Candace Beebe Pert (26 de xunu de 1946Manhattan y Nueva York – 12 de setiembre de 2013Potomac (es) Traducir)[5] foi una neurocientífica y farmacóloga d'Estaos Xuníos, descubridora del receptor opioide, llugares d'unión estereoespecíficos saturables pa los opioides y drogues allegaes. Autora del best seller Molecules of Emotion (Les molécules de la emoción).

Candace Pert
Vida
Nacimientu Manhattan y Nueva York[1]26 de xunu de 1946[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Potomac (es) Traducir12 de setiembre de 2013[3] (67 años)
Estudios
Estudios Bryn Mawr College
Escuela de Medicina de la Universidad Johns Hopkins (es) Traducir
MacArthur High School (en) Traducir
Direutor de tesis S H Snyder
Llingües falaes inglés[4]
Oficiu neurocientífica, farmacéuticafarmacóloga
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Candace Pert, cursó los sos estudios nel Douglas MacArthur High School en Levittown, empezó la carrera de bioloxía na Universidá de Hofstra, pero en 1966 abandonó dichos estudios. Darréu volver# a entamar nel Bryn Mawr College, consiguiendo la llicenciatura cum laude en 1970. Nel mesmu añu entró nel programa de doctoráu de la Escuela de Medicina de la Universidá Johns Hopkins, onde se doctoró en farmacoloxía en 1974. Enantes en 1973 afayó xunto al Dr. Solomon H. Snyder el receptor opioide. En 1974-1975 trabayó con una beca postdoctoral col National Institutes of Health xunto al Departamentu de Farmacoloxía de la Escuela de Medicina de la mesma universidá. Darréu incorporóse al National Institute of Mental Health (NIMH), onde trabayó ente 1975 y 1987. Ellí ocupó diversos puestos, pasando a dirixir en 1983 la Seición de Bioquímica Cerebral de la Clínica de Neurociencia Branch, siendo la primer muyer xefe nel NIMH. Tamién llogró una cátedra d'investigación nel Departamentu de Fisioloxía y Biofísica na Escuela de Medicina de la Universidá de Georgetown en Washington DC. En 1987 abandonó'l NIMH y pasó a dirixir un llaboratoriu priváu de bioteunoloxía.

Apaeció en 1993 nel documental El sanamientu y la mente de Bill Moyers, y na película de 2004 ¿¡Y tu qué sabes!?.

N'avientu de 2001 apaeció na revista "Washingtonian" como unu de los cincuenta "meyores y más brillosos" individuos de Washington. Tien diverses patentes pa los péptidos modificaos nel tratamientu de la psoriasis, la enfermedá d'Alzheimer, síndrome de fatiga crónica, derrame cerebral y traumatismu cranial. Polos sos descubrimientos, el so direutor de tesis, Solomon Snyder, y otros dos investigadores, recibieron el prestixosu premiu Lasker en 1978. Pert nun recibió dichu premiu a pesar de la so contribución y españó un fuerte discutiniu na qu'ella acusó al comité d'ignorala por ser muyer. Snyder y los otros dos premiaos fueron propuestos darréu pa recibir el Premiu Nobel, pero la so candidatura nun espolletó.[6] Pert foi responsabilizada d'esti fracasu pol discutiniu creada y la so negativa a sofitar la candidatura, polo que, según ella, foi marginalizada y acabó abandonando'l NIMH.[7]

Darréu convirtióse nuna proponente de les medicines alternativu y diversu teoríes pseudocientíficas, como les terapies enerxétiques.

Pol so trabayu, Pert recibió en 2008 el premiu de la Fundación Teofrasto Paracelso en Medicina Holística (St Gallen, Suiza). Foi la Direutora científica de los llaboratorios Rapid, Inc. en Rockville, Maryland hasta'l so fallecimientu, onde trabayaba nel desenvolvimientu d'un tratamientu de melecines y vacunes contra'l VIH, el virus que causa'l SIDA.

Finó'l 20 de setiembre de 2013 na ciudá d'Estaos Xuníos de Potomac, a los 67 años d'edá.[5]

Teoríes editar

Red Sicosomática editar

La base de les teoríes de la Dra. Pert ta nel so descubrimientu d'una molécula asitiada na membrana celular nes célules del celebru y en gran parte del restu de célules del cuerpu humanu, el llamáu receptor de opiáceos. Esi receptores son proteínes y arrexuntar na membrana celular a la espera d'una señal química específica que va llegar al traviés del líquidu estracelular. Dicha señal, por aciu un procesu llamáu trezu va afaese como una llave a una pesllera. Dicha llave química ye'l amestando, que va tresmitir el mensaxe molecular al receptor, esto implica una alteración que va llevar a la molécula a una reorganización, camudando de forma hasta que la información entra a la célula. El receptor lleva'l mensaxe al interior de la célula, que'l so estáu puede variar de forma drástica. Ello provoca una reacción en cadena de procesos bioquímicos que ye dirixida pol mensaxe del amestando, que de la mesma trai múltiples xeres; ellaboración de nueves proteínes, apertura o zarru de canales ióniques, división celular, etc. Esto ye, la vida celular depende de los receptores que tán na so membrana y si estos tán ocupaos por ligandos o non. Los tresportadores d'esa comunicación son los llamaos neuropéptidos.

La información de les célules secretores de péptidos produz cambeos fisiolóxicos, que de la mesma impliquen una retroalimentación y sobre la base d'ello producirá un númberu determináu de péptidos y que de clase. Tou ello supón que la información usa un llinguaxe codificado precisamente polos neuropéptidos y los sos receptores, que son les sustancies físiques de la información. Por ello la información convertir nel enllaz ente psique y cuerpu, eses molécules d'información usen esi llinguaxe pa comunicase al traviés de la rede compuesta polos sistemes nerviosu, endocrín y inmunolóxicu, ye dicir una rede sicosomática.

Emociones editar

Otru aspeutu fundamental de les sos teoríes a partir d'esa rede sicosomática, ye que los péptidos son la manifestación bioquímica de les emociones. Nesi sentíu indica que los péptidos, o siquier la mayoría d'ellos, alterien el comportamientu y l'estáu d'ánimu, y anguaño trabayar cola hipótesis de que cada unu d'ellos pueda espertar un determináu estáu emocional, polo que tol grupu de péptidos, ente 60 o 70 macromolécules, podríen constituyir un llinguaxe bioquímicu universal emocional.

Al respeutu señala la Dra. Pert:

Les emociones son el conteníu informacional, que ye intercambiáu vía la rede sicosomática, colos órganos, célules y sistemes que participen nel procesu. Según la información, les emociones viaxen en dos realidad: la de la mente y el cuerpu, como péptido y receptores na realidá física y como sentimientos y emociones nel planu non material.
Dra. Pert.[8]

Por ello deduz que cada péptido mediatiza un determináu estáu emocional, significando que tolos pensamientos, creencies, perceiciones sensoriales, y de fechu toles funciones corporales taríen influyíes poles emociones, yá qu'en toes intervienen los péptidos.

Celebru editar

Igualmente toos esos estudios, incluyendo los d'otros científicos, llevar a postular que la mente nun ta alcontrada nel celebru, sinón distribuyida por tol organismu en forma de molécules señal. La rede sicosomática implica, contrariamente a lo que se creía, que'l sistema nerviosu nun ta estructurado xerárquicamente. Indica específicamente la Dra. Pert:

Los glóbulos blancos son partes del celebru que llexen pol cuerpu.
Dra. Pert.[9]

Y

Nun soi capaz d'establecer una clara distinción ente'l celebru y el restu del cuerpu.
Dra. Pert.[10]

Tamién, de los sos estudios y d'otros posteriores, espón que'l sistema inmunolóxicu, incluyendo'l sistema nerviosu central, tien memoria y capacidá d'aprendizaxe, d'ende deduz que la intelixencia atopar en toes y cada una de les nueses célules del cuerpu, por ello la separación de procesos psíquicos y procesos orgánicos nun sería cierta. Pert revela cómo'l so estudiu sobre'l receptores que procesen la información nes membranes de les célules nervioses llevólu a afayar que los mesmos receptores «neurales» taben presentes na mayoría, si non en toes, les célules del cuerpu.

Mente y Cuerpu editar

Los estudios de la Dra. Pert, fueron bien importantes nel desenvolvimientu y meyora de la Psiconeuroinmunología. Indica que toa enfermedá tien siempres un componente psicolóxicu, polo que ye imposible la separación cartesiana de mente y cuerpu.

Finalmente ello implicaría que la cognición ye un fenómenu estendíu por tol organismu, y opera al traviés d'una complexa rede química de péptidos qu'aúne toes nueses actividaes, sían éstes mentales, emocionales o orgániques.

La enfermedá por tanto taría acomuñada ineludiblemente a les emociones. Cuando estes son espresaes tolos sistemes del organismu formen un corpus unificáu, pero cuando son negaes y reprimíes, diches emociones quedaríen atrapaes pol nuesu cuerpu físicu, los sistemes blóquiense y llevaríanos a la enfermedá. Pero tamién indica que diches emociones pueden ser lliberaes y por tanto eso puede llevanos al sanamientu. Tou ello deducir de los sos descubrimientos, sobre la base de que toa emoción tien un reflexu bioquímicu dientro del cuerpu.

Sigue indicando la Dra. Pert que'l sistema orgánicu ta sanu cuando esi bucle d'información nun ye entorpecido y el procesu producir con celeridad. Y propón qu'a mayor rapidez, más y meyor información recibe la célula, que de la mesma dexa realizar los cambeos necesarios nel menor tiempu posible, lo cual ye sinónimu de bona salú, o de sanamientu o ameyoramientu nos procesos de disfunciones orgániques (enfermedá).

Publicaciones y bibliografía editar

Candace Pert escribió más de 150 artículos científicos sobre péptidos, los sos receptores y el papel de los neuropéptidos nel sistema inmune en revistes especializaes.[11]

Amás publicó o participó nos llibros:

  • Everything You Need to Know to Feel Go(o)d, en collaboración con Nancy Marriott. Hai House, Inc. (2006), ISBN
9781401915261 
  • Molecules Of Emotion: The Science Between Mind-Body Medicine. Simon and Schuster (1999), ISBN
9780684846347
  • La espiritualidá a alderique: L'estudiu científicu de lo trescendente. Kairós, 2010. ISBN 9788472457461. pp. 27-44

Notes editar

  1. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: ola2016935144. Data de consulta: 28 xineru 2023.
  2. Afirmao en: Internet Speculative Fiction Database. Identificador ISFDB de autor: 150003. Apaez como: Candace Pert. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. «Candace B. Pert, neuroscientist who discovered opiate receptor, dies at 67».
  4. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: ola2016935144. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  5. 5,0 5,1 John Schwartz (19 de setiembre de 2013). «Candace Pert, 67, Explorer of the Brain, Dies» (inglés). The New York Times. Consultáu'l 20 de setiembre de 2013.
  6. Shinoda Bolen, Jean. Les dioses de la muyer madura: Arquetipos femeninos a partir de los cincuenta. Kairós, 2012. ISBN 9788472459106. p. 49, 50
  7. Pert, Candace (1999). Molecules Of Emotion: The Science Behind Mind-Body Medicine.
  8. Citada en Jiménez Vélez, Carlos A.: La intelixencia lúdica. Maxisteriu, 2005. ISBN 9789582008284. p. 126
  9. Citada en Villasante, Tomás R. Enchas creativos: Estilos y estratexes pal tresformamientu social. CYAN, 2006. ISBN 9788483192665. p. 121
  10. Citada en González Pereda, Jesús. Conciencia. De la ciencia a la conciencia. Bubok, 2012. ISBN 9788468610436. p. 151
  11. Artículos científicos de Candace Pert en PubMed

Referencies académiques y biográfiques editar

Referencies teoríes editar

  • Almendro, Manuel. Psicoloxía y Sicoterapia Transpersonal. Kairós, 2008. ISBN 9788472454224.
  • Ortiz de Maschwitz, Elena María. El Celebru. Bonum, 2001. ISBN 9789505076284
  • Myers, David G. Psicoloxía. Ed. Médica Panamericana, 2006. ISBN 9788479039172
  • Colbert, Don. Emociones que maten: Entienda la conexón mente-cuerpu-espíritu que puede sanarle o destruyi-y. Thomas Nelson Inc, 2006. ISBN 9781418582760
  • Jiménez Vélez, Carlos A. La intelixencia lúdica. Maxisteriu, 2005. ISBN 9789582008284
  • Añales De La Real Academia Nacional De Medicina. Real Academia Nacional de Medicina (España). ISBN 0034-0634
  • Dispenza, Joe. Desenvuelva'l so celebru: La Ciencia Pa Camudar La Mente. Kier, 2008. ISBN 9789501730074
  • Where Is the Mind?. Lichtenstein Creative Media. ISBN 9781888064131
  • Emotions. Lichtenstein Creative Media. ISBN 9781932479447
  • Margulis, Lynn. Una revolución na evolución. Universitat de València, 2002. ISBN 9788437054940
  • Ortiz de Maschwitz, Elena María. Intelixencies múltiples na educación de la persona. Bonum, 2003. ISBN 9789505075706
  • Jensen, Eric. Celebru y aprendizaxe: Competencies y implementación educatives. Narcea Ediciones, 2004. ISBN 9788427714373
  • Sarno, John Y. La Mente Estremada = The Divided Mind. Siriu, S.A., 2008. ISBN 9788478085491
  • Lamote de Grignon, Cristóbal. Antropoloxía Neurofilosófica: Un Estudiu Radical de la Conducta Humana Dende Los Automatismos Neonatales Al Pensar Reflexivu Del Adultu. Reverte, 2005. ISBN 9788429155570
  • Revista llatinoamericana de psicoloxía, Volume 27. Universidá de Texas, 1995.
  • Firshein, Richard. Revolución de los farmanutrientes. EDAF, 2003. ISBN 9788441412347

Enllaces esternos editar