Toxostoma bendirei

especie de páxaru

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Toxostoma bendirei
Estáu de caltenimientu
Vulnerable (VU)
Vulnerable (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Mimidae
Xéneru: Toxostoma
Especie: T. bendirei
(Coues, 1873)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

'''Toxostoma bendirei[2] ye una especie d'ave paseriforme de la familia Mimidae mesma del suroeste de Norteamérica.

Descripción editar

El cuitlacoche piquicorto mide ente 23–28 cm de llargu, tien una llarga cola y un picu llixeramente curvado escontra baxo. El so plumaxe ye de tonos pardu buxos, más claros y con un motudu más escuru nes partes inferiores. Tien la punta de la cola blanda y los sos güeyos son d'un color mariellu intensu.

Ye fácilmente confundible col cuitlacoche piquicurvo pola semeyanza de la coloración de los sos plumaxes. El cuitlacoche piquicorto como indica'l so nome tien el picu más curtiu, pero aun así los xuveniles de cuitlacoche piquicurvo pueden ser confundíos col picicorto yá que'l so picu nun creció na so totalidá hasta'l llargor de los adultos.

Distribución y hábitat editar

El cuitlacoche piquicorto vive en desiertos con carbes y los valles grebos del suroeste de Norteamérica, principalmente na rexón entendida ente Arizona, Nuevu Méxicu, el sur de California y el norte de la Sierra Madre Occidental de Méxicu.

Comportamientu editar

El cuitlacoche piquicorto, como la mayoría de los sos parientes, aliméntase de pequeños inseutos terrestres. Constrúi niales en forma de concu con ramines, que'l so interior forra con yerba y raicillas. Xeneralmente asitiar sobre un cactus o un arbustu espinosu del desiertu. La fema pon de trés a cuatro güevos, que pueden variar de coloración ente'l verde claru y l'azul, con llixos pardos y moraes.

Taxonomía editar

 
Charles Bendire

Foi afayáu'l 28 de xunetu de 1872 pol teniente del exércitu d'EEXX Charles Bendire mientres pasiaba pol desiertu cerca de Fort Lowell, Arizona. Bendire yera un ornitólogu aficionáu y acolumbró una ave que nun-y yera familiar. Disparó a l'ave, que resultó ser una fema, y unviar al institutu Smithsonianu de Washington, D.C. Los restos del espécime foron esaminaos por Elliott Coues, y asoráron-y. Consultó con dellos colegues que pensaron que se trataba a cencielles d'una fema de cuitlacoche piquicurvo, pero Coues nun tuvo acordies con ellos. Coues creía que yera una nueva especie y púnxose en contautu con Bendire por que-y diera más información sobre l'ave. Bendire contestó a Coues que tamién creía que se trataba d'una nueva especie. Llueu'l teniente Bendire unvió un nuevu espécime, un machu, ya información detallada sobre los sos vezos y güevos, que yeren distintos de los del cuitlacoche piquicurvo. Finalmente Coues convencer de que yera una especie distinta y describir científicamente dándo-y nome n'honor a Charles Bendire.

Referencies editar

  1. BirdLife International (2012). «'Toxostoma bendirei'» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2012.1. Consultáu'l 25 de xunu de 2013.
  2. De Juana, E; Del Hoyo, J; Fernández-Cruz, M; Ferrer, X; Sáez-Royuela, R; Sargatal, J. «Nombres en castellano de las aves del mundo recomendados por la Sociedad Española de Ornitología (Décima parte: Orden Passeriformes, Familias Campephagidae a Turdidae)». Ardeola. Handbook of the Birds of the World (Madrid: SEO/BirdLife) 52 (2):  páxs. 389-398. ISSN 0570-7358. https://www.seo.org/wp-content/uploads/tmp/docs/vol_52_2_decimo.pdf. Consultáu'l 25 de xunu de 2013. 

Bibliografía editar