Grace Murray Hopper

Grace Murray Hopper (9 d'avientu de 1906Nueva York – 1 de xineru de 1992condáu d'Arlington) foi una científica de la computación y militar d'Estaos Xuníos con grau de contralmirante. Ye pionera nel mundu de les ciencies de la computación y foi la primera programadora qu'utilizó'l Mark I. Ente les décades de los 50 y 60 desenvolvió'l primera compilador pa un llinguaxe de programación según tamién favoreció métodos de validación. [17][18][19][20][21]

Grace Murray Hopper
Vida
Nacimientu Nueva York[1]9 d'avientu de 1906[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Nueva York
Muerte condáu d'Arlington[3]1 de xineru de 1992[2] (85 años)
Sepultura Cementeriu Nacional d'Arlington[4]
Familia
Padre Walter Fletcher Murray
Madre Mary Campbell van Horne
Casada con Vincent Foster Hopper (en) Traducir (1930 – div. 1945)[5]
Estudios
Estudios Yale 1934) Philosophiæ doctor : matemátiques
Wardlaw-Hartridge School (en) Traducir
(1923 - 1924)
Vassar College
(1924 - 1928) títulu de grau : matemátiques, física
Yale
(1928 - 1930) maestría
Tesis '
Direutor de tesis Øystein Ore
Llingües falaes inglés[6]
Alumna de Howard Engstrom
Oficiu matemática, oficial naval, informática teórica, profesora universitaria, programadorafísica
Emplegadores Vassar College  (1931 –  1943)
Bureau of Ships (en) Traducir  (1943 –  1949)
Eckert–Mauchly Computer Corporation (es) Traducir  (1949 –  1971)
Remington Rand (es) Traducir  (1950 –  1955)
Sperry Corporation (es) Traducir  (1955 –  1966)
Naval Sea Systems Command (es) Traducir  (1966 –  1986)
Digital Equipment Corporation (es) Traducir  (1986 –  1990)
Trabayos destacaos FLOW-MATIC (es) Traducir
Premios
Influyencies John William Mauchly (es) Traducir, Howard H. Aiken (es) Traducir y Richard Courant
Miembru de Academia de les Artes y les Ciencies d'Estaos Xuníos
Daughters of the American Revolution (es) Traducir
Phi Beta Kappa (es) Traducir
Asociación d'Estaos Xuníos pa la Meyora de la Ciencia[16]
Serviciu militar
Cuerpu militar Armada d'Estaos Xuníos
Graduación rear admiral (en) Traducir[9]
Lluchó en Segunda Guerra Mundial
Cambiar los datos en Wikidata

Popularizó la idea d'una máquina independiente de los llinguaxes de programación, lo que derivó nel desenvolvimientu de COBOL, un llinguaxe d'altu nivel de programación qu'entá s'utiliza. Hopper intentó enlistarse n'Armada de los Estaos Xuníos mientres la Segunda Guerra Mundial, pero tuvo de xunise a les reserves de l'armada porque yera adulta pa les sos 34 años. Yera conocida poles sos amistaes como Amazing Grace.[22]

Biografía editar

 
Grace Hopper a la estación de control de la UNIVAC I alredor de 1960

Grace Brewster Murray, nació en Nueva York (EE. XX.). Grace foi una bisnieta d'Alexander Russell, un almirante de l'Armada de los Estaos Xuníos. Este foi'l so modelu y el so héroe personal. Tamién foi nieta d'un inxenieru civil, John Van Horne. Los sos padres fueron Walter Fletcher Murray, corredor de seguros y Mary Campbell Van Horne. Dende bien pequeña demostró aptitúes pa les ciencies y la matemática. Recibió siempres el sofitu del so güelu y del so padre por que les estudiara, pos quería que les sos fíes tuvieren les mesmes oportunidaes que'l so fíu varón. Tamién-y atraxo enforma cualquier tipu de dispositivu mecánicu, tantu foi asina, que con 7 años desarmó tolos relós de la so casa pa ver si podía entender cómo funcionaben. En 1930 casóse con Vincent Foster Hopper, un doctor en lliteratura en llinguaxe inglés, que mientres munchos años foi presidente del departamentu d'inglés de la universidá de Nueva York. Vincent y Grace divorciar en 1945 ensin tener fíos.

Estudios editar

Hopper estudió en delles escueles privaes pa muyeres, y en 1924 ingresó en Vassar College en Nueva York, onde estudió matemátiques y física, graduándose con honores en 1928. Poco dempués, llogró una beca pa cursar una maestría en matemática na universidá de Yale, onde se graduó en 1930.

Ufiertáron-y un puestu como asistente nel departamentu de matemática de Vassar College, onde permaneció hasta 1943. Mientres siguió los sos estudios en Yale, onde se doctoró en matemática en 1934.

Ingresu na armada editar

Siguiendo los pasos del so bisagüelu, en 1943 decidió xunise a les fuercies armaes en plena segunda guerra mundial, pa lo que tuvo que llograr un permisu especial. Asistió a la escuela de cadetes navales pa muyeres, graduándose la primera de la so clase en 1944 y col rangu de teniente. Foi unviada a Harvard pa trabayar nel proyeutu de computación que dirixía'l comandante Howard Aiken, la construcción de la Mark I. Al acabar la Segunda Guerra Mundial, Hopper quixo siguir na armada pero cumpliera los 40 años en 1946 (la llende yeren 38) polo que foi refugada, anque pudo permanecer na reserva. Asina que siguió en Harvard como investigadora xunto a Aiken. Desenvolvió delles aplicaciones contables pa la Mark I, que taba siendo utilizada por una compañía de seguros.

Permaneció en Harvard hasta 1949, cuando Hopper empezó a trabayar na Eckert - Mauchly Corporation en Filadelfia, que nesos momentos taben desenvolviendo los ordenadores BINAC y UNIVAC I. Trabayó nesa compañía y nes sos socesores hasta'l so retiru en 1971. Ellí foi onde Hopper realizó les sos mayores contribuciones a la programación moderna. En 1952, desenvolvió'l primera compilador de la historia, el A-0, y en 1957 realizó'l primera compilador pa procesamientu de datos qu'usaba órdenes n'inglés, el B-0 (FLOW-MATIC), utilizáu principalmente pal cálculu de nómines.

Cobol editar

Tres la so esperiencia con FLOW-MATIC, Hopper pensó que podía crease un llinguaxe de programación qu'usara órdenes n'inglés y que sirviera p'aplicaciones de negocios. Con esta idea, les bases pa COBOL fueren establecíes, y dos años dempués creóse'l comité que diseñó esti llinguaxe. Anque Hopper nun tuvo un papel preponderante nel desenvolvimientu del llinguaxe, foi miembru del comité orixinal pa crealo, y el FLOW-MATIC foi una influencia tan importante nel diseñu de COBOL, que Hopper pasó a la historia de la informática como la so creadora. COBOL foi'l primer llinguaxe qu'ufiertó una auténtica interfaz a los recursos disponibles nel ordenador, de forma que'l programador nun tenía que conocer los detalles específicos. Amás, los programes desenvueltos pa una plataforma concreta podíen ser executaos nun ordenador distintu a aquél nel cual programárense ensin necesidá de faer cambeos.

A la fin de la so carrera profesional participó nos comités d'estandarización de los llinguaxes de programación COBOL y FORTRAN.

Reingreso na armada editar

Hopper permaneció na reserva hasta finales de 1966, cuando tuvo que retirase col grau de Capitán de fragata, por algamar la llende d'edá nuevamente. Pero esti retiru duró pocu, una y bones l'armada volver a llamar n'agostu de 1967 en principiu, por un periodu de seis meses por que estandarizara los llinguaxes d'altu nivel qu'usaben, pero foi de forma indefinida. Retirar de nuevu en 1971 pero pidióse-y volver al serviciu activu de nuevu en 1972. Foi xubida a Capitán de navío en 1973. En 1983 xubió a Contralmirante y en 1986 retirar de l'armada de manera definitiva, siendo nesi momentu la oficial de más edá de l'armada de los Estaos Xuníos. Tres el so retiru, incorporóse como asesora en Digital Equipment Corporation, participando en foros industriales, dando unes 200 conferencies per añu y participando en programes educativos hasta la so muerte.

Finó mientres dormía na so casa d'Arlington, Virxinia, el 1 de xineru de 1992 a los ochenta y cinco años. Foi soterrada con tolos honores militares el 7 de xineru nel Cementeriu Nacional d'Arlington.

Intereses editar

 
Bug atopáu na Mark II.
  • A lo llargo de gran parte de la so carrera, Hopper yera bien demandada como oradora n'eventos rellacionaos cola informática. Yera conocida pol so animáu ya irreverente estilu d'oratoria, según poles sos hestories de guerra.
  • De cutiu, atribúyese-y equivocadamente la invención del términu bug pa referise a un error o fallu nun programa. Trabayando con un Mark II na universidá de Harvard el 9 de setiembre de 1947, los inxenieros atoparon una mariposilla agabitada a unu de los relés del ordenador y que torgaba'l funcionamientu del mesmu. Dichu lepidópteru pasó a la historia de la informática por ser pegáu al llibru de rexistru d'actividá del ordenador col comentariu «First actual case of bug being found», n'español «Primer casu real de bug atopáu» (el términu bug nun se traduz al castellán por considerase una pallabra téunica). Como ella mesma reconoció, nun foi ella la qu'atopó l'insectu.

Premios y reconocencies editar

A lo llargo de la so vida, recibió numberoses reconocencies, qu'inclúin más de 40 doctoraos honoris causa, la Medaya Wilbur Lucius Cross de Yale, el rangu de capitán en 1973, el de comodoro en 1983 y el de contralmirante en 1985. Única muyer col grau d'almirante del so país. Podemos destacar:

Ver tamién editar

Notes y referencies editar

  1. Afirmao en: The Biographical Dictionary of Women in Science. Tomu: 1. Páxina: 616-617. Editorial: Routledge. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 16 avientu 2003. Autor: Marilyn Bailey Ogilvie.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: MacTutor History of Mathematics archive. Data de consulta: 22 agostu 2017.
  3. URL de la referencia: http://www.the-scientist.com/?articles.view/articleNo/12155/title/Rear-Admiral-Grace-Murray-Hopper/.
  4. URL de la referencia: https://ancexplorer.army.mil/publicwmv/index.html#/arlington-national/.
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 Afirmao en: MacTutor History of Mathematics archive.
  6. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 21 marzu 2020.
  7. URL de la referencia: https://www.computer.org/volunteering/awards/goode.
  8. URL de la referencia: https://alumni.yale.edu/content/medalists-year. Data de consulta: 13 agostu 2017.
  9. 9,0 9,1 URL de la referencia: http://www.cs.yale.edu/homes/tap/Files/hopper-story.html. Data de consulta: 22 setiembre 2016.
  10. URL de la referencia: https://awards.acm.org/award_winners/hopper_1704723#144.
  11. URL de la referencia: https://www.washingtonaward.com/directory/1980s/.
  12. 12,0 12,1 URL de la referencia: http://www.computerhistory.org/fellowawards/hall/grace-murray-hopper/. Data de consulta: 30 marzu 2018.
  13. URL de la referencia: https://www.ieee.org/content/dam/ieee-org/ieee/web/org/about/awards/piore_rl.pdf.
  14. URL de la referencia: https://www.womenofthehall.org/inductee/grace-hopper/.
  15. URL de la referencia: http://www.navy.mil/submit/display.asp?story_id=97807. Data de consulta: 30 marzu 2018.
  16. Afirmao en: NNDB. Llingua de la obra o nome: inglés.
  17. Richard L. Wexelblat, ed. (1981). History of Programming Languages. Nueva York: Academic Press. ISBN 0-12-745040-8.
  18. Donald D. Spencer (1985). Computers and Information Processing. C.Y. Merrill Publishing Co. ISBN 978-0-675-20290-9.
  19. Phillip A. Laplante (2001). Dictionary of computer science, engineering, and technology. CRC Press. ISBN 978-0-8493-2691-2.
  20. Bryan H. Bunch, Alexander Hellemans (1993). The Timetables of Technology: A Chronology of the Most Important People and Events in the History of Technology. Simon & Schuster. ISBN 978-0-671-76918-5.
  21. Bernhelm Booss-Bavnbek, Jens Høyrup (2003). Mathematics and War. Birkhäuser Verlag. ISBN 978-3-7643-1634-1.
  22. «Recuperáu de "Cyber Heroes of the past: "Amazing Grace" Hopper"». Consultáu'l 12 d'avientu de 2012.
  23. «Hopper Home Page». nersc.gov.
  24. «Grace Hopper's 107th Birthday». Google. Consultáu'l 9 d'avientu de 2013.
  25. Matthew Sparkes (9 d'avientu de 2013). «Grace Hopper honoured with Google doodle». Daily Telegraph. Consultáu'l 9 d'avientu de 2013.

Enllaces esternos editar