Fernsehturm de Berlín

La Fernsehturm (n'alemán, «torre de televisión») ye una torre de televisión allugada nel centru de Berlín, capital d'Alemaña. Ye un puntu de referencia bien conocíu, cercanu a l'Alexanderplatz. La torre foi construyida en 1969 pola estinguida República Democrática Alemana (RDA) y la so imaxe foi usada dende entós pol gobiernu de la RDA como un símbolu de Berlín Oriental.[1] Con más d'un millón de visitantes al añu, constitúi anguaño una de los diez atraiciones más valoraes d'Alemaña.[2]

Fernsehturm de Berlín
Berliner Fernsehturm (en)
torre de telecomunicaciones (es) Traducir, torre de observación (es) Traducir, sitiu históricu y atraición turística
Llocalización
PaísBandera d'Alemaña Alemaña
Sede (es) TraducirBandera de Berlín Berlín
Distritos (es) Traducir Berlín-Mitte (es) Traducir
Llugar físicu Berlín Este
Coordenaes 52°31′15″N 13°24′34″E / 52.520833333333°N 13.409444444444°E / 52.520833333333; 13.409444444444
Fernsehturm de Berlín alcuéntrase n'Alemaña
Fernsehturm de Berlín
Fernsehturm de Berlín
Fernsehturm de Berlín (Alemaña)
Historia y usu
Inicio de manufactura o construcción (es) Traducir 1965
Dueñu Deutsche Funkturm (es) Traducir
Comisariu Deutsche Post of the GDR (en) Traducir
Usu radiotresmisor
restorán
radiocomunicación por microondas (es) Traducir
Arquiteutura
Arquiteutu/a Hermann Henselmann
Günter Franke
Constructor República Democrática Alemana
Altor 368 m
Pisos 8
Costu valor desconocíu
Masa 310 000 t
Ascensores 2
Patrimoniu
Díes d'apertura tolos díes de la selmana
tolos díes de la selmana
Instalaciones
Formáu por Filmtheater im Fernsehturm (en) Traducir y Environment of the Berliner Fernsehturm (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
El Fernsehturm de Berlín.

La Fernsehturm, d'estilu internacional, foi alzada ente 1965 y 1969 pola Deutsche Post, el serviciu de telecomunicaciones estatal de la RDA, nel históricu barriu de Mitte (parte del distritu del mesmu nome). La so inauguración tuvo llugar el 3 d'ochobre de 1969. Esta torre supera en 220 metros a l'antigua torre de radiodifusión berlinesa, construyida na década de 1920 na zona occidental de la ciudá. Como emblema y, en gran midida, puntu de referencia visual, la torre de televisión apodera l'horizonte de Berlín. Xunto con monumentos como la Puerta de Brandeburgu, la Columna de la Victoria o'l edificiu del Parllamentu, la capital vese representada de cutiu pola Fernsehturm n'escenes d'apertura de películes rellacionaes con Berlín. L'altor orixinal del Fernsehturm yera de 365 metros, pero pasó a ser de 368 depués de la instalación d'una nueva antena nos años 1990. Ye anguaño'l cuartu edificiu más altu d'Europa, namái superáu pola Torre Ostankino de Moscú y la torre Zaķusala de Riga con 369 m, y la decimoséptima torre más alta del mundu.[ensin referencies]

La denomada internamente como «torre de telecomunicaciones 32», sede de delles emisores de radio y televisión, sirve amás de mirador con un chigre a 203 metros d'altor y cuenta con un restorán. Coles mesmes, ta disponible pa celebraciones. Esta destacada edificación representa un importante y simbólicu cambéu. Tres la Reunificación alemana, la torre pasó de ser un símbolu nacional políticu de la RDA a un símbolu comuñal de la Berlín reunificada. Gracies al so llinguaxe de formes universal y atemporal, adquirió un calter emblemáticu creciente ya identifícase a escala internacional con Berlín y Alemaña. La Fernsehturm adquirió'l estatus de monumentu na RDA de 1979, y caltúvose como tal tres la Reunificación.

Nun tien de confundir se a esta torre con otra anterior entá esistente: la Torre de radio de Berlín.

Situación editar

La torre de televisión de Berlín atopar al suroeste de la estación Alexanderplatz, y al noroeste del Marx-Engels Forum. La llocalización d'esta edificación atribúyese de cutiu, y por error, a la plaza d'Alexanderplatz, asitiada al noroeste. Dada la cercanía d'esta conocida plaza, la torre dio en llamase inclusive "torre Álex" , sobremanera polos visitantes de Berlín.

A la estación Alexanderplatz lleguen, xunto coles llinies de metro, delles llinies de tranvía y autobuses; y la salida central de la estación conduz hasta la entrada de la torre.

Coles mesmes que la torre de televisión, planiar na Alexanderplatz l'entós hotel Interhotel Stadt Berlin, inauguráu en 1970 y operáu güei sol nome de Park Inn by Radisson Berlin Alexanderplatz. Ente 1967 y 1972 alzóse, al sur de la torre, el conocíu centru comercial Rathauspassagen, xunto al conceyu coloráu.

Historia editar

 
La torre dende les cercaníes del Reichstag.

Antecedentes editar

Na Conferencia Europea de Radiodifusión celebrada n'Estocolmu en 1952, onde se llevó a cabu la asignación de les frecuencies nel espaciu européu, concediéronse namái dos frecuencies de televisión a la entós RDA, non reconocida políticamente pola mayoría de países. Nestes condiciones, el términu municipal de Berlín nun podía cuntar con delles emisores pequeñes ensin qu'esto provocara interferencies y les correspondientes incidencies na receición de televisión. Por tanto, pa una cobertoria completa y ensin problemes, precisábase un emisor potente col mayor altor posible. Na década de 1950, namái unes pocu emisores provisorias pudieron desempeñar la so función en Berlín.[3]

Yá nel añu 1952, el serviciu de telecomunicaciones estatal de la RDA empezó cola planificación d'una torre de televisión pa Berlín. Nun principiu, la so edificación entamar al sureste de la ciudá. Sicasí, el proyeutu detúvose pocu dempués d'empezar les obres, al constatar que la llocalización atopar a tan solo ocho quilómetros del aeropuertu Berlin-Schönefeld y que l'altor de la torre na redoma del corredor de llegada ponía en peligru la seguridá aérea. Tres el fracasu de dellos intentos de negociación, el proyeutu quedó suspendíu en 1956. Mientres los años siguientes, buscáronse diverses alternatives y embaraxáronse delles llocalizaciones, ente otres el barriu de Berlín Friedrichshain, pero estos planes tamién acabaron siendo víctimes de les midíes d'aforru derivaes del altu costu del llevantamientu del Muro.

Nos años consecutivos, siguiría buscándose un allugamientu. Amás de la finalidá pragmática d'apurrir una radiodifusión óptima, el papel de la torre como nueva insinia de la ciudá cobraba cada vez más protagonismu, motivu pol qu'una llocalización central de la mesma foi sofitada pol mesmu gobiernu en 1964, y defendida pola cúpula del Partíu Socialista Unificáu d'Alemaña. Asina, la decisión quedaba condicionada políticamente.

Na planificación y realización de la torre participaron dellos arquiteutos, ente los que s'atopen Hermann Henselmann y Jörg Streitparth na planificación inicial; Fritz Dieter, Günter Franke y Werner Ahrendt na planificación ente 1965 y 1969, según Walter Herzog, Gerhard Kosel y Herbert Aust.

Construcción de la torre editar

Los trabayos de cimentación empezaron el 4 d'agostu de 1965 y concluyéronse a finales d'esi mesmu añu. El hormigonado de la base empezó'l 15 de marzu de 1966. Avanzó rápido, de cuenta que la marca de 100 metros superó'l 4 d'ochobre de 1966; y el 16 de xunu de 1967, el fuste algamó'l so altor definitivu. En total, emplegar 8000 metros cúbicos de formigón pal fuste de 26.000 tonelaes de pesu y 248,78 metros d'altor.[4]

Paralelos a la construcción del fuste, realizáronse los preparativos pa la bola de la torre. L'equipu de trabayu VEB Ipro ellaboró'l procesu de montaxe de la bola nel fuste de formigón armao, polo que podía montase nel suelu estremada en 120 segmentos. Pa ello, n'abril de 1967 alzar ente la ilesia de Santa María (Marienkirche) y el conceyu coloráu de Berlín un retruque del fuste de 35 metros d'altor, na que se realizó un montaxe previu de la bola. Estos trabayos enllargar hasta payares de 1967. Aquel día, los costos aumentaren dende los 33 millones de marcos calculaos nun primer momentu, a 95 millones; debíu, sobremanera, a los elementos y materiales importaos de l'Alemaña occidental y adquiríos con divises. En febreru de 1968, empezar a montar la bola nel fuste, y finalmente, el 7 d'ochobre de 1968, instalóse la última pieza de la bola. Del 2 al 30 d'ochobre de 1968, montóse l'aguya y l'estructura de l'antena, de cuenta que nos años consecutivos pudo siguise col interior.

A principios de 1969, peneróse agua na bola, lo cual causó daños importantes y tuvo qu'impermiabilizase de nuevu. El 3 d'ochobre de 1969, concluyéronse les obres del interior y pudo terminase'l pabellón d'entrada. Tres 53 meses d'estrictu periodu d'obres y a pesar de toles dificultaes, la torre rematar nun discutible tiempu récor. Los costos xubieron a más de 132 millones de marcos.

La edificación, que recibió'l nome oficial de Torre de Televisión y UHF, yera, n'ochobre de 1969, la segunda torre de televisión más alta del mundu, superada namái pola torre Ostankino de Moscú. Coles mesmes, y siguiendo a la torre de Moscú y el Empire State de Nueva York, constituyía la tercer edificación independiente más alta del so tiempu.

Tres la inauguración editar

El 3 d'ochobre de 1969, el xefe d'estáu de la RDA, Walter Ulbricht, xunto cola so muyer Lotte y una delegación d'altos funcionarios, ente los que figuraben Günter Mittag, Herbert Warnke, Paul Verner, Rudolph Schulze, Erich Honecker, Werner Lamberz y Erich Mielke, inauguró la torre de televisión y dio la señal de salida a la segunda canal de televisión estatal de la RDA, la DFF 2. Con ello, daba empiezu la era de la televisión en color na RDA. Dende'l 7 d'ochobre de 1969, Día de la República, la torre atópase abierta al públicu.

El 16 de febreru de 1970, empezaron a emitise dende la torre cinco programes UHF, y un primer programa de televisión siguió'l 4 d'abril de 1970. A principios de 1972, termináronse les obres de los dos pabellones d'esposición, el centru d'información de Berlin Information, un cine y los establecimientos gastronómicos. En total, ufiertábase aforu pa un total de cuasi 1000 visitantes. Dempués de que, en 1975, estableciérase la base xurídica pa la proteición histórica de monumentos, la torre de televisión de Berlín viose amparada por esta llei. Cuando cayó la RDA, la República Federal afitó'l estatus de monumentu de la edificación.

Tres la Reunificación alemana en 1990, cobraron fuercia les voces que ciscaben la baltadera de la torre. Sicasí, Alemaña decidió caltenela y pasó a manes de Deutsche Telekom, qu'invirtió más de 50 millones de marcos na modernización de les instalaciones de retresmisión y la renovación del edificiu. Ente otres meyores, l'antena d'hasta entós 327 metros, foi dotada d'una aguya más eficiente. Colo que nel branu de 1997, la torre pasó de 365 a 368 metros d'altor.

La Fernsehturm forma parte de los monumentos berlineses que, dende ochobre de 2004, allúmense artísticamente cada añu con un llume especial nel Festival of Lights. Con motivu del Mundial de fútbol de 2006 y nel marcu d'una aición publicitaria de Telekom, la bola de torre convertir nun balón de fútbol de color magenta.

 
Detalle de la bola, conocida popularmente como Revancha del Papa.

La revancha del Papa editar

Cada vez que'l sol reflexar na cúpula d'aceru inoxidable del Fernsehturm, fórmase'l dibuxu d'una cruz. Esti efeutu nun foi buscáu nin previstu por naide. Bromiando col ateísmu del Estáu socialista, los berlineses empezaron a llamar al fenómenu de la cruz lluminosa como Rache des Papstes, o la revancha del Papa. Pola mesma razón la torre tamién foi denomada San Walter, en referencia a Walter Ulbricht.

La RDA instauró un relieve pa evitar esti efeutu, pero siguía. Los dirixentes soviéticos nun tuvieron alternativa que dicir que yera un +, ye dicir un signu del positivismu

Especificaciones téuniques editar

  • Fondura de la cimentación: ente 2,70 y 5,80 metros
  • Diámetro esterior de la cimentación: 42 metros
  • Diámetro de la bola: 32 metros
  • La entrada al mirador ta a 6,25 metros del suelu
  • Esisten 2 ascensores pa visitantes
  • Un ascensor pa caltenimientu téunicu y el personal de caltenimientu de les sales d'instalaciones
  • Una escalera d'aceru con 986 gradies
  • Plataformes d'evacuación a 188 y 191 metros del suelu
  • El mirador allugar a 203,78 metros del suelu
  • El restorán, a 207,53 metros
  • Altura total de la torre: 368,03 metros
  • A 216, 220 y 224 metros atopen les instalaciones de retresmisión pa la radiodifusión sonoro y televisivo y les sales pa los metrólogos
  • Na primer planta atópase, a 200 metros, el sistema d'aire acondicionáu; la planta d'instalaciones cimera alluga les centrales de gas pa la estinción de quemes
  • Plataformes de salvamentu a 188 y 191 metros respeutivamente
  • 150 antenes distintes pa la tresmisión de radio y televisión
  • Área de tresmisión de 20.000 metros cuadraos
  • Pesu de la exa: 26.000 tonelaes
  • Pesu de la esfera: 4.800 tonelaes
  • Superficie útil de la bola: 5.000 metros cuadraos

Turismu y visitantes editar

La Berliner Fernsehturm nun ye namái un preséu de radiodifusión; ye un emblema, una atraición turística y un llugar de celebración. Ye l'edificiu d'accesu públicu más altu d'Europa[5] y el puntu panorámicu públicu más altu d'Alemaña, categoría que va perder probablemente en 2017, cuando concluyan les obres de la torre d'ensayu Rottweiler,[6] entá en construcción. Yá nos trés primeros años tres la so inauguración, la torre de televisión recibió cuatro millones de visitantes . Dempués de la Reunificación, la media de turistes estabilizóse n'aproximao 1,2 millones al añu, procedentes d'unos 90 países. D'estos visitantes, alredor del 60 % de los qu'allegaron en 2010 procedíen del estranxeru; los españoles encabecen la llista con un 8,1 %, siguíos de los italianos col 7,6 % y los daneses col 6,7 %.[7] La bola cunta con un aforu de 320 persones. De los hasta 5000 visitantes diarios qu'alleguen a la torre, aproximao 1500 visiten el restorán. Nos tiempos de la RDA, la estancia na Tele-Café taba acutada a 60 minutos, y a 30 minutos na planta del mirador.

Los dos ascensores tresporten a 12 persones n'aproximao 40 segundos hasta'l mirador a 203 metros d'altor, onde tamién s'atopa'l chigre más altu de Berlín. Al traviés de 60 ventanes, contémplase una vista panorámica de tola ciudá y la so contorna. Coles mesmes, a 21 pasos ascendentes dende la plataforma d'observación, atópase'l restorán xiratoriu, a 207 metros d'altor. Esti restorán xira 360° nuna hora. Por motivos de seguridá en casu de quemes, la cocina principal atópase na base de la torre, polo que la comida tresportar por aciu un elevador hasta la planta del restorán, onde se preparar nuna pequeña cocina satélite. Nel plan de proteición contra quemes de la torre inclúyese, amás de dos plataformes d'evacuación, una prohibición estricta del consumu de tabacu en tol edificiu.[8] Les persones en siella de ruedes o con movilidá amenorgada nun van poder visitar la torre de televisión, yá qu'en casu d'emerxencia nun sería posible sacupales ensin ayuda esterna. De la mesma, tampoco van poder aportar por motivos de seguridá animales, carricoches pa ñácaros nin bultos grandes d'equipaxe.[9]

Poco primero de cumplise 42 años de la so inauguración, el 14 de xunu de 2011, l'entós alcalde de la ciudá, Klaus Wowereit, dio la bienvenida al visitante númberu 50 millones.[10] Dende'l mirador de la torre repara tol área urbana de Berlín. En díes de bona visibilidá, la vista algama hasta'l parque acuáticu Tropical Island, a aproximao 60 quilómetros de distancia.

La torre, abierta al públicu mientres tol añu, cuenta con distintos horarios estacionales. La última xubida al mirador tien llugar a les 23:30 h tolos díes, ente que l'accesu al restorán ta dexáu hasta les 23:00 h. L'área pública puede arrendase pa ocasiones especiales, celebraciones, receiciones y otros eventos d'un máximu de 200 persones . De la mesma, la torre ufierta la posibilidá de celebrar bodes civiles, pa lo que puede acutar el chigre de la planta d'observación mientres una hora pa la pareya y los invitaos, con un máximu de 30 persones.

Ver tamién editar


Predecesor:
Stratosphere Tower
  Estaos Xuníos d'América
Torre más alta del mundu
1969 - 1987
Socesor:
Riga Radio & TV Tower
  Letonia

Referencies editar

  1. «Berlín, la cara de la nueva Alemaña» (castellanu). Deutsche Welle 15.04.2006. Consultáu'l 23 d'avientu de 2007.
  2. «Top 10 de les atraiciones turístiques n'Alemaña» (alemán). meinestadt.de. Consultáu'l 24 de payares de 2017.
  3. Müller: Symbol mit Aussicht. Der Ost-Berliner Fernsehturm. S.19.
  4. Kraemer: Fernsehturm Berlin – Vom Bau bis heute. S.77.
  5. «torre-de-television-de-berlin-berliner-fernsehturm La Torre de televisión de Berlín (Berliner Fernsehturm)» (castellanu). Visit Berlin. Consultáu'l 24 de payares de 2017.
  6. «Rottweil Test Tower» (inglés). ThyssenKrupp. Consultáu'l 24 de payares de 2017.
  7. «Berliner Fernsehturm» (alemán). TV Turm. Archiváu dende l'orixinal, el 12 de febreru de 2013. Consultáu'l 24 de payares de 2017.
  8. «Instrucciones de seguridá» (castellanu). TV Turm. Consultáu'l 24 de payares de 2017.
  9. «visita/informacion-importante/ Accesibilidá» (castellanu). TV Turm. Consultáu'l 24 de payares de 2017.
  10. «50-millionste Besucherin auf Berliner Fernsehturm» (alemán). Berliner Morgenpost. Consultáu'l 24 de payares de 2017.

Enllaces esternos editar