Aeropuertu Seve Ballesteros-Santander

(Redirixío dende Aeropuertu de Santander)

L'Aeropuertu Seve Ballesteros-Santander (IATA: SDROACI: LEXJ), tamién llamáu popularmente Aeropuertu de Parayas, ye un aeropuertu internacional español propiedá d'Aena asitiáu a cinco kilómetros de Santander (Cantabria), nel conceyu de Camargo. Ye l'únicu aeropuertu d'esta comunidá autónoma.

Aeropuertu Seve Ballesteros-Santander
Aeropuerto de Santander (es)
aeropuertu y aeródromu de tráficu comercial
IATA: SDR • OACI: LEXJ
Llocalización
País España
Autonomía Cantabria
Conceyu Camargo
Coordenaes 43°25′37″N 3°49′12″W / 43.42694°N 3.82°O / 43.42694; -3.82
Aeropuertu Seve Ballesteros-Santander alcuéntrase n'España
Aeropuertu Seve Ballesteros-Santander
Aeropuertu Seve Ballesteros-Santander
Aeropuertu Seve Ballesteros-Santander (España)
Altitú 5 m
Historia y usu
Apertura25 setiembre 1953
Xestión ENAIRE
Orixe del nome Santander
Aeropuertu
Ciudá a la que sirve Santander
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Foi inauguráu'l 31 d'agostu de 1953 y esperimentó importantes renovaciones en 1977 y 2010.

Dende'l 16 d'abril de 2015, l'aeródromu #denominar oficialmente «Aeropuertu Seve Ballesteros-Sanander», n'honor al golfista Severiano Ballesteros, que ye consideráu'l deportista cántabru más internacional.

Ye un aeropuertu bien peculiar n'España, por cuenta de que la pista 29 termina xusto al llau de la badea de Sanander (a unos 20 metros) y que la pista 11 termina a unos 150 metros d'una autovía S-10 (que suel tar bien allegada) y un centru comercial. Dispón d'una pista de 2.420m / 7.612ft, Na cabecera de la pista 29 instalóse un sistema de llume d'aproximamientu de precisión categoría I que ta operativu dende principios del añu 2021.

Historia editar

 
Entrada a la terminal de pasaxeros.

Cantabria celebró'l so primer festival aéreu en 1910. El terrén emplegáu como campu d'aviación, asitiáu al oeste de la zona de La Albericia, dio orixe adulces al primer aeródromu de la ciudá, y yá en 1912, instaláronse dos hangares y se apisonó el campu de vuelu.[1]

 
Mostradores de facturación del Aeropuertu de Santander.
 
Torre de control y parque de bomberos del aeropuertu.

L'aeródromu de La Albericia compartió la so actividá, ente 1936 y 1937, con un nuevu aeródromu creáu al este de la badea de Santander llamáu Pontejos o Rubayo, por cuenta de la cercanía de les localidaes homónimes cercanes. Tres la guerra civil, La Albericia comparte l'escasu tráficu civil cola base militar ellí instalada. En 1948 abrióse oficialmente al tráficu aéreu civil nacional ya internacional de turismu y escales técniques comerciales. En xunetu de 1950, la compañía Iberia inauguró la llinia aérea con Madrid.[1]

Sicasí, por cuenta de les llimitaciones de La Albericia, dende 1945 venía pensándose en construyir un nuevu aeropuertu. Tres diversos estudios, escoyóse como allugamientu unos terrenes en Parayas, nel términu municipal de Camargo, a cuatro kilómetros al sur de la ciudá.[1] El nuevu aeropuertu de Santander inauguróse'l 31 d'agostu de 1953, coincidiendo col zarru oficial del tráficu del Aeropuertu de La Albericia. El 20 de xunu de 1954 llegaron al puertu de Santander los primeros aviones a reacción qu'utilizaron l'aeropuertu de Parayas: trés reactores Lockheed T-33 que, tres la so puesta a puntu, desapegaron con destín a la base Aérea de Talavera la Real (aeropuertu militar del exércitu del aire español asitiada en Badayoz).[1] En 1965 Parayas pasó a denominase oficialmente Aeropuertu de Santander.

Sicasí, l'aeropuertu volvió quedase pequeñu y en 1973 decidió llevase a cabu una importante remodelación. Tres un zarru de trés años (dende abril de 1974 hasta'l 8 d'agostu de 1977) nel que l'aeropuertu sufrió una fonda renovación que fixo ampliar significativamente les sos instalaciones y que tuvo un costu de más de 1.100 millones de pesetes, foi reabiertu con una nueva pista de vuelu de 2400 m de llargor que faía posible tanto'l vuelu visual como instrumental. El primer vuelu correspondió al DC-9 "Ciudá de Santander" d'Iberia que cubría la ruta Barcelona-Cantabria-Santiago de Compostela.[1]

Hasta l'añu 2003 les instalaciones considerábense infrautilizadas por cuenta de los escasos vuelos y a les sos elevaes tarifes, lo que faía que los potenciales pasaxeros #mover hasta l'aeropuertu de Bilbao, a 100 km de distancia. A partir d'esta fecha, y arriendes de un alcuerdu robláu ente'l Gobiernu de Cantabria y l'aerollínea de baxu costu Ryanair, la medría nel númberu vuelos qu'operen anguaño y l'abaratamientu de los billetes aumentó considerablemente'l tránsitu de pasaxeros tanto nacionales como internacionales.[2] Nel añu 2005 l'aeropuertu algamó los 644.662 pasaxeros, creciendo un 88% con respectu al añu anterior y teniendo un equilibriu d'usuarios ente vuelos nacionales ya internacionales. Esta medría foi'l mayor proporcionalmente de tolos aeropuertos d'España.

N'avientu de 2010 inauguróse la modernización de les instalaciones nes que s'invirtieron 37,8 millones d'euros, preparando al aeropuertu para mover un tráficu añal superior a los dos millones de pasaxeros. Les obres consistieron na remodelación del edificiu terminal de 10.200 m², cola ampliación de les nueves zones de salíes y llegaes y l'instalación de dos pasareles o fingers pal accesu directu a los aviones, según la construcción d'una pista de rodaxe, que dexa algamar los 22 movimientos a la hora, y l'ampliación de la plataforma de estacionamiento p'aeronaves comerciales.[3][4]

El Gobiernu de Cantabria caltuvo conversaciones con Ryanair col fin de consiguir un alcuerdu por que el aeropuertu de Parayas funcione como base de la compañía nel norte d'España nos años 2006 y 2008. Sicasí la opción quedó refugada a curtiu-mediu plazu, primando l'ampliación del númberu de conexones primero que la base.[5][6]

N'abril de 2014, el Parlamentu de Cantabria, tres una iniciativa popular, propunxo'l cambéu de nome del aeropuertu, pa pasar a denominase «Aeropuertu Seve Ballesteros-Santander», n'honor a Severiano Ballesteros, conocíu golfista y el deportista cántabru más reconocíu internacionalmente. El cambéu de nome foi publicáu nel Boletín Oficial del Estáu'l día 16 d'abril de 2015.

Ampliación del aeropuertu editar

Nos años 2008 y 2009 empezáronse a llevar a cabu unes importantes meyores que doblaron la capacidá operativa del aeropuertu, pudiendo dar serviciu a 2,5 millones de pasaxeros al añu. La so ampliación supunxi la construcción d'una pista de rodaxe pola que los aviones circulen escontra la cabecera de la pista pa desapegar ensin necesidá d'interferir nes funciones de despegue y aterrizaxe, lo cual dexó aumentar a 20 el númberu d'operaciones posibles a la hora. Coles mesmes, amplióse la capacidá de estacionamiento d'aeronaves, construyendo una nueva plataforma de estacionamiento que, xunida a la yá esistente, prácticamente doblen la capacidá del aeropuertu, capaz de dar serviciu ensin problemes a delles aeronaves de tipu Boeing 737-800 o Airbus A320 y a un avión de tipu Boeing 767 o Airbus A330 ente otros al empar. En 2013 instalóse un nuevu sistema d'aproximamientu para entainar les llegaes d'aviones.[cita [ensin referencies]

Los trabayos d'ampliación de les instalaciones han afectaron tamién a la terminal con un aumentu de 3000 metros cuadraos, utilizando l'espaciu de l'antigua terminal internacional, cerrada por falta d'usu hasta la llegada de los vuelos de Ryanair. Se redistribuyeron los espacios para evitar la coincidencia na sala d'embarque de pasaxeros de distintos vuelos. La nueva zona de llegaes, qu'hasta entós solo disponía d'una senciella sala con dos cintes de recoyida d'equipaxe, pasó a tener trés cintes y cinco oficines d'arriendu de coches.

La zona de preembarque tamién foi ampliada, añadiendo a les trés puertes de salida a pista qu'antes había otres dos más, amás de nuevos servicios sanitarios, cafetería y zona comercial. Na zona común dóblase l'área comercial, inagurándose en mayu de 2013 la primer tienda Duty Free del aeropuertu xestionada por World Duty Free Group (antigua Aldeasa), asitia na zona internacional d'embarque.

Horariu editar

L'aeropuertu abre les sos puertes al pasaxeru a les 6:30 y cierra a les 23:30. L'horariu d'operaciones aérees ta entendíu ente les 7:30 y les 23:00.[7]

Allugamientu y servicios editar

Accesos editar

Tresporte priváu editar

  • Accesu dende l'Este: Dende Santander, Xixón, Uviéu, Torrelavega o zona occidental, #llegar al aeropuertu por aciu l'autovía d'accesu a Santander S-10 y depués esviándose na salida 3 para coyer la carretera N-636 hasta llegar a les instalaciones aeroportuarias.
  • Accesu dende l'Oeste: Dende Bilbao, Castro Urdiales, Laredo, San Sebastián o zona oriental, #llegar pola autovía S-10 y depués tomando la salida 3A siguiendo pola N-636 hasta llegar a les instalaciones aeroportuarias.

Tresporte públicu editar

  • Parada de taxi.
  • Parada d'autobús operada por ALSA que conecta l'aeropuertu cola Estación d'Autobuses de Santander cada 30 minutos. Asina mesmu, la empresa ALSA enllaza por autobús, previa reserva, l'aeropuertu de Santander con distintes localidaes de la Cordelera Cantábrica como Bilbao, Xixón, Uviéu o Laredo.
  • Operadores d'arriendu de coches (Rent-a-Car): Alamo, Avis, Budget, Enterprise, Europcar, Goldcar, Hertz, National, Thrifty y Sixt.

Servicios editar

Conectividad editar

La terminal del aeropuertu ta dotada d'una rede de conexón WiFi gratuita (los primeres 15 minutos), esistiendo una opción premium de pagu para estender esi tiempu a conveniencia del usuariu.[8]

Restauración editar

  • Cafetería-Bocadillería premium "La Galería" asitiada na zona esclusiva pa pasaxeros.
  • Cafetería Coffee & Backery na zona d'accesu pa públicu polo xeneral.

Compres/Shopping editar

  • Na zona esclusiva pa salíes con accesu namás a pasaxeros ta la tienda "Santander Duty Free"

Aeronaves utilizaes per cada aerollínea editar

Air Nostrum: Mitsubishi CRJ1000 Binter Canarias: Embraer E195-E2 Iberia: Airbus A319, Airbus 320, Airbus A320neo, Airbus A321 y Airbus A321neo Ryanair: Boeing 737 Next Generation y Boeing 737 MAX 8-200 Vueling: Airbus A320, Airbus A320neo y Airbus A321 Volotea: Airbus A319 y Airbus A320 Wizzair: Airbus A320, Airbus A320neo, Airbus A321 y Airbus A321neo

Aerollínees y destinos editar

Destinos qu'ufierten les aerollínees dende l'Aeropuertu Seve Ballesteros-Santander:[9]

Destinos nacionales editar

Error de Lua en Módulu:Mapa_de_llocalización/multi na llinia 27: Nun puede amosase la ubicación especificada porque nun esiste'l Módulu:Mapa de llocalización/datos: "Módulu:Mapa de llocalización/datos/España 3".Delles rutes van reforzar frecuencies mientres el periodu de Navidá

Destinos internacionales editar

Países • Ciudaes Nome del aeropuertu Aerollínees Frecuencies
África
  Marruecos
Marrakech Aeropuertu de Marrakech-Menara   Ryanair L M X J V S D
Europa
  Austria
Viena Aeropuertu Internacional de Viena   Ryanair L M X J V S D
  Bélxica
Bruxeles Aeropuertu de Charleroi-Bruselas Sur   Ryanair L M X J V S D
  Francia
París Aeropuertu de París-Beauvais   Ryanair L M X J V S D
Aeropuertu de París-Orly   Vueling (estacional) L M X J V S D
  Irlanda
Dublín Aeropuertu de Dublín   Ryanair L M X J V S D
  Italia
Bérgamo Aeropuertu de Bérgamo-Orio al Serio   Ryanair L M X J V S D
Roma Aeropuertu de Roma-Fiumicino   Ryanair LM X J V S D
Treviso Aeropuertu de Sant'Angelo-Treviso   Ryanair (estacional) (inicia el 26 de marzu de 2023) L M X J V S D
Venecia Aeropuertu de Venecia-Marco Polo   Ryanair (finaliza el 23 de marzu de 2023) L M X J V S D
  Reinu Xuníu
Birmingham Aeropuertu de Birmingham-West Midlands   Ryanair L M X J V S D
Edimburgo Aeropuertu de Edimburgo   Ryanair L M X J V S D
Londres Aeropuertu de Londres-Stansted   Ryanair L M X J V SD
Mánchester Aeropuertu de Mánchester   Ryanair L M X J V S D
  Rumanía
Bucarest Aeropuertu Internacional de Bucarest-Henri Coandă   Wizz Air L M X J V S D

Delles rutes van reforzar frecuencies mientres el periodu de Navidá

Estadístiques editar

De siguío amuésase una tabla colos datos dende l'añu 2000 hasta 2021 indicando'l volume de pasaxeros, la variación respecto al añu anterior y el puestu del aeropuertu en númberu de pasaxeros nel conxuntu de los aeropuertos españoles.

Tráficu per añu[10]

2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010
260.767 (+16,1%) 29º 272.383 (+4,5%) 8º 262.070 (-3,8%) 29º 253.756 (-3,2%) 29º 342.559 (+35,0%) 28º 644.662 (+88,1%) 27º 649.447 (+0,7%) 27º 761.780 (+17,3%) 27º 856.606 (+12,4%) 27º 958.157 (+11,9%) 26º 918.470 (-4,1%) 26.º
2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021
1.116.398 (+21,4%) 21.º 1.117.617 (+0,1%) 20.º 974.043 (-12,8%) 20.º 815.636 (-16,3%) 23.º 875.920 (+7,4%) 22.º 778.318 (-11,1%) 26.º 937.641 (+20,5%) 26.º 1.103.353 (+17,7%) 25.º 1.174.896 (+6,5%) 22.º 335.280 (-71,5%) 21.º 503.470 (+50,2%) 21.º

Última actualización: 11/11/22

Evolución del añu en cursu (2022)[10]
Mes Pasaxeros % vs. 2021 Oper. % vs. 2021
Xineru 39.784 +394,3% 735 +164,4%
Febreru 54.270 +941,3% 709 +170,6%
Marzu 63.533 +859,9% 761 +92,2%
Abril 92.538 +1.247,2% 941 +165,1%
Mayu 100.320 +591,7% 1.186 +166.5%
Xunu 110.744 +195,8% 1.139 +9,7%
Julio 127.193 +92,1% 1.403 +36,9%
Agostu 135.626 +53,8% 1.439 +21,2%
Setiembre 115.493 +52,9% 1.264 +26,4%
Ochobre 106.809 +44,6% 1.081 +5,8%
Payares
Avientu
Totales 946.310 +147,4% 10.658 +61,4%

Rutes más transitaes (2022) (Ochobre) editar

Posición Ciudá Pasaxeros    (%)

(año anterior)

1 Adolfo Suárez Madrí-Baraxes  154.279   100,4
2 Barcelona-El Prat  128.385   146,4
3 Londres-Stansted  62.088   205,4
4 Valencia  55.872   152,9
5 Roma-Fiumicino  53.625   7939,7
6 Bruxeles-Charleroi  52.529   138,1
7 Palma de Mallorca  47.537   90,0
8 Málaga-Mariña del Sol  35.866   41,7
9 Manchester  28.734   445,5
10 Sevilla  27.000   96,7

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 VV.AA.: Gran Enciclopedia de Cantabria. Santander: Cantabria, 1985 (8 tomos) y 2002 (tomos 9, 10 y 11). ISBN 84-86420-00-8
  2. La aerolínea Ryanair denomina a este aeropuerto como Cantabria (SDR). Los vuelos desde y hacia aeropuertos secundarios, debido a los menores precios de los slots provocado por la menor demanda, es una de las características de este tipo d'aerolíneas de bajo coste.
  3. El Diario Montañés (17 d'avientu de 2010). «El aeropuerto de Parayas estrena instalaciones» (castellanu). Consultáu'l 6 d'abril de 2011.
  4. Europa Press. Eleconomista.es (ed.): «AENA licita obras en el aeropuerto de Santander por más de 20 millones de euros» (castellanu). Consultáu'l 9 de xineru de 2015.
  5. Últimas noticias desde Dublín aseguran que se abrirá la base de Santander a partir de marzu de 2009Europa Press (22 de setiembre de 2007). «Ryanair estudia convertir Parayas en su base norte en España, para lo cual el aeropuerto tiene "buenas perspectivas"» (castellanu). Consultáu'l 14 d'ochobre de 2007.
  6. El Correo Gallego (26 d'ochobre de 2008). «La compañía irlandesa analiza las opciones de Santiago y Santander para acoger a dos de sus aeronaves // Se baraja la posibilidad de que cada terminal reciba uno de los aparatos // El cierre anunciado de Valencia ha disparado las posibilidades de la capital gallega» (castellanu). Consultáu'l 26 d'ochobre de 2008.
  7. Aena. «Aeropuerto de Santander - Horario.» (castellanu). Consultáu'l 24 de marzu de 2012.
  8. Internet, Unidad Editorial. «Aena ofrecerá 15 minutos gratis de Internet en 28 aeropuertos» (castellanu). www.elmundo.es. Consultáu'l 2022-03-31.
  9. «Destinos Aeropuerto | Seve Ballesteros Santander | Aena». www.aena.es. Consultáu'l 2022-03-31.
  10. 10,0 10,1 Aena (13 d'avientu de 2021). «Estadísticas - Aeropuertos» (castellanu). Consultáu'l 13 d'avientu de 2021.

Enllaces esternos editar