Circuitu de carreres

Un circuitu de carreres ye un camín zarráu utilizáu en ciertes modalidaes d'automovilismu y motociclismu. Los circuitos estremar de los tramos de rally y de les rectes usaes nos arrancones en que'l camín percorrer en círculos delles vegaes. Xeneralmente, l'oxetivu d'una competencia en circuitu ye dar un determináu númberu de vueltes al circuitu nel menor tiempu posible.

Autódromu José Carlos Pace vistu dende una tribuna.
Zona de boxes del autódromu de Hockenheimring.
Óvalu d'Indianápolis mientres una competición.
Circuitu caleyeru de Surfers Paradise.
Competición de motocicletes nun óvalu de xelu en Suecia.
La Carrera de Campeones de 2007 correr nun circuitu doble dientro del Estadiu de Wembley.

El automovilismu de velocidá, el motociclismu de velocidá, les derrapadas, l'autocross, el motocrós, el rallycross y el supermotard cuérrense puramente en circuitos: de superficie pavimentada (asfaltu, formigón, cementu) nos trés primeros casos; de superficie suelta (tierra, grava, nieve, xelu) nos dos siguientes; y de superficies mistes nos dos restantes.

Les carreres de regularidá pueden apostase tantu en circuitos como en percorríos abiertos. Ciertos formatos de carrera de destrucción utilicen circuitos; tal ye'l casu del banger racing d'Europa del Norte y de les carreres n'ocho d'Estaos Xuníos. Les etapes superespeciales d'un rally, según la Carrera de Campeones, celebrar en circuitos con dellos carriles. Los carriles tán interconectaos ente sigo, de manera que los pilotos xiren tantes vueltes como carriles hai pa completar tol percorríu.

Nuna carrera de regularidá en circuitu, los corredores tienen de xirar al circuitu nun tiempu lo más cerca posible al axustáu polos organizadores. Nes competiciones de derrapadas, los pilotos tienen de conducir alredor del circuitu a la mayor velocidá pero describiendo un derrape lo más amplio posible y lo más cercano posible a les llendes del trazáu. Nel restu de les disciplines, los participantes tienen de completar una cantidá de vueltes establecida nel menor tiempu posible, o bien xirar la mayor cantidá de vueltes posible nun tiempu dau.

Tipos de circuitos editar

Los circuitos de carreres pueden estremase según la so superficie, llocalización y forma. Un circuitu específicamente diseñáu pa competiciones denominar "circuitu permanente", y en particular si ye pavimentado llamar autódromu. Un circuitu compuestu por cais públiques llámase-y circuitu caleyeru. Un circuitu allugáu en carreteres públiques denominar "circuitu rutero". Los caleyeros, los ruteros y los circuitos n'aeropuertos llamar colectivamente "circuitos semipermanentes" o "temporales".

Según la Federación Internacional del Automóvil, un circuitu que tien hasta cuatro curves col mesmu sentíu de xiru llámase-y óvalu. La mayoría de los óvalos percorrer en sentíu antihorario, en cuantes que la mayoría de los circuitos que tienen curves a entrambos llaos ("circuitos mestos") percorrer en sentíu horariu. Ciertos circuitos tienen forma d'ocho o tienen bucles internos; esto llógrase con pontes o cruces a nivel.

Partes d'un circuitu editar

Los elementos d'un circuitu estándar son:

  • Superficie de pista: Camín pol que tienen de rodar los vehículos mientres una carrera.
  • Cantos, llombos, gordones, tumbaperros, pianos o chinos - Elevaciones sólides asitiaes nos cantos de la pista al empiezu y a la fin de les curves, dacuando pintaes de colores. Dexen al pilotu ver les curves con tiempu abondu y saber ónde ta'l cantu de la pista, amás d'evitar que los pilotos "corten" les curves.
  • Zones d'escape: Zones d'asfaltu, gravilla, campera, arena o "leca" asitiaes a los llaos del circuitu, cuantimás alredor de curves peligroses, por qu'en casu qu'un pilotu salar de la pista, el vehículu desacelere, dexe de xirar y nun impacte contra los oxetos cercanos, y eventualmente pueda volver incorporase a la competencia. En rectes o curves consideraes pocu peligroses hai xeneralmente campera.
  • Muriu de contención: Estos murios amortiguan el golpe nun choque. Pueden tar fechos de formigón, neumáticos, redes de contención ("catch fences") o guardarraíles.
  • Parrilla de salida o alluna de partida: Zona onde los vehículos asítiase na llargada d'una competencia. Los vehículos formen files entrepolaes detrás de la llinia de partida llegada. La posición de partida depende de los tiempos de clasificación, la posición de llegada de carreres anteriores o de la posición del campeonatu; los pilotos coles meyores marques llarguen delantre.
  • Boxes, pits o garaxes: Zona onde los equipos de mecánicos preparen ya igüen los vehículos y planien la competición. Xeneralmente tán asitiaos paralelos a la recta principal del circuitu, y xúnense a la pista per un camín d'entrada y salida de boxes. En delles competiciones, los pilotos pueden entrar a los boxes para reparen el vehículu, camudar les ruedes y enllenar el depósitu de combustible.
  • Graes: Zona alredor de la pista onde'l públicu puede ver la competición. Pueden ser llombes naturales o tribunes, y la xente puede parase o sentar.

Tipos de curves editar

Ente les partes que formen el trazáu en sí, amás de les rectes, hai distintos tipos de curves. Habiendo infinites posibilidaes de diseñar una curva, éstes puédense clasificar en:

  • Curves "tradicionales": Obliguen a los pilotos a desacelerar. Nesti casu esclúyese les curves nes que nun se precisa desacelerar nin doblar fuertemente.
  • Curves rápides o "curvones": Un curvón ye una curva llarga, relativamente zarrada y rápida. Esixe que'l xasis seya resistente a les fuercies a les que ta sometíu, y que'l motor seya lo suficientemente potente, podemos mentar por casu el curvón de Salotto del Autódromu de Buenos Aires, n'Arxentina.
  • Curves dobles o múltiples: Una curva doble son dos curves escontra'l mesmu llau, lo suficientemente cercanes como por qu'apenes pueda acelerase ente elles. Ello fai que'l radiu de xiru del vehículu seya cuasi constante, porque nel mediu de les curves avérase al llau internu, y na pequeña recta nel esterior. En dellos circuitos modernos hai curves triples o cuádruplos, como nel Circuitu d'Istambul de Turquía.
  • Forquetes o Curves en O: Denominar forqueta a una curva desaxeradamente zarrada, que supera aproximao los 150º. Si ta allugada a la fin d'una recta llarga, ye un bon llugar p'adelantrar a otros competidores,como la curva -y Source del circuitu de Circuit de Spa-Francorchamps en Bélxica.
  • Chicanes o chicanes: Una "chicana" ye una combinación de curves zarraes bien cercanes ente sigo. Xeneralmente son ente dos o cuatro curves curties, caúna con sentíu de xiru opuestu a l'anterior. En munchos circuitos construyíos va delles décades, los problemes de seguridá causaos pola alta velocidá de circulación fueron solucionaos por aciu chicanes. Munchos pilotos y fanáticos de circuitos históricos criticaron esto por "cortar" el ritmu de circulación, por convertir en "amaos y tarrecíos curvones" en curves amplies pero desaxeradamente lentes, un casu puede citase el Autodromo Nazionale di Monza n'Italia.
  • Eses: Una esi (o a cencielles "S") ye una combinación de dos curves relativamente rápides y cercanes, una d'elles escontra la izquierda y la otra escontra la derecha, como tamién asocede na llamada S de Senna nel Autódromu José Carlos Pace en Brasil.

Circuitos per campeonatu editar

Monoplaces editar

Automóviles deportivos editar

Turismos editar

Otros editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar