Biblioteca del Real Institutu d'Estudios Asturianos

La Biblioteca del Real Institutu d'Estudios Asturianos (BARIDEA) ye una entidá pública encargada del depósitu del patrimoniu bibliográficu y documental d'Asturies.

Biblioteca del Real Institutu d'Estudios Asturianos
biblioteca especializada (es) Traducir y biblioteca principal (es) Traducir
Llocalización
País España
Autonomía Principáu d'Asturies
Provincia Provincia d'Asturies
Conceyu Uviéu
Parroquia[[Uviéu (parroquia)|{{{2}}}
Ciudá[[Uviéu (ciudá)|{{{2}}}
Sede Palaciu de los Condes de Toreno
Coordenaes 43°21′46″N 5°50′44″W / 43.36274°N 5.845623°O / 43.36274; -5.845623
Biblioteca del Real Institutu d'Estudios Asturianos alcuéntrase n'Asturies
Biblioteca del Real Institutu d'Estudios Asturianos
Biblioteca del Real Institutu d'Estudios Asturianos
Biblioteca del Real Institutu d'Estudios Asturianos (Asturies)
Historia
Fundación1946
Organigrama
Dueñu Real Institutu d'Estudios Asturianos
Bolsa de valores Real Institutu d'Estudios Asturianos
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Biblioteca y Archivo del Real Institutu d'Estudios Asturianos tien la so sede n'el mesmu Institutu, nel Palaciu Conde de Toreno, asitiáu en plenu centru históricu d'Uviéu, ente l'edificiu históricu de la Universidá y la Catedral. Ta especializada en fondos bibliográficos y documentales sobre Asturies, autores y les sos obres en cualquier campu de la conocencia y ye unu de los centros d'investigación y estudiu propios colos que cunta'l RIDEA. Esti constituyóse formalmente nel branu de 1946, so los auspicios de la Diputación Provincial, que dexó una parte de los sos fondos bibliográficos pa formar el nucleu fundacional de l'actual Biblioteca; según la pequeña parte que se caltenía de la biblioteca y del archivu de la Sociedá Económica d'Amigos del País d'Asturies. El centru tien como unu de los sos principales oxetivos ye'l sofitu al estudiu y l'investigación rellacionaos con Asturies y cola cultura asturiana en cualesquier de los sos aspeutos.

La normativa pola que se rixe ye la Llei y el Reglamentu del RIDEA[1] que dispón que, al mandu de la mesma y formando parte de la Xunta Directiva del Institutu, haya un Bibliotecariu Conservador, amás de la bibliotecaria. La citada Llei tamién indica que'l centru tien de coordinase coles demás biblioteques y archivos de la comunidá «especialmente cola Biblioteca d'Asturies y col Archivu Históricu d'Asturies». Al igual qu'estos, pa los trabayos téunicos síguese la normativa nacional ya internacional aceptada en tol Estáu pa les biblioteques y archivos públicos.

Servicios editar

Los servicios más importantes qu'empresta son:

Fondos editar

El conxuntu bibliográficu y documental que conforma la Biblioteca y Archivu del Real Institutu d'Estudios Asturianos ta entamáu en tres seiciones, d'alcuerdu a cada tipu material que lu conformen:

Biblioteca editar

La Biblioteca del Real Institutu d'Estudios Asturianos cuenta con más trenta mil títulos de llibros y folletos y entámase en tres seiciones o fondos:

