Artículu de traducción automática a partir de "Ottawa" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.
Ottawa
Bandera de Ottawa (es) Traducir
Alministración
PaísBandera de Canadá Canadá
ProvinciaBandera de Ontario Ontario
Tipu d'entidá Divisiones censales de Canadá (es) Traducir
Alcalde d'Ottawa Mark Sutcliffe
Nome oficial City of Ottawa (en)
Ottawa (fr)
Códigu postal K0A y K1A-K4C
Xeografía
Coordenaes 45°25′29″N 75°41′42″W / 45.4247°N 75.695°O / 45.4247; -75.695
Ottawa alcuéntrase en Canadá
Ottawa
Ottawa
Ottawa (Canadá)
Superficie 2778.64 km²
Altitú 70 m
Llenda con
Demografía
Población 1 017 449 hab. (2021)
Porcentaxe 7.15% de Ontario
2.75% de Canadá
Densidá 366,17 hab/km²
Más información
Fundación 1850
Prefixu telefónicu 613 y 343
Estaya horaria Horariu del este de Norteamérica
Llocalidaes hermaniaes El Cairu, Beixín, Catania, Montecastrilli, Buenos Aires, Palermo y Campobasso
ottawa.ca
Cambiar los datos en Wikidata

Ottawa[1] (ing. [ˈɒtəwə], fr. [ɔtaˈwa]) ye la capital de Canadá y la cuarta ciudá más grande del país. Alcuéntrase nel estremu sureste de la provincia d'Ontario, a veres del ríu Ottawa, que conforma la frontera ente les provincies d'Ontario y Québec. Alcuéntrase aproximao a 400 quilómetros al este de Toronto y 200 al oeste de Montreal.[2]

Según el censu del añu 2011, la ciudá tien 1.083.391 habitantes, anque sumando la población de los suburbios la cifra alzar a 2.148.785.[3] Anque nella predomina la población anglófona, hai una significativa población francófona (32,6%). Amás, tolos servicios municipales de la ciudá son billingües (inglés y francés).[4]

El 31 d'avientu de 1857 la ciudá foi escoyida pola Reina Victoria del Reinu Xuníu pa ser la capital de Canadá,[5] por ser un territoriu neutral a la vista de les comunidaes de fala inglesa y francesa. Coles mesmes, tien una distancia importante cola frontera de los Estaos Xuníos d'América, que nesi entós pensaba n'invadir les colonies britániques al norte.

Hai de solliñar que magar que Canadá ye un Estáu federal, la so división alministrativa nun tener nengún distritu federal qu'albergue a la Capital Federal, a semeyanza d'otros países como Alemaña (Berlín), Brasil (Brasilia), Austria (Viena), Bélxica (Bruxeles), Arxentina (Capital Federal), Estaos Xuníos (Distritu de Columbia) o Australia (Territoriu Capital)— sinón que Ottawa pertenez a la provincia d'Ontario como una municipalidá alzada na Rexón de la Capital Nacional, que contién a la rexón de Ottawa. El so área metropolitana inclúi non yá los pueblos cercanos d'Ontario, sinón tamién la ciudá de Gatineau y la rexón d'Outaouais que s'atopen nel llau quebequés del ríu Ottawa.

A pesar de la falta de distritu federal, esiste la Comisión de la Capital Nacional (n'inglés National Capital Commission, en francés Commission de la capitale nationale), un departamentu del gobiernu federal que la so responsabilidá ye enguapecer la Rexón de la Capital Nacional y caltener los sos parques y atraiciones históriques.[6]

Orixe del nome editar

El nome "Ottawa" ye deriváu de la pallabra algonquina Odawa que significa "al comerciu".

Historia editar

Construcción del Parllamentu.

Los nativos algonquinos habitaben la rexón onde anguaño s'alluga la ciudá de Ottawa muncho primero de la llegada de los primeros esploradores europeos.[7] Ellos llamaben al ríu Ottawa "Kichesippi" —el Gran Ríu— y denominábense a ellos mesmos "Kichesippirini" (Xente del Gran Ríu).[8] Ello ye que esti ríu yera bien importante pola abondosa pesca que-yos apurría, según mediu de desplazamientu. Los comerciantes de pieles franceses llamar "Ottawa" pola tribu de los Ottawa (en francés Outaouais), magar namái habitaron el llugar mientres unos pocos años.

En 1613, el francés Samuel de Champlain pasó pola rexón[9] y a partir d'entós, cazadores y comerciantes de piel usaríen el ríu Ottawa como ruta escontra'l oeste canadiense. Col fin de Nueva Francia en 1759, l'área de Ottawa pasó a control británicu y los colonos procedentes d'Estaos Xuníos empezaron a ocupar eses tierres.

1800 - 1867 editar

El National War Memorial, homenaxe canadiense a les víctimes de la Primer Guerra Mundial, asitiáu en Confederation Square.

Ente ellos atopábase Philemon Wright, un granxeru de Massachusetts que, en 1800, empezó a cultivar una área al norte del ríu Ottawa y fundó una comunidá consagrada a l'agricultura y al comerciu madereru, a la que llamó Wright's Town (villa de Wright). Más tarde, tomó'l nome d'Hull y na actualidá forma parte de la ciudá de Gatineau.[10] Depués, col ésitu comercial consiguíu, otros colonos empezaron a asitiase la rexón. Ira Honeywell foi la primer persona d'ascendencia europea en colonizar la marxe sur del ríu Ottawa, en 1811.[11]

Tres la Guerra de 1812, los británicos tarrecíen otra invasión estauxunidense contra Canadá. Por causa de esto, los británicos decidieron construyir una canal, la Canal Rideau, que conectaba'l ríu San Llorienzo, al altor de la ciudá de Kingston, al ríu Ottawa, col propósitu de tresportar materiales y armes al interior de Canadá ensin precisar faer usu del San Llorienzo, dempués de Kingston, ciudá peligrosamente cercana a Estaos Xuníos y vulnerable a posibles ataques. El Reinu Xuníu mandó a la zona a inxenieros británicos, y estableciéronse nel área onde agora ta Ottawa. La construcción de la canal foi-y confiada al Teniente Coronel John By y llevóse a cabu ente 1826 y 1832. Considerar a esti coronel el primer constructor y planificador de lo que dempués sería la capital de Canadá. Acordies colos planes que desenvolvió en 1828, destináronse grandes estensiones de terrén pa usu públicu na entrada y a lo llargo de la Canal. De primeres, estes árees usar pa construyir fortificaciones, anque col tiempu convertir nel llugar onde s'alcuentren los Edificios del Parllamentu de Canadá y la rede d'autopistes.

L'asentamientu construyíu p'allugar a los trabayadores llamóse Bytown n'honor al coronel John By, y completóse en 1832, entós con una población d'aproximao 1.900 habitantes. Los años siguientes a la construcción de la Canal Rideau vieron a Bytown crecer y espolletar, en gran parte gracies a la floreciente industria maderero.[11] Construyéronse tiendes, fábriques (que producíen principalmente estufes y hachos), bancos, ilesies y escueles.[7] Yá que el nome Bytown yá nun se correspondía cola gran y próspera comunidá, foi alzada al estatutu de ciudá en 1850, entós con más de diez mil habitantes, y el so nome camudóse definitivamente a Ciudá de Ottawa.[11]

L'Alto y el So Canadá, provincies coloniales d'Inglaterra, fueron fundíes en 1840 nuna única provincia.[12] Mientres 17 años, quedó nel aire cual sería la capital definitiva de la nueva provincia unificada no político pero estremao no cultural. Nesti periodu, fueron capitales temporales les ciudaes de Kingston, Montreal, Québec y Toronto. Finalmente, la decisión recayó na Reina Victoria, en 1857. Considerando les varies ciudaes candidates, incluyendo los cuatro mentaes enriba, la Reina escoyó Ottawa por trés motivos. D'entrada, Ottawa taba relativamente lloñe d'Estaos Xuníos, tando nuna posición estratéxicamente más segura qu'otres ciudaes. Segundu, la llocalización de la ciudá, esautamente ente l'Altu y el Baxu Canadá, menguaría tensiones culturales ente los canadienses d'orixe francés y los d'orixe inglés. Y la tercer razón foi la guapura de la rexón onde s'alcontraba Ottawa.[7]

1867 - 1945 editar

Vista del míticu hotel Château Laurier y del centru de Ottawa.

En 1867, cola independencia de Canadá, Ottawa convertir na nueva capital del acabante crear país, y la so población algamara los 18 mil habitantes. La ciudá crecía de manera desorganizado, inclusive se construyeren delles víes ferriales en plenu centru de la ciudá, pa la acomodación del tresporte y del comerciu madereru. En 1896, l'entós primer ministru de Canadá, Wilfrid Laurier, creó un programa de planificación urbana,[13] que'l so principal oxetivu yera'l embellecimiento de la ciudá, que nun salió del papel.

En 1900, un quema destruyó bona parte de la ciudá, causando que 14.000 ciudadanos quedar ensin llar, anque namái morrieron siete persones.[14] La ciudá foi reconstruyida amodo, hasta 1912, cuando había alcanzáu 90.000 habitantes. El 3 de febreru de 1916, la parte central del antiguu parllamentu canadiense foi destruyida nuna quema.[15] La Casa de los Comunes treslladar con calter temporal al edificiu que güei ye'l Canadian Museum of Nature, mientres se reconstruyía la parte central, una estructura gótica, conocida como Peace Tower, que se fixo conocida col pasu del tiempu como'l principal símbolu de la ciudá.

En 1937, l'entós primer ministru de Canadá, William Lyon Mackenzie King, encamentó a Jacques Gréber (famosu urbanista francés, responsable de la revitalización urbana de París) por que rediseñase la ciudá.[16] Col entamu de la Segunda Guerra Mundial, los planes quedar de nuevu nel papel y Jacques Gréber volvió a Francia.

1945 - actualidá editar

Planu de la espansión de Ottawa.
Vista nocherniega del ríu Ottawa.
Vista de la Llomba del Parllamentu.
Vista de la Canal Rideau, usada como pista de patinaxe n'iviernu.

