La cinta magnética ye un tipu de mediu o soporte d'almacenamientu de datos que se graba en pistes sobre una banda plástica con un material magnetizado, xeneralmente óxidu de fierro o dalgún cromato. El tipu d'información que puede almacenase nes cintes magnétiques ye variáu, como videu, audiu y datos.

Ficha de softwareCinta magnética
Cambiar los datos en Wikidata

Hai distintos tipos de cintes, tantu nes sos midíes físiques como na so constitución química, según distintos formatos de grabación, especializaos nel tipu d'información que quier grabase.

Los dispositivos informáticos d'almacenamientu masivu de datos de cinta magnética son utilizaos principalmente para sofito d'archivos, y pal procesu d'información de tipu secuencial, como na ellaboración de nómines de les grandes organizaciones públiques y privaes. Al almacén onde se guarden estos dispositivos denominar cintoteca.

El so usu tamién s'estendió pal almacenamientu analóxicu de música (como'l casete d'audiu) y pa videu, como les cintes de VHS (vease cinta de videu).

La cinta magnética d'audiu dependiendo del equipu que lu reproduz/graba recibe distintos nomes:

Anguaño síguense usando cintes en casetes pa resguardu d'información, anque nun se trate d'un mediu masivu, Sony apocayá creó una teunoloxía na cual puede almacenase 2,5 TB d'información en cinta magnética.[1]

Orixe de la cinta magnética editar

Los principios de la grabación magnética fueron obra del inglés Oberlin Smith en 1878.[2] El primer dispositivu de grabación magnética, el Telegráfono (Telegraphone),[3] foi realizáu y patentáu pol inventor danés Valdemar Poulsen en 1898.[4] Poulsen fixo una grabación magnética de la so voz a lo llargo d'un alambre de pianu, cola cuenta de dexar un mensaxe grabáu na central telefónica cuando nun s'atopaben los usuarios en casa, pa la compañía na que trabayaba como téunicu.

 
Inventu de Valdemar Poulsen de 1898. Grabadora magnética de cable (Telegraphone).

Poulsen, dempués de patentar l'aplicación en 1898 en Dinamarca, ameyoró'l so inventu; esti paecer al primera fonógrafu de Thomas Edison. A partir del so descubrimientu dedicar a desenvolver y a rexistrar per mediu de patentes el principiu de la grabación magnética en distintos países d'Europa y n'Estaos Xuníos. Presentó la so invención en 38 naciones.[5]

Poulsen siguió desenvolviendo l'equipu dempués de collaborar pa Mix & Genest, y Siemens & Halske (antecesor de la compañía Siemens), y creó la so propia compañía, “Dansk Telegrafonfabrik”, onde produció un telegráfono simple con discos que grababen hasta 2 minutos y unu más complexu de cinta d'alambre que grababa hasta 30 minutos.

Más palantre fixéronse distintos modelos de grabadores magnétiques col mesmu principiu de grabación. N'Alemaña creóse'l Magnetófonu; esta máquina utilizaba aceru sólido en forma de cinta o alambre como mediu de reproducción.

 
Grabadora telefónica con unidá reemplazable de cinta d'alambre (parte cimera).

Hubo munches adautaciones y distintos tipos de grabadores magnétiques de voz, que fueron comercializaes con distintos usos n'oficines, la radio, la milicia y la telefonía. Cuando se taben acabando los derechos de patente de Poulsen, Curt Stille —que yera'l responsable de les investigaciones p'ameyorar el telegráfono— produció'l ecófono en 1930 y dar a conocer nel mercáu en 1933 como “Dailygraph”.[6] Stille implementó na grabadora de mensaxes un sistema de carretes cola cinta-cable magnética, que empotró nuna repisa especial pa reemplazar esti componente al dar caltenimientu a la máquina. Esta unidá puede ser considerada l'antecedente del formatu casete, que dexó manipoliar fácilmente la cinta d'alambre y reemplazar de forma práutica'l material grabao.

 
Magnetófonu de cinta d'alambre (Wire Magnetophone).

Les variantes de materiales nel mediu de grabación dependíen enforma del equipu en que se reproducía; unu de los que desenvolvieron y patentaron la cinta magnética sobre base de papel pa sustituyir les cintes d'aceru foi l'inventor alemán-austriacu Fritz Pfleumer, quien emplegó papel bien delgáu con una capa d'óxidu de fierro pegáu con laca. Rexistró esta adautación na patente alemana DRP 500,900 en 1928. Pfleumer darréu trabayó y compartió los derechos d'autor cola compañía AEG (German General Electric), empresa que siguió desenvolviendo'l magnetófonu[7] de cinta magnética y dedicóse a incorporar la meyora de la cinta a base de papel al equipu. Eduard Shüller, que collaboraba pal equipu d'inxenieros de AEG, escurrió en 1934 un importante cambéu: la cabeza d'aníu que funcionaba nel equipu pa grabar, reproducir y borrar, pero'l mecanismu ameyoráu riquía una cinta magnética con distintes carauterístiques que la cinta a base de papel.

AEG riquió materiales como'l fierro carbónicu de la BASF (acrónimu de Badische Anilin und Soda Fabrik, n'español: Fábrica Badense de bicarbonatu de sodiu y anilina), división en Ludwigshafen del xigante mezcladora química I.G. Farbenindustrie.,[8] Pfleumer rexistró una cinta que'l so material avanzao contenía óxidu de fierro (magnetita), celulosa y acetato en 1934. Les cintes con base de plásticu fueron presentaes comercialmente en 1935 pola BASF na IFA o Internationale Funkausstellung Berlin (feria de muestres internacional de la radiodifusión de Berlín), y la primer grabación pública foi fecha cola grabadora de cinta de celulosa y acetato de la AEG en 1936 cola Orquesta Filarmónica de Londres, conducida pol Sr. Tomas Beecham nel salón de la compañía BASF en Ludwingsahven[9](grabación que sería famosa nel material de propaganda de la guerra).

El PVC (Cloruru de Polivinilo) foi utilizáu na cinta magnética como alternativa de producción per suxerencia de Heinrich Jacque (de la BASF) en 1940, por cuenta de la destrucción accidental (causada por un tanque de guerra) de la única planta que manufacturaba la cinta. La otra opción de producción foi desenvuelta por personal de la compañía AGFA en Wolfen, que s'especializaba en material de películes; ellí produciéronse abondes cintes pa cubrir la demanda alemana en 1944.

En Xapón, nel añu 1929, Masaru Ibuka y l'equipu d'inxenieros TTK (Compañía d'Inxeniería en Telecomunicaciones TTK, poles sos sigles en xaponés) antecedente de la empresa SONY, nel enfotu de desenvolver una grabadora de cinta basándose na grabadora estauxunidense, adquirieron con ayuda d'Akio Morita patentes de componentes de la grabadora magnética pa empezar la so investigación. Como nun podíen fabricar cintes con plásticu, por problemes de disponibilidad d'esi material en Xapón, ellaborar de primeres con celofán, papel arroz y, a lo último, papel prensado recubiertu de polvu magnético. Pa compensar el menor control del papel, l'equipu d'inxenieros tuvo de trabayar na meyora de la calidá de los circuitos nes cabeces de grabáu, nos sistemes d'alimentación y nos amplificadores de la grabadora. En 1950 la primera grabadora de cinta de manufactura local foi comercializada en Xapón; la máquina pesaba más de 100 llibres (45,4kg).[10] El nome comercial de la cinta de papel foi conocíu como “Cinta-Soni KA”.[11]

N'Estaos Xuníos d'América a partir de 1943, coles investigaciones de la Oficina Federal d'Investigación Científica y Desarrollu (OSRD),[12] entidá que la so subdivisión apurrió información pa la grabación magnética y formó parte del entamu de la compañía Brush, los inxenieros decatar de que l'usu de la cabeza d'aníu del magnetófonu dependía enforma del mediu magnéticu onde se reproducía. Unu de los collaboradores de Brush que trabayara pa AEG, el Sr. Semi Begun, foi'l responsable d'ameyorar la teunoloxía de la cinta tando sollerte al trabayu de Fritz Pfleumer. Begun solicitó l'ayuda del Institutu Memorial Battelle pa conocer la resistencia de dellos materiales de forma científica y química pa poder crear una cubierta de partícules magnétiques.[5]

Gerard Foley trabayó nos esperimentos nel Memorial Batelle, dedicar a topar materiales magnéticos similares a la cinta d'aceru, los sos primeros intentos nun fueron efeutivos hasta qu'afayó a mediaos de 1945 que dellos pigmentos de pintura que yeren fechos con partícules magnetizadas artificiales yeren meyores que les partícules d'orixe natural. Llogró implementalos nes primeres pruebes de material de grabación y llogró meyores resultaos que la cinta-alambre y l'aceptación de la compañía pa usar les sos resultaos na producción de cinta estauxunidense.

Brush dedicar a la manufactura de grabadores d'audiu pero nun s'especializó na producción en grandes cantidaes de material pa producir cinta, asina que buscó l'ayuda de Eastman Kodak, Meade Paper, Minnesota Mining and Manufacturing (3M) y Shellmar (fabricante d'envoltures pa pan).[13]

Shellmar, a finales de la segunda guerra mundial -en 1945-, produció les primeres cintes pa la grabadora Soundmirror BK 401 y la grabadora Mail-A-Voice de discu; 3M dempués interesóse na producción de la mesma teunoloxía en cinta y estableció un llaboratoriu de desenvolvimientu. El físicu Wetzel, quien trabayó pa esta última compañía, previo'l desenvolvimientu d'un mercáu potencial nel estranxeru y sofitó la fabricación de cintes de bona calidá a nivel internacional.[14]

 
Grabadora magnética estauxunidense modelu Wilcox-Gay de riel o bobina. Grababa audiu nes primeres cintes magnétiques de celulosa y acetato producíes n'EU. Equipu producíu ente 1940 y 1950.

Mientres, los servicios d'intelixencia estauxunidenses desenvolvíen les primeres cintes magnétiques en collaboración cola industria privao. Esportar a Alemaña a la fin de la segunda guerra mundial, por intervención del comandante supremu de les tropes de los Aliaos nel Frente Occidental d'Estaos Xuníos Eisenhower, quien dio órdenes de producir cintes en Norteamérica y destruyir los reproductores y les cintes alemanes por causa de un bochornosu espectáculu públicu, provocáu por un error cometíu por miembros del Cuerpu de Señales (Signal Corp).

Al querer aprovechar el descubrimientu del magnetófonu alemán, decidieron tresmitir per radio un discursu grabáu de Eisenhower; la tresmisión creó tracamundiu nes radioescuches, yá que se percibía de fondu la voz sobrepuesta d'Adolf Hitler, y les sos pallabres notábense más nos silencios del discursu. Los inxenieros del Cuerpu de Señales d'Estaos Xuníos grabaren el mensaxe del militar incorreutamente nuna cinta pregrabada pol Ministeriu de Propaganda Alemana, por cuenta de la poca cantidá de cintes atopaes y al desconocimientu del correutu usu del equipu prindáu.[15]

Introducción de cinta magnética en radio y televisión editar

Otru estauxunidense qu'aprovechó la prinda d'equipu a la fin de la segunda guerra mundial foi'l téunicu del cuerpu de señales Jack Mullin, quien rescató de Frankfurt dos Magnetófonos de la AEG y 50 carretes de grabación de Farben, que unvió a la so casa pa trabayar nellos y ameyorar el so funcionamientu, col enfotu de interesar a los estudios de películes de Hollywood na grabación de soníos de película, nuna de les sos dos presentaciones en 1947, Murdo McKenzie,[16] direutor téunicu de radiu de Bing Crosby interesóse tantu nel equipu y presentó a Mullin con Crosby quien quedó impresionáu de la calidá de soníu y utilizó el magnetófonu na radio pa emitir los sos programes grabaos y non en vivu; Na estación utilizaba dos grabadores que se reproducíen simultáneamente, una cola grabación orixinal la cual reproducíase al aire y la otra que s'usaba como copia de respaldu pa sustituyila na emisión, en casu de rompese la cinta (antecedente de la Cinta Maestra na radiodifusión y la práutica de faer una copia).

Bing Crosby invirtió 50,000 dólares na firma d'electrónica Ampex[17] pa producir reproductores de cinta basaos nes meyores de Mullin al Magnetófonu alemán; Les compañíes Rangerton y Magnerecord tamién pertenecíen fabricando reproductores d'audiu (grabación magnética) pal mercáu de consumu a mediaos de 1950. Mullin decatóse que les cintes 3M yeren bien bones pa reproduciles nes máquines que Ampex produció a base de les sos meyores. Crosby influyó por que la radiodifusora ABC (American Broadcasting Company) mercara hasta 12 grabadores y diera un xiru a la radiodifusión en vivu; Jack Mullin y Ampex desenvolvieron darréu'l funcionamientu d'un rexistrador de videocinta monocromático en 1950 y Charles Paulson Ginsburg integrar en 1952 como líder del equipu de desenvolvimientu de meyores de la grabadora de videu cassette de color, inventada en 1954, dambos equipos fueron creaos pa grabar Crosby nos sos programes de televisión (o TV).

 
Bing Crosby, influyó na radio y televisión pa emplegar teunoloxía de grabación magnética.

Ginsburg y l'equipu de Ampex siguieron trabayando nes meyores del equipu, amenorgaron la velocidá de grabación del VTR (Videu Tape Recorder) o magnetoscopiu patente númberu 2.956.114 de los E.E.X.X.[18] amenorgaron les altes velocidaes que percorríen hasta 240 pulgaes per segundu, ensin perder la respuesta d'alta frecuencia necesaria pa grabar les emisiones de televisión, con estes meyores punxéronse acordies cola productora de 3M que llogró afaer les sos cintes pa soportar la tensión del mecanismu del equipu y la prueba definitiva del funcionamientu na videograbadora cola cinta foi fecha nun avión, unes hores antes de la presentación formal en Chicago.

En 15 d'abril de 1956, na 31ava convención añal de la NAB (National Association of Radio and Television Broadcasters) en Chicago. Ampex presentó la grabadora de videu col nome comercial Mark IV (antes nomada como Ampex VRX-1000) usaba una cinta 3M de 2” d'anchu y percorría 15 pulgaes per segundu (ips) con soníu n'amplitú modulada (AM) foi de los primeros modelos comercializaos qu'emplegaben el métodu de grabación Quádruplex.[19]

 
Magnetoscópio Ampex VRX2000 unu de los primeros modelos que grababen con cinta videu magnética pa la industria televisiva en blancu y negru(VTR).

La CBS foi la primer cadena televisiva qu'emplegó la teunoloxía de VTR, empezando a pregrabar les sos emisiones en 1956; Les ventayes del usu de la teunoloxía de cinta magnética de videu sustituyeron les emisiones en vivu, amás de que yera un mediu económicu pa los productores, les desventaxes del usu de la cinta foi la lenta edición al introducir comerciales ente programes pol cambéu a manera dixital, distinta a la manera d'edición senciellu qu'acostumaben utilizar al emplegar filme de película.

Les primeres ediciones en cinta magnética conocíase-yos nel mediu como editáu Kamikaze procesu que riquía alcontrar el puntu fayadizu nel videu, al revisar la cinta asitiábase un líquidu (Ampex nomar Edivue) a base de fierro carbónicu pa marcar llinies y pulsos d'edición, estos podíen ser visibles con un escáner magnéticu, al traviés d'esti procesu l'inxenieru/editor alcontraba los intervalos verticales na cinta pa cortar y darréu xunir, perdíase mediu segundu d'audiu'l cual tenía que ser re-grabáu na parte posterior de la cinta de videu xunida, usando una segunda máquina.

P'acelerar el procesu d'editáu, La NBC en Burbank desenvolvió un métodu pa editar cinta usando película kinescópica como trabayu de marcáu de grabación y depués afaciendo la cinta maestra a la película marcada pa la so edición. Unu de los primeros shows de televisión que faía usu d'esta téunica foi l'Especial de Fred Astaire, editáu en 1958. La téunica foi un ésitu inmediatu y los shows televisivos a embute fueron editaos esi primer añu. Este foi'l primer intentu nomáu (edición independiente) off-line editing.[20]

Ampex en 1961dedicar a ameyorar la so grabadora de videu VTR, compitió y xunió esfuercios con RCA (Radio Corporation of America) pa faer equipos compatibles blancu/negru y color, Ampex fixo la primer unidá móvil de VTR.[21] Pa introducir comerciales na televisión (TV) ensin la necesidá de faer previa edición, presentaron a los emisores la cartuchera o llibrería robótica” con modelu TCR-100 de RCA y ACR-25 de Ampex en 1970[22] el primer equipu podía sostener 12 y el segundu equipu 24 cartuchos los cualos yeren grabaos y reproducíos de forma controlada y aleatoria, pa publicidá na televisión.

Estandarización editar

Na xunta de la Society of Motion Picture and Television Engineers (SMPTE) en Los Angeles en 1950, pa conciliar estándares de fabricación y producción, plantegóse'l conceutu de la grabación del sistema d'Escanio Helical (Helical Scan) pa grabar en cintes d'una pulgada y otres variantes de diseñu de los mecanismos del equipu VTR, Eduard Shüller,[23]quien trabayaba en Hamburgu pa la empresa Telefunken, rexistró nuna patente'l desenvolvimientu d'una grabadora magnética con dos cabeces de grabación helical en 1953; En Xapón Alemaña y Estaos Xuníos dedicar a aterrizar el conceutu pa darréu presentalo na asociación.[20]

Usu de Pistes en Cinta Magnética editar

 
Esquema de grabáu análogu en cinta magnética de videu con formatu Betacam, apreciar en trazar l'allugamientu de pistes d'audiu ya imáxenes.

A partir de 1948 Les Paul,[24] un Amigu de Crosby y convidáu regular nos sos shows trabayaba con grabaciones sobrepuestes en discu. Afixo la primera grabadora Ampex 200 amestando cabeces de reproducción pa cubrir la necesidá de xunir les grabaciones independientes de preseos y solistes nuna cinta magnética creando la primera Grabadora Multipista,[25] Ampex, 3M, Scully Recording y otros fabricantes afacer a les necesidaes de los músicos ya inxenieros de grabación pa crear máquines de 1 a 4 pistes (tracks) hasta llegar a la versión de 24 pistes que se llanzó al mercáu a principios de los 90[26] los frutos de la era de la grabación análoga al traviés d'estes máquines de cinta traxo ésitos pa The Beatles[27] con Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band,[28] ente otros artistes.[29] L'anchu de cinta utilizáu per cada mezcladora dependía del fabricante y del númberu de pistes del equipu que tomaba dende ¼” hasta 2”. Más palantre surdió la necesidá de modificar los efeutos de soníu como reverberación, coros y ecos o amestar más pistes al momentu d'editar, surdió la necesidá d'emplegar máquines con códigu de tiempu d'alcuerdu estándares de fabricación y producción.[30]

L'usu de pistes tamién s'aplicó nes cintes de videu, col métodu de grabación helical trazar na cinta tienen un allugamientu especial pa les pistes d'audiu. Un exemplu del usu de les pistes d'audiu apréciase claramente nel esquema de grabáu del formatu Betacam.

Métodos de Grabación editar

 
Métodu de Grabación Llinial. Cabeza llectora grabadora d'audiu o datos por casu magnetófonu o grabadora de formatu cassette

La grabación magnética arreya rexistrar sobre la cinta magnética (cinta con material magnetizable) impulsos magnéticos en forma de señales análogues o dixitales por codificar, la información puede ser aportada repetidamente, una carauterística d'esti mediu ye que la cabeza codificadora ten de tar en contautu direutu cola superficie magnética y provocar un movimientu constante pa ser lleida al traviés de movimientu mecánicu ye dicir manualmente o al traviés d'un motor.

Los métodos de grabación son una forma de clasificar la teunoloxía y cada cambéu reutilizó la cinta magnética p'aprovechar el mediu d'almacenamientu:

 
Métodu de Grabación Tresversal. Cabeza llectora grabadora utilizada en videu de los equipos desenvueltos por Ampex El MarkI y VR-1000 que foi la primera videograbadora a color

Grabación Llinial. Cola grabación de señales análogues y dixitales que se rexistren na cinta magnética como audiu o datos codificados, puede reparase nes primeres cintes trazar de la señal en forma de llinia horizontal, d'alcuerdu a les necesidaes d'inxenieros n'audiu videu o datos, hubo variantes como la grabación en pistes qu'entienden múltiples traces horizontales grabaes con distintes cabeces que podíen ser reproducíes coles mesmes o'l Llinial serpentine que al momentu de llegar a la fin de la cinta la cabeza grabada en direición opuesta trazando una segunda llinia parealela lo que dio entamu a la necesidá a mayor capacidá d'almacenamientu.[31]

Grabación Tresversal. P'aprovechar la superficie grabable de la cinta magnética diseñóse un tambor xiratoriu con cuatro cabeces de grabación p'almacenar videu el cual rique mayor cantidá información almacenada a lo ancho de la cinta, mientres les cinta taba en constante movimientu cada pista ta llixeramente inclinada, bien pocos equipos utilizaron esti métodu de grabación como les grabadores Mark I y Mark II de Ampex nomaron esta teunoloxía de grabación como "Quádruplex".[32]

 
Métodu de Grabación Helical. Cabeza llectora grabadora pa videu nos equipos desenvueltos en Xapón Alemaña y Estaos Xuníos a partir de 1963

Grabación Helical. Pa perfeccionar la manera de grabación tresversal amenorgar de cuatro cabeces a dos que rotan en distintos ángulos escontra la direición na que la cinta trespórtase, pa llograr una secuencia de grabación continua y mayor superficie de cinta aprovechada, pueden apreciase trazar de la cinta grabaes diagonalmente a lo llargo d'esta.[33]

Otros usos de la cinta magnética ye la derivación a banda magnética emplegada pa la certificación de documentos, pagos per mediu de tarxetes bancaries, validación de boletos y tarxetes d'identificación, empleguen l'ADC (analogue to digital converter).Les señales dixitales representen bits d'información de cero a unu, el llector tresforma estes señales en datos d'información. Los formatos emplegaos son análogos y/o simboloxía de códigu de barres pa tresformalos a calteres ASCII.[34]

Col métodu de grabación Llinial, Tresversal (Transverse Wave), Escanio Helical (Helical Scan) y el siguiente métodu de grabación que sustitúi a la cabeza de grabación pol llector y grabador con teunoloxía láser emplegando'l métodu de Grabación perpendicular o Fotónica del Spin (Photonics of Spin). Pa la so fabricación y estandarización empléguense diversos formatos de transportación de la cinta magnética pa incorporalos al equipu como un componente col fin de llograr satisfaer les necesidaes de grabación auditiva, audiovisual y datos estendiéndose dependiendo del so ésitu del mercáu profesional al mercáu de consumu.

Adautación p'almacenamientu de datos editar

 
1949 Edvac foi'l primer ordenador qu'emplegó cinta magnética como mediu d'almacenamientu de datos.

Los primeros ordenadores fueron usaes pa descifrar códigu alemán mientres la Segunda Guerra Mundial (Mark I - 1943); calcular trayectories de proyeutiles (Eniac - 1946), ameyorar los problemes atopaos nel ordenador Eniac (Edvac - 1949) y pa predicir la eleición presidencial (Univac I - 1952). El creadores d'estes postreres ordenadores fueron J. Presper Eckert y John William Mauchly, Herman H. Goldstine, John von Neumann.[35]

 
1955 Tape-to-Card_Converter Primer convertidor de cinta a tarxeta, usaba formatu de cinta Uniservo fabricáu por Remington Rand pa ordenador Univac

En 1949 Edvac foi'l primer ordenador qu'emplegó la cinta magnética como mediu d'almacenamientu de datos, foi de los primeros ordenadores que procesaba con sistema binariu en llugar de decimal y un llector grabador de cinta magnética.

Univac en 1955 foi de los primeros ordenadores que solucionó la necesidá de convertir grandes cantidaes d'información primeramente almacenada en tarxetes, la mayoría de los equipos utilizaos nesi tiempu namái disponíen de interfaz pa la llectura de tarxetes furaes, usaba un equipu auxiliar esternu (out-line) pa convertir el mediu d'almacenamientu de datos, de tarxeta furada a cinta magnética y de cinta magnética a tarxetes furaes. Lleía, revisaba y convertía hasta 120 tarxetes per minutu y grababa na cinta magnética conocida comercialmente como Uniservo pa la Univac modelu 1103A.[36]

Univac foi dirixida pa solucionar necesidaes pal gobiernu, comerciu, ciencia ya industria. El xiru comercial n'ónde más s'utilizó foi nel ramu de seguros ya industria con más de 1000 emplegaos que la so información almacenar nes cintes magnétiques ingresándolo de 2 formes distintes pol convertidor de tarxetes o con máquina d'escribir llétrica nomada Unityper que convertía los calteres (lletres) a sistema binariu, l'equipu podía procesar 12,000 calteres per segundu pa faer la declaración d'impuestos, enclinos d'analises de mercáu, rexistru de costos, cuentes por recibir o pagar, control de producción, declaración de comisiones, valuaciones, reportes estadísticos, pagu d'impuestos, deducciones per númberu de seguridá social, cuotes sindicales, analises del trabayu a estaya, inventarios, tarifes per horariu, tases per hora extras, salarios y comisiones. En 4 hores llográbense llistaos detallaos impresos de 1500 emplegaos.[37]

En 1987 entra al mercáu la Digital Audio Tape (DAT) que foi un formatu empobináu al sector profesional que riquía nel so momentu un sistema de grabación dixital col cual poder efeutuar masters pa CD, yá que nel momentu de la invención del discu compactu toos máster 2 pistes realizar en cinta abierta de 1/4 de pulgada.

Formatos de cinta magnética editar

 
Formatu de cartuchu de cinta magnética de 2" con 8 pistes.
 
Riel, Carrete o Bobina con Cinta Magnética pa grabación d'audiu en Magnetófonos.

A partir de 1933 l'usu de rieles, carretes o bobines fueron los más utilizaos pa tresportar el mediu magnéticu, unidaes imprescindibles pal funcionamientu de los equipos de grabación d'audiu y videu.

L'apaición d'otru formatu de grabación y reproducción foi utilizada na radio, televisión y pa la telefonía, los primeros cartuchos apaecieron en 1959 col formatu nomáu Fidelipac o Lear Cartridge pa grabaciones de 8 pistes d'audiu, en 1969 utilizáronse los primeros cartuchos en RCA (Radio Corporation of America) pa introducir comerciales en televisión col nuevu equipu de videograbación llanzáu como “cartuchera o llibrería robótica”.

Cola necesidá d'almacenar datos nes primeres calculadores personales de HP (Hewllet Packard) introducir en 1972 la calculadora DC300 con cartuchu de cinta pa descargar programes nel sistema central electrónica de AT&T, columna vertebral del sistema telefónicu mundial nos setentas.[38]

En 1963 Philips introdució'l formatu compact cassette, de primeres reproducíase en pequeñes máquines portátiles como la grabadora Norelco Carry-Corder 150. El formatu de la cinta del cassette yera de 1/8 de pulgada, contenía 4-pistes y corría a 1-7/8 ips (pulgada per segundu), almacenaba 30 o 45 minutos de música estéreo per llau. El cassette Philips tenía un 1/4 del tamañu de los cartuchos marca Fidelipac o Lear cartridge,[39] foi bien popular esti formatu de transportación del mediu una y bones la llicencia del formatu lliberóse y foi gratuita, podía ser emplegada por cualesquier fabricante llibre de demanda llegal.

 
Cassette de distintos formatos.

Sony aprovechó esta alternativa pa tresportar el mediu de grabación, en 1969 presentó'l prototipu y llanzó el primer formatu de videograbadora O-matic de cassette pal mercáu profesional en 1971[40] en 1975 el formatu Betamax foi introducíu[41] pa ser reproducíu nos aparatos de videu caseros conocíos como VCR (Videu Cassette Recorder).

Ampex y Avco buscaben siguir desenvolviendo nuevos mercaos de consumu caseru de grabadores VCR con formatu de ½ pulgada de cinta magnética. En 1976 JVC introdució'l formatu VHS (Videu Home System)el cual compitió pol mercáu de consumu pa imponer el so formatu.[42]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. ¿Quién dixo que'l cassette nun sirve más? Sony tien unu de 185 TB de capacidá La Nación.
  2. Steven Schoenherr. «Biografía Oberlin Smith» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 20 de xunetu de 2009. Consultáu'l 30 de xunetu de 2009.
  3. Institute of Electrical and Electronics Engineers, Inc.. «Telegrafhone» (inglés). Consultáu'l 30 de xunetu de 2009.
  4. «Biografía Valdemar Poulsen» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 6 de mayu de 2004. Consultáu'l 30 de xunetu de 2009.
  5. 5,0 5,1 Eric D. Daniel, C. Denis Mexe, Mark H. Clark (1998). Magnetic recording: the first 100 years. Wiley-IEEE, 1998. ISBN 0780347099, 9780780347090.
  6. David Morton. «Recording History Textophon y Dailygraph» (inglés). Consultáu'l 30 de xunetu de 2009.
  7. «Magnetófonu» (inglés). Consultáu'l 31 de xunetu de 2009.
  8. Sony. «A Selected History of Magnetic Recording» (inglés). Consultáu'l 25 de payares de 2009.
  9. Steven Schoenherr. «Allgemeine Elektrizitatsgesellschaft» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 21 de xunetu de 2009. Consultáu'l 1 de xunetu de 2009.
  10. Henry Mintzberg, James Brian Quinn, John Voyer (1997). El procesu estratéxicu: Conceutos, contestos y caso. Pearson Educación.
  11. Sony. «Sony Recording Media» (inglés). Consultáu'l 25 de payares de 2009.
  12. «OSRD» (inglés). Consultáu'l 31 de xunetu de 2009.
  13. «Defunct Audiu Manufacturer, Brush» (inglés). Consultáu'l 31 de xunetu de 2009.
  14. «Defunct Audiu Manufacturer, Shellmar» (inglés). Consultáu'l 31 de xunetu de 2009.
  15. «Anecdota Eisenhower Exordio» (inglés). Consultáu'l 31 de xunetu de 2009.
  16. Don Rushin. «The Magic of Magnetic Tape» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 3 de xunu de 2004. Consultáu'l 22 de xunu de 2009.
  17. Mix. «Biografía Jack Mulin» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 23 de payares de 2008. Consultáu'l 24 de xunu de 2009.
  18. «Biografía Charles Paulson Ginsburg» (idioma inglés). Consultáu'l 28 de xunu de 2009.
  19. Tim Stoffel. «Videotape Systems Theory» (inglés). Consultáu'l 25 de payares de 2009.
  20. 20,0 20,1 «Tape Recording Technology» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 3 de xunu de 2004. Consultáu'l 28 de xunetu de 2009.
  21. Barry Mishkind. «Old Radio Seición d'Equipos Ampex pa la TV Seición d'Archivu d'Emisiones en Vivu» (inglés). Consultáu'l 17 de setiembre de 2009.
  22. «RCA archivu d'equipos de TV» (inglés). Consultáu'l 8 d'agostu de 2009.
  23. «120 años de televisión, Eduard Schüller» (inglés). Consultáu'l 6 d'agostu de 2009.
  24. Periódicu L'Universal. «Muerre'l Guitarrista Les Paul». Consultáu'l 16 de setiembre de 2009.
  25. Dan Keen. «History of Mulitrack Tape Recording» (inglés). Consultáu'l 15 de setiembre de 2009.
  26. Les Paul. «Videu presentación Grabadora Multipista cantar How High The Moon» (inglés). Consultáu'l 15 de setiembre de 2009.
  27. «Grabaciones en Cinta de Cuatro Pistes de Capitol hits the Beatles Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band» (inglés). Consultáu'l 15 de setiembre de 2009.
  28. «Videu The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Cub Band Videu from "The Beatles Yellow Submarine" Movie.» (inglés). Consultáu'l 14 de setiembre de 2009.
  29. «Both Sides Now páxina d'internet en Ampex Records» (inglés). Consultáu'l 14 de setiembre de 2009.
  30. Audiu Engineering Society. «Historia del Audiu Time Line» (inglés). Consultáu'l 14 de setiembre de 2009.
  31. (2006) Upgrading and repairing PCs. Marshall Cavendish. Consultáu'l 8 d'abril de 2010.
  32. Edwin Paul J. Tozer. «Broadcast engineer's reference book» (inglés). Consultáu'l 17 d'avientu de 2009.
  33. Marshall Cavendish Corporation. «Growing Up with Science: Induction-Magnetism» (inglés). Marshall Cavendish, 2006. Consultáu'l 27 de payares de 2009.
  34. Rafael Andrés Carrasqueño Amauitre. «Teunoloxía d'Investigación». Consultáu'l 17 de setiembre de 2009.
  35. Mario González, Aquiles Cantarell Martínez (2000). Historia de la computación en Méxicu: Una industria en desenvolvimientu. Hobbiton Ediciones. ISBN 9685215014, 9789685215015.
  36. «Convertidor de Tarxeta a cinta» (inglés). Consultáu'l 28 de xunetu de 2009.
  37. Remington-Rand. «Videu Univac» (inglés). Consultáu'l 31 de xunetu de 2009.
  38. Steve Leibson. «The DC100 Tape and Drive: Accidental Start of a New Industry» (inglés). Consultáu'l 25 de payares de 2009.
  39. Steven Schoenherr. «Recording Technology History» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 20 de xunetu de 2009. Consultáu'l 30 de xunetu de 2009.
  40. TV Pro Gear. «History and Information about the O-Matic Format» (inglés). Consultáu'l 25 de payares de 2009.
  41. Sony Corp Info. «Recording Media» (inglés). Consultáu'l 25 de payares de 2009.
  42. «Labguys World Historia de les videograbadoras de cinta antes de Betamax y VHS, Cartuchos Cuadruplex» (inglés). Consultáu'l 17 de setiembre de 2009.

Bibliografía consultada editar

Enllaces esternos editar