British Racing Motors

British Racing Motors, xeneralmente conocíu como BRM, foi un equipu británicu de Fórmula 1. Fundáu en 1945, compitió dende 1950 a 1977, participando en 197 Grandes Premios y ganando 17. En 1962 l'equipu BRM ganó'l títulu de constructores. Coles mesmes, el so pilotu Graham Hill gana'l campeonatu mundial. En 1963, 1964, 1965 y 1971, BRM foi segundu nel campeonatu de constructores.

British Racing Motors
Situación
Estáu Reinu Xuníu
Datos
Tipu Formula One team (en) Traducir
Fundáu en1945
Fundador Bandera del Reinu Xuníu Raymond Mays

Cambiar los datos en Wikidata
Graham Hill en 1962.

La fábrica principal de BRM taba en Spalding Road, Bourne, Lincolnshire, detrás de la casa Eastgate, llar del so líder, Raymond Mays.

El desenvolvimientu más notable de BRM foi'l motor de carrera 135º V16 1,5 llitros, que yera bien potente na dómina pa la so cilindrada. Tenía los defectu de que la potencia cayía fuera d'un rangu bien pequeñu de réxime. Por ello, pa poder aprovechar la so capacidá al máximu, yeren necesarios munchos cambeos de velocidá per parte de los pilotos. Esti motor foi notable tanto como por ser una valiente tentativa en desenvolvimientu de motores, como pol so distintivu soníu.

Cuando la regulación de 1,5 llitros atmosféricu (esto ye, non sobrealimentados) de Fórmula Unu foi introducida, BRM llogró construyir un motor diseñáu por Aubrey Woods (BRM P56 V8) que taba al par col Dino V6 utilizáu por Ferrari y el Coventry-Climax V8 utilizáu por otros equipos británicos. Un automóvil modelu P578 con esti motor ganó'l Campeonatu Mundial, con Graham Hill como pilotu.

Sicasí, BRM falló na so entrada a la regulación de 3 llitros refugando la propuesta de Aubrey Woods de construyir un motor V12, por un estrañu motor H 16 (BRM 75). Esti motor yera potente pero pesáu y pocu fiable, tenía pocu par y un centru de gravedá alto. La razón d'esta eleición sigue siendo un misteriu, pero ye probable que'l H 16 fuera engañador pa BRM porque compartía delles partes col V8 1,5 llitros. Nesi momentu, BRM ganóse'l nomatu de "British Racing Misery". Con too y con eso, por cuenta de la escasez de motores 3 llitros de F1 nesi momentu, el H 16 foi vendíu a Lotus y Jim Clark llogró ganar un Gran Premiu con un coche con esi motor.

Tiempu dempués, la firma vendió motores a otros constructores como John Wyer, McLaren y Matra.

Historia editar

Al empiezu de la Fórmula 1, los constructores italianos yeren les marques que reinaben los Grandes Premios. L'equipu británicu BRM taba destináu a compensalo. L'equipu British Racing Motors foi fundáu en 1945 por Raymond Mays, quien tamién fundó EEI. Dende'l principiu, BRM foi nun proyeutu importante: esperaben desenvolver un motor V16 qu'esperaba tener más de 600 caballos de fuercia. La primer carrera foi bien decepcionante, Raymond Sommer fixo una fin de selmana pa escaecer, con un problema nel cambéu del asientu na parte posterior del coche y un rápidu cambéu de la rede. Los espectadores taben tirando monedes al coche retiráu. Al mes siguiente, Reg Parnell respondió al ganar el Troféu de Goodwood. Y al añu siguiente, el BRM fadría los so debú nel Mundial de Fórmula 1.[1]

Nos coches fabricaos con motores V16 nun podíen correr una sola carrera en Gran Bretaña. Si los pilotos calificaben descontábase-yos la so posición na parrilla de salida, Parnell iguar pa terminar la carrera en 5 ª posición, a 5 rondes de José Froilán González. El motor V16 foi abandonáu rápido. Pa 1952, Sir Alfred Owen decide retomar les riendes del equipu BRM. Nun habría más victories, pero los segundos llugares de Froilán González en Albi en 1953 y Brooks en 1956 seríen más que suficientes pal desempeñu del equipu nesos momentos. Pa esi añu, volver# a entamar el campeonatu del mundu de Fórmula 1 BRM en Grasn bretaña corriendo en Silverstone. Mike Hawthorn fixera un terciu prometedor na parrilla, pero a la fin foi vencíu.[1]

 
Un BRM Tipu 15 (1950).

En 1957, la situación nun ameyorara mientres la temporada, nin los coches llograren rematar carreres. La temporada siguiente, l'equipu BRM empezó en serio el campeonatu, colos pilotos Harry Schell y Jean Behra, que terminaron segundu y terceru, respeutivamente, en Zandvoort, detrás del Vanwall de Stirling Moss, esto foi una señal de que los italianos taben empezando a apoderar el Gran Premiu Británicu. En 1959, Jo Bonnier ganaría los Gran Premiu de los Países Baxos. En 1960, Graham Hill diose cuenta de grandes beneficios de conducción del P48, pero tamién munchos abandonos arruinaron la so temporada. En 1961, Hill llogró dellos podios en delles carreres fuera del campeonatu, pero non los que realmente yeren puntuables.[1]

Y en 1962, la situación empieza a camudar. El trabayu realizáu nel motor V8 de BRM, Graham Hill consiguió ganar nel campeonatu per primer vegada na Carrera d'Países Baxos, aprimera de la temporada. Tamién llogró un segundu llugar en Bélxica, Hill tamién ganó carreres en Nürburgring y Monza. Agora, el títulu dir en contra de Jim Clark y el so Lotus. En Sudáfrica, Clark lidera la carrera, pero una fuga d'aceite del so Lotus da-y a Graham Hill y a BRM los títulos de constructor y de pilotos.[1]

 
BRM P25 col que Stirling Moss llogró'l segundu llugar nel Gran Premiu de Gran Bretaña de 1959.

En 1963, Jim Clark y Lotus vuelven apoderar el campeonatu, qu'apenes fai que Hill gane en Mónacu y los EE.XX. En 1964, Hill vuelve lluchar pol títulu hasta la última carrera onde, tres l'abandonu de Clark, Hill y Bandini lluchen ente si, dexándo-y a Surtees llevase'l títulu. A la última carrera'l Gran Premiu de Méxicu, Graham Hill llegó con cinco puntos de ventaya al respective de John Surtees. Naquel gran premiu, Lorenzo Bandini,[1] compañeru de Surtees en Ferrari, echó de la pista a Hill y dexó a Surtees adelantra-y, acabando la carrera segundu y asegurándose el títulu mundial. Si tolos puntos fueren contaos, Hill fuera campeón, y BRM. En 1965, Jim Clark apoderó de nuevu, pero Hill y Jackie Stewart ganaron tres victories ente dambos. Una vegada más, si tolos puntos fueron contaos, BRM fuera campeón del mundu de constructores.

En 1966, antes del cambéu de regles pa los motores, BRM decide pisu utilizar el motor H16. Enantes, Graham Hill ganara carreres na Serie Tasman y Stewart en Mónacu. Pero dempués de la introducción d'esti nuevu motor, namái Jim Clark trunfó con esti motor con un Lotus, ente que BRM, solamente Stewart consiguió un segundu puestu en Spa na temporada de 1967. En 1968, BRM torna con un motor más convencional, un V12 col que Dick Attwood y Pedro Rodríguez de la Vega acaben nel podiu. En 1969, el coche ye bien escasu tocantes a fiabilidá y rendimientu.

1962 BRM P578 nel Fesitval de Goodwood de 2010


En 1970, el P153 dexa al pilotu mexicanu Pedro Rodríguez que BRM vuelva tener de nuevu victories al ganar en Spa-Francorchamps, non ensin tener antes delles dificultaes dempués d'una llucha feroz con Chris Amon. Pero mientres tola temporada, el coche nun ye tan bonu como podría esperase. La próxima temporada, Rodríguez morrió mientres una de les carreres. Jo Siffert llogra ganar n'Austria, siguíu d'esti sucesu, foi mientres un memorable final de zarru de carrera del Gran Premiu d'Italia el llogru d'un top 5 a tan solo 0" 61 milesimas de la victoria Peter Gethin ganaría los so únicu Gran Premiu. En 1972, l'únicu BRM que llogra ganar foi gracies a Jean-Pierre Beltoise, que ganó la carrera de Mónacu nun fuerte bastiu.[1]La temporada de 1972 foi caotica pal equipu yá que Louis Stanley entamó primeramente montar hasta seis coches (trés pa conductores establecíos, trés pa pagar a xornaleros y mozos conductores) de diseños variaos, incluyendo P153, P160 y P180, y en realidá llegó hasta Cinco pa un amiestu de conductores pagos y pagos hasta que se fixo evidente que taba dafechu sobrecargado y los patrocinadores del equipu aportunaron en que l'equipu tenía d'amenorgar a un nivel más razonable. unu de los sos pilotos Helmut Marko tuvo un accidente nel que perdio un güeyu nel Gran Premiu de Francia d'esi añu.

