Tresmisión de datos

Tresmisión de datos, tresmisión dixital o comunicaciones dixitales ye la tresferencia física de datos (un fluxu dixital de bits) por una canal de comunicación puntu a puntu o puntu a multipunto. Exemplos d'estes canales son cables de par trenzado, fibra óptica, les canales de comunicación inalámbrica y Mediu d'almacenamientu medios d'almacenamientu. Los datos represéntense como una señal electromagnética, una señal de tensión llétrico, ondes radioeléctriques, microondes o infrarroxos.

Tipos de tresmisión editar

Tresmisión analóxica: estes señales carauterizar pol continuu cambéu d'amplitú de la señal. N'inxeniería de control de procesos la señal bazcuya ente 4 y 20 mA, y ye tresmitida en forma puramente analóxica. Nuna señal analóxica el conteníu d'información ye bien acutáu; tan solo'l valor de la corriente y la presencia o non d'esta pue ser determináu.

Tresmisión dixital: estes señales nun camuden de cutio, sinón que ye tresmitida en paquetes discretos. Nun ye tampoco darréu interpretada, sinón que tien de ser primeru decodificada pol receptor. El métodu de tresmisión tamién ye otru: como pulsos llétricos que varien ente dos niveles distintos de voltaxe. No que fai a la inxeniería de procesos, nun esiste llimitación en cuanto al conteníu de la señal y cualquier información adicional.

Medios de tresmisión industrial editar

Lo que se busca na comunicación industrial, ye mayor información tresmitida a mayor velocidá de tresmisión. Polo que la demanda de meyores carauterístiques pa los medios de tresmisión ye mayor. Esto ye particularmente ciertu pa les redes industriales de comunicación, onde les condiciones falten enforma de ser ideales por cuenta de les posibles interferencies de máquines llétriques y otros. Por esta razón el meyor mediu de tresmisión depende enforma de l'aplicación.

Dalgunos de los más habituales medios de tresmisión son:

Maneres de tresmisión editar

Tresmisión paralela: ye la unviada de datos de byte en byte, sobre un mínimu d'ocho llinies paraleles al traviés d'una interfaz paralela, por casu la interfaz paralela Centronics para imprentadores.

Tresmisión en serie: ye la unviada de datos bit a bit sobre una interfaz serie.

Interfaz física industrial editar

Pa escoyer una interfaz física tomar en cuenta la confiabilidad de tresmisión y los costos, polo tanto a pesar de les altes velocidaes de tresmisión que puede llograse con una interfaz paralela, la so instalación ye bien costosa. Por esta razón la interfaz estándar pal campu industrial ye la serie. Los baxos costos de la instalación, llinies más llargues y tresmisión más segura, compensen les menores velocidaes de tresmisión.

Delles interfaces tipu serie que pueden atopase nel campu industrial son RS-232 y RS-485, magar esisten otres.

Interfaz RS-232C editar

Llétricamente el sistema ta basáu en pulsos positivos y negativos de 12 voltios, nos cualos los datos son codificados sobre cable multifilar.

Mecánicamente esti estándar tien conectores de 9 a 25 pines, les señales principales que lleven a los datos d'un terminal a otru son llinies de Transmit Data y Receive Data, pa ser posible la tresmisión, ríquese una tercer llinia que lleva'l potencial común de referencia, el restu de llinies nun son imprescindibles, pero lleven información del estáu de los terminales de comunicación.

Interfaz RS-485 editar

Esta interfaz dexa qu'actúen hasta 32 dispositivos en calidá de tresmisores o receptores, que pueden ser coneutaos a un cable de dos filos, ye dicir a una verdadera operación de bus. El direccionamientu y respuesta a los comandos tien de ser resuelta pol software. El máximu llargor de les llinies de tresmisión pa esta interfaz varia ente 1200 metros a una velocidá de 93,75 kb/s hasta 2000 metros a una velocidá de 500 kbps.

Esta interfaz usa tres estados lóxicos '0', '1' y non-Data, esta postrera ye usada pal control o sincronización del fluxu de datos; esta interfaz ye atopada con frecuencia nel campu industrial. Al utilizar pares de cables trenzados y blindaos, asegúrase una comunicación confiable y económica.

Redes de tresmisión propietaries editar

RETD editar

La RETD (Rede Especial de Tresmisión de datos) foi una rede nacional de tresmisión de datos, instalada por Telefónica na década de los 70 y 80 pa interconectar los caxeros automáticos y otros terminales bancarios de les entidaes financieres.[1]

Sistema TESYS editar

El Sistema TESYS (sistema d'intercambiu de paquetes) foi una rede nacional de tresmisión de datos, instalada por Telefónica la década de los 80 y 90 pa interconectar los caxeros automáticos y otros terminales bancarios de les entidaes financieres utilizando'l protocolu x25 d'intercambiu de paquetes.[2]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Juan B. Riera García, Antonio Alabau Muñoz (1986). Teleinformática y redes d'ordenadores. Marcombo, páx. 328–ss. ISBN 978-84-267-0539-6. Consultáu'l 16 de payares de 2011.
  2. Juan B. Riera García, Antonio Alabau Muñoz (1986). Teleinformática y redes d'ordenadores. Marcombo, páx. 245–ss. ISBN 978-84-267-0539-6. Consultáu'l 16 de payares de 2011.

Enllaces esternos editar