Cory Allan Michael Monteith[3] (Calgary, Alberta, 11 de mayu de 1982Vancouver, Columbia Británica, 13 de xunetu de 2013)[4] foi un actor y músicu canadiense, conocíu pol so papel de Finn Hudson na serie de televisión Glee.

Cory Monteith
Vida
Nacimientu Calgary11 de mayu de 1982[1]
Nacionalidá Bandera de Canadá Canadá
Muerte Vancouver13 de xunetu de 2013[1] (31 años)
Causa de la muerte sobredosis
Familia
Pareyes Lea Michele
Estudios
Estudios Belmont Secondary School (en) Traducir
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu actor, músicu, actor de vozactor de televisión
Emplegadores Walmart
Hudson's Bay (en) Traducir
Premios
IMDb nm1719342
Cambiar los datos en Wikidata

Como actor basáu en Columbia Británica, Monteith tuvo roles menores na televisión del so país antes de grabase a sigo mesmu cantando "Can't Fight This Feeling", que lo llevó a lo que sería'l papel más importante de la so carrera; el de Finn Hudson na serie Glee. Consiguiente al so ésitu en dicha serie, empezó la so carrera cinematográfica, actuando en películes como Monte Carlo, y un papel líder en Sisters & Brothers.

Monteith tuvo una adolescencia complicada pol abusu de sustancies dende los dolce años d'edá, lo que lo llevó a dexar la escuela con dieciséis años. Depués de la intervención de familiares y amigos, empezó un tratamientu de rehabilitación a la edá de diecinueve años. Nuna entrevista del añu 2011 cola revista Parade, faló de la so adicción a les drogues; y en marzu de 2013 volvió recurrir a un tratamientu contra les mesmes. El 13 de xunetu de 2013, morrió d'una intoxicación d' medicamentos y alcohol nun hotel de Vancouver.

Primeros años editar

Monteith nació en Calgary, Alberta, fíu de Joe Monteith y de Ann McGregor. El so padre yera militar y sirvía nel Exércitu canadianu ente que la so madre yera una decoradora d'interiores. En 1989, cuando tenía siete años, los sos padres divorciáronse y tanto Monteith como'l so hermanu mayor, Shaun, fueron criaos pola so madre en Victoria, Columbia Británica. Depués del divorciu, vio pocu al so padre debíu al serviciu militar del mesmu y a partir de los 13 años empezó a fumar mariguana y a beber alcohol, según tamién ausentase de la escuela. Con tan solu cinco años d'edá sabía lleer y escribir, pero'l so adicción ser alloñando de too interés d'estudiu hasta que dexó la escuela a los dieciséis años depués d'asistir a 16 escueles, incluyíos programes p'adolescentes problemáticos. Pa esa edá, les sos adicciones yá yeren series y empezara a cometer pequeños delitos como robar dineru de la so madre, familiares y conocíos pa poder sostener los sos vicios. A los 19 años, la so familia y amigos decidieron intervenir y amenaciar con denuncialo si nun empezaba un programa de rehabilitación, lo cual fixo. Monteith depués diría, "Soi tan afortunáu en tantos aspeutos... Siéntome afortunáu por tar vivu". Finalmente, en 2011 llogró consiguir el so diploma nuna escuela alternativa de la ciudá de Victoria.

Antes d'empezar cola so carrera actoral, Monteith sostuvo dellos trabayos como saludador de Walmart, conductor de taxi, mecánicu, conductor d'autobús escolar y reparador de teyaos.

Carrera editar

Empezó la so carrera artística en Vancouver, cuando foi afayáu pol direutor David DeCoteau, quien lu escoyó pa protagonizar el so filme Killer Bash (2005). Al añu siguiente participó nel thriller Bloody Mary, y na comedia Deck the Halls, protagonizada por Danny DeVito. Otros creitos cinematográficos de Cory Monteith inclúin les películes White Noise 2: The Light, Whisper y Lo que nun se ve, toos en 2007, según dellos curtiumetraxes y películes pa la televisión. Debutó na televisión nun episodiu de la serie Stargate: Atlantis, en 2004. En 2006 llogró'l rol recurrente de Charlie Tanner na serie Kyle XY y foi Gunnar na serie Kaya. Otros creitos televisivos inclúin participaciones como artista convidáu nes series Young Blades, Supernatural, Smallville, Killer Instinct, Whistler, Stargate SG-1, Flash Gordon, Fear Itself y The Assistants. Interpretaba a Finn Hudson na serie de Fox, Glee

Carrera musical editar

Monteith tocaba la batería pa la banda de indie rock Bonnie Dune con sede en Los Angeles. Ente los sos miembros figuren el cantante Justin Wilczynski (quien coprotagonizó xunto a Monteith la serie de la Mtv Kaya ), el guitarrista Seth Roberts (cantante de la banda de los Llagos), y el baxista Josué Kerr.

Vida personal editar

Monteith caltuvo hasta la so muerte una rellación amorosa cola so compañera de la serie Glee, l'actriz d'Estaos Xuníos Lea Michele.[5] El 31 de marzu de 2013, entró pola so propia cuenta nuna clínica de rehabilitación pa tratar la so adicción a sustancies. Monteith yá recurriera a un centru d'ayuda a los 19 años. Remató'l so tratamientu'l 26 d'abril de 2013.[6]

Fallecimientu editar

El 13 de xunetu de 2013, l'actor foi topáu ensin vida nuna habitación del hotel Fairmont Pacific Rim[7] en Vancouver, Canadá.[4] Monteith tenía programáu pa pagar la factura del hotel tempranu esi mesmu día, pero al nun presentase, el personal del hotel entró a la so habitación y afayó el so cuerpu en posición fetal nel suelu del cuartu.[8] El Departamentu de Policía de Vancouver declaró que la causa de muerte nun rescamplaba, pero que se refugaba la posibilidá de qu'hubiera un crime.[9] L'autopsia realizó'l 15 de xunetu de 2013.[10] El 16 de xunetu de 2013 confirmóse que la muerte del actor deber a una sobredosis d'alcohol y heroína.[11]

El 17 de xunetu, el cuerpu de Monteith foi encenráu y parte de les sos cenices fueron espardíes en distintos llugares onde a él -y gustaba tar en Vancouver. El 25 de xunetu, Michele y el creador de Glee (Ryan Murphy) llevaron a cabu una celebración de la vida de Monteith en Los Angeles, a la qu'asistieron la repartida, equipu y el creadores de la serie onde Monteith atopábase trabayando, al igual que los sos colegues de la rede y del estudiu. Dempués de consultar con Michele, quien tamién interpretaba al amor de Monteith na serie Glee, los productores executivos retardaron la producción de la quinta temporada de Glee a setiembre en llugar de finales d'agostu. Arriendes d'ello, la temporada estrenó una selmana más tarde de lo previsto. El tercer episodiu de la temporada , " The Quarterback" , estrenóse'l 10 d'ochobre de 2013, y sirvió como un tributu a Monteith, centrándose na muerte del personaxe de Finn Hudson. Tamién apaeció nel segmentu " In memoriam " de los Premios Grammy 56a.

Premios y nominaciones editar

Discografía editar

Filmografía editar

Películes
Añu Títulu Rol Notes
2005 "Killer Bash" Douglas Waylan Hart Película pa televisión
2006 Bloody Mary Paul Zuckerman
Kraken: Tentacles of the Deep Michael Película pa televisión
Deck the Halls Cita de Madison
Final Destination 3 Kahill
2007 Hybrid Aaron Scates Película pa televisión
White Noise: The Light
Gone Davis Calder Curtiumetraxe
The Invisible Jimmy
Whisper
Wannabe Macks Stu
2008 The Boy Next Door Jason Película pa televisión
2011 Breaking the Girl[12]
Monte Carlo Owen
Sisters & Brothers Justin
Glee: The 3D Concert Movie Finn Hudson/Él mesma Película de conciertu
2012 Glee Live! at Radio City Music Hall Película de conciertu
2013 McCanick Simon Weeks
All the Wrong Reasons James
Televisión
Añu Títulu Rol Notes y nominaciones
2004 Stargate Atlantis Genii Private Episodiu: "The Storm"
2005 Young Blades Marcel -y Rue Episodiu: "To Heir Is Human"
Supernatural Gary Episodiu: "Wendigo"
Smallville

Episodiu: "Thirst"

Killer Instinct El windsurfista Bob Episodiu: "Forget Me Not"
2006 Whistler Lip Ring Episodiu: "The Burden of Truth"
Stargate SG-1 Mozu Mitchell Episodiu "200"
2006–2007 Kyle XY Charlie Tanner Repartu recurrente (7 episodios
2007 Flash Gordon Ian Finley Episodiu: "Life Source"
Kaya Gunnar Papel principal (10 episodios)
2008 Fear Itself James Episodiu: "New Year's Day"
2009 Mistresses Jason
The Assistants Shane Baker 2 episodios
2009–2013 Glee Finn Hudson Repartu principal
Premiu del Sindicatu d'Actores a la meyor repartu de televisión - Comedia (xunto al repartu de Glee)
Nomáu — Premiu Teen Choice a la estrella masculina esitosa de televisión (2009)
Premiu Teen Choice al actor de comedia de televisión (2011) (80 episodios)
2010 The Simpsons Flynn (voz) Episodiu: "Elementary School Musical"
2011 The Cleveland Show Finn Hudson (voz) Episodiu: "How Do You Solve a Problem Like Roberta?"

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Internet Movie Database. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Identificador CONOR.SI: 211908707. Afirmao en: CONOR.SI.
  3. «Cory Monteith Biography» (inglés). TV Guide. Archiváu dende l'orixinal, el 2 de xunu de 2011. Consultáu'l 15 de mayu de 2011.
  4. 4,0 4,1 El País (ed.): «Topáu muertu l'actor de ‘Glee’ Cory Monteith» (14 de xunetu de 2013). Consultáu'l 14 de xunetu de 2013.
  5. Macatee, Rebecca (10 d'avientu de 2012). «Lea Michele's the "Luckiest Girl in the World" With Glee's Cory Monteith, Talks Kate Hudson Feud Rumor». Y Online. Consultáu'l 31 de marzu de 2013.
  6. Bruna Nessif (31 de marzu de 2013). «Glee's Cory Monteith Checks Into Rehab». Y! News. Consultáu'l 31 de marzu de 2013.
  7. El mundu.es (14 d'agostu de 2013). «Atopáu muertu nun hotel Cory Monteith, actor de la serie Glee». Consultáu'l 14 d'agostu de 2013. «Monteith rexistrárase nel Fairmont Pacific Rim Hotel el 6 de xunetu, y tenía d'abandonalo'l sábadu, según informó a los periodistes el xefe de la policía»
  8. "Glee" star Cory Monteith found dead in room at Vancouver hotel. . Archiváu dende l'orixinal, el 20 d'agostu de 2013. Consultáu'l 14 d'agostu de 2013.
  9. CNN. . Consultáu'l 14 de xunetu de 2013.
  10. CBC. . Consultáu'l 14 d'agostu de 2013.
  11. http://www.theglobeandmail.com/news/british-columbia/cory-monteith-died-heroin-and-alcohol-overdose-bc-coroner/article13258994/
  12. Kroll, Justin (3 de payares de 2009). «Cory Monteith». Variety. Reed Elsevier. Consultáu'l 24 de marzu de 2010.

Enllaces esternos editar