Decadencia y cayida editar

En 1973, amás de Beltoise conformaron nuevos pilotos, como l'entós desconocíu austriacu Niki Lauda y el suizu Clay Regazzoni apenes algamen el podiu. A la fin de la temporada, la Organización de Owen decide retirase. Este foi empiezu del fin pa BRM. En 1974, úsase'l nuevu BRM P201 diseñáu por Mike Pilbeam nel que se destacar el monocasco en forma de piramade, Beltoise terminó segundu en Kyalami, pero tou la temporada fuera desastrosa. En 1975, l'equipu contrata a un solu pilotu Mike Wilds, sustituyíu darréu por Bob Evans, pero nengunu d'ellos dexaría de dexar meyores nel equipu. En 1976, BRM solo participa nuna carrera, la de Brasil con Ian Ashley quien nun pudo terminar, y l'equipu decide perdese tola temporada. BRM fai un curtiu regresu en 1977 col nuevu P207 que foi un atayante fracasu. Larry Perkins realizó los últimos dos Grandes Premios pa la última participación de BRM, pero nes últimes carreres foi reemplazáu por Conny Anderson, Guy Edwards y Teddy Pilette quien nunca llograron clasificar.

En 1978, BRM decide participar na serie Formula Aurora, (que yera un campeonatu de Fórmula 1 Británicu) con Pilette con poco ésitu.

BRM fadría un curtiu regresu nes 24 Hores de Le Mans en 1992, construyeron el BRM P351 y cuntóse col sofitu de la organización de Owen, pero una quema obligó a los conductores a abandonar.[1]

En 1997 Pacific Racing intentó resucitar el P351 pa competir en Le Mans, pero una serie de fallos obligó al equipu cerrar el proyeutu.

Motores editar

BRM V16 editar

La fábrica de BRM establecer en Spalding Road, Bourne, Lincolnshire, detrás d'Eastgate House, la casa de la familia Mays, nun edificiu llamáu La Maltings. (Nesta etapa foi na antigua fábrica YERA, vacante en 1939 y utilizada en 1944 como zona pal Reximientu de Paracaidistes, yá que se reagrupara antes de dir a Arnhem). Delles persones arreyaes nos proyeutos fueren devueltos a una empresa que se foi a trabayar en xunto con BRM, incluyendo Harry Mundy y Eric Richter. L'equipu tamién tuvo accesu a un llaboratoriu nel aeródromu de Folkingham.

Mientres la posguerra, les normes pa les sesiones tocantes a los niveles cimeros de competiciones pal usu de motores yeren de 1,5 llitros sobrealimentados pero de la mesma yeren dexaos los motores de 4,5 llitros d'aspiración normal. El primer diseñu d'un motor de primera fechu por BRM foi un bien ambiciosu V16 sobrealimentado de 1,5 llitros . Rolls-Royce foi contratáu pa producir compresores centrífugales, en llugar de los más comúnmente utilizaos del tipu Roots. Dende la so esperiencia en motores de sobrealimentación del tipu EEI, Berthon tuviera faciendo'l trabayu a tiempu mientres la guerra unos motores aeronáuticos Rolls-Royce Derby . El conceutu del diseñu d'un motor V16 nun fuera utilizáu llargamente nos automóviles antes, asina que los problemes de diseñu fueron munches y el motor nun se preparar pa una prueba per primer vegada hasta xunu de 1949. Resultó ser escepcionalmente poderosu, pero la so prueba producir nun rangu bien llindáu de la velocidá normal del motor, el poder vien de sópitu si l'acelerador yera aplicáu a lo llixero, dando llugar a derrapes por cuenta de los neumáticos estrechos que fizo a ésti amosándose incapaz de tresmitir la potencia a la carretera. Esto fixo que'l coche fuera bien delicáu de conducir. Inxenieru Tony Rudd foi adscritu a BRM y Rolls-Royce pa desenvolver el sistema de sobrealimentación y caltúvose arreyáu con BRM por cuasi 20 años.

El Tipu 15, que foi la designación pal coche V16, ganó los sos primeres dos primeres carreres al empiezu, nes catergorías de la Fórmula Llibre y nos eventos non puntuables de la Fórmula Unu eventos en Goodwood pa setiembre de 1950, impulsáu por Reg Parnell. Sicasí, nunca pudo tener tanto ésitu otra vegada. El motor resultó pocu fiable y malo de desenvolver, y l'equipu nun taba a la xera d'ameyorar dicha situación. Una serie de fallos produció muncha vergüenza, y los problemes fueron resueltos inda cuando la CSI anunció en 1952 que pa 1954, una nueva fórmula de 2,5 llitros sobrealimentado o de 750 cc. sobrealimentado entraría a valir.

Mentanto, los organizadores de tolos Grandes Premios puntuables pal Campeonatu del Mundu escoyíos pa dirixir les sos carreres de Fórmula Dos pa los próximos dos años, y como Alfa Romeo retirárase de les carreres y BRM fueron incapaces de presentar los sos vehículos "raceworthy" - dexar ensin nenguna oposición creíble que Ferrari nun fuera competir al antiguu Llagu-Talbot y dalgún coche OSCA . El V16 en sí tuvo poques participaciones na Fórmula Unu y n'eventos británicos de Fórmula Llibre hasta mediaos de los años cincuenta, les batalles con Tony Vandervell contra los Especiales Ferrari 375 siguieron siendo un elementu destacáu de la escena británica.

BRM H16 editar

 
Motor H16.

Pa 1966 , les regulaciones de los cambeos pa los motores dexaron diseños de la fórmula de 3.0 llitros atmosféricos (o motores de 1,5 llitros sobrealimentados). BRM negarón a Pedro Berthon y Woods la propuesta de Aubrey pa construyir un V12, y nel so llugar construyeron un motor bien estrañu, diseñáu por Tony Rudd y Johnson, Geoff, el H16 (BRM Tipu 75), qu'utilizaba esencialmente dos motores Flat-8 (derivaos del so motor de 1.5 L V8) unu enriba del otru, colos cigoñales xuntos empobinaos.

 
Pedro Rodríguez de la Vega.

BRM atopó que col H16 (2,75 x 1.925 en, 69.85 x 48.895 mm) yera bien curiosu, yá que taba previstu primeramente pa compartir elementos de diseñu y componentes col V8 de 1.5 l con muncho ésitu. Ente que el motor yera potente, tamién yera bien pesáu y pocu fiable - Rudd afirma que los sos dibuxos nun fueron siguíes con exactitú y munches de les pieces de fundición yeren muncho más gruesos y más pesaos de lo que s'especificara. (Cuando Lotus fixo la entrega del so primer H16, tomó-y seis homes pa llevalo de la carroceta al taller). Nesi momentu, BRM ganóse'l llamatu de "La miseria de carreres británica". BRM, Lotus , y corsarios distintos tuviera utilizando versiones ampliaes de la BRM de 1.5 V8 hasta 2,1 llitros en 1966, tan competitivu motores 3.0 L, amás, fueron bien escasos nesi primer añu de la nueva normativa. Lotus tamién tomó'l H16 como midida provisional hasta que'l Cosworth DFV tuviera llistu, la construcción del Lotus 43 pa la carrera de casa, y Jim Clark llogró ganar la Gran Premiu d'EE.XX. en Watkins Glen con esta combinación. Foi la única victoria d'esti motor nuna carrera del Campeonatu Mundial. Lotus construyó un coche similar al Lotus 42 diseñáu pa Indianápolis, pero con una versión de 4.2 L del H16 (2.9375 x 2.36, 74.61 x 59.94 mm), pero esto nunca foi "raceworthy", los coches siguieron corriendo con motores V8 de Ford nel so llugar. El motor H16 foi rediseñáu con una cabeza pa la válvula que tenía un ángulu estrechu de 4°, y pieces de fundición de magnesiu principalmente p'amenorgar el pesu y aumentar la potencia, pero nunca compitió nun auto (taba previstu pal BRM P115 de 1967), BRM decidió utilizar la unidá V12 que taba vendíu a otros equipos de F1 y otros deportes, con resultaos alentadores.