  • Fondu Asturianu:[2] Obres d'autor, temática o edición asturiana ente nes que podemos atopar una variada ya interesante miscelánea de too tipu de monografíes, folleto, conferencies, comunicaciones presentaes en congresos, separatas...
  • Fondu Antiguu:[3] So esta denominación xenérica tán arrexuntaes biblioteques que se caltuvieron individualizaes pola so procedencia sol nome del so propietariu orixinal, por ser estos importantes personalidaes ya instituciones de la cultura asturianos que mandaron, vencíu o vendíu les sos biblioteques al Institutu. Amás de los yá mentaos de la Diputación y de la Sociedá Económica, cabo destacar una parte de Biblioteca de catedráticu y rector de la Universidá d'Uviéu, Fermín Canella, la del so fíu Carlos Canella, la del bibliófilu y escritor Máximo Fuertes Acevedo, la del historiador sierense Fausto Vigil, la del etnógrafu y folclorista asturianu Constantino Cabal, la donación de la Familia Álvarez Buylla o la biblioteca de les empreses Figareo, ente otres.
  • Fondu Xeneral: Formáu poles publicaciones que l'Institutu foi adquiriendo por intercambiu de les sos publicaciones con distintos institutos d'estudios locales ya instituciones españoles y estranxeres. Mención específica merez nesti estremáu la donación d'una parte del fondu de la Editorial Porrúa de Méxicu, que los sos propietarios son d'orixe asturianu.

Hemeroteca editar

La hemeroteca del RIDEA ta formada por unos 400 títulos de revistes científiques y culturales que se reciben por intercambiu coles publicaciones del Institutu y por una pequeñu coleición de periódicos antiguos, como'l periódicu Castropol o dellos volúmenes d'El Carbayón, o otros más modernos pero igualmente de gran interés, como la coleición más completa que se caltién del periódicu uvieín Región (1924-1958).

Archivo editar

Los fondos archivísticos del RIDEA tán constituyíos, amás de pol archivu de la mesma institución, por otros fondos documentales llegaos por legáu, compra o depósitu de los sos propietarios. L'archivu ta ordenáu en dos seiciones:

  • Archivu fotográficu:[5] Formáu por una pequeñu pero interesante coleición de semeyes en blancu y negru y color, ente les que s'atopen les dedicaes a los monumentos asturianos realizaes polos afamaos fotógrafos Mas (Barcelona)[6] y Moreno (Madrid),[7] según del arquiteutu restaurador de la catedral d'Uviéu Ferrant,[8] o de los asturianos Francisco Ruiz Tilve, Magín Berenguer, Francisco Sarandeses y Isidoro Cortina. Hai de solliñar, pola so singularidá y antigüedá, el pervalible fondu que constitúin les plaques de cristal del fotógrafu uvieín Luis Muñiz Miranda (1850-1927), munches d'elles tomaes pal so proyeutu de fotografiar el paisaxe y el patrimoniu artísticu asturianu del s. XIX.

Galería editar

Referencies editar

  1. RIDEA. «Llei y Reglamentu del RIDEA». Archiváu dende l'orixinal, el 27 d'abril de 2016. Consultáu'l 18 d'abril de 2016.
  2. Toyos, Ana Belén de los, Catálogu de llibros de fondu asturianu, Uviéu, RIDEA, 1996.
  3. Castaño Rodríguez, María José, Catálogu de llibros del fondu antiguu, Uviéu, RIDEA, 1996.
  4. Veaseː Archivos d'Asturies. En llinia, disponible n'Enllaz rotu|1=http://www.archivosdeasturias.info/feaa/action/listado?buttons%5B3& |2=http://www.archivosdeasturias.info/feaa/action/listado?buttons& |bot=InternetArchiveBot }}#x5D;=listadoInventarios
  5. Fondu fotográficu de la IDEA: 40 años de cultura asturiana (2), 1946-1986, Uviéu, RIDEA, 1989.
  6. Caltiénense más imáxenes d'esti fotógrafu n'otres fototecas españoles como la de la Universidá de Sevillaː En llinia, disponible neː http://fototeca.us.es/llista.jsp?buscando=true&id_fotografo=767
  7. Caltiénense otros fondos d'esta casa fotográfica en sedar web de Ministeriu de Cultura. En llinia, disponible enː http://ipce.mcu.es/documentacion/fototeca/fondos/moreno.html
  8. García Cuetos, María Pilar. «Alejandro Ferrant y Manuel Gómez-Moreno: aplicación del métodu científicu del CEH a la restauración monumental». Consultáu'l 18 d'abril de 2016.

Enllaces esternos editar