Chris Froome

ciclista británicu

Christopher Clive Froome (20 de mayu de 1985Nairobi), mas conocíu como Chris Froome, ye un ciclista de ruta kenianu, nacionalizáu británicu. Ye ciclista profesional dende 2007 y actual miembru del equipu británicu Team Sky, de categoría UCI ProTeam. Mientres la so carrera profesional corrió tamién nos equipos Team Konica Minolta y Barloworld.

Chris Froome
Vida
Nacimientu Nairobi[1]20 de mayu de 1985[1] (38 años)
Nacionalidá Bandera de Kenia Kenia  (20 mayu 1985 -  mayu 2008)[2]
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu  (mayu 2008 - [3]
Residencia Nairobi
Chiari (es) Traducir
Nesso (es) Traducir
Quarrata (es) Traducir
Estudios
Estudios St John's College (en) Traducir
St. John's College, Johannesburg (en) Traducir
Llingües falaes italianu[4]
inglés[5]
Oficiu
Oficiu ciclista
Trayeutoria
Años Equipu Competiciones
2021- Cycling Academy
2010-2020 INEOS Grenadiers
2008-2009 Barloworld
2007-2007 Team Konica Minolta/Bizhub
Posición o especialidá escalador (es) Traducir
carrera per etapes
Pesu 69 kg
Altor 186 cm
Premios
IMDb nm5234570
chris-froome.com
Cambiar los datos en Wikidata

Consideráu como unu de los corredores más fuertes del mundu en carreres per etapes, Froome ye unu de los meyores escaladores de l'actualidá y tamién, unu de los meyores contrarrelojistes.[7] Prueba d'ellos son los sos dos medayes de bronce consiguíes nesta disciplina nos Xuegos Olímpicos de Londres 2012 y Ríu de Janerio 2016.

Nel so palmarés tien más de 40 victories como profesional. Ente les sos victories más importantes atópense 4 Tours de Francia (ediciones de 2013, 2015, 2016 y 2017), una Vuelta a España (2017) y un Giro d'Italia (2018), amás de 14 victories d'etapa en Grandes Vueltes (2 etapes nel Giro d'Italia, 7 etapes nel Tour de Francia y 5 etapes na Vuelta a España), según delles prestixoses vueltes per etapes tales como'l Tour de Omán 2013 y 2014, el Critérium Internacional 2013, el Tour de Romandía 2013 y 2014 y 3 Critérium del Dauphiné (en 2013, 2015 y 2016). Amás, cuenta tamién con otros 4 podios en Grandes Vueltes ensin victoria final: un 2ᵘ puestu nel Tour de Francia 2012, y tres veces 2ᵘ na Vuelta España (ediciones de 2011, 2014 y 2016).

En 2013, 2015 y 2017 foi gallardoniáu cola Bicicleta d'Oru como'l meyor ciclista del añu;[8][9] amás llogró'l segundu puestu en 2016.[10]

Biografía editar

Nació en Nairobi, Kenia, yá que los sos padres (orixinarios de la ciudá de Brighton) treslladárense ellí por motivos llaborales. En Kenia empezó a prauticar ciclismu na modalidá de mountain bike. A los 15 años marchó a vivir ensin la so familia a Johannesburgu, Sudáfrica, onde empezó a prauticar el ciclismu en ruta. En 2006 y 2007 representó a Kenia nos Campeonatu del Mundu sub-23. En mayu de 2008, adoptó la nacionalidá británica, la de los sos padres y güelos.

Trayeutoria profesional editar

2007 a 2010: Primeros años editar

Empezó la so carrera profesional nel modestu equipu Team Konica Minolta nel añu 2007, onde ganó la 6ª etapa del Tour de Xapón.[11] En Sudáfrica entrenaba regularmente con Robert Hunter, quién lu vio bones cualidaes y encamentó la so contratación al Barloworld. Nel mes de setiembre, fichó pol equipu británicu pa la temporada 2008.[12] A finales d'añu, foi escoyíu pol equipu del Reinu Xuníu pa los Campeonatu del Mundu celebraos na llocalidá italiana de Varese, una vegada se nacionalizó británicu nel mes de mayu d'esi mesmu añu.[13]

En 2009 gana'l Giro del Capo II superando a Jay Thompson y Daryl Impey, 2ᵘ y 3ᵘ respeutivamente.[14] Nel añu 2010 fichó pol equipu británicu Sky Professional Cycling Team. Nel Giro nun tuvo una actuación destacada. Nel so equipu aseguren que careció na última selmana, y, na penúltima etapa, con final en Aprica, foi espulsáu de carrera por xubir el Mortirolo, supuestamente, garráu a un coche.

2011: Esplosión na Vuelta a España y consagración como favoritu editar

Na temporada 2011, y en siéndo-y diagnosticada Bilharzia y concedida esceición médica pa poder recuperase de la enfermedá, protagonizó una gran actuación na que cuasi llogra la victoria nuna de les Grandes Vueltes. En setiembre de 2011 allegó a la Vuelta Ciclista a España como gregariu del so compatriota Bradley Wiggins. Sicasí, la so gran contrarreló, amás de la so saber tar nel altu monte y una victoria d'etapa, con final nel puertu de Peña Cabarga, en Cantabria, supúnxo-y terminar 2ᵘ na clasificación xeneral individual, xusto per delantre de Wiggins, y solo superáu pol ganador, l'español Juanjo Cobo. Amás, la diferencia ente dambos foi de namái 13 segundos. Froome tuvo opciones de victoria hasta la última etapa.

Gracies a esta sobeyosa actuación, pasó a ser teníu en cuenta como unu de los grandes favoritos pa ganar una gran vuelta na temporada siguiente.

2012: Afitamientu y gregariu de Bradley Wiggins nel Tour editar

Nel añu 2012 preparar pal asaltu al Tour de Francia, anque, en principiu, partía como gregariu. Foi un Tour polémicu pa Froome, yá que trató de dexar n'evidencia al so compañeru, compatriota y líder del equipu Sky, Bradley Wiggins, cuando en dos etapes de monte arrincó y ésti nun pudo siguir el so ritmu, queriendo demostrar la so superioridá frente al líder del equipu, ante la mirada de tol mundu. Ganó la séptima etapa y acabó 2ᵘ na clasificación xeneral final, solo por detrás de Wiggins. A pesar d'esti discutiniu, Froome siempres dexó claro que Wiggins yera'l líder del equipu.

Arriendes de estos fechos, especulóse que pa la temporada 2013, Froome abandonaría los Sky Procycling pa poder ser el líder d'una escuadra que lu ayudar nos sos oxetivos, cosa que nun asocedió finalmente, yá que decidió permanecer nel equipu Sky xunto a Bradley Wiggins p'ayudar a consiguir un segundu Tour de Francia.

Nos Xuegos Olímpicos de Londres 2012, participó na prueba de Contrarreló, na que llogró la medaya de bronce, xubiendo al podiu xunto al vencedor y medaya d'oru, el so compatriota y compañeru nel equipu Sky Bradley Wiggins, y la medaya de plata, l'alemán Tony Martin.

Sicasí, estos resultaos pasáron-y factura na so actuación na Vuelta a España, na que partía como líder del equipu al nun participar Bradley Wiggins. A pesar del cansanciu acumuláu, consiguió ser 4ᵘ na clasificación xeneral, a más de 10 minutos del vencedor, l'español Alberto Contador, que tornaba dempués d'una sanción de dos años impuesta a finales de 2010.

2013: Primer Tour de Francia editar

Tando establecíu yá como unu de los grandes favoritos del pelotón internacional, Froome empezó 2013 con delles victories importantes, cuntando la xeneral del Tour de Omán, una etapa na Tirrenu-Adriáticu, el Critérium Internacional, la xeneral del Tour de Romandía y una etapa y la xeneral del Criterium del Dauphiné como trunfos más destacaos.

Estes victories, la fuercia que demostró en tola primer parte de la temporada, xuníes a l'ausencia de Wiggins del 9 inicial del Sky que partió pal Tour de Francia, convertíen-y nel máximu favoritu sobre'l papel, p'alzase col trunfu en París, como asina foi, onde sacó más de 4 minutos al segundu clasificáu, el colombianu Nairo Quintana. Dempués de la ronda francesa, apenes participó nun par de pruebes.

2014: Cayida y abandonu nel Tour editar

Nuevamente, la temporada 2014 empezar con un calendariu específicu pal Tour. Empezó ganando en Tour de Omán, pero depués, dolores de llombu y una gripe alloñar de les carreteres. Tornó nel Tour de Romandía, carrera que ganó gracies al so trunfu na contrarreló final.[15] Darréu fixo una concentración de 2 selmanes nel Teide[16] y yá en xunu corrió'l Critérium del Dauphiné onde ganó les 2 primeres etapes y foi líder de la carrera hasta la penúltima etapa, con llegada a Finhaut-Emosson, dexando'l maillot de líder a Alberto Contador, quien atacó a falta de 2 km . Na última etapa, con final en Courchevel, perdió toles sos opciones na xeneral, cuando un desfallecimiento llevar a perder 5 min y acabar fora del top 10 de la prueba.[ensin referencies]

Sicasí, nel Tour de Francia nun pudo defender el so títulu yá que se cayó tres veces en dos etapes consecutives, la cuarta y la quinta, sufriendo una peKenia quebra na muñeca izquierda y otra na mano derecha, polo que tuvo qu'abandonar.[17][18]

Tres esti infortuniu, preparar pa encarar la Vuelta a España, a la cual allegó tamién Alberto Contador. Na segunda selmana, dexó delles duldes sobre'l so estáu físicu nel monte, pero depués empezó a ameyorar la so forma y les etapes de monte con llegaes en La Farrapona y el Puertu de Ancares, tener como protagonista, anque en dambes etapes venció Contador nel últimu quilómetru. Froome terminó en 2ª posición, por detrás de Contador tres una guapa batalla ente dambos, la que nun pudo tener llugar nel Tour, una y bones el corredor español tamién abandonó la ronda francesa tres una dura cayida. Amás, Froome ganó la clasificación como'l más combativu de la Vuelta.

2015: Segundu Tour de Francia editar

Froome empezó la temporada, como ye característicu nél nos últimos años, ganando vueltes importantes, como la Vuelta a Andalucía y el Critérium del Dauphiné, amás de delles etapes de dambes vueltes.

Empezó bien fuerte'l Tour de Francia, siendo líder dende les primeres etapes y ganando la primer etapa de monte sacando dellos minutos de ventaya a los sos rivales más direutos. Sicasí, nes últimes etapes alpines perdió fuercia y el colombianu Nairo Quintana, segundu na xeneral, retayó-y bastante ventaya, anque non l'abonda p'arrampuñar el Tour a Froome, qu'acabó venciendo, llevándose, amás, el maillot de puntos coloraos del monte. Foi la so segunda victoria nel Tour.

Sicasí, por cuenta de la portentosa exhibición que fizo na primer etapa pirenaica, onde descolgó fácilmente a tolos sos rivales, y a encomalo de los sos gregarios, especialmente'l australianu Richie Porte y el británicu Geraint Thomas, provocóse una folada de reacciones en contra per parte de los aficionaos, qu'acusaron a Froome en particular y al Team Sky polo xeneral, de doparse. Froome llegó inclusive a recibir insultos, escupiatos y, tamién, llanzamientu de vasos y botelles llenos d'orina en plena carrera.[19]

A finales d'agostu, decidió tomar parte na Vuelta a España. Sicasí, tuvo qu'abandonar la prueba por cuenta de una cayida al empiezu de la 11ª etapa, la etapa reina, na que perdió alredor de 8 minutos con respectu al ganador de la mesma, l'español Mikel Landa.[20]

2016: Tercer Tour de Francia, tercer Critérium del Dauphiné y tercer 2ᵘ puestu na Vuelta a España editar

Empezó la temporada corriendo la Volta a Catalunya na que se dieron cita tolos grandes ciclistes del panorama mundial incluyendo a los ganadores de los trés últimes Grandes vueltes, Alberto Contador, Fabio Aru y el mesmu Froome, según otros grandes homes como Nairo Quintana, Joaquim Rodríguez, Daniel Martin, Richie Porte, ente otros. Quintana foi'l vencedor final y Froome quedó en 8ª posición.

Dempués apostó'l Tour de Romandía, onde ganó una etapa, y, nuevamente, el so rival Nairo Quintana foi'l vencedor final. Más tarde, venció'l Critérium del Dauphiné, onde s'atopó de nuevu col español Alberto Contador, consiguiendo'l so tercer entorcháu nesti certame. Con ello, entra nel grupu de corredores que más vegaes lo ganó xunto a Nello Lauredi, Luis Ocaña, Bernard Hinault y Charly Mottet.

En xunetu facer col so tercer entorcháu nel Tour de Francia, sacando más de 4 minutos al segundu clasificáu, el francés Romain Bardet, y ganando 2 etapes.

Nos Xuegos Olímpicos de Rio de Janeiro 2016, participó na prueba de Contrarreló, na que llogró la medaya de bronce, xubiendo al podiu tres el vencedor y medaya d'oru, el suizu Fabian Cancellara, y el segundu, el neerlandés Tom Dumoulin.

Dempués participó na so última carrera de la temporada, la Vuelta a España. Axudicóse la oncena etapa rematada en Peña Cabarga (onde yá ganara en 2011) y asitióse segundu na xeneral tres Nairo Quintana, a minutu y mediu. Sicasí, na decimoquinta etapa acabada en Aramón Formigal, sufrió una corte con al respective de Quintana y Alberto Contador, perdiendo más de dos minutos col colombianu y asitiándose a 3:37 na xeneral a falta d'una selmana pa la finalización de la prueba. Ganó la contrarreló ente Xàbia y Calpe, retayando más de dos minutos a Nairo, anque finalmente nun pudo col suramericanu na última etapa de monte, volviendo quedar 2ᵘ na Vuelta a España per tercer vegada na so carrera.

2017: Doblete: Cuartu Tour de Francia y primer Vuelta a España editar

Nel añu 2017, Chris Froome consiguió ganar per cuarta vegada, tercera consecutiva, el Tour de Francia. Sicasí, el so dominiu nun foi tan grande como nos años anteriores, magar disponía d'un gran equipu que-y facilitó la xera, cuantimás el corredor español Mikel Landa, cuartu en París, les diferencies colos sos rivales fueron enforma menores. Ente que n'otros años Froome daba un golpe d'autoridá nes primeres etapes de monte, desmoralizando a los sos rivales, n'anguaño los 5 primeros de la clasificación xeneral tuvieron atacaos en diferencies de menos de 2 minutos hasta'l final de la ronda. Froome ganó'l Tour más con intelixencia y tenacidá que con fuercia y con ataques. Nesta ocasión los sos principales rivales fueron el colombianu Rigoberto Urán, el francés Romain Bardet y l'italianu Fabio Aru. Per primer vegada Froome nun ganó nenguna etapa n'unu de los sos Tours victoriosos.[21]

Amás, anguaño consagróse como unu de los grandes ciclistes de la historia al consiguir tamién imponese na Vuelta a España.[22][23] Nengún corredor llograba un doblete en dos Grandes Vueltes el mesmu añu desque Alberto Contador llograr en 2008, consiguiendo'l Giro d'Italia y la Vuelta a España. Amás, foi'l tercer ciclista na historia en ganar el doblete Tour-Vuelta el mesmu añu (enantes consiguir Jacques Anquetil en 1963 y Bernard Hinault en 1978).

Froome imponer na ronda española por 2:15 minutos al italianu Vincenzo Nibali, col que tuvo una intensa llucha, na qu'acaldía unu sacaba ventaya al otru, y al siguiente perdía lo recuperao, con cayíes y retrasos pel mediu, y asina socesivamente acaldía mientres la postrera emocionante selmana. El rusu Ilnur Zakarin acabo terceru nel podiu. Foi una ronda que resultó especial porque Alberto Contador, gran rival del británicu, despidir del ciclismu profesional, acabando quintu a la fin en Madrid. Froome consiguió ganar 2 etapes, amás de la clasificación por puntos, y llevó el maillot coloráu mientres 19 etapes, dende la 3ª hasta'l final.

El 20 de setiembre participó nel Campeonatu Mundial Contrarreló, celebrada en Bergen, Noruega. Consiguió la medaya de bronce.

Resultáu Analítica Adversu editar

El 13 d'avientu la Xunión Ciclista Internacional (UCI) confirmó que'l ciclista británicu foi notificáu por un resultáu analíticu adversu (AAF) de Salbutamol por demás por 1000ng/m. La muestra foi recoyida'l 7 de setiembre mientres la Vuelta a España, y el corredor foi notificáu'l 20 de setiembre.[24]

El control antidopaxe foi entamáu y lleváu a cabu por Cycling Anti-Doping Foundation (CADF), l'organismu independiente encargáu pola UCI, al cargu de definir ya implementar la estratexa antidopaxe nel ciclismu. L'analís de la muestra B confirmó los resultaos de la muestra A del ciclista, y los procedimientos de descargos tán llevándose a cabu acordies coles regles antidopaxe de la UCI.[25][26]

2018: Regresu al Giro editar

A la espera de saber qué va asoceder tres el so positivu, Froome empezó'l 2018 compitiendo en delles pruebes, como la Vuelta a Andalucía, cola idea de coyer forma pal so primer desafíu del añu, el Giro d'Italia, prueba na que nun compite dende 2010.

Hasta'l momentu d'empezar el Giro, Froome nun llograra nenguna victoria. Sicasí, llogró la victoria final na corsa rosa, amás de 2 victories d'etapa, una na 14ª etapa, na que se coronaba'l Monte Zoncolan, y otra na 19ª, tamién etapa d'altu monte, na cual remató una escapada en solitariu de 80 quilómetros que lu sirvió pa llograr el lideralgu moviendo a Simon Yates, quien se fundió na etapa ya inclusive, acabó fora del top ten de la xeneral. Froome tamién consiguió'l maillot del monte.

Esta gran victoria convierte a Froome n'unu de los pocos cicistas en llograr la victoria nes 3 Grandes Vueltes, y forma parte d'esi selectu grupu al pie d'Eddy Merckx, Bernard Hinault, Jacques Anquetil, Alberto Contador, Felice Gimondi y Vincenzo Nibali. Sicasí, si Froome fuera finalmente sancionáu, probablemente perdería les victories na Vuelta 2017 y nel Giro 2018.

El 2 de xunetu de 2018, un día dempués de que la organización del Tour de Francia prohibiera a Froome participar nel Tour 2018 por tener una investigación sobre dopaxe abierta,[27] conocióse la noticia de que la UCI absolvía-y del positivu por salbutamol na Vuelta a España 2017, polo que caltuvo les sos victories y retiróse-y el vetu pa correr el Tour.[28]

Palmarés editar

2007

2009

2010

2011

2012

2013

2014

2015

2016

2017

2018

Resultaos en Grandes Vueltes y Campeonatos del Mundu editar

Mientres la so carrera deportiva consiguió los siguientes puestos nes Grandes Vueltes.

Carrera 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018
Giro d'Italia - - 36ᵘ Ab. - - - - - - - 1ᵘ
Tour de Francia - 84ᵘ - - - 2ᵘ 1ᵘ Ab. 1ᵘ 1ᵘ 1ᵘ -
Vuelta a España - - - - 2ᵘ 4ᵘ - 2ᵘ Ab. 2ᵘ 1ᵘ -
Campeonatu Mundial de Ciclismu en Ruta   - Ab. Ab. - Ab. Ab. Ab. Ab. - - - -
Mundial de Contrarreló   - - 18ᵘ - - - - - - - 3ᵘ -

-: nun participa
Ab.: abandonu

Récores y marques personales editar

Equipo editar

  •   Team Konica Minolta (2007)
  •   Barloworld (2008-2009)
    • Barloworld (2008)
    • Barloworld-Bianchi (2009)
  •   Sky (2010-)
    • Sky Professional Cycling Team (2010)
    • Sky Procycling (2011-2013)
    • Team Sky (2014-)

Premios y reconocencies editar

Bibliografía editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: http://www.imdb.com/name/nm5234570/. Data de consulta: 30 xunetu 2015.
  2. URL de la referencia: https://www.standardmedia.co.ke/sports/article/2000089191/chris-froome-s-kenyan-mentor-regrets-lost-opportunity.
  3. URL de la referencia: http://espn.go.com/new-york/story/_/id/9456649/wimbledon-andy-murray-ends-national-nightmare.
  4. ««In Italia ho visto la prima neve E imparato tutto» CHRIS FROOME» (italianu). La Gazzetta dello Sport. RCS MediaGroup (17 xunetu 2012). Consultáu'l 16 marzu 2020.
  5. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: xx0251629. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  6. Data de consulta: 14 avientu 2020. Afirmao en: The London Gazette 61450. Páxina: N12. Llingua de la obra o nome: inglés británicu. Data d'espublización: 31 avientu 2015. Númberu d'exemplar: 61450.
  7. Motorpress. Previu Tour de Francia 2014: Froome vs Contador. Ciclismoafondo.es. http://www.ciclismoafondo.es/competicion/grandes-vueltas/articulo/Previo-Tour-Francia-2014-Chris-Froome-Alberto-Contador-favoritos. Consultáu'l 11 de xineru de 2017. 
  8. Motorpress. meyor-ciclista-del anu Chris Froome gana'l Velu d'Or a meyor ciclista del añu. Ciclismoafondo.es. http://www.ciclismoafondo.es/competicion/noticias-competicion/articulo/Chris-Froome-Velu-d'Oru meyor-ciclista-del anu. Consultáu'l 11 de xineru de 2017. 
  9. AS, Diariu (17 d'ochobre de 2017) (en castellanu). Froome recibe'l so 3ᵘ Velu d'Or al meyor ciclista del añu. AS.com. https://as.com/ciclismo/2017/10/17/mas_ciclismo/1508234732_530256.html. Consultáu'l 17 d'ochobre de 2017. 
  10. «Peter Sagan, meyor ciclista del añu 2016 pa la revista Velo». Consultáu'l 11 de xineru de 2017.
  11. Tour of Japan, Stage 6 : Izu Circuit (128,5 km) cqranking.com
  12. (n'inglés) « Barloworld signs two African riders», www.cyclingnews.com, 19 de setiembre de 2007
  13. FROOME Chris
  14. 2009 » Giro Del Capo procyclingstats.com
  15. Froome revalida'l so títulu y mira al Tour marca.com
  16. El Tour empezar a ganar nel Teide laopinion.es
  17. Froome abandona'l Tour de Francia abc.es
  18. Chris Froome sufre quebres na mano y na muñeca ciclismoafondo.es
  19. Froome: "Foi un Tour difícil enriba y fora de la bicicleta" marca.com
  20. Froome abandona la Vuelta
  21. Froome, vencedor por galones
  22. Froome, el paciente inglés
  23. Un repóquer de lleenda pa Chris Froome
  24. UCI statement on Christopher Froome. http://www.uci.ch/pressreleases/uci-statement-christopher-froome/. Consultáu'l 13 d'avientu de 2017.  (n'inglés)
  25. Chris Froome, non negativu en La Vuelta. http://www.ciclo21.com/chris-froome-positivu-salbutamol/. Consultáu'l 13 d'avientu de 2017. 
  26. ¿Qué ye'l Salbutamol y qué sanción-y puede cayer a Froome?. https://www.marca.com/ciclismo/2017/12/13/5a30dce446163fc0298b4591.html. Consultáu'l 13 d'avientu de 2017. 
  27. [1]
  28. [2]
  29. Dende los sos entamos hasta 1995 la Vuelta a España apostábase en primavera siendo la primera Gran Vuelta de la temporada. Dende 1995 apostar ente agostu y setiembre.
  30. «Cycling Hall of Fame.com». Consultáu'l 12 d'avientu de 2016.
  31. (en castellanu) Froome gana'l so tercer 'Velo d'Or' - Marca.com. Marca.com. https://www.marca.com/ciclismo/2017/10/17/59y5edb9y2704efd258b459f.html. Consultáu'l 10 de payares de 2017. 
  32. (en castellanu) anu/ Froome y Van Avermaet ganes el premiu Flandrien del añu - Noticiclismo. Noticiclismo. 9 de payares de 2017. http://noticiclismo.com/2017/11/09/froome-van-avermaet-ganes-premiu-flandrien-del anu/. Consultáu'l 10 de payares de 2017. 

Enllaces esternos editar