Bartolomé Calvo Díaz de Lamadrid (24 d'agostu de 1815Cartagena de Indias – 2 de xineru de 1889Quitu) foi un políticu, tipógrafu, abogáu y periodista colombianu, quien desempeñó'l cargu de presidente de Colombia del 1 d'abril de 1861 al 18 de xunu del mesmu añu.

Bartolomé Calvo
Vida
Nacimientu Cartagena de Indias24 d'agostu de 1815
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Quitu2 de xineru de 1889 (73 años)
Estudios
Estudios Universidad del Magdalena (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu periodista, diplomáticu, abogáupolíticu
Creencies
Partíu políticu Partido Conservador Colombiano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Nel so mandatu carauterizar por tar metanes una guerra civil y por non ser escoyíu democráticamente.

Carrera previa a la presidencia editar

Como periodista collaboró en numberosos diarios y espacios periodísticos, como "La Civilización", y "La República". Foi direutor del "Diariu del Ismu" en Panamá. Ellí ocupó los sos primeros cargos públicos como diputáu, gobernador y secretariu del estáu de Panamá.

Más tarde, candidatu a la gobernación de la Provincia de Cartagena (Nueva Granada). Finalmente ye electu Procurador xeneral de la Nación, dende onde puede ingresar a la presidencia de la República.

Presidente de la República editar

Asumió'l so cargu como Procurador en 1859, mientres el gobiernu del so copartidario Mariano Ospina Rodríguez. Al nun podese verificar les eleiciones del añu 1861, el 31 de marzu la presidencia queda vacante, una y bones los dos designaos presidenciales taben ausentes. Con éses Calvo se posesionó como presidente'l día 1 d'abril de 1861.

El so mandatu de tres meses y mediu carauterizar por una guerra civil, na cual les tropes lliberales vencen a la Confederación Granadina. El gran xeneral Tomás Cipriano de Mosquera ocupa la ciudá.

Carrera posterior a la presidencia editar

N'ocupando la primer maxistratura del Estáu, el so intentu de permanecer nel executivu fracasa, y ye prindáu xunto a los hermanos d'Ospina Rodríguez. Escapa de la prisión en Bocachica y llega hasta les antillas, onde trabayó como tipógrafu y abogáu.

Na década de 1870, torna al país y ye candidatu a la presidencia a les Eleiciones presidenciales de 1876, nes cualos llogra namái dos votos de los estaos conservadores de Tolima y Antioquia. Los comicios son ganaos por Aquileo Parra

Dempués llega a Guayaquil, onde remana una empresa de periodismu. Darréu Rafael Núñez nomar como unviáu estraordinariu y ministru plenipotenciario ante'l Ecuador, cargu qu'ocupó hasta la so muerte, el 20 de xineru de 1889.

Legáu editar

Na so ciudá natal, Cartagena, esiste la Biblioteca Bartolomé Calvo Díaz.

Ver tamién editar

Referencies editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar