Andrés Guardado

futbolista español

José Andrés Guardado Hernández (28 de setiembre de 1986Guadalajara) ye un futbolista mexicanu naturalizáu español,[3] xuega como mediocampista y el so actual equipu ye'l Real Betis Balompié de la Primer División d'España y la Seleición de Méxicu.

Andrés Guardado
Vida
Nacimientu Guadalajara28 de setiembre de 1986[1] (37 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
España [2]
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu
Oficiu futbolista
Trayeutoria
  Equipu
2015– PSV Eindhoven
2014–2015cesión PSV Eindhoven 28(1)
2014–2014cesión Bayer 04 Leverkusen (es) Traducir 4(0)
2012–2015 Valencia Club de Fútbol 48(1)
2007–2012 Real Club Deportivo de La Coruña 137(23)
2005–2007 Atlas Fútbol Club 64(6)
Real Betis Balompié
  Seleición nacional
2005–   seleición masculina de fútbol de Méxicu
Posición o especialidá centrocampista
estremu izquierdu
Númberu de dorsal 18
Pesu 69 kg
Altor 172 cm
IMDb nm2346589
Cambiar los datos en Wikidata

Guardado foi formáu nes categoríes inferiores del Atlas, club onde debutó. Empecipió la so carrera xugando como volante pela banda izquierda, dempués, n'emigrando a España, foi habilitáu como defensa llateral esquierdu. Anguaño xuega como volante de contención, tantu nel so club como na seleición nacional.

Trayeutoria editar

Atlas de Guadalajara editar

Facer debutar l'entrenador Daniel Guzmán Castañeda el 20 d'agostu del 2005 na victoria 3-2 ante C.F. Pachuca. Adquirió un puestu de titular trés xornaes dempués, que yá nun dexaría mientres 24 partíos consecutivos, nos cualos solo foi sustituyíu en dos causes. Llogró'l so primer gol nel máximu circuitu nel Estadiu Universitariu de Nuevo León, contra Tigres de la UANL el 15 d'ochobre de 2005.

Rápido empezó a destacar, y convertíu n'unu de los xugadores más queríos pola afición, esistieron delles ufiertes de clubes europeos. El mes d'agostu del añu 2006, pocu dempués del Mundial del 2006, el Real Madrid solicitó a la directiva del Atlas los servicios del xugador, pa reforzar al so equipu filial, el Castiella. La ufierta del conxuntu español, yera llevase'l xugador a préstamu per alredor de 200.000 €. La directiva rojinegra refugó la ufierta, alegando que'l xugador solo saldría de la institución en venta en firme. A esto, siguiéron-y delles ufiertes d'equipos italianos como'l AC Milan, AS Roma y la Juventus de Turín y de clubes españoles como Villarreal y Osasuna y portugueses como'l Benfica, Porto y el Sporting de Lisboa.

Unu de los sos partíos más recordaos foi na xornada 3 del Tornéu Apertura 2006, contra'l América nel Estadiu Jalisco, en que marcó dos goles, dambos de disparu de media distancia, que-y dieron al so equipu una victoria de 2-0.

El so postreru partíu colos foinos del Atlas xugar nun amistosu de despidida, frente al club arxentín San Lorenzo, partíu nel qu'Andrés xugó solo 15 minutos, como solicitara'l so nuevu club. Al terminar el primer tiempu, la directiva rojinegra apurrió-y el troféu al Méritu Deportivo del Club Deportivo Atlas, máximu gallardón de los rojinegros del Atlas pa un xugador.

Andrés Guardado xugó 64 partíos col Atlas de Guadalajara na Primer división mexicana, nos qu'anotó un total de 6 goles.

Deportivo de la Coruña editar

Dempués d'una ufierta del club holandés PSV Eindhoven, que consistió en mercar el 75% de la carta del xugador y pagar una tasa de tresferencia de 4.5 millones d'euros; el 10 de xunetu de 2007, cuando se realizaba la Copa América 2007, y cuasi s'aseguraba'l so trespasu al equipu neerlandés, l'Atlas anunció sorpresivamente a un alcuerdu pol trespasu del xugador al club español Deportivo de La Coruña por una suma oficial de 7 millones d'Euros, (5.25 millones d'Euros pol 75% de la carta del xugador, y un pagu posterior de 1.75 millones a pagar a plazos pol 25% restante), roblando un contratu de 5 años col club gallegu.

Yá n'España, foi presentáu ante cuasi 4.000 aficionaos deportivistas nel estadiu municipal de Riazor, el 24 de xunetu de 2007. Guardado utiliza'l dosal col númberu 18, que tamién utiliza de normal na seleición mexicana.

El primer gol de El Principín col Deportivo de la Coruña anotar na tercer fecha del campeonatu Español, el 16 de setiembre de 2007, enfrentando al Real Betis; aprovechándose d'una indecisión de la defensa del Betis, nun saque de banda p'abrir el marcador, al más puru estilu de "patada de Karate", como él definir darréu nuna entrevista en medios españoles, y a la fin ser el tantu que-y daba al "Depor" el so primer trunfu de la temporada.

El 2 de febreru de 2008, nun partíu contra'l Real Betis, Guardado sufrió un frayatu fibrar nel bíceps de la pierna derecha, razón pola cual tuvo qu'abandonar el terrén de xuegu a los 12 minutos d'empecipiar el partíu. Esa mancadura dexar fuera de les canches por 6 selmanes, remaneciendo nel partíu contra'l Real Madrid, entrando de cambéu al minutu 80 por Ángel Lafita. Dos feches dempués del so remanecimientu, enfrentando al Real Murcia, y pocu dempués de xugar un partíu amistosu cola so seleición en Londres, sufrió un nuevu frayatu fibrar que lo dexó ensin actividá mientres el restu de la temporada. Esto llevó a que Miguel Ángel Lotina, direutor téunicu del Deportivo de la Coruña, criticara al cuerpu téunicu de la seleición mexicana por poner a Andrés a xugar los 90 minutos del partíu.

A lo llargo de la temporada, y a pesar de la mala primer metá del campeonatu que l'equipu gallegu sufrió, foi unu de los xugadores más destacaos del club.

El 27 de payares del 2008 Guardado marca'l so primer gol nel tornéu de la Europa League nun partíu de la fase de grupos contra'l Feyenoord, faciéndose presente nel marcador al minutu 55, con un bon gol. Nesi partíu'l marcador terminó 3-0 a favor de los blanquiazules.

Na temporada 2010-2011 y tres un añu con más solombres que lluces nun foi capaz d'ayudar al equipu a caltenese y descendío a la Segunda División d'España. Na segunda categoría del fútbol español ta reivindicándose.

Dempués d'una esitosa temporada 2011-2012 llogró l'ascensu del Deportivo na primer temporada, siendo un xugador clave, fundamental nel equipu, comprometíu al 100% y dando muestres de la so gran calidá, dir cola conciencia sele y col ciñu de la xente.

Valencia C.F. editar

El 27 de mayu del 2012 el mesmu xugador confirmó'l so fichaxe pol Valencia Club de Fútbol,[4] llegando llibre en rematando'l so contratu col Deportivo de La Coruña y siguíu pola direición deportiva de Braulio Vázquez por que nun se comprometiera con otru club. Debutó a les órdenes del téunicu arxentín Mauricio Pellegrino y como titular na primer xornada del campeonatu 2012/13 el 19 d'agostu ante'l Real Madrid nel Santiago Bernabéu, con resultancia d'empate 1-1. El so debú n'UEFA Champions League tuvo llugar el 19 de setiembre nel Allianz Arena frente al FC Bayern München (2-1), actuando tamién como titular para Pellegrino. El so únicu gol de la temporada anotar el 12 de mayu de 2013 na xornada 35ª na victoria 0-4 del Valencia nel estadiu del Rayo Vallecano, anotando Guardado'l tercer gol.

Mientres la irregular campaña dexó progresivamente el voltante esquierdu pa pasar a ocupar la posición de llateral izquierzo, sobremanera col nuevu téunicu Ernesto Valverde, al nun convencer el papel que taba desempeñando'l llateral francés Aly Cissokho. L'equipu quedó a les puertes de la UEFA Champions League, pero finalmente na última xornada clasificó 5º p'apostar la UEFA Europa League.

La temporada 2013/14 dio entamu un nuevu proyeutu valencianista col téunicu Miroslav Djukic, y el mexicanu siguió cuntando pal llateral izquierzo xunto al canteranu Juan Bernat, pero nengunu llograba faese cola titularidá indiscutible. Nel mercáu d'iviernu, Guardado primero foi titular pal nuevu entrenador Juan Antonio Pizzi, pero la nueva direición deportiva encabezada por Rufete decidió apostar por Bernat y vencer hasta final de temporada al xugador al Bayer Leverkusen alemán..

Bayer Leverkusen editar

El 30 de xineru del 2014 confírmase'l so cesión pol restu de la temporada al Bayer Leverkusen de la Bundesliga con una opción de compra.[5]

Fixo'l so debú'l 2 de febreru del 2014 na derrota 0-1 al 1. FC Kaiserslautern na Copa d'Alemaña, xugando como un Llateral esquierdu.

Tien escases participaciones col conxuntu alemán y finalmente nun exerz la opción de compra, polo que torna al Valencia

PSV Eindhoven editar

Tres una participación destacada cola Seleición mexicana de fútbol na Copa Mundial de Fútbol de 2014 fai la pretemporada col Valencia Club de Fútbol el branu 2014, dientro del nuevu proyeutu millonariu de Peter Lim y el téunicu Nuno Espírito Santo. Cola llateral izquierda cubiertu con José Luis Gayà y el nuevu Lucas Orbán, y con dellos mediocampistes ofensivos, decídese una nueva cesión del xugador en busca de minutos, esta vegada al PSV Eindhoven de Holanda p'apostar la Eredivisie, siendo'l tercer mexicanu en militar pa esti conxuntu y el sestu en militar na Eredivisie.[6] El 31 d'agostu, con pocos díes d'entrenamientu, el so téunicu Phillip Cocu facer debutar como titular na 4ª xornada de la Eredivisie frente al SBV Vitesse nel Philips Stadion, con victoria por 2-0 y siendo sustituyíu nel minutu 76.[7]

Guardado llogró'l so primer gol col PSV el 7 de marzu de 2015 na so visita al Go Ahead en marcu de la xornada 26. Andrés marco al minutu 44 el 3 a 0 definitivu con un remate de tisoria.[8] El 15 de marzu antes del partíu de la xornada 27 nel Philips Stadion ante'l Groningen l'afición del PSV esplegó un mosaicu nes graes cola bandera de Méxicu y con un cartelu p'amosar el so sofitu al mediocampista mexicanu. “La nuesa Águila d'Oru ye Mexicana. Tien que tar nel PSV Eindhoven. La nuesa casa ye la to casa Andrés” dicía'l cartelu.[9]

Real Betis editar

El 6 de xunetu de 2017 el Real Betis d'España confirmó la llegada d'Andrés Guardado en cuenta de 2.5 millones d'euros pa xugar les próximes 3 temporaes. Dende la so llegada facer con un puestu de titular nel equipu entrenáu por Quique Setién. Nos sos primeros meses como xugador béticu, Andrés cuayó grandes actuaciones, destacando la especial ya histórica manina que-y enxaretó'l Real Betis al so eternu rival, el Sevilla FC na Nueche de Reis de 2018. Terminó la temporada xugando 29 partíos, 28 de LaLiga y 1 de la Copa del Rei, nos que marcó 2 goles y partió 8 asistencies.[10]

Seleición nacional editar

Xugó como internacional cola Seleición de fútbol de Méxicu en 150 ocasiones. Foi convocáu por Ricardo Lavolpe de manera regular dende un partíu amistosu contra Hungría el 14 d'avientu de 2005, onde debutó entrando al campu al minutu 69 por José Antonio Olvera. El so primer gol col Tricolor facer nun partíu amistosu contra Venezuela, el 28 de febreru de 2007. Guardado marcó un total de 22 goles y 27 asistencies cola so seleición, de la cual ye capitán.

Copa Mundial editar

Formó parte de los 23 xugadores de la seleición mexicana que viaxaron a la Copa Mundial de Fútbol de 2006 n'Alemaña, onde participó col númberu 18 con tan solo 19 años d'edá. Xugó como titular nel partíu contra Arxentina nos octavos de final, y pesar d'una actuación sobresaliente, tuvo que salir de cambéu per mancadura a los 66 minutos de partíu, cuando'l marcador atopábase empatáu 1-1. Méxicu acabó perdiendo'l partíu por un marcador de 2-1 en tiempu extra.

Participaciones en Copes del Mundu

Mundial Sede Resultáu Partíos Goles Asistencies
Copa Mundial FIFA 2006   Alemaña Octavos de final 1 0 1
Copa Mundial FIFA 2010   Sudáfrica Octavos de final 3 0 0
Copa Mundial FIFA 2014   Brasil Octavos de final 4 1 0
Copa Mundial FIFA 2018   Rusia Octavos de final 4 0 0
Total parcial en Copes del Mundu 12 1 1

Copa América editar

El so primer partíu como titular foi contra Chile, partíu que Méxicu empató 0-0. Cabo señalar que nun xugó los primeros dos partíos que Méxicu apostó nesi tornéu, por cuenta de la mancadura sufierta na final de la Copa Oro.

Yá en cuartos de final, ante Paraguái, provocó'l penalti del 5-0; el partíu terminaría con un 6-0 a favor d'El Tri, victoria que la allugó en semifinales. Sicasí, a pesar del bon desempeñu que tuvo mientres el tornéu, Méxicu foi vencíu en semifinales por Arxentina por un marcador de 3-0.

Trés díes depués, nel partíu pol tercer llugar contra Uruguái, Guardado entró al campu al minutu 64 sustituyendo a Fausto Pinto; 12 minutos dempués, marca'l so primera y únicu gol nel tornéu, con un potente tiru de media distancia qu'entra de campanazu. El so tantu foi'l 3-1 definitivu que-y dio a Méxicu'l tercer llugar del certame.

Copa See Resultáu Partíos Goles Asistencies
Copa América 2007   Venezuela Tercer Puestu 3 1 3
Copa América Centenariu   Estaos Xuníos Cuartos de final 2 0 1
Total parcial en Copa América 5 1 4

Copa d'Oru de la CONCACAF editar

En xunu de 2011, en consolidándose como titular cola so seleición en partíos amistosos, foi convocáu pol seleccionador mexicanu José Manuel de la Torre pa xugar la Copa d'Oru de la CONCACAF 2011 Ingresó como titular en tolos partíos, y na final contra la Seleición de fútbol d'Estaos Xuníos, Bradley anotó'l gol que pondría en ventaya a los estaos xuníos. Nel minutu 22, l'equipu de les barres y les estrelles remontó'l marcador nel segundu tiempu, y con un tanto de Landon Donovan y Bradley. Al minutu 28 Pablo Barrera metió'l primer gol pa Méxicu depués Andrés Guardado llogra encaxar el segundu asina Pablo Barrera y Giovani do Santos llogren meter dos quedando asina 4-2 ganando Méxicu la Copa d'Oru.

Copa See Resultáu Partíos Goles Asistencies
Copa Oro CONCACAF 2007   Estaos Xuníos Subcampeón 6 1 0
Copa Oro CONCACAF 2011   Estaos Xuníos Campeón 6 3 3
Copa Oro CONCACAF 2015   Estaos Xuníos /   Canadá Campeón 6 6 2
Total parcial en Copes d'Oru 18 10 5

Copa FIFA Confederaciones editar

Copa See Resultáu Partíos Goles Asistencies
Copa FIFA Confederaciones 2013   Brasil Primer fase 3 0 1
Copa FIFA Confederaciones 2017   Rusia Cuartu llugar 3 0 0
Total parcial en Copes Confederaciones 6 0 1

Estadístiques editar

Clubes editar

Club Div. Temporada Lliga Copes
Nacionales(1)
Copes
Internacionales(2)
Total Media
goliadora
Part. Goles Asis. Part. Goles Asis. Part. Goles Asis. Part. Goles Asis.
Atlas F. C.
  Méxicu
200506 26 1 2 26 1 2 0,03
200607 38 5 5 38 5 5 0,13
Total club 64 6 7 64 6 7 0,09
Deportivo de La Coruña
  España
2007–08 26 5 5 1 0 0 27 5 5 0,18
2008–09 29 2 8 1 0 0 6 1 2 36 3 10 0,08
2009–10 26 3 5 1 1 0 27 4 5 0,14
2010–11 20 2 2 20 2 2 0,10
2011–12 33 11 12 33 11 12 0,33
Total club 134 23 32 3 1 0 6 1 2 143 25 34 0,17
Valencia C. F.
  España
2012–13 32 1 3 5 0 1 7 0 2 44 1 6 0,02
2013–14 16 0 2 0 0 0 0 0 0 16 0 2 0,00
Total club 48 1 5 5 0 1 7 0 2 60 1 8 0,01
Bayer Leverkusen
  Alemaña
2013–14 4 0 0 1 0 0 2 0 0 7 0 0 0,00
Total club 4 0 0 1 0 0 2 0 0 7 0 0 0,00
PSV Eindhoven
  Países Baxos
2014–15 27 1 1 2 0 0 6 0 0 35 1 1 0,02
2015–16 25 1 9 2 0 0 7 0 1 34 1 10 0,02
2016–17 27 2 10 2 0 0 4 0 2 33 2 12 0,00
Total club 79 4 20 6 0 0 17 0 3 102 4 23 0,02
Real Betis
  España
2017–18 27 2 6 1 0 0 0 0 0 28 2 6 0,00
Total club 27 2 6 1 0 0 0 0 0 28 2 6 0,09
Total carrera 313 36 66 15 1 2 31 1 7 378 38 74 0,09

Seleición editar

  Actualizáu al postreru partíu xugáu'l 23 de xunu de 2018.

Seleición Añu Amistosos Copa Oru
Copa América
Mundial Eliminatories Confederaciones Total Media
goliadora
Part. Goles Asist. Part. Goles Asist. Part. Goles Asist. Part. Goles Asist. Part. Goles Asist. Part. Goles Asist.
Absoluta
  Méxicu
2005 1 - - - - - - - - - - - 1 0 0 0
2006 5 - - 1 - - 6 0 0 0
2007 11 1 2 10 2 3 21 3 5 0.14
2008 3 1 - 7 2 2 10 3 2 0.3
2009 - - - - - - 9 1 - 9 1 0 0.11
2010 12 1 3 3 - 1 15 1 4 0.07
2011 9 2 2 6 3 3 12 5 5 0.42
2012 4 - - 6 1 3 10 1 3 0.1
2013 1 - - - - - 8 - 1 3 - 1 12 0 2 0
2014 8 - 3 4 1 - 12 1 3 0.08
2015 4 - - 7 6 2 2 1 - 13 7 2 0.54
2016 2 1 - 3 - 1 5 1 1 10 2 2 0.2
2017 3 1 1 - - - 4 - - 3 - - 10 1 1 0.1
2018 3 - - 3 - - 6 0 0 0
Total 66 7 11 26 11 9 11 1 1 41 6 7 6 0 1 150 25 29 0.17
Total carrera !66 7 11 26 11 9 11 1 1 41 6 7 6 0 1 150 25 29 0.17

Participaciones en fases finales editar

Competición Categoría See Resultáu Partíos Goles
Copa Mundial 2006 Absoluta   Alemaña Octavos de final 1 0
Copa Oro 2007 Absoluta   Estaos Xuníos d'América Subcampeón 6 1
Copa América 2007 Absoluta   Venezuela Tercer Llugar 4 1
Copa Mundial 2010 Absoluta   Sudáfrica Octavos de final 3 0
Copa Oro 2011 Absoluta   Estaos Xuníos d'América Campeón 6 3
Copa Confederaciones 2013 Absoluta   Brasil Fase de grupos 3 0
Copa Mundial 2014 Absoluta Octavos de final 4 1
Copa Oro 2015 Absoluta   Estaos Xuníos d'América
  Canadá
Campeón 6 6
Copa América Centenariu 2016 Absoluta   Estaos Xuníos d'América Cuartos de final 3 0
Copa FIFA Confederaciones 2017 Absoluta   Rusia Cuartu puestu 3 0
Total en fases finales - - - 39 12


Goles internacionales editar

Palmarés editar

Campeonatos nacionales editar

Títulu Club See Tornéu/Añu
Lliga Adelante Deportivo La Coruña   España 2011-12
Eredivisie PSV Eindhoven   Países Baxos 2014-15
Supercopa de los Países Baxos PSV Eindhoven   Países Baxos 2015
Eredivisie PSV Eindhoven   Países Baxos 2015-16
Supercopa de los Países Baxos PSV Eindhoven   Países Baxos 2016

Copes internacionales editar

Títulu Club See Añu
Copa Intertoto de la UEFA Deportivo La Coruña   España 2008
Copa Oru de la Concacaf Seleición de Méxicu   Estaos Xuníos 2011
Copa Oru de la Concacaf Seleición de Méxicu   Estaos Xuníos 2015
Copa Concacaf Seleición de Méxicu   Estaos Xuníos d'América 2015

Distinciones individuales editar

Distinción See Añu
Meyor novatu de la Primer División de Méxicu   Méxicu 2005
Meyor Llateral de la Primer División de Méxicu[12]   Méxicu 2006
Meyor Llateral de la Primer División de Méxicu[12]   Méxicu 2007
Meyor xugador del Deportivo La Coruña[13]   España 2007
Meyor xugador del Deportivo La Coruña[14]   España 2008
Meyor Mediocampista de la Segunda División d'España[15]   España 2012
Meyor xugador de la Eredivisie[16]   Países Baxos 2015
Balón d'oru de la Copa Oru de la Concacaf   Estaos Xuníos d'América 2015
Meyor xugador del partíu Manchester United vs PSV UEFA Champions League 2015
XI ideal de la Concacaf   Estaos Xuníos d'América 2015
XI ideal de la Eredivisie[17]   Países Baxos 2016
XI ideal de la Concacaf   Estaos Xuníos d'América 2016

Referencies editar

  1. Afirmao en: FBref. ID de jugador de FBref: ef322658. Apaez como: Andrés Guardado. Llingua de la obra o nome: distintes llingües.
  2. Identificador Transfermarkt d'un futbolista: 20506.
  3. Guardado xura la Constitución Española y llogra la doble nacionalidá
  4. La Valencia ficha al mexicanu Guardado
  5. Guardado, al Leverkusen
  6. una temporada Andrés Guardado ficha col PSV holandés por una temporada
  7. PSV gana 2-0 al Vitesse en debú de Guardado
  8. http://www.espn.com.mx/news/story/_/id/2315384/el mexicanu-andres-guardado-anota-el so-primer-gol-con-el-psv-en-lliga
  9. http://www.cnnmexico.com/deportes/2015/03/15/nuesa-casa-ye-la to-casa-andres-diz-la-aficion-del-psv-a-guardado
  10. https://www.foxsports.com.mx/news/312180-confirmen-llegada-de-guardado-al-betis
  11. [1]
  12. 12,0 12,1 http://espndeportes.espn.go.com/news/story?id=585023&s=mex&type=story
  13. http://www.uy.terra.com/ligaseuropeas/interna/0,,OI2940955-EI4330,00.html (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  14. http://www.oem.com.mx/esto/notas/n991809.htm
  15. http://mexico.cnn.com/deportes/2012/11/13/la lliga-espanola-reconoz-a-guardado-como-el-meyor-mediocampista
  16. http://deportes.terra.com.mx/futbol/mexicanos-en-l'estranxeru mexicanu-andres-guardado-ye-escogido-el-mejor-jugador-de-la-eredivisie,9ebfbdd8774a6y8197y8a94b05c64a19jeu6RCRD.html
  17. http://www.mediotiempo.com/futbol/internacional/noticias/2016/05/10/guardado-y-morenu-en-el-11-ideal-de-la-eredivisie.html (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).

Enllaces esternos editar