BRM V12 editar

El H16 foi reemplazáu por un V12 de (2.9375 x 2.25, 74.61 x 57.15 mm) diseñáu por Geoff Johnson. Diseñóse pal so usu deportivu, pero foi usáu per primer vegada na F1 pol McLaren M5A. De vuelta a la construcción, a principios de los años de la era del V12. En 1967 el diseñu de la válvula 2 dio alredor de 360 CV (270 kW) a 9.000 rpm. En 1968 esta cifra aumentara a 390 CV (290 kW) a 9.750 rpm. Geoff Johnson actualizó'l diseñu por aciu la adición d'una válvula de la cabeza N°. 4, basáu nel H16 485 CV-válvula de distribución N°. 4, lo qu'ameyoraría la potencia de los V12 de salida pa tener unos 452 CV (337 kW) a 10.500 rpm y, finalmente, pa obtenern 465 CV (347 kW ) mientres 1969. En 1973 Louis Stanley alegó qu'inclusive llegaron a 490 CV (370 kW) a 11.750 rpm. El V12 primer xasis (P133) foi diseñáu de forma independiente por Len Terry; posterior foi P139 diseñáu y construyíu en casa. Sumándose a John Surtees como primer pilotu del equipu, col semi-trabayu realizáu por Parnell siendo parte del desenvolvimientu pal equipu de desenvolvimientu per parte de los pilotos (en particular, Piers Courage y Chris Irwin). «El Tiempu en que Surtees tuvo en BRM nunca foi fructifero pal, y a pesar del fechu de que se taba desenvolviendo un coche d'efeutu de suelu del tipu "coche ala", esti nunca se construyó y les actuaciones del equipu quedaron ensin rellumu. Surtees abandonaría dempués d'una temporada ensin trunfos en (1969), xunto con Tony Rudd, que foi s'a Lotus (primeramente pa una carrera), y Geoff Johnson, quien partió escontra Austin Morris.

L'equipu reagrupar con nuevos pilotos y Tony Southgate como diseñador, y llogró la so primer victoria pa un V12 con Pedro Rodríguez nel Gran Premiu de Bélxica de 1970 nun P153, con nueves victories de Jo Siffert, Gethin y Pedro en 1971 nel P160. L'equipu llegara a unu de los sos picos más intermitentes del so ésitu. Lamentablemente tantu Siffert y Rodríguez morrieron antes de la temporada de 1972 y l'equipu tuvo que reagrupase dafechu. La so última victoria foi con Jean-Pierre Beltoise fixera una carrera impresionante que ganó a pesar de tar afeutada so l'agua, nel Gran Premiu de Mónacu col P160 en 1972. La campaña de 1972 foi polo xeneral caótica: depués d'adquirir el patrociniu principal, Louis Stanley previera primeramente pa competir hasta seis coches (trés de los conductores establecíos, trés pal pagu de xornaleros y los conductores nuevos) de distintos diseños, incluyendo P153s, P160s y P180s y de fechu que funcionó hasta para cinco entemeces de los sos pagos y los conductores fixeron evidente que yera dafechu'l desborado patrociniu pal equipu, qu'aportunaron que l'equipu teníen d'amenorgar a un nivel más razonable y namái los trés vehículos conducieron carreres en 1973, conducíos por Beltoise, Lauda y Regazzoni.

Resultaos editar

  • 1951 British Racing Motors Ltd.
  • Reg Parnell, Peter Walker, Ken Richardson (DNS).
  • 1956 Owen Racing Organization
  • Mike Hawthorn, Tony Brooks, Ron Flockhart.
  • 1957 Owen Racing Organization
  • Ron Flockhart, Herbert Mackay-Fraser, Jack Fairman, Les Leston, Roy Salvadori (DNS).
  • 1958 Owen Racing Organization
  • 4°, 18 Puntos - Jean Behra, Harry Schell, Ron Flockhart, Maurice Trintignant, Jo Bonnier.
  • 1959 Owen Racing Organization
  • 3°, 15 Puntos - Harry Schell, Jo Bonnier, Ron Flockhart.
  • 1960 Owen Racing Organization
  • 4°, 8 Puntos - Jo Bonnier, Dan Gurney, Graham Hill.
  • 1961 Owen Racing Organization
  • 5°, 7 Puntos - Graham Hill, Tony Brooks.
  • 1962 Owen Racing Organization
  • Campeón de Constructores, 42 Puntos - Graham Hill - Campeón Mudial, Ritchie Ginther, Bruce Johnstone.
  • 1963 Owen Racing Organization
  • 2°, 36 Puntos - Graham Hill, Ritchie Ginther.
  • 1964 Owen Racing Organization
  • 2°, 42 Puntos - Graham Hill, Ritchie Ginther, Richard Attwood (DNS).
  • 1965 Owen Racing Organization
  • 2°, 45 Puntos - Graham Hill, Jackie Stewart.
  • 1966 Owen Racing Organization
  • 4°, 22 Puntos - Graham Hill, Jackie Stewart.
  • 1967 Owen Racing Organization
  • 6°, 17 Puntos - Jackie Stewart, Mike Spence.
  • 1968 Owen Racing Organization
  • 5°, 28 Punto - Pedro Rodríguez, Mike Spence, Dick Attwood, Bobby Unser.
  • 1969 Owen Racing Organization
  • 5°, 7 Punto - John Surtees, Jackie Oliver, Bill Brack, George Eaton.
  • 1970 Owen Racing Organization (Incluyendo hasta'l Gran Premiu de Sudáfrica)
  • 7°, 23 Puntos - Jackie Oliver, Pedro Rodríguez, George Eaton.
  • 1970 Yardley Team BRM (Dende'l Gran Premiu d'España)
  • Jackie Oliver, Pedro Rodríguez, George Eaton, Peter Westbury (DNS).
  • 1971 Yardley Team BRM
  • 2°, 36 Punto - Pedro Rodríguez, Jo Siffert, Howden Ganley, Vic Elford, Helmut Marko, Peter Gethin, George Eaton, John Cannon.
  • 1972 Marlboro BRM
  • 7°, 14 Puntos - Howden Ganley, Reine Wisell, Peter Gethin, Jean-Pierre Beltoise, Jackie Oliver, Bill Brack, Brian Redman, Vern Schuppan (DNS).
  • 1972 España Marlboro BRM
  • 1972 Austria Marlboro BRM
  • Helmut Marko.
  • 1973 Marlboro BRM
  • 7°, 12 Puntos - Clay Regazzoni | Peter Gethin, Jean-Pierre Beltoise, Niki Lauda.
  • 1974 Team Motul BRM
  • 7°, 10 Puntos - Jean-Pierre Beltoise, Henri Pescarolo | Chris Amon, Francois Migault.
  • 1975 Stanley BRM
  • 0 Puntos - Mike Wilds | Bob Evans.
  • 1976 Stanley BRM
  • 0 Puntos - Ian Ashley.
  • 1977 Rotary Watches Stanley BRM
  • 0 Puntos - Larry Perkins | Conny Andersson (DNS) | Guy Edwards (DNS).
  • 1977 Stanley BRM
  • Teddy Pilette (DNS).

Victories editar

Fecha Carrera Llugar Pilotu Xasis Motor
31 de Mayu de 1959   Gran Premiu de los Países Baxos Zandvoort   Jo Bonnier P25 2.5L I4
20 de Mayu de 1962   Gran Premiu de los Países Baxos Zandvoort   Graham Hill P57 1.5L V8
5 de Augosto de 1962   Gran Premiu d'Alemaña Nürburgring   Graham Hill P57 1.5L V8
16 de setiembre de 1962   Gran Premiu d'Italia Monza   Graham Hill P57 1.5L V8
29 d'avientu de 1962   Gran Premiu de Sudáfrica East London   Graham Hill P57 1.5L V8
26 de mayu de 1963   Gran Premiu de Mónacu Mónacu   Graham Hill P57 1.5L V8
6 d'ochobre de 1963   Gran Premiu de los Estaos Xuníos Watkins Glen   Graham Hill P57 1.5L V8
10 de mayu de 1964   Gran Premiu de Mónacu Mónacu   Graham Hill P261 1.5L V8
4 d'ochobre de 1964   Gran Premiu de los Estaos Xuníos Watkins Glen   Graham Hill P261 1.5L V8
30 de mayu de 1965   Gran Premiu de Mónacu Mónacu   Graham Hill P261 1.5L V8
12 de Septetiembre de 1965   Gran Premiu d'Italia Monza   Jackie Stewart P261 1.5L V8
3 d'ochobre de 1965   Gran Premiu de los Estaos Xuníos Watkins Glen   Graham Hill P261 1.5L V8
22 de mayu de 1966   Gran Premiu de Mónacu Mónacu   Jackie Stewart P261 1.9L V8
7 de xunu de 1970   Gran Premiu de Bélxica Circuitu de Spa-Francorchamps   Pedro Rodríguez P153 3.0L V12
15 d'agostu de 1971   Gran Premiu d'Austria Österreichring   Jo Siffert P160 3.0L V12
5 de setiembre de 1971   Gran Premiu d'Italia Monza   Peter Gethin P160 3.0L V12
14 de mayu de 1972   Gran Premiu de Mónacu Mónacu   Jean-Pierre Beltoise P160B 3.0L V12

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 BRM, Historia de British Racing Motors.

Enllaces esternos editar