Día Internacional de los Museos

El Día Internacional de los Museos ye un eventu coordináu pol Conseyu Internacional de Museos (ICOM) que tien llugar cada añu alredor del 18 de mayu. Esti eventu pon de relieve una tema distinta cada añu y que ta nel centru de les esmoliciones de la comunidá de los museos.

Día Internacional de los Museos
Día de celebración 18 de mayu
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

El Día Internacional de los Museos ufierta a los profesionales de los museos la oportunidá de dir al alcuentru del públicu y sensibilizalo sobre los desafíos qu'enfrenten los museos. Ello ye que el ICOM define'l muséu como una organización ensin fines d'arriquecimientu, una institución permanente al serviciu de la sociedá y el so desenvolvimientu, abierta al públicu, qu'adquier, conserva, investiga, exhibe y tresmite el patrimoniu material ya inmaterial de la humanidá y el so mediu ambiente con fines educativos, d'estudiu y prestar. Poro, el Día Internacional de los Museos sirve de plataforma pa concenciar al públicu sobre los retos actuales de los museos nel desenvolvimientu de la sociedá a nivel internacional.

Historia editar

Cada añu, tolos museos del mundu tán convidaos a participar nel DIM pa promover el rol de los museos nel mundu creando actividaes úniques, risonderes y gratuites en redol a una tema escoyida pola comunidá del ICOM pa esta ocasión. Dende la so creación en 1977,[1] el Día Internacional de los Museos ganó cada vegada más popularidá. En 2009, 20 000 museos de más de 90 países participaron nel DIM entamando eventos. En 2010 participaron 98 países, 100 en 2011 y en 2012, 129 países con 32 000 museos. En 2011, el cartelu oficial del DIM foi traducíu en 37 idiomes. En 2012, esta cifra alzar a 38.

Temes editar

Añu Tema
2016 Los museos nel paisaxe cultural
2015 Los museos pa un desenvolvimientu sostenible
2014 Los venceyos creaos poles coleición de los museos
2013 Museos (memoria + creatividá = progreso social)
2012 Museos nun mundu cambiante. Nuevos retos, nueves inspiraciones
2011 Museos y Memoria
2010 Museos y harmonía social
2009 Museos y turismu
2008 Museos: axentes del cambéu social y desenvolvimientu
2007 Museos y Patrimoniu Universal
2006 Los Museos y los Mozos
2005 Los museos, pontes ente les cultures
2004 Museos y patrimoniu inmaterial
2003 Los Museos y los Amigos
2002 Los museos y la mundialización
2001 Museos: Construyendo comunidaes
2000 Museos por una Vida de Paz y Harmonía na Sociedá
1999 El prestar d'afayar
1998 La llucha contra'l tráficu ilícitu del patrimoniu cultural
1997 La llucha contra'l tráficu ilícitu del patrimoniu cultural
1996 Coleccionando pal día de mañana
1995 Respuesta y responsabilidá
1994 El muséu: ente bastidores
1993 Museos y Pueblos Indíxenes
1992 Museos y ambiente natural

Avera del ICOM editar

El Conseyu Internacional de Museos (ICOM) ye la principal organización de museos y profesionales de museos d'algame global. Ta comprometida cola promoción y la proteición del patrimoniu natural y cultural, presente y futuru, material ya inmaterial.

El compromisu del ICOM cola cultura y la promoción de la conocencia vese reforzáu polos sos 31 Comités Internacionales, cada unu dedicáu a una disciplina especifica y que conducen a una fonda investigación nos sos respeutivos campos en beneficiu de la comunidá museística. La organización tamién ta arreyada na llucha contra'l tráficu ilícitu, na proteición de los museos en situaciones d'emerxencia según en diverses misiones de serviciu públicu internacional.

El ICOM creó'l Día Internacional de los Museos en 1977, escueye la tema y coordina l'eventu cada añu.

Día Internacional de los Museos 2012 editar

El domingu celebra'l día internacional de los museos. ¿Qué, a pocu nun sabíes? Pos sí, amás de les nueses belles proxenitores y a la distinguida clase de docentes, estos espacios tienen el so celebracióncada 18 de mayu dende 1977, cuando la UNESCO promulgó la fecha. Alredor de 32 000 museos[2] de 129 países en tolos continentes participaron nel DIM 2012.

Tema editar

El Día Internacional de los Museos 2012 celebróse en redol a la tema Museos nun mundu cambiante. Nuevos retos, nueves inspiraciones. Frente a un mundu que camuda más que nunca, los museos envaloraron importante esplorar estes temes entamando diversos eventos y actividaes. Les nueves teunoloxíes, les idees nueves, la inestababilidad climática y los medios sociales son n'efeutu temes onde los museos y les poblaciones tienen de faese oyer.

Los museos encetaron cinco temátiques rellacionaes cola tema principal:

  • El papel de los museos nel senu d'una "nueva" sociedá. Los museos desempeñen un papel clave nel desenvolvimientu per aciu la educación, son testigos del pasáu y guardianes de les ayalgues de la humanidá pa les xeneraciones futures.
  • Por un desenvolvimientu sostenible. Los museos obren cada vegada más p'amenorgar el so impautu sobre'l mediu ambiente. Son defensores del desenvolvimientu sostenible y un verdaderu llaboratoriu en materia de práutiques exemplares.
  • Sacar lleiciones del pasáu pa construyir el futuru. Los museos favorecen la tresmisión del patrimoniu a les xeneraciones futures y crean un venceyu continuu col pasáu gracies a mensaxes con resonancia universal.
  • La era de los nuevos medios de comunicación. Los museos supieron aprovechar rápido les oportunidaes de comunicación qu'ufierten los nuevos medios y demuestren una fuerte capacidá pa reaccionar al respeutu.
  • Afaese anovándose. Pa responder a los cambeos sociales y afaese a les mires de los sos visitantes, los museos anueven.

El 35º aniversariu del Día Internacional de los Museos editar

Pa celebrar el 35º aniversariu del Día Internacional de los Museos, el ICOM patrocinó un concursu de fotografía tituláu El mio muséu y yo. Los participantes teníen de tomase en semeya, solos o colos sos amigos, dientro o fora de los sos museos favoritos col logotipu oficial creáu pal eventu. Los ganadores del concursu El mio muséu y yo fueron Yonit y Efrat, d'Israel, que la so semeya foi tomada delantre del Muséu d'Arte de Tel Aviv.


Actividaes mientres el DIM 2012 editar

En munchos países, el Día Internacional de los Museos ufierta la oportunidá de celebrar los museos y les sos actividaes. Por exemplu, cada añu, el mes de mayu ye'l Mes de los Museos en Guatemala, entamáu pol Ministeriu de Cultura de Guatemala. Anguaño, la tema foi Museos nun mundu cambiante. Nuevos retos, nueves inspiraciones.[3]

En Brasil, la selmana del 14 al 20 de mayu foi oportuna pa entamar actividaes nos museos mientres dellos díes, y el 18 celebróse como fiesta nacional. Pa la 10ª edición de la Selmana Nacional de los Museos, entamóse actividaes como esposiciones, conferencies, visites empuestes y talleres nes ciudaes brasilanes. Los museos y les instituciones encargaes del patrimoniu acoyeron espectáculos de danza, música, y teatru, concursos de poesía y muncho más.

En Perú y Bolivia, al Día Internacional de los Museos sígue-y la Llarga Nueche de los Museos. Los visitantes tienen el día y la nueche pa visitar los museos y l'eventu celebra cada añu en dambos países.

En Lituania, l'añu 2012 foi declaráu Añu de los Museos, n'honor a l'apertura del bicentenariu de los primeros museos públicos del país.

El Museu do Falsu (Viseu, Portugal) foi inauguráu'l 18 de mayu de 2012, pal Día Internacional de los Museos. Los visitantes pudieron afayar el singular Muséu d'Historia, constituyíu a partir de les contribuciones d'artistes contemporáneos que trabayaron sobre la tema "Simulacro": ¿Qué pasaría si un acontecimientu dau nun asocede como debería?

En Costa de Marfil, el DIM 2012 celebrar nel edificiu del Palaciu Real de Abenguru. Les instituciones locales y el ICOM Côte d'Ivoire entamaron dellos eventos: alderiques, concursos pa los estudiantes y visites empuestes. Cerca de 1 500 persones xunir a les celebraciones, ente les cualos importantes figures polítiques y culturales del país.

Hans-Martin Hinz, Presidente del ICOM, llanzó l'eventu dende Baḥréin, cola visita a la esposición del Muséu Nacional Tylos: viaxe más allá de la vida, que rellata los ritos funerarios y costumes na historia antigua de Bahréin. Depués visitó'l muséu móvil Enkiru, una estensión de la esposición que se dirixe específicamente a neños de 7 a 11 años. A lo último, participó nun taller dedicáu a los nuevos profesionales de museos entamáu pol Comité nacional de Bahréin, en collaboración col ICOM Árabe. El Presidente del ICOM estimó tamién personalmente a los museos de China y Arxentina unviándo-yos un videu emitíu mientres la ceremonia de llanzamientu del Día Internacional de los Museos en dambos países.

Pa celebrar l'eventu, Julien Anfruns, Direutor Xeneral del ICOM, pronunció'l discursu inaugural el 17 de mayu na conferencia Museos de Ciencies y Nueves Teunoloxíes, entamada pol Comité Internacional del ICOM pa la Educación y Aición Cultural (CECA) en Roma, n'Italia. Tamién foi panelista y orador principal na conferencia de la International Bar Association (Colexu d'Abogaos Internacional) sobre los nuevos retos xurídicos nes artes que tuvo llugar nel MAXXI (Muséu de les Artes del Sieglu XXI, Roma).

Socios del DIM 2012 editar

La Nueche Europea de los Museos: Per segunda vegada, el ICOM patrocinó la Nueche Europea de los Museos, un eventu que toma'l relevu del DIM so la forma d'una selmana de museos abiertos día y nueche.

CNES: L'observatoriu espacial CNES acomuñar al Día Internacional de los Museos pa ufiertar una visión contemporáneo y orixinal sobre la práutica museística. Dexó compartir les interrogaciones plantegaes pol cambéu del conceutu del Espaciu a lo llargo de los sieglos con un públicu interesao y variao, entamando diversos eventos nos museos europeos.

Museum Together: Con motivu del Día Internacional de los Museos, el ICOM sofitó'l proyeutu Museum Together, una rede social que tien como oxetivu fomentar la organización de xuntes en redol a los museos y l'intercambiu d'esperiencies culturales.

Día Internacional de los Museos 2011 editar

Unos 30 000 museos en 110 países participaron na celebración del Día Internacional de los Museos 2011. HTIVU YBYVTIOKY G

Tarreza editar

La tema de la edición 2011 foi Muséu y memoria. Los oxetos cunten la to hestoria. N'efeutu, al traviés de los oxetos que caltienen, los museos colectan hestories y tresmiten la memoria de les comunidaes nes que vivimos. Estos oxetos son la espresión del nuesu patrimoniu natural y cultural. Munchos d'ellos son fráxiles, dalgunos en peligru y riquen un cuidu especial pal so caltenimientu.

Desenvolvióse cinco tarrezas mientres el Día Internacional de los Museos 2011:

  • Cuidu y accesu a les coleiciones y a los documentos,
  • Historia de los museos,
  • La memoria escaecida,
  • El venceyu ente la memoria, la comunidá y l'identidá, incluyendo la identidá de la familia,
  • La contribución cultural d'África al mundu.

Actividaes especiales mientres el DIM 2011 editar

N'Australia, el Muséu Nacional de Deportes de Melbourne entamó un programa llamáu Recordando los momentos que nos construyeron, onde los visitantes del muséu tuvieron la oportunidá de conocer y falar con lleendes del deporte.

En Chile, por primer y única vegada, el Muséu Nacional Aeronáuticu y del Espaciu de Chile, estendió la so xornada de 17:30 a 21:00 hores, nun volviéndose a repitir pol escasu públicu que supo d'esti eventu.

En Malasia, entamáronse seminarios con ponentes internacionales, esposiciones, feries deportives, talleres y programes educativos en museos de tol país.

En Sudán, el Muséu d'Historia Natural de Kartum creó un programa educativu pa les families y los escolares que pudieron participar a un concursu de fotografía sobre la tema Documentando nuesa Historia Natural. N'Arxentina, el Muséu Arxentín de Ciencies Naturales Bernardino Ridavia en Caba propunxo un programa tituláu Musecuentos, creáu especialmente pa esta ocasión. Narradores cuntaron hestories que realzaron colos oxetos del muséu.

En Bélxica, el Muséu Real de Mariemont ufiertó visites empuestes sobre la tema Curriculum Vitae d'oxetos.

Socios del DIM 2011 editar

El caltenimientu y la tresmisión de la memoria coleutiva nun concierne solo a la comunidá museística. Por esta razón el Conseyu Internacional de Museos empecipió anguaño aliances institucionales con otres organizaciones concerníes pola proteición de la memoria:

  • La UNESCO col so programa Memoria del Mundu.[4]
  • El Conseyu de Coordinación de les Asociaciones d'Archivos Audiovisuales (CCAAA).
  • El Conseyu Internacional d'Archivos (CIA).
  • El Conseyu Internacional de Monumentos y Sitios (ICOMOS).
  • La Federación Internacional d'Asociaciones ya Instituciones Bibliotecaries (IFLA)

Día Internacional de los Museos 2010 editar

En 2010, los museos de 96 países participaron nel eventu que tuvo como tema Museos y harmonía social.[5]

Actividaes especiales mientres el DIM 2010 editar

En Mongolia, el Muséu del Teatru convidó a alumnos de parvulario a asistir a una representación teatral nel muséu.

El Muséu d'Historia Cultural de Samarcanda, n'Uzbequistán, entamó un espectáculu impresionante cola compañía de danza Jonona, compuesta por neños. De siguío tuvo llugar una presentación de diapositives en música qu'amosaba'l patrimoniu históricu de la rexón de Samarcanda.

En Sri Lanka, el Departamentu de los Museos Nacionales creó un programa educativu na rexón norte del país con esposiciones itinerantes pa los estudiantes. El propósitu ye de fomentar l'harmonía social y la paz ente los grupos étnicos que viven nel norte y nel sur del país.

El Muséu Calouste Gulbenkian, en Portugal, entamó una receición especial pa los visitantes col fin de realzar la creación d'un club qu'axunta a 23 mozos de la rexón que presenten problemes d'integración social.

Día Internacional de los Museos 2009 editar

En 2009, el ICOM acomuñar cola FMAM (la Federación Mundial d'Amigos de los Museos) col fin de promover l'eventu.

Día Internacional de los Museos 2008 editar

20 000 museos de 90 países participaron nel DIM en 2008.

La tema Museos como axentes de cambéu social y del desenvolvimientu dio llugar al primer eventu museísticu virtual que se desenvolvió nel mundu virtual 3D Second Life, cola contribución del Muséu Teunolóxicu de la Innovación The Tech (San Francisco, EE.XX.).

Día Internacional de los Museos 2007 editar

Participaron nel eventu museos d'unos 70 países. Pa esta edición, el mensaxe que se tresmitió foi Toos somos responsables del patrimoniu universal.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «museos/L/1/ Sitiu web del ICOM sobre'l DIM». icom.museum. Consultáu'l 5 d'ochobre de 2012.
  2. «museos_2012 Cronograma de les actividaes entamaes pal DIM 2012 en Perú». issuu.com. Consultáu'l 4 d'ochobre de 2012.
  3. «El DIM 2012 n'España». abc.es. Consultáu'l 5 d'ochobre de 2012.
  4. «Programa Memoria del Mundu de la UNESCO editorial=unesco.org». Consultáu'l 7 d'ochobre de 2012.
  5. «El DIM 2010». abc.es. Consultáu'l 7 d'ochobre de 2012.

Enllaces esternos editar