Halle Berry

actriz d'Estaos Xuníos

Halle Berry (14 d'agostu de 1966Cleveland) ye una ex modelu y actriz de cine y televisión d'Estaos Xuníos ganadora de los premios Emmy, Globu d'Oru y Óscar.

Halle Berry
Vida
Nacimientu Cleveland14 d'agostu de 1966 (57 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Los Angeles
Oakwood (condado de Cuyahoga, Ohio) (es) Traducir
Grupu étnicu afroamericanu d'Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Familia
Padre Jerome Jesse Berry
Madre Judith Ann Hawkins
Casada con David Justice (1993 – div. 1997)
Eric Benét (2001 – div. 2005)
‎Olivier Martinez‎ (2013 – div. 2016)
Pareyes Gabriel Aubry
Van Hunt
Fíos/es Maceo Martinez
Estudios
Estudios Bedford High School (en) Traducir
Cuyahoga Community College (en) Traducir
Llingües falaes inglés[1]
Alumna de Ivana Chubbuck
Oficiu actriz de televisión, actriz de cine, modelu, productora de televisión, participante en concursos de belleza, actriz de voz, productora de cine, actrizdireutora de cine
Llugares de trabayu Estaos Xuníos
Trabayos destacaos Monster's Ball
X-Men
John Wick: Chapter 3 – Parabellum
Premios
Nominaciones
IMDb nm0000932
Cambiar los datos en Wikidata

Carrera editar

Inicio editar

 
Halle Berry, Miss Ohio USA 1986.

La so madre, Judith, ye enfermera y tuvo xunto a ella tola so vida, a diferencia del so padre, quien abandonó a la familia cuando Halle tenía namái 4 años d'edá. El so padre tornó cuatro años más tarde, pero yera un home bien agresivu. La so madre ye d'ascendencia inglesa y el so padre ye afro-americanu.

Consiguió'l segundu llugar nel concursu Miss USA en 1986, lo que-y valió'l derechu de representar a los Estaos Xuníos en Miss Mundu en Londres, onde foi finalista, quedando nel sestu puestu. Dende entós trabayó como modelu y actriz. En 2002 convertir na primer actriz afroamericana en recibir un Óscar de l'Academia a la meyor actriz principal, pola so interpretación en Monster's Ball.

Unu de los sos modelos a siguir foi Dorothy Dandridge, cantante, baillarina y actriz, a quien nomó al recoyer l'Óscar, y a quien representara nuna película pa la televisión años enantes. Dandridge foi la primer actriz afroamericana candidata a un Óscar como protagonista en Carmen Jones, d'Otto Preminger, y que la so interpretación valió-y a Halle un premiu Emmy y un Globu d'Oru.

Primeros ésitos editar

En Fiebre selvaxe (1991), de Spike Lee, fixo'l papel d'estrella de les drogues adicción a les drogues drogadicta. Pa introducise nel papel, non se aseó nin se peñó nos diez díes previos al rodaxe. En The Last Boy Scout (1992), de Tony Scott, actuó con Bruce Willis. P'aprender a desendolcase nel papel, actuó de baldre nun llocal de striptease.

Por cuenta del so trabayu en Bumerán (1992), de Reginald Hudlin, na qu'actuó con Eddie Murphy, MTV (cadena musical de televisión) proclamar l'actriz más deseyada del añu.

En The Flintstones (1994), de Brian Levant, repitió papel de comedia y esplotó el so físicu. La so interpretación d'una muyer adicta qu'abandona al so fíu na basura en Corazones resgaos (1995), de Stephen Gyllenhaal, causó-y una fonda impresión y llevar a entamar trabayos más comerciales y llixeros.

En Bulworth (1998), de Warren Beatty, recuperó la so valía interpretativa. En términos económicos, sicasí, les películes d'aición son les que meyores resultaos apurriéron-y.

Premiu Óscar con Monster's Ball editar

Pola so interpretación en Monster's Ball (2001), consiguió un Óscar, un premiu SAG, l'Osu de Plata en Berlín y foi escoyida meyor actriz pola National Board of Review.

Intervieno interpretando a Nube en X-Men (2000) y les sos remortines X-Men 2 (2003), X-Men: The Last Stand (2006) y X-Men: Days of Future Past (2014).

El so rellanzamientu gracies al Óscar convertir n'actriz habitual de superproducciones de Hollywood. Entró na saga de películes de James Bond, al ser la coprotagonista de Muerre otru día (2002), xunto a Pierce Brosnan. Halle Berry pasó a la historia como una componente del selectu grupu de chiques Bond.

Dempués rodó Gothika (2003) con Penélope Cruz, y en 2004 foi escoyida pa interpretar el papel de Catwoman na película homónima, convirtiéndose asina na primer persona n'interpretar personaxes de Marvel y de DC Comics (Gatúbela, en Iberomérica), película que la fixo ganar un Razzie a la peor actriz, premiu qu'ella mesma foi a recibir personalmente, y que cuntaba con Sharon Stone como coprotagonista.

En 2006 robló un contratu pa ser la vocera internacional de la multinacional de cosméticos Revlon.

En 2007 Berry confirmó que taba embarazada del so noviu Gabriel Aubry. El 16 de marzu de 2008 Berry dio a lluz a la so primer fía, Nahla Ariela Aubry. Llévase 10 años cola so pareya, el padre de la so fía. La pareya nun refugó da-y un hermanu o hermana a Nahla, la so fía.

En 2009 llanzó'l so propiu arume, llamáu como ella: "Halle", by Halle Berry.

Vida personal editar

Rellaciones editar

 
Halle Berry en 2004.

Al igual que l'actriz y cantante Dorothy Dandridge, a quien personificó nuna película biográfica en 1999, Halle Berry sufrió maltratu per parte d'unu de los sos primeros novios, quien-y causó una importante amenorgamientu na capacidá auditiva. El so primer home, David Justice, un xugador de béisbol, al paecer yera tamién violentu. Tres un periodu de depresión y un intentu de suicidiu, divorcióse dempués de tres años de matrimoniu. Tuvo casada col músicu Eric Benet, del que se divorció en 2005. Berry tamién terminó con Gabriel Aubry, el so noviu modelu, y el padre de la so fía Nahla cuando esta tenía 2 años.[3]

L'actriz y Olivier Martínez casáronse'l 13 de xunetu de 2013 nel Château des Condé en Vallery, rexón de Borgoña (Francia). El so primer fíu de mancomún (el segundu para Halle) nació'l 5 d'ochobre de 2013 nel hospital Cedars-Sinai Medical Center de Los Angeles y llámase Macio-Robert.[4]

Identidá y cuestiones raciales editar

Berry declaró que la manera en que les persones reaccionaron a ella pol so orixe étnicu ye de cutiu la resultancia de la inorancia. El so propia autu-identificación viose influyida pola so madre, como l'actriz dixo nuna ocasión con estes pallabres:

Dempués de munches conversaciones alrodiu de la cuestión, la mio madre acota lo que siempres m'enseñó: qu'a pesar de que sías metá negra y metá blanca, tu seras discriminada nesti país como un negru. Cuando te vea la xente nun va saber que tienes una madre blanca nun siendo que lleves un signu na frente. Y, anque lo sepan, munches persones creen que si tienes un gramu de sangre negro yes negra. Asina que, poro, decidí dexar que la xente me categorice como quiera.[5]

Mientres la grabación del programa The Tonight Show con Jay Leno el 19 d'ochobre de 2007, Berry enseñó una imaxe aburuyada de la so cara, comentando: "¡Equí ye onde paezo al mio primu xudíu!"[6] Mientres la redaición del programa, el comentariu foi escurecíu per una pista de rises. Berry más tarde declaró: "Lo que pasó foi que taba en backstage enantes del programa y tengo trés chiques que son xudíes que trabayen pa mi. Repasábamos les semeyes pa ver cuál víen tontes, y una de les mios amigues xudíes dixo [sobre la semeya cola ñariz grande], '¡Esi podría ser el to primu xudíu!' Y supongo que taba frescu na mio mente, y qu'acababa de salir de la mio boca, pero nun quixi ofender a naide, yo nun quixi faer nengún dañu -y dempués del show di cuenta que podría ser vistu como ofensivu, asina que-y cisqué a Jay que lo quitar, y facer."[7]

Pa la revista Ebony marzu 2011, Berry faló sobre les rellaciones raciales, dando la so opinión sobre lo que constitúi la mesma raza. En particular, la de la so fía. Porque anque Nahla, de 2 años, ye fía de Berry y el modelu francu-canadiense Gabriel Aubry, l'actriz nun paez tan dispuesta a clasificar a la so fía como de raza mista. "Lo que creo ye qu'eso ye daqué que va tener que decidir", díxo-y a la revista. "Yo nun lu voi poner una etiqueta. Yo tuvi que decidir por mi mesma, y eso ye lo qu'ella va tener que faer: cómo se va identificar nel mundu. Y creo que, en gran midida, eso básase en cómo'l mundu identificar. Asina ye como yo identifiqué."[8] Sobre la so fía diz:

Pero yo siento qu'ella ye negra. Soi negra y soi la so madre, y creo na teoría del One-drop rule (Regla d'una gota).[8]

"Si unu ye de múltiples races, tien un retu distintu, un retu únicu de tomar tou lo que yes, y sicasí atopar una manera d'identificase, y creo que de cutiu ye difícil pa nós", esplicó. "Yo identifico como una muyer negra, pero siempres quixi integrar a la mio madre y el llau blancu de lo que soi tamién. Por escoyelo, de cutiu pregunté, 'Bonu, ¿eso fadría sentir como si tar invalidando por escoyer identificame más col llau negru de mi?'"[8]

Filmografía editar

 
Halle Berry en 2005.

Premios editar

Óscar editar

Añu Categoría Película Resultáu
2001 Meyor actriz Monster's Ball Ganadora

Globu d'Oru editar

Añu Categoría Película Resultáu
2011 Meyor actriz - Drama Frankie and Alice Candidata
2005 Meyor actriz - Miniserie o telefilme Their Eyes Were Watching God Candidata
2002 Meyor actriz - Drama Monster's Ball Candidata
1999 Meyor actriz - Miniserie o telefilme Introducing Dorothy Dandridge Ganadora

Premios BAFTA editar

Añu Categoría Película Resultáu
2002 Meyor actriz Monster's Ball Candidata

Premios Emmy editar

Añu Categoría Película Resultáu
1999 Meyor actriz - Miniserie o telefilme Introducing Dorothy Dandridge Ganadora

Premios del Sindicatu d'Actores editar

Añu Categoría Película Resultáu
1999 Meyor actriz Introducing Dorothy Dandridge Ganadora
2001 Meyor actriz Monster's Ball Ganadora

Premios Razzie editar

Añu Categoría Película Resultáu
2004 Peor Actriz Catwoman Ganadora

Enllaces esternos editar

Referencies editar