La provincia romana de la Germania Cimeru foi creada por Augustu nun territoriu conquistáu años tras por Xuliu César. Ocupaba l'actual Alsacia, parte de la moderna Suiza y la vera occidental de la parte alta del Rhun (actual Rin).

Xermania Cimera
Alministración
Periodu históricu[[Imperiu romanu|{{{2}}}
Prefectura pretoriana (es) Traducir[[d:Special:EntityPage/Q1232541|10px
Diócesis[[d:Special:EntityPage/Q1228610|10px
Tipu d'entidá provincia romana
Capital Mainz y Tréveris
Nome llocal Germania superior (la)
Xeografía
Coordenaes 49°09′N 7°41′E / 49.15°N 7.69°E / 49.15; 7.69
Llenda con Limes de la Alta Germania-Recia (es) Traducir
Demografía
Fundación 83
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Invasión xermana editar

Dende'l sieglu III e.C. , munchos pueblos emigraron a la Germania dende l'este. Los romanos tuvieron conocencia de dos d'estos pueblos, cuando los cimbros y los teutones entraron en Helvecia y la Galia. Los romanos nun s'enfrentaron con exércitos, sinón con pueblos enteros que movíen a los celtes.

En 112 e.C. les tribus invasores ganaron na batalla de Noreya a los romanos comandados pol cónsul Cneo Papirio Carbón. Entós los cimbros establecer nel territoriu de los celtes alóbroges. Solicitaron a los romanos permisu pa establecese ellí, pero estos negáronse, polo que tuvieron qu'engarrar de nuevu. Nel añu 109 e.C. vencieron de nuevu al exércitu romanu, esta vegada al mandu de Marcus Junius Silanus nel sur de la Galia. Sicasí, los cimbros nun invadieron Italia y mientres un tiempu caltuviéronse alloñaos de la esfera d'influencia de Roma. El rei cimblo Boiorix ganó en 105 e.C. na batalla de Arausio a los romanos so les órdenes del procónsul Quintus Servilius Caepio y el cónsul Gnaeus Manlius Maximus, perdiendo unos 80.000 homes.

Los cimbros decidieron nun invadir Italia y moviéronse a la Hispania, ente que los teutones quedar nel sur de la Galia. Nel añu 103 e.C. , los cimbros tornaron a la Galia - espulsaos de Hispania polos celtíberos - y aliáronse con el teutones, decidíos a conquistar Roma. En vista de lo grande de los exércitos, decidieron dixebrase y axuntase nel valle del Po. Esto demostró ser un grave error, yá que nel añu 102 e.C. el teutones fueron aniquilaos pol cónsul Cayo Mario na batalla de Aquae Sextiae, onde cayeron 100.000 teutones. Los cimbros sí llograron llegar al valle del Po, pero atopar colos exércitos xuníos de los cónsules Quintus Lutatius Catulus y Mario. Na Planicie de Raudine llibróse la batalla de Vercelas, que concluyó cola muerte del rei Boiorix y más de 60.000 cimbros.

La conquista romana editar

La pacificación de los xermanos llograda por Cayo Mario caltener por casi cinco décades, hasta que Xuliu César empecipió la guerra de les Galies.

Los suevos cruciaren el Rin y espulsáu a los celtes, quien pidieron ayuda a los romanos en 58 e.C. y César allegó, col secretu deséu d'amestar la Galia a Roma. César ganar y unviar de vuelta al este del Rin.

Nueves tribus xermániques cruciaron el Rin nel 55 e.C. , pero César espulsar y construyó una ponte sobre'l ríu, qu'utilizó pa escorrer a los sos enemigos y ganalos. Nel 53 e.C. crució de nuevu'l Rin pa siguir combatiendo a los xermanos, pero estos safar y César tornó ensin presentar batalla.

Organización editar

 
El limes Germanicus en Germania Cimeru: ciudaes, campamentos militares y víes.

La guerra civil ente Pompeyo y César suspendió les campañes en Germania, y los xermanos fixeron de les suyes na Galia, hasta que'l sobrín de César, Octavio, facer col poder y entamó el territoriu conquistáu por César en dos provincies: Germania Cimeru y Inferior. Darréu amestaría más territorios xermánicos, ej: los Campos Decumanos.

La provincia de Germania Cimera taba apinada de fortificaciones na so frontera a lo llargo del Rin. Les lexones romanes siempres tuvieron actives nesta provincia y llograron repeler una y otra vez a les tribus xermániques que s'emburriaben unes a otres contra Roma.

Nel añu 254 el limes de la Germania Cimera foi furáu polos xermanos de la otra vera del Rin, y hacia l'añu 259 producióse l'ingresu d'importantes contingentes bárbaros na Gallia Belgica. Ente los años 268 y 278 l'interior de la Galia ye escaláu y dellos grupos lleguen hasta Hispania. Recién hacia l'añu 278 la frontera ye restablecida pol emperador Probo.[1]

Nun sería hasta'l sieglu IV d. C. que les tribus xermániques finalmente llograríen pasar de nuevu'l Rin, esta vegada pa siempres.

La Germania Cimera tenía asignaes permanentemente a la Lexón VIII Augusta y la Lexón XXII Primixenia.

La capital de la provincia yera Mogontiacum (Mainz, n'alemán Mainz, Alemaña) y otres ciudaes importantes yeren Besançon (Besontio), Estrasburgu (Argentorate) y Wiesbaden (Aquae Mattiacae).

Referencies editar

  1. DUTOUR, THIERRY (2003), La ciudá medieval. Oríxenes y trunfu de la Europa urbana. — Paidós, Buenos Aires, 2005, páx. 82. ISBN 950-12-5043-1

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar