La guardia costera o guardacostes ye una institución pública responsable de la prestación de diversos servicios de tresporte, polo xeneral rellacionaos cola autoridá, la seguridá y la seguridá de la vida nel mar. El términu referir a les instituciones con responsabilidaes que pueden variar llargamente de país a país. Poro, acordies con el país, la naturaleza de la so guardia costera puede pasar d'una fuercia militar fuertemente armada con amplios poderes de l'autoridá policial, a una organización de voluntarios simple con funciones llindaes de busca y salvamentu nel mar, ensin nengún tipu d'autoridá de calter policial. Per otru llau, hai países marítimos qu'escarecen de la Guardia Costera, y les sos funciones desempeñaes por otres instituciones, y d'otros países nos que les funciones de la institución col Serviciu de Guardacostes tien otru nome oficial.

Embarcación de la Guardia Costera de los Estaos Xuníos.

Tipos y funciones editar

 
Ruempexelos Amundsen de la Guardia Costera de Canadá.
 
Patrulleru griegu tipu Sa'ar 4.

Hai dellos tipos de guardacostes, que la so naturaleza y funciones varia según el país. Poro, una guardia costera pue ser una caña de los militares (por casu la Guardia Costera d'Estaos Xuníos), pue ser una axencia d'aplicación de la llei civil (por casu, el Serviciu de Guardacostes de Suecia), un organismu públicu pa la busca y rescate (por casu, la Guardia Costera de Canadá) o una organización humanitaria de los voluntarios (por casu, serviciu de guardacostes de Nueva Zelanda). Per otru llau, en dellos países, la Guardia Costera ye una direición central o la coordinación de diversos organismos (por casu, la Guardia Costera n'Alemaña) en llugar de la execución. Nesti casu, la execución de les funciones de la Guardia Costera como parte de la so responsabilidá sectorial, correspuende a cada unu de los organismos so la coordinación de l'axencia central. Polo xeneral, ente les funciones que pueden asignase a un Serviciu de Guardacostes son los siguientes:

  • Busca y rescate nel mar.
  • Autoridá Marítima y Portuaria de policía .
  • Supervisión de la seguridá de los buques.
  • Ayudes al navegación, incluyíu'l funcionamientu de les lluces y boyes nel mar.
  • La inspeición de les agües territoriales y zones económiques esclusives.
  • Control de fronteres y aduanes.
  • La llucha contra la contaminación marina.

En tiempu de guerra, los guardacostes que les fuercies militares tamién son propensos a tener funciones de defensa de los puertos marítimos, seguridá portuaria y l'infraestructura costera y la vixilancia costera y patrullaje.

Guardia Costera en dellos países editar

Alemaña editar

 
Patrulleru Arkona de la Guardia Costera Federal d'Alemaña.
 

La Guardia Costera Federal d'Alemaña, conocida como Küstenwache, ye la organización tantu civil y policial, encargada de la proteición, vixilancia y defensa de les agües territoriales del país. Cuenta con 27 barcos.[1]

Tamién esiste'l Serviciu Marítimu de Busca y Rescate Alemán (n'alemán: Deutsche Gesellschaft zur Rettung Schiffbrüchiger - DGzRS) que s'encarga de la busca y rescate n'agües territoriales alemanes del Mar del Norte y el Mar Bálticu, incluyendo la Zona Económica Esclusiva. Tien 61 botes salvavides, 185 miembros de tripulación y 800 emplegaos voluntarios.

Arxentina editar

 
Guardacostes Mantiella en Puertu Maderu
 

La Prefeutura Naval Arxentina (sigles: PNA) ye una fuercia de seguridá policial arxentina, so xurisdicción del Ministeriu de Seguridá, encargada de manera esclusiva de la proteición de toles víes navegables interiores y del mar Arxentín; faciendo garantizar la navegación y les vides humanes, col so poder de policía y auxiliar de la Xusticia, los derechos y les obligaciones que les lleis demanden. Ye funcional al desempeñu y funciones, n'otros países, de la guardia costera, y como una fuercia de xendarmería policial nos ríos navegables. Cuenta con 90 guardacostes y 175 botes pequeños, 40 aviones y 28 900 efectivos.

Canadá editar

 
 
Patrullera canadiense Cap Aupaluk xunto a un helicópteru en plena maniobra.

La Guardia Costera de Canadá ye l'axencia federal responsable d'apurrir investigación y rescate, ayudes al navegación, una respuesta a la contaminación del mar, radio marina y prevenir el frayatu de casquetes polares. A diferencia d'otres guardias costeres, como la Guardia Costera d'Estaos Xuníos, la CCG ye una organización civil ensin responsabilidaes civiles nin execución de lleis. La Guardia Costera de Canadá tien la so sede en Ottawa (Ontario) y ye una Axencia d'Operación Especial dientro del Departamentu de Pesca y Océanos.

La Marina Real Canadiense y la Policía Montada del Canadá tamién s'encarguen de la vixilancia de les sos agües territoriales lo mesmo que de salvamentu y busca.

Chile editar

 

En Chile, l'Autoridá Marítima ye la Direición Xeneral del Territoriu Marítimu y de Marina Mercante (DIRECTEMAR), dependiente de l'Armada de Chile (Ministeriu de Defensa). por aciu el cual l'Estáu procuró'l cumplimientu de les lleis y alcuerdos internacionales vixentes en rellación al territoriu marítimu chilenu, pa protexer la vida humana nel mar, el mediu ambiente, los recursos naturales y regular les actividaes que se desenvuelven nel ámbitu acuáticu de la so xurisdicción, col propósitu de contribuyir al desenvolvimientu marítimu de Chile. El so área xurisdiccional toma una zona de responsabilidá de busca y rescate (SAR) de 26 476 004,5 km² y una mariña cercana a los 4500 km. Dispón d'una moderna flota de navíos llixeros (llanches patrulleras y de rescate), una flotilla de 6 patrulleros oceanicos (Clase Taitao), y 3 OPV Fassmer de 1700 tonelaes con disponibilidad d'helicópteros embarcaos.

Colombia editar

 

En Colombia ye'l Comandu de Guardacostes, dependiente de l'Armada nacional, el que tien la función de seguridá marítima por aciu la represión del delitu nel mar, el control de la preservación del mediu ambiente marino y les operaciones de busca y rescate.

Corea del Sur editar

 
Patrulleru coreanu Non. 3006 saleando xunto al patrulleru "USCGC Boutwell" de la Guardia Costera de los Estaos Xuníos.
 

La Guardia Costera de Corea del Sur (En coreanu: 해양경찰청; Hanja: 海洋警察廳) ye responsable de la seguridá maritima y el control de les mariñes de Corea del Sur. Dende 2014 depende del Ministeriu de Seguridá Pública. La KCG tien la so base en Songdodong, Incheon. Tien aproximao 292 barcos y 23 aeronaves y ta formada por unes 10,095 persones.

España editar

 
 
Remolcador de salvamentu Alonso de Chaves del SASEMAR.
 
Buque d'actuación oceánica Fulmar del Serviciu de Vixilancia Aduanera.
 
Patrulleru oceánicu Río Segura del Serviciu Marítimu de la Guardia Civil.

N'España son dellos órganos, incluyendo Seguridá y Sociedá de Salvamentu Marítimu, el Serviciu marítimu de la Guardia Civil, el Serviciu de Vixilancia Aduanera y el recién Serviciu de Guardacostes de Galicia.

  • El Serviciu Marítimu de la Guardia Civil (SEMAR) ye responsable de realizar les xeres asignaes a la Guardia Civil en misiones marítimes, incluyida la xudicial, gubernamental, alministrativu, fiscal y militar. El SEMAR inclúi cerca de 1.100 axentes, cuenta con más de 100 patrulleras (llixeres, medies, d'altor y oceániques), amás de llanches rápides y otres embarcaciones menores. El Serviciu Aereu de la Guardia Civil (SAER), ye la unidá que xestiona y opera los medios aéreos la Guardia Civil y que suel sirvir como sofitu aereu pal restu d'unidaes del cuerpu, ente elles al SEMAR.
Amás, tamién esiste'l Serviciu Aereu de Rescate (SAR) que ye responsable de les operaciones de busca y salvamentu marítimu nel Exércitu del Aire español.
  • El Serviciu de Vixilancia Aduanera (SVA) ye un serviciu que se desenvuelve'l calter de l'actividá policial na llucha contra'l contrabandu, el blanquéu de capitales y fraude fiscal. Depende orgánicamente del Departamentu d'Aduanes ya Impuestos Especiales de l'Axencia Tributaria d'España. El componente marítimu de la SVA ye la más importante del Estáu español, con unos 2.000 axentes, ya inclúi 2 buques d'operaciones especiales, 18 patrulleras, 21 buques de patrulla n'alta mar de tamañu medianu, y alredor de 50 pequeñes embarcaciones. El rendimientu de la SVA vese realzáu pol so componente aereu, qu'inclúi seis aviones de patrulla marítima CASA C-212 Aviocar, tres helicópteros Bo 105, un Kawasaki BK 117 y trés Eurocopter AS 365 Dauphin. El SVA inclúi unidaes d'operaciones especiales especializáu nel tratamientu de naves sospechoses nel mar.
  • La Sociedá de Salvamentu y Seguridá Marítima (SASEMAR) o Salvamentu Marítimu ye una organización que tien la responsabilidá del control del tráficu marítimu, la seguridá de la navegación y les operaciones de busca y rescate, anque nun dispón de competencies de l'autoridá policial. El SASEMAR ye dependiente de la Direición Xeneral de la Marina Mercante del Ministeriu de Fomentu d'España, inclúi 1500 emplegaos y opera 20 centros coordinadores de salvamentu, cuatro buques polivalentes, 10 remolcadores, cuatro embarcaciones d'intervención rápida, un buque de llucha contra la contaminación, unes 50 embarcaciones de salvamentu, amás d'ocho helicópteros de rescate AgustaWestland AW139, dos Sikorsky S-61 (en procesu de baxa), un Eurocopter EC225 Super Puma y tres aviones de patrulla marítima CASA CN-235.
  • Amás en 2004 creóse'l Serviciu de Guardacostes de Galicia (Servizo de Gardacostas de Galicia), que la so función ye similar a la de SASEMAR, pero n'agües gallegues. Cuenta con unos 300 emplegaos y un total de 26 buques principales; un buque de remolcador, un buque de salvamentu ya inspeición marítima, y 24 embarcaciones de patrullaje. Les unidaes aérees componer por dos helicópteros Sikorsky S-76, más un tercer helicópteru Eurocopter Dauphin pa cubrir les paraes de caltenimientu.

Estaos Xuníos editar

 
 
Avión de busca y salvamentu marítimu HC-130 Hércules de Guardar Costera de los Estaos Xuníos.

Los guardacostes d'Estaos Xuníos (USCG, U.S. Coast Guard) ye al empar una fuercia policial y militar. Ye unu de los siete componentes de los servicios uniformados de los EE.XX. y una de los cinco cañes de les Fuercies Armaes de los Estaos Xuníos. Les sos funciones inclúin l'aplicación de les lleis federales, la defensa costera y busca y salvamentu marítimos. En tiempos de paz, la USCG trabaya en función del Departamentu de Seguridá Nacional Estaos Xuníos. En tiempu de guerra, la USCG puede - baxó órdenes de Presidente de los EE.XX. - informar al secretariu de Marina de los EE.XX.. Sicasí, los sos recursos intégrense permamentemente nes operaciones militares d'Estaos Xuníos mientres la guerra. La USCG caltién una amplia flota de barcos de patrulla costera y oceánica llamaos “cúteres” por tradición, según embarcaciones más pequeñes. Tamién inclúi una estensa división d'aviación formáu por HH-65 Dolphin y helicópteros HH-60 Jayhawk y aviones d'ales fixes Hércules HC-130, HU-25 Guardian y HC-144 Ocean Sentry. Los helicópteros USCG tán forníos con cabrestantes pal rescate de los náufragos y tamién xueguen un papel importante na aplicación de la llei. Puede desapegase y aterrizar nos cúteres de la USCG, lo que los convierte nuna ferramienta indispensable na llucha contra'l narcotráficu y l'inmigración illegal. Les aeronaves d'ales fixes utilizar pal patrullaje y les operaciones de rescate en llargues distancies. Tolos buques y aeronaves USCG tán xeneralmente pintaes de blancu y lleven la famosa “franxa de Racing”, una diagonal azul, blanca y colorada. Los buques y aeronaves pal so usu n'agües xelaes tán pintaos de colloráu.

Grecia editar

 
Patrullera griega ΛΣ-015 nel puertu de Creta.
 

La Guardia Costera de Grecia (en griegu: Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή) ye la Guardia Costera nacional de Grecia. Ye una organización paramilitar, qu'a pesar de qu'en tiempos de guerra puede emprestar sofitu a l'Armada Griega, ye de calter civil. Foi creada en 1919. Tien unos 7.000 efectivos amás de barcos, aviones y helicópteros.

India editar

 
 
Patrulleru indiu Vishwast.

La Guardia Costera de la India ye la encargada de protexer y asegurar los intereses del país y xixilar la so zona marítima. Crear en 1978, como un cuerpu independiente de les sos Fuercies armaes, anque depende del Ministeriu de Defensa. Tien 60 aeronaves y 134 patrulleras.

Irlanda editar

 

La Guardia Costera d'Irlanda (Garda Cósta na hÉireann) ye la encargada de protexer y xixilar les agües d'Irlanda amás de caltener les sos zones marines.

Islandia editar

 
 
La patrullera ICGV Þór islandesa.

La Guardia Costera d'Islandia ye la encargada de protexer les mariñes y agües territoriales del país lo mesmo que de contribuyir n'operaciones espedicionaries. Cuenta con 3 patrulleras, 1 avión, 3 helicópteros, 2 patrulleras de superficie y 200 homes.

Italia editar

 
 
Navío patrulla Diciotti de la Guardia Costera Italiana.

El Cuerpu de les Capitaníes de Puertu - Guardia Costera (Cuerpu delle capitaneria di Porto - Guardia Costiera) ye un componente de la marina italiana qu'opera sol Ministeriu d'Infraestructures y Tresportes d'Italia. Ye responsable de la supervisión de les regulaciones de seguridá y navegación, según por operaciones de busca y rescate nel mar.

Xapón editar

 
 
Patrullera PL51 de la GC de Xapón.

La Guardia Costera de Xapón, (enantes llamada Axencia de Seguridá Marítima) consta d'alredor de 12000 miembros y ye alministrada pol Ministeriu de Tierres, Infraestructura, Tresporte y Turismu de Xapón. Ye la responsable de la vixilancia y proteición de les fronteres marítimes de Xapón. Foi fundada en 1948.

La GCJ opera 455 embarcaciones; 121 buques de patrullaje, 234 botes de patrullaje, 63 embarcaciones de rescate, 13 embarcaciones de reconocencia hidrográfica, 1 barcu d'ayuda al navegación, 2 buques balizadores, 18 embarcaciones auxiliares y 3 botes d'entrenamientu. Amás cunta con 73 aeronaves; 27 d'ala fixa y 46 helicópteros.

Méxicu editar

 

La Busca y Rescate Marítimos ye una unidá de l'Armada de Méxicu. La so misión principal ye les operaciones de busca y salvamentu dientro de los 80 quilómetros de la llinia costera mexicana.[2]

Noruega editar

 

La Guardia Costera (en Noruegu: Kystvakt) ye una unidá de l'Armada Real de Noruega. La so misión principal ye la práutica de la soberanía nes vastes agües territoriales de Noruega. La Guardia Costera realiza servicios de la busca y rescates, la supervisión de la pesca, la vixilancia del mediu ambiente, control aduaneru y control de llamaes.[3]

Perú editar

 
 
Patrullera Marítima BAP Ferré (PM-211) de la Guardia Costera de Perú.

Nel Perú l'Autoridá Marítima y Guarda Costera constituyir la Direición Xeneral de Capitaníes y Guardacostes, entidá adscrita a la Marina de Guerra de Perú. Tien como misión desenvolver el llabor de control y la vixilancia nos medios marítimu, fluvial y llacustre, según les xeres de busca y rescate. D'alcuerdu a llei ta facultada pa exercer la policía marítima, fluvial y llacustre col fin d'aplicar y faer cumplir la normativa nacional y preseos internacionales de los que'l Perú ye parte, pa velar pola proteición y seguridá de la vida humana nel mediu acuáticu, la proteición del mediu ambiente acuático y los sos recursos, según reprimir les actividaes ilícites nel ámbitu de la so xurisdicción.

Reinu Xuníu editar

 

Nel Reinu Xuníu son los Guardacostes de La so Maxestá (n'inglés: Her Majesty's Coastguard) los que s'ocupen de la busca y rescates nel mar amás de la vixilancia fronteriza. Ye una seición de la Maritime and Coastguard Agency, responsable de la iniciación y coordinación de tolos marinos civiles d'Investigación y Rescate dientro de la Rexón Marítima d'Investigación y Rescate del Reinu Xuníu.

Rusia editar

 
 
El barcu de guardia Vorovski de la Guardia costera de Rusia.

La Guardia costera (en rusu: Береговая охрана) de Rusia forma parte del Servicio fronterizu del Servicio Federal de Seguridá de la Federación de Rusia.

Suecia editar

 
 
Navío polivalente Poseidon (KBV 001) de Guardar Costera da Suecia.

La Guardia Costera (Kustbevakningen) de Suecia ye una autoridá civil qu'opera sol Departamentu de Defensa del Gobiernu de Suecia. El so trabayu ye llevar a cabu la vixilancia marítima y l'inspeición y el control tarefesas otros, la llimpieza de los derrames de petroleu nel mar, la coordinación de les necesidaes de los civiles en términos d'información y vixilancia marítima, supervisar y participar nos esfuercios internacionales pa establecer controles nes fronteres, l'autoridá marítima, proteición del mediu ambiente y otres xeres marítimes. El Serviciu de Guardacostes de Suecia cunta con un númberu de naval y aereu, qu'inclúi 22 buques de vixilancia, 12 embarcaciones de proteición del mediu ambiente, dos buques multipropósito, aerodeslizadores cinco, alredor de 100 buques más pequeños y tres aviones de vixilancia marítima Bombardier Dash 8.

Uruguái editar

 

N'Uruguái, la función llevar a cabu pola Guardia Costera de la PRENA, (Prefeutura Nacional Naval), que ye unu de los cinco principales comandos de l'Armada Nacional d'Uruguái. Ye responsable de patrullar les mariñes de la policía del país, pa llevar a cabo operaciones de busca y rescate y la proteición del mediu ambiente marino.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. [1] Archiváu el 3 de xunetu de 2009 na Wayback Machine.
  2. http://www.semar.gob.mx/s/armada-mexico/ensar.html
  3. Navy Páxina Web de l'Armada Real de Noruega (Inglés)

Enllaces esternos editar