Dempués de la guerra, siguieron los planes d'una meyor planificación urbana, con Jacques Gréber de nuevu en Canadá. El plan propuestu por Gréber foi aprobáu pol parllamentu canadiense en 1951.[17] Acordies colos términos d'esti plan, esaniciáronse 51 quilómetros de víes ferriales y l'estación central de tren mover a una rexón más alloñada del centru de la ciudá, al este.[18]Tamién se construyeron munchos parques y zones verdes alredor de la ciudá, según un xigantescu parque, de 36 km²,[19]na ciudá vecina de Gatineau, el llamáu Parc de la Gatineau (n'inglés Gatineau Park). El plan tamién indicaba que los edificios gubernamentales tendríen de construyise non yá concentraos nun área, sinón tamién nes llendes de la ciudá. Esti plan siguiría a lo llargo de les década de 1960 y de 1970, cola creación de más sableres y más parques.

El Greenbelt de Ottawa, desenvueltu nos años 50.

En 1958, el gobiernu de la ciudá creó un "cinturón verde" (Greenbelt, en francés Ceinture de verdure) alredor de Ottawa pa evitar la espansión urbana desafranada, según p'aprovir a los ciudadanos de granxes, parques y espacios al campu. El Greenbelt, al que Gréber llamó "el collar esmeralda de la Capital",[20] forma un cintu semicircular d'aproximao 20.000 hectárees y 45 quilómetros continuos de llargor.[21]Na actualidá, parte del terrén ta arrendáu, otra parte ye d'usu públicu, otra úsase p'actividaes d'investigación y desenvolvimientu, y otres tantes acutáronse pal caltenimientu de la capa freática y el caltenimientu de la vida animal y vexetal.

Mentanto, el conceyu instituyó, en 1962, la Commercial and Industrial Development Corporation (anguaño Economic Development Corporation), pa promover la crecedera económica de Ottawa.[22] Esti órganu municipal creó 12 parques industriales a lo llargo de la década de 1960 y de 1970. En 1973, el Conseyu Municipal refugó una llei que proponía establecer una llende al altor máximu de los edificios construyíos nel centru de la ciudá. Con ello, diríen construyéndose más y más rascacielos nesa zona de la ciudá. Esmolecida polos atascos y problemes nel sistema de tresporte públicu, Ottawa replantegó totalmente el so sistema de tresporte públicu, creando más llinies d'autobuses, lo mesmo que de tren llixeru.

En 2001, fundir cola ciudá de Ottawa (entós con cerca de 350 mil habitantes dientro del les sos llendes municipales) diez de los sos suburbios.[23] Con esa operación, Ottawa pasó a tener más de 750 mil habitantes. Les ciudaes fundíes fueron Cumberland (55 mil habitantes), Gloucester (120 mil habitantes), Goulborn (24 mil habitantes), Kanata (56 mil habitantes), Nepean (135 mil habitantes), Osgoode (13 mil habitantes), Rideau (13 mil habitantes), Rockcliffe Park (2,1 mil habitantes), Vanier (17 mil habitantes) y West Carleton (18 mil habitantes).

Nel sieglu XXI lo que foi l'asentamientu de Bytown y antecedente de lo que güei ye Ottawa ye llamáu Le Breton. Nesos terrenes construyó'l "Muséu de la Guerra" (Canadian War Museum) y caltuviéronse, pol so valor históricu, dellos inmuebles del vieyu Bytown nos cualos fabricábense artículos de madera. L'área toma amás una islla qu'estrema al ríu Ottawa denomada "Victoria Island", según grandes estensiones de terrenes onde güei se constrúi un ambiciosu proyeutu arquiteutónicu.

Xeografía editar

Panorama de Ottawa
La rexón de Ottawa-Gatineau vista pol satélite SPOT.
Vista de la cai Sparks nel centru de la ciudá.

Ottawa asitiar na marxe sur del ríu Ottawa, y engloba les desaguaes del ríu Rideau y de la Canal Rideau. La parte más antigua de la ciudá (onde s'atopa lo que queda de Bytown) conozse como Lower Town (en francés Basse-Ville; que significa "Ciudá Baxa") y ocupa la zona ente la canal y los ríos. Cruciando la canal escontra l'oeste alcuéntrase Centretown (llamada de cutiu "downtown"), que ye'l centru financiero y comercial de la ciudá. Ente esti llugar y el ríu Ottawa, la nidia elevación de la Parliament Hill (en francés Colline du Parlement, Llomba del Parllamentu) alluga gran parte de los edificios gubernamentales de la capital, amás de ser la sede llexislativa de Canadá.

La Ciudá de Ottawa entiende delles árees urbanes. La principal estiéndese una distancia considerable escontra l'este, oeste y sur del centru, ya inclúi les antigües ciudaes de Gloucester, Nepean y Vanier, l'antiguu pueblu de Rockcliffe Park y les comunidaes suburbanas de Manotick y Orleans. Amás del área urbana principal, esiste una secundaria: l'área urbana de Kanata, qu'entiende la parte urbanizada de l'antigua ciudá de Kanata y l'antiguu pueblu de Stittsville (70.320 hab.). Más allá del cinturón verde estiéndese una cierta cantidá de ciudá satélite y comunidaes rurales que tamién son árees urbanes (árees perifériques) y formen parte del conceyu de Ottawa. Estes son: Constance Bay (2.327 hab.), Kars (1.539 hab.), Metcalfe (1.610 hab.), Munster (1.390 hab.), Osgoode (2.571 hab.) y Richmond (3.287 hab.).

