Alcazarén

conceyu de la provincia de Valladolid (España)

Alcazarén ye un conceyu de la provincia de Valladolid na comunidá de Castiella y Lleón, España. El so nome d'orixe árabe al-qasrayn significa "los dos alcázares". Tien una superficie de 48,04 km² y el so perímetru mide 33,51 km y ta asitiada na denomada Tierra de Pinares. Llocalidá asitiada nel Camín de Santiago de Madrid.

Alcazarén
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Valladolid
Partíu xudicial Medina del Campo
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde d'Alcazarén Alfonso García Cano
Nome oficial Alcazarén (es)[1]
Códigu postal 47238
Xeografía
Coordenaes 41°22′11″N 4°40′35″W / 41.369722222222°N 4.6763888888889°O / 41.369722222222; -4.6763888888889
Alcazarén alcuéntrase n'España
Alcazarén
Alcazarén
Alcazarén (España)
Superficie 48.04 km²
Altitú 731 m
Llenda con Matapozuelos, Mojados, Megeces, Pedrajas de San Esteban, Olmedo y Hornillos de Eresma
Demografía
Población 645 hab. (2023)
- 343 homes (2019)

- 292 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.12% de provincia de Valladolid
0.03% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 13,43 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
ayuntamientodealcazaren.es
Cambiar los datos en Wikidata

El pueblu cunta con terrenes ricos en pinares y viñeos (D.O. Rueda) nos que, amás, cultívense ceberes y dellos tipos de tubérculos. La principal actividá económica vien de la esplotación del sector agrícola, anque tamién cunta con pequeñes industries.

Símbolos editar

 
Escudo d'Alcazarén

L'escudu heráldicu que representa al conceyu definir a partir del siguiente blasón aprobáu'l 27 de setiembre de 1991:

«De gules, dos torres d'oru esclariaes d'azul sobre ondes, acompañaes en xefe d'una llave arábiga de plata puesto en palu. L'Escudu va timbrado cola Corona Real Española.»

La descripción de la bandera municipal, aprobada'l 11 de xineru de 1995 ye la siguiente:

«Bandera d'Alcazarén. Bandera cuadrada, de proporción 1:1, formada por dos franxes horizontales d'igual anchor, colorada la cimera y azul la inferior, y nel so centru l'escudu municipal, nos sos colores.»

Conceyos estremeros con Alcazarén editar

Noroeste: Matapozuelos Norte: Mojados Nordeste: Megeces
Oeste: Hornillos de Eresma   Este: Íscar
Suroeste: Hornillos de Eresma Sur: Olmedo Sureste: Pedrajas de San Esteban

Patrimoniu editar

 
Ilesia de Santiago Apóstol (Alcazarén)
 
Capiya de la Virxe del Carmen.

Cuenta con dalgunos de los restos románicu-mudéxares más interesantes del sur de Valladolid, que pueden datase nun bien avanzáu sieglu XIII. Son los dos ilesies mudéxares d'Ilesia de Santiago Apóstol que foi declarada bien d'interés cultural y San Pedro. La ilesia de San Pedro tien una maqueta a escala nel Parque temáticu Mudéxar d'Olmedo.

Anguaño namái la Ilesia de Santiago Apóstol ta abierta al cultu, una y bones la ilesia de San Pedro ye utilizada con fines culturales, como actuaciones teatrales o espectáculos pel branu. Esta postrera permaneció en ruines mientres munchos años. Apocayá pasó por un procesu de restauración nel que se caltuvo l'ábside y la torre. Ye unu de los más importantes monumentos medievales de la provincia de Valladolid, dada la so orixinalidá y dimensiones.

Nel interior del ábside de la Ilesia de Santiago, caltiénense restos de frescos d'estilu góticu dataos nel tránsitu del s. XIV al s. XV. La Capiya de la Virxe del Carmen, del sieglu XVIII, cuenta con yeserías polícromas d'orixinal diseñu, dada la so influyencia hispanoamericana. La verdadera peculiaridá de les mesmes mora nes figures de músicos que formen los estípites animaos. La factura eminentemente popular de la talla, a lo que contribúin d'una manera bien notable los fuertes y oldeaos colores de la policromía, faen de les yeserías d'Alcazarén daqué verdaderamente inusual, exóticu nel barrocu castellanoleonés«Guía monumental (arte y historia) d'Alcazarén, Valladolid».

Fiestes y tradiciones editar

  • 25 de xunetu, Santiago Apóstol, patrón de la Villa. Realízase una procesión peles cais acompañaos de dulzaineros.
  • 8 de setiembre, Virxe de la Vega, procesión onde les muyeres porten la venerada imaxe,
  • A mediaos de xunetu, Feria de Luis Candelas, realízase una recreación histórica de la vida del bandoleru.

Economía editar

Alcazarén ye un pueblu con una economía puramente agrícola que los sos trabayadores mover en munchos casos a trabayar de forma permanente o estacional a los conceyos vecinos de Íscar, Pedrajas de San Esteban, Olmedo, y a la ciudá de Valladolid.

De les 4.810 Hai qu'ocupa la superficie del términu d'Alcazarén, un 33 % (1.600 Hai aprox.) ta ocupáu per terrenes forestales, de los qu'alredor de 800 hai son de propiedá municipal.

Los principales cultivos fueron tradicionalmente el trigu, cebada, centenu y daqué de pataca y de remolacha. Nos últimos años aumentó, en mayor midida, la remolacha, pataca y cenahoria, menguando'l trigu y centenu.

Los viñeos d'Alcazarén, asitiaos en zones de gravera, pertenecen a la denominación d'orixe Rueda.

Demografía editar

La población de fechu que según les tables que publica l'Institutu Nacional d'Estadística de 10 en 10 años, había'l 1 de payares de 2011 xubía a 715 habitantes, 377 homes y 338 muyeres.

Gráfica d'evolución demográfica d'Alcazarén (conceyu) ente 1857 y 2013

     Población de fechu según los censos de población del INE.[4]

Medios de comunicación editar

Hasta Alcazarén lleguen periódicos como El Norte de Castilla, el más lleíu na provincia. En televisión les canales autonómiques Castiella y Lleón Televisión y L'Ocho gocien d'audiencia, anque más baxa que les xeneralistas. Tamién esiste una canal per internet d'información local, Televisión Alcazarén.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar