Convención de Filadelfia

La Convención de Filadelfia (tamién conocida como la Convención Constitucional, la Convención Federal y la Gran Convención de Filadelfia) foi llevada a cabu ente'l 14 de mayu y el 17 de setiembre de 1787, pa resolver los problemes de gobiernu d'Estaos Xuníos, que tuviera funcionando conforme a los Artículos de la Confederación dempués de la so independencia de Gran Bretaña. Anque la idea de la Convención yera solamente revisar los Artículos de la Confederación, la intención de munchos de les sos proponentes, principalmente James Madison y Alexander Hamilton, yera'l crear un nuevu gobiernu en llugar de «iguar» el que yá esistía. Los delegaos escoyeron a George Washington por que presidiera la convención. La resultancia de la Convención foi la Constitución de los Estaos Xuníos d'América. La convención ye unu de los eventos centrales na historia de los Estaos Xuníos.

Escena al momentu de roblar la Constitución de los Estaos Xuníos, por Howard Chandler Christy.

Contestu históricu editar

Primero que se redactara la Constitución, los Federalistes y los Anti-Federalistes punxéronse d'alcuerdu tocantes a la ineficacia del gobiernu pa remanar el comerciu. Virxinia y Maryland llegaren a un alcuerdu sobre como navegar pola badea Chesapeake y al respeutive de los sos asuntos tributarios y queríen que Delaware y Pennsylvania xuniérense-yos. Asemeyáu alcuerdu, sicasí, yera illegal ensin el consentimientu del Congresu Confederáu según l'Artículu VI de los Artículos de la Confederación. La frustración respeuto al alcuerdu desencadenó na Convención de Anápolis, onde namái cinco estados presentar p'aldericar posibles remedios pal comerciu. Na convención afitóse la fecha pa la Convención de Filadelfia en 1787.

Tres acontecimiento asocedieron qu'amontaron la llexitimidá de la Convención de Filadelfia. Primero Nueva York vetó'l plan de 25 años de Robert Morris p'amontar los ingresos dempués de que tolos demás estaos tuvieren d'alcuerdu (munchos con reserves). La nación atopar con una necesidá desesperada d'ingresos pa pagar deldes esternes a Francia y los Países Baxos, a los soldaos que lluchaben contra los Nativos Americanos nel oeste, y pa los gastos xenerales de dirixir un gobiernu. L'Impuestu de 1786 solicitó 3,8 millones de dólares y recibió namái 663 dólares en requisas. Segundu, la Rebelión de Shays solmenó'l país. La rebelión pa prindar un arsenal en Massachusetts foi suprimida con relativa facilidá, pero les noticies del acontecimientu asustaron a la xente en tolos estaos y espunxeron les debilidaes de los Artículos. A lo último, los bloqueos nel país por cuenta de les deldes demostraron la debilidá de los Artículos y amosaron la incapacidá del gobiernu pa solucionar el problema.

Deliberaciones editar

La convención celebrar na Cámara Llexislativa del Estáu de Pennsylvania mientres el templáu branu de 1787. Les ventanes caltuviéronse cerraes y asitiáronse guardias de cuenta qu'otres persones nun pudieren oyer los discutinios. Rhode Island refugó unviar delegaos a la convención.

El plan Virxinia editar

El Plan Virxinia yera l'orde del día non oficial pa la Convención. La delegación de Virxinia llegó primero que les otres delegaciones a Filadelfia y empezó a axuntase diariamente pa falar sobre proyeuto pal nuevu gobiernu. Toos sacante'l primer resolución fueron escritos por James Madison, y fueron rellataos na Convención por Edmund Randolph.

El plan incluyía:

  • Una llexislatura bicameral
  • Los miembros de dambes Cámares determinaos proporcionalmente
  • La cámara baxa sería escoyida pola población de dellos estaos
  • La Cámara Alta sería escoyida pola cámara baxa nomada poles llexislatures estatales
  • La llexislatura sería bien poderosa
  • Entamóse un executivu, pero esistiría p'asegurar que se realizara la voluntá de la llexislatura, y escoyida pola llexislatura
  • Formación d'una judicatura, con duración pa tola vida
  • Un Conseyu de Revisión consistente nel executivu y delles judicaturas nacionales y tendría el poder de vetar y revisar la llexislación nacional
  • La llexislatura nacional sería capaz de vetar lleis estatales

El plan Nueva Jersey editar

Dalgunos, como William Paterson, pensaron que si se -y daba demasiáu poder al gobiernu, o a los estaos más grandes, éstos podríen destruyir a los estaos más pequeños y tomar el control de la Cámara, y los estaos más pequeños tendríen poca influencia en futures cuestiones nel país. El Plan de Nueva Jersey yera en gran parte una respuesta al Plan Virxinia. Patterson rellató'l plan a la Convención el 15 de xunu de 1787. Este incluyía:

  • L'actual Congresu calteníase, pero ganaba nuevos poderes. Por casu, el Congresu podría imponer impuestos y forzar el so recaldación crearíase un executivu, decidíu pol Congresu (el Plan tuvo en cuenta un executivu multipersonal)
  • L'executivu sirviría por un solu mandatu y taría suxetu a ser retiráu a pidimientu de gobernadores estatales
  • Una judicatura designada pol executivu, con duración pa tola vida
  • Les Lleis decretaes pol Congresu tendríen prioridá sobre lleis estatales
  • La llexislatura unicameral aproviría a cada estáu d'un votu

El Gran Compromisu editar

Roger Sherman taba bien vistu na convención, y yera respetáu por munchos de los otros miembros. Na mañana del 11 de xunu, Sherman propunxo: «que la proporción de sufraxu na primer cámara tendría de correspondese al respeutivu númberu d'habitantes llibres; y na segunda cámara o Senáu, cada Estáu tendría de tener un votu y non más». De primeres esta propuesta foi refugada como demasiao radical. Más tarde cuando nenguna de les partes llegaba a un alcuerdu, llegar a un compromisu, conocíu como'l Gran Compromisu siguiendo'l plan de Sherman de tener la Cámara de Representantes de los Estaos Xuníos basada na población y nel Senáu cada estáu consiguiría una cantidá igual de Senadores. Ésti tamién foi conocíu como'l Compromisu de Connecticut.

La esclavitú editar

Munches cuestiones quedaben inda ensin resolver. Ente les más importantes taba la espinosa tema sobre les cuestiones qu'arrodiaben a la esclavitú. Los esclavos suponíen cerca d'un quintu de la población nes colonies americanes. La mayor parte vivíen nes colonies del sur, onde los esclavos componíen un 40 per cientu de la población. Si la esclavitú tenía de dexase y siguir so la nueva constitución yera una cuestión de conflictu ente'l norte y el sur, con dellos estaos sureños que refugaben la entrada na unión si la esclavitú prohibíase. Por eso nun había nengún discutiniu seriu sobre l'abolición de la esclavitú.

La cuestión rellacionada cola esclavitú más discutible yera la entruga de si los esclavos seríen teníos en cuenta como parte de la población na determinación de la representación nel Congresu o yeren consideraos como propiedá y ensin derechu a la representación. Los delegaos d'estaos con gran población d'esclavos sostuvieron que los esclavos tendríen de ser consideraos persones na determinación de la representación, pero como propiedad si'l nuevu gobiernu diba imponer impuestos a los estaos sobre la base de la población. Los delegaos d'estaos onde la esclavitú sumiera o cuasi sumiera, sosteníen que los esclavos tendríen de ser incluyíos nos impuestos, pero non na determinación de la representación.

Finalmente'l Compromisu de los Trés Quintos foi propuestu pol delegáu James Wilson y adoptáu pola convención. Por esti compromisu namái trés-quintos de la población d'esclavos sería cuntáu pa oxetivos de enumeración tanto a la de la distribución d'impuestos como na repartu de los miembros de la Cámara de Representantes de los Estaos Xuníos.

Dempués del Compromisu de los Trés Quintos, otru discutiniu fixo erupción: ¿Qué tendría de faese sobre tratar d'esclavos, la importación de nuevos esclavos nos Estaos Xuníos? Diez estaos haber proscritu yá. Munchos delegaos denunciar acaloradamente. Pero trés estaos, Georgia y los dos Carolines, que lo dexaben, amenaciaron con abandonar la convención si prohibía'l comerciu. N'efeutu ellos retardaron la decisión sobre trata d'esclavos por cuenta de la so conflictiva naturaleza. Los delegaos na Convención nun quixeron que la so ratificación fallara debíu al conflictu sobre la esclavitú. Poro, un comité especial alcordó otru compromisu: el Congresu tendría'l poder de prohibir tratar d'esclavos, pero non primero que siquier pasaren 20 años (a partir del 1 de xineru de 1808).

Redaición y firma editar

A finales de xunetu, la convención designó un comité pa redactar un documentu basáu nos alcuerdos que fueren alcanzaos. Dempués d'otru mes de discutiniu y refinamientu, un segundu comité, el Comité d'Estilu y Arreglu, encabezáu por Gouverneur Morris, xunto con Hamilton, Guillermo Samuel Johnson, Rufus King, y Madison, ellaboraron la versión final, que foi presentada pa la so firma'l 17 de setiembre. Morris ye consideráu na actualidá, como entós, el principal responsable del documentu final, incluyíu'l conmovedor preámbulu.

Non tolos delegaos tuvieron satisfechos colos resultaos; dalgunos retiraron antes de la ceremonia, y trés d'ellos permanecieron pero refugaron roblar: Edmund Randolph y George Mason de Virxinia, y Elbridge Gerry de Massachusetts. George Mason esixó una Carta de Derechos por que él sofitara la Constitución. La Bill of Rights foi finalmente añadida y ta considerada como'l compromisu final de la Convención. De los 39 que roblaron, probablemente naide tuvo dafechu satisfechu, pero esa ye la naturaleza d'un compromisu. Les sos opiniones fueron hábilmente resumíes por Benjamin Franklin, que dixo, "hai delles partes d'esta Constitución que nun apruebo anguaño, pero nun toi seguro que nunca los aprobaré.... Duldo tamién si dalguna otra Convención que podemos consiguir, pueda ser capaz de faer una Constitución meyor.... Polo tanto sospriéndeme, Señor, atopar un sistema que s'avera tantu la perfeición como ésti; y creo qu'esto va sorprender a los nuesos enemigos..."

Los Delegaos asistentes editar

Los 55 delegaos que redactaron la Constitución incluyeron a la mayor parte de los líderes más destacaos, llamaos Padres Fundadores, de la nueva nación. Thomas Jefferson, que taba en Francia mientres la convención, dixo, “Esto ye realmente una asamblea de semidioses”. Ellos representaron una amplia variedá d'intereses, fonderaes, y rangos na vida, anque la gran mayoría d'ellos fueren terratenientes ricos, y toos yeren varones blancos. Había trenta y dos abogaos, once comerciantes, cuatro políticos, dos militares, dos doctores, dos profesores/educadores, un inventor, y un llabrador. La Convención foi sobremanera construyida pola fe cristiana incluyendo congregacionistas, episcopalistas, luteranos, metodistes, presbiterianos, cuáqueros, y sobre les ruines de l'abadía en Netley, Hampshire, Inglaterra. Thomas Jefferson y John Adams nun asistieron; taben nel estranxeru, n'Europa, pero escribieron a casa p'animar a los delegaos. Patrick Henry taba tamién ausente, pos refugó dir una y bones "golióse daqué raru en Filadelfia, tendiendo escontra la monarquía."

 
George Washington actuaba como presidente de la Convención.
 
Gouverneur Morris, autor de gran parte de seiciones de la Constitución, incluyíu'l Preámbulu.
 
James Madison, tradicionalmente consideráu como'l "Padre de la Constitución", tomando detallaes notes de les deliberaciones de la Convención.
 
Benjamin Franklin foi'l delegáu de mayor edá na Convención.
  • Carolina del Norte
    • Alexander Martin*
    • William Richardson Davie*
    • Richard Dobbs Spaight
    • William Blount
    • Hugh Williamson
  • Carolina del Sur
    • John Rutledge
    • Charles Pinckney
    • Charles Cotesworth Pinckney
    • Pierce Butler
  • Connecticut
    • William Samuel Johnson
    • Roger Sherman
    • Oliver Ellsworth*
  • Delaware
    • George Read
    • Gunning Bedford, Jr.
    • John Dickinson
    • Richard Bassett
    • Jacob Broom
  • Maryland
    • James McHenry
    • Daniel of St. Thomas Jenifer
    • Daniel Carroll
    • John Francis Mercer*
    • Luther Martin*

(*) Nun roblaron el borrador final de la Constitución de los Estaos Xuníos

Referencies editar

Enllaces esternos editar

(Toos n'inglés)