

Dempués del llanzamientu en 1978 del esitosu álbum Destiny, The Jacksons siguieron con un álbum tituláu Triumph, que vendió tres millones de copies nos Estaos Xuníos y 10 millones de copies en tol mundu.

Los años 1980 editar

En 1984, el grupu llanzó Victory, siguiendo darréu d'una xira. Tito cantó «We can change the world» y tocó munchos de los preseos, ente que les sos otres contribuciones al álbum llindar a los coros. La posterior xira sería unu de los mayores ésitos de The Jacksons, pero casi darréu dempués, el cantante Michael Jackson abandonó'l grupu, y Marlon tamién lo dexaría en rematando'l Victory Tour.

En 1985, Tito y otros miembros de la familia Jackson participaron n'USA for Africa, na recaldación de fondos pa solliviar la fame n'África, col single «We Are The World».

L'últimu álbum de The Jacksons, 2300 Jackson Street foi'l más empobináu escontra'l Nuevu Jack Swing. El cantar que-y dio títulu axuntó a tolos miembros de la familia Jackson, sacante a Latoya. Tito nun contribuyó cola guitarra, sicasí facer cola so voz, incluyendo una narración que preciede al primer cantar.

La era post-Jacksons editar

Nuevu discu y regresu a la industria musical editar

El 30 de xineru de 2007, Jermaine Jackson declaró n'Inglaterra al programa de televisión This Morning, que los Jacksons taben axuntándose pa grabar un nuevu álbum, amás d'una xira pol Reinu Xuníu. Jermaine dixo tamién que-y gustaba enforma'l so hermanu,él taba trabayando na producción d'un musical de The Jackson 5, que va cubrir dende los primeros díes de la banda hasta la xira Victory Tour. Nesa ocasión, nun especificó fecha pa nengún de dambos proyeutos. Dos meses más tarde, informó que Michael Jackson, agora difuntu, taba en conversaciones pa participar cola banda nos conciertos planiaos pal añu 2008. En payares de 2007 confirmóse'l llanzamientu del discu, xunto cola xira. Nota Los Jackson yá s'axuntaren pal 2001 pal Michael Jackson: Especial 30 Aniversariu como solista.

Reality editar

Amás de la confirmación del nuevu discu y la correspondiente xira, los Jackson sorprendieron a los sos siguidores col anunciu d'un nuevu ya inesperáu productu: En casa colos Jackson. Trátase d'un reality show al más puru estilu del que protagonizó la non menos escéntrica familia d'Ozzy Osbourne. Los Jackson van dexase retratar na intimidá del so nuevu llar n'Inglaterra.

Ye Tito, el segundu de los hermanos, quien ta peracabando los detalles de l'aventura televisiva, que va tener como base d'operaciones una villa en Appledore, una sele llocalidá costera del condáu de Devon, nel suroeste d'Inglaterra. La casona cunta con cinco habitaciones poles que, a partir de la primer selmana de mayu, espérase que vaigan desfilando dellos miembros del clan: Janet, Jermaine, los patriarques, Joseph y Katherine, y de xacíu, el rei del pop, Michael Jackson.

Les cámares van siguir a Tito y los sos trés fíos, Taj, Taryll y T.J. (que tamién cunten con grupu propiu, los 3T) na so mudanza dende California hasta Inglaterra. Jermaine, baxista na dómina dorada del grupu, aseguró sentise provecíu: "Ye un llugar bellísimo y yá tamos deseyando que Tito nos cite na nueva casa familiar".

La banda editar

Integrantes editar

El mayor de los hermanos, Jackie yera la voz tenor y, antes de la so carrera musical, foi xugador de béisbol. Na so carrera como solista, editó dos álbumes, y finalmente casóse con Enid Jackson.

Miembru orixinal, barítonu cantante y guitarrista, Tito esfrutó d'una carrera solista como músicu de Rythm & Blues. En 2007 tomó parte como xuráu nel eventu musical británicu Just the Two of Us.

Cantante y baxista, Jermaine tuvo na banda hasta que los demás integrantes camudar de Motown a CBS Records. Él siguió con Motown pa prosiguir una carrera como solista, llogrando un importante ésitu. En xineru de 2007, tomó parte nel reality de televisión británicu Celebrity Big Brother.

Ingresó un añu dempués de la fundación de la banda, xunto con Michael. Marlon sentir por momentos incapaz d'igualar les capacidaes de baille de los sos hermanos. Finalmente, fugar col so amante Carol Parker, y por cuenta de resfregones colos sos hermanos, nun participó nel últimu álbum del grupu. Participó nun solu LP. Marlon dende esi entós convirtióse nun verdaderu axente patrimonial y co-propietariu de Major Broadcasting Corporation. Ye l'únicu de los hermanos Jackson qu'enxamás se divorció.

Mientres la so participación en The Jackson 5, Michael foi claramente'l miembru más popular de l'agrupación. Foi l'únicu de los sos hermanos que tuvo una carrera solista constante, y estadísticamente caltener hasta'l día del so fallecimientu (25 de xunu de 2009) como unu de los artistes más esitosos de tolos tiempos. Michael convertir nel artista de mayor venta nel mundu de los años 1980, y caltién hasta güei el récor de mayor venta de tolos tiempos d'un LP, col so álbum Thriller, llanzáu en 1982, lo que lo consagró como l'indiscutible "rei del pop". Foi dende pequeñu una chica maravía. Michael llogró que los sos cantares caltener mientres décades. Según fontes oficiales Michael nunca dexó oficialmente The Jacksons o Jackson Five. Morrió'l 25 de xunu de 2009. El Rei del Pop, el más destacáu de la familia Jackson, cuenta con diverses películes y documentales ente los que puede mentase: This is it, rellacionada cola última xira que diba tener llugar unos meses dempués de la so muerte, y La vida d'un iconu, un documental que narra tola vida del artista a partir d'entrevistes a los sos familiares y amigos.

Randy extraoficialmente empecipió la so participación con The Jackson 5 en 1972, tocando les congues. Pasó a ser miembru oficial de la banda en 1975, sustituyendo a Jermaine cuando The Jackson 5 dir a CBS Records y camudaron el so nome oficialmente a "The Jacksons". (Nun tien de ser confundíu col músicu y productor musical Randy Jackson, quien participa como xuráu na serie de televisión American Idol).

Collaboradores editar

  • Milford Hite (1964-1967), batería. Batería inicial del grupu, foi reemplazáu mientres los primeros años n'Indiana.
  • Reynaud Jones (1964-1967), primer guitarra. Guitarrista en primer guitarra orixinal del grupu, hasta que Tito se fixo cargu del so puestu.
  • Johnny Jackson (1967-1975), batería. Johnny Jackson foi'l batería nel escenariu del grupu, hasta'l fin del venceyu de la banda con Motown. Finó en 2006.
  • Ronnie Rancifer (1967-1975), teclaos. Rancifer foi'l teclista nel escenariu del grupu dende la so incorporación hasta'l fin del venceyu de la banda con Motown.

Les trés hermanes de la Familia Jackson, anque nunca fueron integrantes de la banda, participaron con The Jacksons na serie de televisión The Jacksons TV Show. Tamién siguieron la carrera musical como solistes:

  • Maureen "Rebbie" Jackson, nacida en 1950, foi solista ente 1984 y 1998.
  • LaToya Jackson, nacida en 1956, empecipió la so carrera solista en 1980. La versión final de la so última producción, Startin' Over foi llanzada en 2007.
  • Janet Jackson, nacida en 1966, empecipió la so carrera solista en 1982 y el so álbum más recién ye Unbreakable llanzáu'l 2015. La so carrera como actriz empecipiar en 1977 y la so última película foi Why Did I Get Married? empobinada por Tyler Perry en 2007.

Discografía editar

Álbumes d'estudiu editar

The Jackson 5 (Motown)
The Jacksons (CBS)

Senciellos Top 10 n'Estaos Xuníos y Reinu Xuníu editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar