Zimmerius vilissimus

especie de páxaru

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Zimmerius vilissimus
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Tyrannidae
Xéneru: Zimmerius
Especie: Z. vilissimus
(Sclater & Salvin, 1859)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

'''Zimmerius vilissimus, tamién conocíu como tyrannulet arfueyu, ye una bien pequeña ave paseriforme de la familia Tyrannidae. Reproducir dende'l sur de Méxicu hasta Panamá. El tyrannulet de Venezuela (Zimmerius improbus), del norte de Colombia y el norte de Venezuela, taba consideráu como una subespecie d'esta ave.

El tyrannulet mosquerito ye una ave común de les tierres baxes, a 3000 m d'altitú, principalmente en rexones húmedes. Pue atopase nos montes, montes secundarios, pacionales y plantíos d'árboles y xardinos frondosos.

Descripción editar

Mide 9,5 cm de llargu y pesa 8,5 g. La parte cimera ye de color verde oliva y la corona de la cabeza de color gris opacu. Les ales son corites, con ribete de plumes marielles, pero non la barra de les ales, y la so llarga cola ye escura. El gargüelu y el pechu son de color ablancazáu con rayes grises, el banduyu ye blancu, y los lladrales tienen un color mariellu verdosu opacu. Les llargues pates son corites. Los individuos de dambos sexos son similares, pero los más nuevos tienen una corona de color oliva, supercilia amarellentada y ales más amplies, pero más pálides.

Conducta editar

Ye un páxaru activu, polo xeneral vistu solu o en pareya, a lo cimero de los árboles. Aliméntase principalmente d'arfueyu, pero tamién de bagues ya inseutos pequeños, tomaos en vuelu de salíes curties dende una percha. La llamada ye un fuerte peeer y el cantar del amanecer ye un quejumbroso yer-de-dee, yer-de-dee.

Nial editar

El nial ye aproximao esféricu, con una entrada llateral y fecho de mofos y forráu con fibra vexetal; pue construyise ente los mofos o raigaños epífitas colgantes, dientro d'una fueya muerta grande, o dientro o debaxo d'un nial colgante mariellu-aceituna. Ye construyíu de 2 a 15 m sobre'l suelu. La incubación, que realiza la fema, dura de 14 a 15 díes, con otros 17 díes por que eclosione el güevu.

Referencies editar

  1. Gill, F., Wright, M. & Donsker, D. (2009). IOC World Bird Names (version 2.2). Available at http://www.worldbirdnames.org/ Accessed 30 August 2009

Enllaces esternos editar