David Duchovny

actor estauxunidense

David William Duchovny (7 d'agostu de 1960Nueva York) ye un actor d'Estaos Xuníos conocíu pol so papel como l'axente especial del FBI Fox Mulder en The X-Files y apocayá pol de Hank Moody en Californication.

David Duchovny
Vida
Nacimientu Nueva York7 d'agostu de 1960[1] (63 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Los Angeles
Llingua materna inglés
Familia
Padre Amram Ducovny
Casáu con Téa Leoni (1997 – 2014)[2]
Fíos/es
Estudios
Estudios Universidá de Princeton 1982)
Grace Church School (en) Traducir
Yale
Collegiate School (en) Traducir
Llingües falaes inglés[4]
Alumnu de Sanford Meisner
Oficiu actor, escritor, guionista, cantautor, productor de cine, productor de televisión, direutor de cine, actor de televisión, actor de cinedireutor de televisión
Trabayos destacaos The X-Files
Californication
Premios
Miembru de Phi Beta Kappa (es) Traducir
Xéneru artísticu rock alternativu
IMDb nm0000141
davidduchovny.com
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros años editar

Duchovny nació na ciudá de Nueva York, fíu de Margaret Miller (Meg), maestra y alministrativa nuna escuela, y Amram Ducovny (1927–2003),[5] escritor y publicista que trabayó pal Comité Xudíu Estauxunidense.[6][7][8] Los sos güelos paternos yeren inmigrantes xudíos d'Ucraína,[9] y la so madre una inmigrante Luterana d'Aberdeen, Escocia.[10][11][12] El so padre añadió la lletra h al so apellíu pa evitar les pronunciaciones errónees mientres sirvía nel exércitu.[13][14] Tien dos hermanos, Daniel y Laurie Duchovny que nun se dediquen al mundu de la interpretación.

Educación editar

Estudió nel The Collegiate School For Boys de Manhattan (NYC) para pocu dempués graduase na prestixosa Universidá de Princeton y darréu llicenciase nun máster de Lliteratura Inglesa na Universidá de Yale. Empezó a preparar el doctoráu, pero dexar pocu dempués cuando entró de llenu nel mundu de la interpretación.

Siempres foi un fanáticu del deporte, xugando nel equipu de baloncestu y béisbol de Princeton y Yale. Anguaño ye común ve-y participar nes pruebes de Triathlon.

Carrera editar

Comienzos editar

Empezó rodando anuncios y papeles de segunda en películes de serie B hasta qu'un golpe de suerte fixo qu'empezara a ser un secundariu conocíu na industria del cine por películes como Kalifornia (xunto a Brad Pitt y Juliette Lewis) o Beethoven. Na pequeña pantalla dar a conocer pol so papel d'axente travestí de la DEA na gallardoniada y afamada serie Twin Peaks. Tamién fixo de narrador y presentador na serie erótica de Showtime, Red shoe diaries.

 
Duchovny nos Premiu Globu d'Oru 2009.

Espedientes X editar

Ensin dulda la so carrera desapegó en 1993 cuando-y dieron el papel protagonista na serie de FOX, The X-Files, convirtiéndolo nuna de les cares más conocíes de la pequeña pantalla. Na serie interpretaba al axente especial del FBI Fox Mulder, encegoláu pola abducción de la so hermana pequeña Samantha qu'asocedió cuando él yera un neñu. la serie xira en redol al resolución de los Espedientes X, amás d'intentar afayar toa una combalechadura del gobiernu qu'intenta despintar la verdá sobre lo qu'en realidá asocede. La so fiel compañera ye Dana Scully, interpretada por Gillian Anderson. Dambos convirtiéronse na pareya más famosa de la televisión pola diferencia de pensamientos de dambos y lo bien que se compenetraban, teniendo en fierros a millones de fans deseosos de ver un acercamientu cariñosu ente dambos. L'episodiu onde Mulder y Scully besar por primer vegada foi unu de los más vistos de la historia. Cuasi dende'l principiu la serie tomó l'apellativu de serie de cultu, engabitando a millones de persones en tol mundu, deseosos de saber lo que realmente despinta'l gobiernu y saber si hai daquién ende amás de nós. La serie duró nueve temporaes, pero Duchovny decidió que'l personaxe yera tan inmensu que podría encasillarse y decidió abandonar la serie al rematar la séptima temporada. Mientres la octava temporada pudo vése-y en dellos episodios y tan solo salió nel últimu capítulu de la novena y última temporada pa poner el broche d'oru a una de les meyores series de la historia de la televisión. Amás d'actuar, David escribió y dirixó dellos episodios de The X-Files.

La serie foi un ésitu dende'l so estrenu, asitiando a Fox como canal líder. Tal foi l'ésitu de la serie, qu'a finales de la quinta temporada estrenóse la película The X Files: Fight the Future (1998), nel que Mulder y Scully volvíen investigar una combalechadura del gobiernu. La película recaldó 189 millones de dólares en tol mundu convirtiéndose nun ésitu.

Diez años dempués del estrenu de la primer película y dempués del fin de la serie, Duchovny y Anderson volvieron interpretar a los sos personaxes na película The X-Files: I Want to Believe, desmarcándose de l'aguada estraterrestre y resolviendo un misteriu inesplicable, otra de les llinies argumentales de la serie. De nuevu la película foi un ésitu, anque recaldando esta vegada una cifra muncho más moderada con 68 millones de dólares y recibiendo crítiques muncho más variaes que la primer película.

En marzu de 2015 confirmóse que la serie volvería emitise con una décima temporada de seis episodios mientres 2015/2016.[1]

 
Duchovny y Gillian Anderson na presentación de The X-Files: I Want to Believe.

Otros proyeutos editar

Dende mediaos de The X-Files y dempués de dexala, David protagonizó películes como Evolution, Trust the Man con Julianne Moore, Return to Me, The Secret, Things We Lost in the Fire con Benicio del Toro y Halle Berry, y la so ópera prima como direutor, House of D, xunto a Robin Williams y la so esposa Téa Leoni.

Tamién protagonizó papeles secundarios en películes como Connie y Carla, Full Frontal con Julia Roberts, Zoolander, ente otres.

Pudo ver a la fin de la serie Sex and the City, onde interpretó a Jeremy, un antiguu noviu de Carrie, nel capítulu "Boy Interrupted".

Amás d'allegar a innumberables entevistes pa programes como los conducíos por Jay Leno, Conan O'Brien o David Letterman, actuó nel llonxevu programa Saturday Night Live o Who Wants to Be a Millionaire?, nel que consiguió 32.000 dólares, al fallar la entruga de los 500.000 dólares, que-y fixo perder los 250.000 dólares que tenía ganaos.

Tamién punxo la voz al so personaxe Fox Mulder nun episodiu de The Simpsons y en dellos videoxuegos como Área 51.

En marzu de 2014, NBC anunció qu'una nueva serie, titulada Aquarius y protagonizada por Duchovny, foi ordenada. Duchovny retrata a un sarxentu de la policía de sesenta investigaciones a criminal de mal pelo y líder de secta Charles Manson

Californication editar

Dende 2007 produz y protagoniza la serie Californication, papel pol que ganó'l Globu d'Oru como meyor actor de comedia en 2007 y consiguió la nominación en 2008, 2009, 2010, y 2011.

Gracies a esti segundu Globu d'Oru puede dicise que ye l'únicu actor na historia d'estos premios que ganó un Globu d'Oru en cada categoría, por Drama y Comedia.

Esta serie, na qu'interpreta a un escritor que vive'l so peor momentu, adictu al sexu, recién separáu y que perdió la inspiración, devolvió a David la primera plana, consiguiendo desmarcase de la solombra de Mulder.

Esta serie terminó en 2014 tres 7 temporaes.

Teatru editar

Duchovny debutó nel teatru'l 28 d'ochobre de 2010 cola obra "The Break of Noon" de Neil Labute en The Lucille Lortel Theatre en Nueva York. En principiu la obra taba prevista que rematara'l 12 d'avientu de 2010 pero debíu al ésitu d'arribación de públicu estender hasta'l 22 d'avientu de 2010. Na actualidá, la obra ta siendo representada en Los Angeles anque Duchovny nun forma parte d'esta segunda ronda d'actuaciones.

Mientres la hora y media de duración de la obra, David Duchovny nun abandona l'escenariu, resaltando'l monólogu del empiezu y del final de la obra del actor de quince minutos de duración cada unu.

Compartió cartelu con Amanda Peet, Tracee Chimo y John Earl Jelks.

 
Duchovny en 2007

Vida privada editar

David casóse'l 6 de mayu de 1997 cola actriz Téa Leoni, que tamién apaeció en The X-Files, nel episodiu "Hollywood A.D". El 24 d'abril de 1999 nació Madeleine West Duchovny, la so primer fía (pola cual tatuóse una brúxula señalando l'oeste nel todíu en 1999). Tres años dempués, el 15 de xunu de 2002 nació'l so segundu fíu, un varón llamáu Kyd Miller Duchovny (pol cual tatuóse'l símbolu del yin y el yang en 2008). Nel 2007, pol so décimu aniversariu de bodes, tatuóse les lletres AYSF nel deu del aniellu.

El 15 d'ochobre de 2008 y dempués de munches especulaciones, Tea Leoni y David Duchovny anunciaron formalmente la so separación. Anque de primeres embaraxóse que foi por culpa d'infidelidaes, paez ser que la crisis personal que tenía David xunida a l'adicción al sexu que careció, favoreció la separación. Poco tiempu dempués de que David saliera de rehabilitación foi vistu nuevamente con Téa. Los rumores de reconciliación empezaron a circular, sobremanera porque David mentar na ceremonia de los Globos d'Oru del añu 2009, hasta que finalmente se supo que tornaren como pareya. Lo cual confirmaron les fotografíes d'ellos xuntos, y entrevistes daes por Duchovny. Darréu nel 2011, dixébrense nuevamente, y nun se divorciaron según el mesmu David nuna entrevista concedida'l 2012 pal Inquirer de Filipines.

N'agostu de 2014 dar a conocer, dempués de 17 años de matrimoniu, David Duchovny y Téa Leoni divorciáronse de manera definitiva. La pareya llegó a un alcuerdu pa compartir la custodia llegal de los sos dos fíos, Kyd Miller (12) y Madelaine West (15), anque estos quedaron a vivir cola so madre.

Según informó TMZ, Duchovny ta apurriendo US$8.000 de manera mensual pa la mantención de los menores, pero de la mesma US$40.000 pa cualesquier otru gastu de Leoni y de los sos fíos.

Los papeles de divorciu fueron presentaos pol protagonista de Californication en xunu pasáu, solo que les negociaciones nun trescendieron porque la pareya decidió caltener discreción y poner fin a la so rellación alloñaos de les revistes y medios.

Premios y nominaciones editar

Emmy editar

  • 1997 – Nomáu – Actor convidáu de serie risible – The Larry Sanders Show
  • 1997 – Nomáu – Actor principal nuna serie de drama – The X-Files
  • 1998 – Nomáu – Actor principal nuna serie de drama – The X-Files
  • 2003 – Nomáu – Actor convidáu de serie risible – Life with Bonnie

Golden Globe editar

  • 1995 – Nomáu – Meyor actor de serie tv – Drama – The X-Files
  • 1996 – Ganador – Meyor actor de serie tv – Drama – The X-Files
  • 1997 – Nomáu – Meyor actor de serie tv – Drama – The X-Files
  • 1998 – Nomáu – Meyor actor de serie tv – Drama – The X-Files
  • 2007 – Ganador – Meyor actor de serie tv – Musical o Comedy – Californication
  • 2008 – Nomáu – Meyor actor de serie tv – Musical o Comedy – Californication
  • 2009 – Nomáu – Meyor actor de serie tv – Musical o Comedy – Californication
  • 2011 – Nomáu – Meyor actor de serie tv – Musical o Comedy – Californication

Referencies editar

  1. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0000141. Data de consulta: 21 xunetu 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. «Trennung in Freundschaft» (alemán). Gala. Gruner + Jahr (19 setiembre 2014). Consultáu'l 18 abril 2023.
  3. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0000141. Data de consulta: 24 abril 2023. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. «SSDI». Ssdi.rootsweb.ancestry.com (15 de xunetu de 2010). Consultáu'l 21 de marzu de 2011.
  6. Hecker, Don R. (2 de setiembre de 2003). «Amram Ducovny, 75, Late-Blossoming Novelist». The New York Times. http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html?res=9A04Y5DA1538F931A3575AC0A9659C8B63. Consultáu'l 1 de mayu de 2010. 
  7. Entrevista en Inside the Actors Studio
  8. «David Duchovny Biography (1960-)». Filmreference.com. Consultáu'l 21 de marzu de 2011.
  9. «3 Discoveries of Ukrainian Roots».
  10. «Craig Ferguson 8/10/10C Late Late Show David Duchovny». Youtube.com. Consultáu'l 21 de marzu de 2011.
  11. http://duchovny.net/articles/radiotimes2.htm
  12. «David Duchovny DuchovnyNet - Article: A Man and His 'X'». Duchovny.net (26 d'ochobre de 1997). Consultáu'l 21 de marzu de 2011.
  13. «David Duchovny DuchovnyNet - Article: Cult Times 1997». Duchovny.net. Consultáu'l 21 de marzu de 2011.
  14. http://www.grouchoreviews.com/interviews/84

Enllaces esternos editar