Bobby Jordan

actor estauxunidense (1923–1965)

Robert "Bobby" Jordan (1 d'abril de 1923Harrison (es) Traducir – 10 de setiembre de 1965Los Angeles) foi un actor d'Estaos Xuníos, conocíu por formar parte de los grupos d'intérpretes Dead End Kids, East Side Kids y Bowery Boys.

Bobby Jordan
Vida
Nacimientu Harrison (es) Traducir1 d'abril de 1923[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Los Angeles10 de setiembre de 1965[1] (42 años)
Causa de la muerte cirrosis hepática
Estudios
Llingües falaes inglés
Oficiu actoractor de cine
IMDb nm0429853
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Primeros años editar

Nacíu en Harrison (Nueva York), a los cuatro años d'edá yá participara nuna adautación pal cine de la novela A Christmas Carol, y a los seis años Jordan destacaba pol so talentu, siendo capaz de cantar, baillar claqué y tocar el saxofón.[2]

La so madre llevólu a distintos concursos de busca de talentos na so ciudá natal o nes sos cercaníes. Amás sirvió como modelu p'anuncios en periódicos y revistes, y actuó en curtios cinematográficos y en programes radiofónicos. A finales de la década de 1920 la so familia camudar a Manhattan, y en 1929 foi escoyíu pa faer el papel de Charles Hildebrand na obra teatral representada nel circuitu de Broadway Street Scene.

Dead End Kids y East Side Kids editar

Anque yera'l más nuevu, Jordan foi'l primeru de los Dead End Kids en trabayar nel cine, con un papel nun curtiu d'Universal Studios en 1933. En 1935 foi unu de los orixinales Dead End Kids en consiguir el papel de Angel na obra teatral de Sydney Kingsley representada en Broadway Dead End, sobre la vida nos barrios baxos del East Side (Manhattan) de la ciudá de Nueva York. La obra poner n'escena nel Teatru Belasco, y tuvo más de 600 representaciones en tres años. Él actuó na primer temporada y nel empiezu de la segunda, pero dexó la obra a mediaos de payares de 1936. En 1937 participó na versión cinematográfica de la pieza, na cual actuaben intérpretes de la talla de Humphrey Bogart, Joel McCrea, Sylvia Sidney y Claire Trevor.

En rodando Dead End, Jordan atopóse lliberáu del so contratu con Goldwyn, actuando darréu en Warner Brothers col restu de los Dead End Kids. Tres un añu, Warner prescindió de la mayor parte del grupu, pero caltuvo como únicos intérpretes a Leo Gorcey y Jordan. Jordan actuó nel papel de Douglas Fairbanks Rosenbloom en comedia de Warner escrita por Damon Runyon A Slight Case of Murder (1938), según na producción de Metro-Goldwyn-Mayer Young Tom Edison (1940).

En 1940 Jordan actuó nel filme Military Academy y aceptó una ufierta del productor Sam Katzman pa protagonizar una nueva serie de filmes xuveniles formando parte de "The East Side Kids." Leo Gorcey llueu se xunió a él, y dempués Huntz Hall, liderando'l tríu la serie hasta 1943, cuando Jordan apuntóse como soldáu na División d'Infantería 97. Darréu sufrió un accidente nun ascensor, siendo sometíu a ciruxía pa extirpar la so rótula.

Últimos años editar

Cuando Jordan volvió al cine en 1945, atopar con que Gorcey y Hall llevábense la parte del lleón tocantes a salarios y conteníos de los filmes de The Bowery Boys. Insatisfechu cola situación, dexó la serie tres ochos apurres, rodando namái unes poques películes a partir d'entós. Por ello, n'años posteriores trabayó como camareru, ocupación qu'agravó'l so alcoholismu.[3] Amás, trabayó como vendedor de fotografíes y como guardaespaldes d'un empresariu del petroleu.

En 1957 divorcióse, y el 25 d'agostu de 1965 entró nel Hospital Veterans de Los Angeles, California, pa ser tratáu d'una cirrosis hepática. Finó un par de selmanes dempués, a los 42 años d'edá.[4] Foi soterráu nel Campusantu Nacional de.[5]

Referencies editar

Enllaces esternos editar