Xeografía de Barbados

Barbados ye una islla alcontrada ente'l Mar Caribe oriental y l'Océanu Atlánticu occidental, al nordeste de Venezuela y Trinidá y Tobagu, nun puntu excéntrico del arcu insular esternu del Mar Caribe. Ta asitiada a 13° 10' de llatitú norte del ecuador y 59° 32' de longitud oeste del Meridianu de Greenwich.

Xeografía de Barbados
 
[editar datos en Wikidata]

Xeolóxicamente, ta acomuñada coles islles de Tobago, Trinidá, Margarita y otres allugaes al estremu norte de Suramérica, primero que con San Vicente, que-y ye más próxima.

Ye una islla de 431 km² (166 m²), de 34 km de llargu y 23 km d'anchu, con un cantu costeru de 97 km (60 m.). Pela so área, Barbados puede comparase con Andorra. Bridgetown, la capital, ta asitiada nun puertu natural na mariña suroeste de la islla.

La so xeomorfoloxía carauterizar pol so escasu relieve y la presencia de nidies fasteres escontra la rexón central, más elevada, onde s'atopa'l puntu más altu del país, el Monte Hillaby, de 336 m. Tamién destaca na islla'l cabu predresu conocíu como Picu Teneriffe, el cuál que recibe'l so nome del fechu de que la islla de Tenerife n'España ye la primer tierra al oriente de Barbados según la creencia de los paisanos.[1][2]

Clima editar

 
Mapa de Barbados

La islla de Barbados atópase dientro de la zona intertropical. El so prestosu clima marítimu ta influyíu polos frescos vientos alisios del nordés, que moderen la temperatura tropical. Estos prevalecen mientres la temporada d'avientu a xunu. Los rangos xenerales de temperatura añal fluctúan ente 24 y 28 °C (75,2 a 82,4 ° F), pero temperatures un pocu más fresques prevalecen en zones más elevaes de la islla. Los niveles de mugor fluctúan ente'l 71 y el 76 per cientu tol añu. Les agües preséntense principalmente ente xunetu y avientu y varien considerablemente cola altitú. Les precipitaciones pueden promediar 1875 milímetros (73,8 pulgaes) per añu, na zona central -más elevada-, en comparanza con 1275 milímetros (50,2 pulgaes) na zona costera.

Población editar

Alredor del 90% de la población de Barbados tien ascendencia africana, el 4% ye d'orixe européu y el 6% restante ye asiáticu o mestiza. Por cuenta de la influencia británica, alredor del 40% de los isleños son anglicanos. El restu son católicos, metodistes, bautistes o moravos. En términos xenerales, el 67% de la población ye protestante. Tamién esisten pequeñes comunidaes xudíes y musulmanes. L'inglés ye l'idioma oficial como la llingua falada pola población.

Acordies con cifres del Barbados Statistical Service, envalórase que al términu del añu 2010, la población de Barbados algamó a los 276.302 habitantes. La tasa de crecedera de la población de Barbados foi bien baxa, menos del 1% dende los años 1960, más que tou por cuenta de los esfuercios de planificación familiar y a una elevada tasa d'emigración. El gobiernu isleño caltién so esti nivel por cuenta de que Barbados ye una de los países más densamente poblaos del mundu (envalorada en 640 hab./km²), la mayor parte morando n'árees rurales, y -xunto con Bermudes- la islla más densamente poblada de Norteamérica. Los barbadenses emigraben mayormente a Norteamérica, les islles Britániques y a otres islles de fala inglesa del Mar Caribe. Anguaño, les tases de migración son los estándares pa la rexón.

Referencies editar

Ver tamién editar