Al otru llau del ríu Ottawa, que forma la frontera ente Ontario y Québec, allúgase la ciudá de Gatineau. Anque son dos ciudaes formal y alministrativamente separaes en dos provincies, Ottawa y Gatineau (xunto con una cierta cantidá de conceyos vecinos) constitúin, xuntes, la Rexón de la Capital Nacional, con una población conxunta de más d'un millón d'habitantes, y considérase una única área metropolitana.

Clima editar

Ottawa tien un clima templáu. Les temperatures varien considerablemente mientres tol añu, dende un récor máximu de 37,8 °C nos branos de 1986 y 2001, a un mínimu de -36,1 °C nel iviernu de 1943 (esta postrera ye la segunda mayor temperatura mínimo rexistrada nuna capital nacional, namái por detrás d'Ulán Bátor, Mongolia). Esta amplia gama de temperatures dexa la práutica de numberoses actividaes a lo llargo del añu, y tamién rique disponer de ropa fayadizo pa cada dómina. Si atendemos a la temperatura medio añal, Ottawa ye la séptima capital más fría del mundu.[24] Sicasí, si atendemos a la temperatura medio de xineru, Ottawa figura de terceres, detrás d'Ulán Bátor (Mongolia) y Astaná (Kazakstán).

La nieve y el xelu apoderen mientres el iviernu. Ottawa recibe cerca de 235 centímetros de nieve al añu. La mayor precipitación de nieve rexistrada na ciudá foi de 73 centímetros, el 4 de marzu de 1947.[25] La temperatura medio de la ciudá pel hibiernu ye de -10,8 °C, anque asoceden con frecuencia díes con temperatures medies percima de cero y nueches con temperatures menores de -25 °C. Ye común que se deposite una capa duradera de nieve dende finales de payares hasta principios d'abril, anque dellos años nun rexistren nieve hasta la dómina navidiega. L'efectu de les temperatures baxes pel hibiernu ye apináu pol factor del vientu. Ottawa rexistra añalmente y de media, 51, 14 y un día con un factor del vientu per debaxo de -20 °C, -30 °C y -40 °C respeutivamente. La temperatura más baxo rexistrada na ciudá, incluyendo'l factor del vientu, foi de -47,8 °C, el 8 de xineru de 1968.

L'Agua xelizo ye tamién relativamente frecuente, inclusive en rellación a otres partes del país. En 1998, una gran nube causó apagones y afectó a la economía llocal, la conocida como Nube de xelu norteamericano de 1998.[26]

Los branos son relativamente templaos y húmedos en Ottawa, anque son polo xeneral curtios. La temperatura media pel branu ye de 26,5 °C, anque ye frecuente que se dean temperatures de 30 °C o más. Nel branu de 2005, rexistróse una temperatura máximo de 39,5 °C en delles zones. Mientres los periodos d'altes temperatures, la elevada mugor del aire ye un factor agravante, especialmente cerca de los ríos. La ciudá rexistra añalmente y de media, 41, 12 y 2 díes con temperatures cimeres a 30 °C y 35 °C, respeutivamente, cuntando col mugor del aire. La temperatura más alto rexistrada en Ottawa, teniendo en cuenta'l mugor del aire, foi de 48 °C, foi rexistrada'l 1 d'agostu de 2006.[27]

Les condiciones climátiques primavera-yos y serondiegues son variables, propenses a estremos en temperatures y a cambeos imprevisibles. Rexistráronse díes calorosos, percima de 30°C, a empiezos d'abril y finales d'ochobre, según precipitación de nieve bien entráu'l mes de mayu y a empiezos d'ochobre (anque tales acontecimientos son inusuales y de curtia duración). La precipitación añal media ye, por permediu, d'unos 870 milímetros. El día en que se recibió la mayor cantidá d'agua foi'l 9 de setiembre de 2004, cuando los restos del Furacán Frances descargaron 135 mm d'agua na ciudá.[28] Al añu hai 2.054 hores de sol de media (47% de les totales).[29]

Los fenómenos meteorolóxicos destructivos, como tornaos, inundación, foles de calor, precipitación severa de xarazo y remanentes de furacanes son raros, pero toos asocedieron antes. Dalgunos de los tornaos más notables de la rexón tuvieron llugar en 1978 (F2), 1994 (F3) y 1999 (F1). El 1 de xineru de 2000, producióse un terremotu de 5,2 graos na Escala de Richter qu'afectó a Ottawa.[30] Ye bien improbable que na zona desamarrar tornaos de fuercia 4 ó 5, como los de les Grandes Llanures d'Estaos Xuníos, una y bones ésta alcuéntrase bien lloñe del frente provocáu pola interacción de les mases d'aire provenientes del golfu de Méxicu y de los Predreses (el que puede producir fuertes tornaos más al sur).

El 24 de febreru de 2006, un terremotu de 4,5 graos na Escala de Richter solmenó Ottawa.[30] De media, produzse un pequeñu temblón na ciudá cada trés años.[31]

Alministración editar

Los habitantes de Ottawa escueyen a un alcalde y 21 conseyeros pa un mandatu d'hasta trés años de duración.[33] Los impuestos de propiedá, venta y comerciu apurren una cierta parte de los presupuestos añales municipales necesarios pal caltenimientu de los servicios públicos, anque la mayoría provienen de fondos del gobiernu nacional y provincial.

Política editar

Oficines gubernamentales del edificiu de la Confederación.

Amás de ser la capital de Canadá, Ottawa ye políticamente diversa con al respeutive de la política llocal. La mayoría de la ciudá sofita al Partíu Lliberal de Canadá, magar namái delles partes de la ciudá tán claramente apoderaes por ellos, cuantimás les árees francófonas del este de la ciudá, como por casu Vanier y el centru de Gloucester. La rexón central de Ottawa tien izquierdistes y vota al Nuevu Partíu Democráticu, que cunta col sofitu de sindicatos gubernamentales y grupos d'activistes instalaos na rexón. Dalgunos de los suburbios de Ottawa, especialmente Nepean y Orleans (a pesar de la so población francófona) nun tán apoderaos consistentemente por un únicu partíu políticu, lo que fai que la resultancia d'eleiciones celebraes ellí varie constantemente. Les rexones sur y oeste de l'antigua ciudá de Ottawa son polo xeneral moderaes, anque tienden dacuando a votar al Partíu Conservador de Canadá. A midida en que se viaxa al oeste de Ottawa, en direición a suburbios como Kanata y Barrhaven, según nes árees rurales de la ciudá, la población tiende a tener mayores enclinos conservadores, tanto económica como socialmente, y sofiten al Partíu Conservador. Esto asocede especialmente nos antiguos distritos de West Carleton, Goulbourn, Rideau y Osgoode. Sicasí, non toles árees rurales de Ottawa voten al Partíu Conservador. Les árees rurales de Cumberland, qu'alluguen una gran comunidá francófona, tuvieron tradicionalmente de parte del Partíu Lliberal, anque nos últimos tiempos el so sofitu a los mesmos haise debilitáu.

Ottawa pasó a ser la capital llexislativa de los Territorios del Noroeste, cuando se dixebraron delles partes pa crear les provincies d'Alberta y Saskatchewan, en 1905. Ente 1905 y 1951, casi tolos miembros del conseyu yeren funcionarios que vivíen en Ottawa. De 1951 a 1967, los Territorios del Noroeste realizaron sesiones llexislatives en delles comunidaes del territoriu, de manera alternativa, y namái dalgunes celebrábense en Ottawa, anque siguiera siendo oficialmente la capital del territoriu hasta 1967, cuando foi treslladada a Yellowknife. Fort Smith foi'l primer centru alministrativu de los Territorios del Noroeste y acoyó los servicios civiles ente 1911 y 1967.

Demografía editar

Crecedera demográfica de Ottawa
Añu Habitantes
1901 101.102
1911 123.417
1921 152.868
1931 174.056
1941 206.367
1951 246.298
Añu Habitantes
1961 358.410
1971 471.931
1981 546.850
1991 678.147
2001 774.072
2005 859.704
2011 883.391

La mayoría de la población de Ottawa ye nativa del país. Según el censo nacional de 2011, Ottawa tien una población de 883.391 habitantes. En 2006 habíen 310.132 residencies y 210.875 families y la densidá de población yera de 278,6 hab./km².

Cerca d'un 80,90% de la población de la ciudá ye blanca, un 4,54% son afrocanadienses, un 4,65% son asiáticos, un 3,98% son surasiáticos, un 1,13% son nativos americanos, un 0,85% son hispanos, un 0,31% son d'otres races, y un 0,33% afirmó múltiples races. Ottawa ye la única ciudá canadiense de fora de les provincies de Nueva Brunswick y Québec que puede considerase billingüe.

Familia y edaes editar

Según el censu de 2001, moraben en Ottawa 210.875 families, de les cualos el 72,8% yeren pareyes casaes que vivíen xuntes, el 11,1% yeren pareyes de fechu y el 13,2% taben compuestes por una muyer ensin un home presente.

El perfil d'edaes de Ottawa ye esvalixáu. El 25,3% de la población de la ciudá tien menos de 19 años, el 63,2% tien ente 19 y 64 años y el 11,5% tien más de 65 años. La media d'edá de la población residente ye de 36,7 años. Por cada 100 persones de sexo femenín esisten cerca de 95,1 persones de sexu masculín. Por cada 100 muyeres mayores d'edá esisten 92,1 homes.

La renta añal media d'un trabayador en Ottawa ye de 39.713 dólares canadienses, y la renta media familiar, de 73.507. Los homes tienen renta añal media de 47 203 dólares, y les muyeres, de 31.641 dólares. La renta per cápita de la ciudá ye de 23.061 dólares.

Antigua ciudá de Ottawa Nueva ciudá de Ottawa
Población (2001) 337.131 habitantes 774.072 habitantes
Población (1996) 323.340 habitantes 721.136 habitantes
% Cambéu (1996-2001) 4,2% 7,3%
Residencies 155.536 310.132
Densidá de población 3.059,7 hab/km² 278,6 hab/km²
Área 110,15 km² 2.778,64 km²

Datos xenerales editar

Planu de Ottawa qu'amuesa'l porcentaxe de francófonos por rexón.
Vista del centru financieru de Ottawa.
Datos xenerales (Censu de 2001)
Población
  • Ciudá propiamente dicha: 774.072 habitantes
  • Área metropolitana: 1.063.664 habitantes
Pirámide d'edaes: 0-14 años: 19,3% (neños: 104 810/neñes: 100.500)
15-64 años: 69,9% (homes: 366.175/muyeres: 377.140)
65+ años: 10,8% (homes: 47.740/muyeres: 67.295)
Media d'edá: Total: 36,6 años
Homes: 35,8 años
Muyeres: 37,4 años
Crecedera añal: 1,3%
Tasa de natalidá 12,4 nacencies / 1.000 habitantes
Tasa de mortalidá 6 muertes / 1.000 habitantes
Tasa de migración 6,6 migrantes / 1.000 habitantes
Tasa de fertilidá 1,79 neños nacíos / muyer
VIH/SIDA Habitantes con VIH/SIDA: 2.600
Tasa de prevalencia adulta: 0,3%
Xentiliciu Ottawan n'inglés, Ottavien y Ottavienne en francés
Relixones
79,3% Cristianos (católicos, anglicanos, ortodoxos)
3,9% Musulmanes
1,0% xudíos
0,8% budistes
1,3% sikhs
0,3% Otros
13,3% Nenguna relixón o non especificada
Idiomes (llingua materna) 62,6% Inglés (oficial)
32,6 % francés (oficial)
16,5 % otros (los más falaos son l'italianu, chinu, panyabí, árabe, hindi, alemán)

Economía editar

Centru Comercial 240 Sparks.

El sector públicu ye, con diferencia, el qu'a más persones ocupa de la ciudá, cerca de 72 mil que trabayen pal gobiernu nacional, y otres 12 mil pal sector públicu municipal. En total, los puestos de trabayu direutamente rellacionaos col sector públicu correspuenden a aproximao un 20% del total de puestos de trabayu de Ottawa.

Ottawa ye un centru teunolóxicu, onde tienen la so sede más de 800 empreses y les sos respeutives fábriques, qu'empleguen a más de 48 mil persones. Por cuenta de esto, Ottawa ganóse'l llamatu de "capital nacional de l'alta teunoloxía". La mayoría d'estes empreses tán especializaes na investigación avanzada nun númberu de sectores qu'inclúin la creación y desenvolvimientu de softwares, la teunoloxía ambiental, la investigación espacial y les telecomunicaciones. Otru sector importante ye'l sanitariu, qu'emplega a 18 mil persones. La industria d'alta teunoloxía ye la segunda fonte d'ingresos de Ottawa, siguida del turismu. Envalórase que la Rexón de la Capital Nacional atrai a cerca de 7 millones de turistes al añu, que se dexen en total 1.300 millones de dólares.[34]

Na ciudá publiquen trés diarios: el Ottawa Citizen y el Ottawa Sun imprimir n'inglés, ente que Le Droit facer en francés. Amás d'eso, Ottawa dispón de cuatro cadenes de televisión (trés n'inglés y una en francés) y 16 cadenes de radio (catorce n'inglés y dos en francés).

Educación editar

Una escuela de Ottawa.

La rexón de Ottawa tien proporcionalmente más residentes con estudios postsecundarios concluyíos que nengún otru llugar de Canadá. Consecuentemente col papel de la rexón como la capital de la investigación de Canadá, más de 9.000 habitantes tienen na so haber un doctoráu.[35]

Entretenimientu editar

Confederation Park.
Vista del Canadian Tire Centre, la casa de los Ottawa Senators.
Ottawa nel Día de Canadá.

Museos editar

Parques editar

Ottawa tien más de 3.230 hectárees de parques y zones de xuegu,[44] lo que la convierte na segunda ciudá con más árees verdes per cápita de Canadá, dempués d'Edmonton.[45]

Deportes editar

Equipu !Deporte !Competición Estadiu !Creación
Ottawa Fury FC Fútbol NASL Estadiu Frank Clair 1996
Ottawa Senators Ḥoquei sobre xelu National Hockey League Scotiabank Place 1997
Ottawa Renegades (estinguíu) Fútbol canadiense Canadian Football League Estadiu Frank Clair 2002-2006

Ottawa tamién cuntaba con un equipu de béisbol nuna lliga profesional secundaria, los Ottawa Lynx de la International League, patrocinaos polos Baltimore Orioles. La International League apocayá aprobó la venta de los Ottawa Lynx. Los compradores entamen mover l'equipu a Allentown, Pennsylvania, Estaos Xuníos, según los términos de la venta, en 2008.[46]

Ottawa tamién tien un equipu xuvenil de ḥoquei sobre xelu, los Ottawa 67's de la Ontario Hockey League. Los dos principales universidaes de la ciudá, la Universidá Carleton y la Universidá de Ottawa, tamién tienen asociaciones atlétiques, los Carleton Ravens y los Ottawa Gee Gees, respeutivamente. El principal equipu de fútbol de Ottawa ye'l Ottawa Fury, que xuega na W-league, la principal lliga femenina de fútbol de Canadá y Estaos Xuníos, y na USL Premier Develpoment League, una lliga de fútbol amateur. Les carreres de caballos celebrar na Rideau Carleton Raceway, y los eventos automovilísticos na Capital City Speedway. Ottawa tamién tien un equipu profesional de ḥoquei sobre xelu femenino, les Ottawa Raiders. Ottawa va acoyer el Campeonatu Mundial de Ḥoquei sobre Xelu Xuvenil en 2009.[47]

La ciudá acueye numberoses actividaes deportives, como'l patinaxe na Canal Rideau y el curling en iviernu, y el ciclismu y el jogging a lo llargo del ríu Ottawa, la Canal Rideau y el ríu Rideau pel branu, ultimate tol añu, esquí y caminaes nel Greenbelt y nel cercanu Gatineau Park, deportes náuticos nel Lac Deschenes, y golf nos varios campos de golf de la ciudá. Mientres los meses más fríos del iviernu, hai pesca nel xelu nel ríu Ottawa. Ottawa tien dellos clubes de cricket.

Eventos añales editar

Ottawa acueye dellos festivales y eventos conocíos nacionalmente:

  • El Tulip Festival ye un eventu internacional, nel que la ciudá recibe, cada primavera, centenares de miles de tulipanes, como regalu de la Familia Real Neerlandesa. Estes flores llantar en delles árees de la ciudá.[49]
  • El Día de Canadá, nel que se celebra la independencia del país, el 1 de xunetu. Miles de persones de toles partes del país van a Ottawa pa festexar dichu aniversariu.[50]

Tresportes editar

Trenes del O-Train, el sistema de tren llixeru de Ottawa.

Ottawa cuenta con un estensu serviciu de trenes de pasaxeros y de carga, y tien una llindada malla ferroviaria dientro de les sos llendes municipales. L'Aeropuertu Internacional de Ottawa ye'l centru neurálxicu de les principales aereollinies del país, que conecten la ciudá con otres ciudaes importantes de Canadá, según delles ciudaes d'Estaos Xuníos. Otru aeropuertu de la ciudá ye'l Aeropuertu Executivu Gatineau-Ottawa.

Ottawa cunta con un sistema d'autopistes d'aproximao 40 quilómetros d'estensión, lo suficiente p'atender a les demandes de la ciudá. Sicasí, esti sistema nun ta conectáu col de la ciudá de Gatineau, lo que causa serios problemes de tráficu ente les pontes que conecten Ottawa con esta ciudá. Les principales carreteres de la ciudá son la Highway 417 (tamién parte de la Trans-Canada Highway), la Highway 416, y la Québec Autoroute 5, que coneuta Ottawa con Gatineau.

El sistema de tresporte públicu ta totalmente integráu, disponiendo d'una eficiente rede de llinies d'autobuses y un sistema de tren llixeru.[51] Munches víes públiques tán destinaes puramente al tráficu d'autobuses, bicicletes y/o peatones.

Ciudaes hermaniaes editar

Ottawa ta hermanada con:

Amás caltién alcuerdos de cooperación con

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • Bell, John (payares de 2002). Ottawa: A Literary Portrait. Pottersfield Press, páx. 408 páxs.. ISBN 0-919001-74-2.
  • Byrne Paquet, Laura y Rutenberg, Linda (ochobre de 2000). Secret Ottawa: The Unique Guidebook to Ottawa's Hidden Sites, Sounds, & Tastes. ECW Press, páx. 207 páxs.. ISBN 1-55022-435-2.
  • Dearden, Louise (xunu de 2005). Frommer's Ottawa, 2ª edición, Frommers, páx. 348 páxs.. ISBN 0-470-83667-9.
  • Goldenberg, Eddie (26 de setiembre de 2006). The Way It Works: Inside Ottawa. Douglas Gibson Books, páx. 408 páxs.. ISBN 0-7710-3352-4.
  • Lloyd Kyi, Tanya (marzu de 1997). Ottawa. Whitecap Books, páx. 96 páxs.. ISBN 1-55110-527-6.
  • Robinson, Chris. Ottawa Senators: Great Stories from the NHL's First Dynasty. Altitude Publishing Canada Ltd. (xunetu de 2004), páx. 128 páxs.. ISBN 1-55153-790-7.
  • Pigott, Jean Y., National Capital Commission, Malak (abril de 1998). Ottawa and the National Capital Region, 2ª edición, Key Porter Books. ISBN 1-55013-990-8.
  • Taylor, John H. (xineru de 1986). Ottawa: An Illustrated History. Lorimer, páx. 232 páxs.. ISBN 0-88862-980-X.

Referencies editar

  1. (2010) Cartafueyos Normativos. Nomes de los países del mundu y de les sos capitales y xentilicios. Uviéu: Academia de la Llingua Asturiana. ISBN 978-84-8168-500-8.
  2. Canada Distance Table - eTourist.ca
  3. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes 2011popest
  4. «Política de billingüismu» (inglés). Ciudá de Ottawa (15 de payares de 2004).
  5. 1857 – A CAPITAL CHOICE: Events and Celebrations Marking the 150th Anniversary of this Historic Decision - OttawaStart.com
  6. About the NCC - National Capital Commission / Commission de la capitale nationale
  7. 7,0 7,1 7,2 History of Canada's Capital Region - National Capital Commission, 5 d'avientu de 2005
  8. Ottawa History - Indians & Early Exploration - foundlocally.com
  9. Artículu "Ottawa" - Encyclopædia Britannica
  10. Fernand Ouellet y Benoît Thériault: Wright, Philemon Dictionary of Canadian Biography Online
  11. 11,0 11,1 11,2 Timeline — Know your Ottawa! - Bytown Museum
  12. Artículu "Act of Union" - Canadian Encyclopedia
  13. Planners Over Time - National Capital Commission, 22 de marzu de 2006
  14. The Great Fire of 1900 – A Disastrous Start to the 20th Century in Ottawa - Ottawa Public Library
  15. 42.htm~The Hill: Exploring Canada's Parliament - Where.ca, payares de 2005
  16. A brief history of planning in Ottawa - The Home Page of Michael Kostiuk
  17. Gordon, David: Weaving a Modern Plan for Canada's Capital: Jacques Greber and the 1950 Plan for the National Capital Region. - Urban History Review, Vol. 29, 2001
  18. Planning Chronology: Two Centuries of Planning in Canada's Capital Region - National Capital Commission, 22 de marzu de 2006
  19. Gatineau Park / Parc de la Gatineau - National Capital Commission, 29 de mayu de 2006
  20. National Capital Greenbelt - Ottawaplus.ca
  21. Greenbelt - National Capital Commission, 5 d'avientu de 2005
  22. Leading the Way for Ottawa - OCRI Strategic Plan, páx. 3
  23. Consolidated Financial Statements - The City of Ottawa, páx. 1. 31 d'avientu de 2001
  24. Rosenberg, Matt. «Coldest Capital Cities. Is Ottawa the coldest capital?» (inglés). geography.about.com y WorldClimate.com.
  25. Heidorn, Keith C., PhD. «Significant Weather Events Canada» (inglés). The Weather Doctor.
  26. REUTERS / AFP (11 de xineru de 1998). Una nube de xelu azota Canadá y dexa ensin lluz nin calefacción a tres millones de persones editorial=El País. http://www.elpais.es/articulo/internacional/CANADa/nube/hielo/azota/Canada/deja/luz/calefaccion/millones/persones/elpepiint/19980111elpepiint_9/Tes/. Consultáu'l 15 de payares de 2006. 
  27. Herbert, Alex (2 d'agostu de 2006). «It's hot enough for us» (inglés). The Ottawa Sun.
  28. Ontario Weather Review - September 2004 - Environment Canada, 30 de setiembre de 2004
  29. Climat - Commission de la Capitale Nationale, 5 d'avientu de 2005
  30. 30,0 30,1 ICLR retrofits an Ottawa home to protect against earthquake and winter storms - Insurance-Canada.ca
  31. «Geoscape Ottawa-Gatineau Earthquakes» (inglés). Natural Resources Canada (8 d'avientu de 2005). Archiváu dende l'orixinal, el 28 de payares de 2015.
  32. «Ottawa CDA, Ontario» (inglés). Canadian Climate Normals 1971-2000. Environment Canada. Consultáu'l 15 d'abril de 2013.
  33. Your City Government - City of Ottawa
  34. Quick Facts - Living in Ottawa
  35. Ottawa Education - ottawakiosk.com
  36. Ottawa-Carleton District School Board - Xeneral Information
  37. Ottawa-Carleton Catholic School Board
  38. Succursales et horaires - Bibliothèque publique d'Ottawa
  39. Library and Archives Canada
  40. Ottawa Universities in Ontario, Canada - canadian-universities.net
  41. Prospective Students - University of Ottawa
  42. Fact Sheet - Carleton University
  43. Saint Paul University: Our university profile - Association of Universities and Colleges of Canada
  44. Our Parks and Pathways — A City of Ottawa Snapshot - City of Ottawa
  45. Parks - City of Edmonton
  46. CBC News (25 d'agostu de 2006). Baseball Lynx to stay in Ottawa, for now. cbc.ca. http://www.cbc.ca/canada/ottawa/story/2006/08/25/lynx-fri.html. Consultáu'l 11 de payares de 2006. 
  47. Ottawa Chosen to Host 2009 IIHF World Junior Championship - hockeycanada.ca
  48. Winterlude - Ottawa Entertainment
  49. The History Of The Canadian Tulip Festival - tulipfestival.ca
  50. Canada Day: Background - Canadian Heritage
  51. Public Transit - City of Ottawa
  52. Ottawa, Beijing Sign Sister Cities Agreement - People's daily
  53. «Sister city agreements» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 28 de payares de 2015. Consultáu'l 1 de payares de 2012.
  54. "Catania-Ottawa, gemellaggio hi tech. Missione in Canada per stringere accordi di collaborazione", lasicilia.it
  55. Convenios y hermanamientos - Gobiernu de la Ciudá de Buenos Aires

Enllaces esternos editar