Hecateo de Mileto (sieglu VIedCMileto – 475 de edCMileto) foi un historiador griegu. Lo primitivo del so métodu históricu clasifíca-y ente los logógrafos. Tamién puede consideráse-y precedente de la xeografía y la cosmografía. Nun tien de confundir se col so homónimu Hecateo de Abdera, tamién historiador.

Hecatéu de Miletu
Vida
Nacimientu Miletosieglu VIedC[1]
Nacionalidá Mileto
Muerte Mileto475 de edC[1]
Estudios
Llingües falaes griegu antiguu
Oficiu xeógrafu, historiador, escritormitógrafu
Trabayos destacaos Genealogia (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Nació en Mileto de rica familia y recibió el nome de la diosa Hécate. Llegó al maduror nel tiempu de la invasión persa. Tres llargos viaxes asítiase na so ciudá natal, onde ocupó altos cargos y dedicóse a la composición de trabayos históricos y xeográficos. Cuando Aristágoras convocó un conseyu de los xonios en Mileto pa entamar la revuelta xónica contra'l poder persa, Hecateo trató en devanéu de disuadir a los sos compatriotes de llevala a cabu (Heródoto 5.36, 125). Nel 494 e.C. , cuando los derrotaos xonios viéronse obligaos a axustar la rindición, él foi unu de los embaxadores ante'l sátrapa persa Artafernes, al que persuadió que dexara la reconstrucción de les ciudaes xonies.[2]

Hecateo foi unu de los primeros autores clásicos que menten a los pueblos celtes.

Obra editar

Atribuyir a Hecateo el Ge Periodo ("Viaxes alredor de la Tierra"), obra en dos llibros, cada unu de los cualos entámase a manera de periplu (navegación costera con escales). El primeru, sobre Europa, ye esencialmente un periplu mediterraneu, describiendo una por una cada rexón visitada, llegando inclusive a Escitia. El segundu, sobre Asia, entamar de manera similar al Periplu del Mar Eritréu, del que sobrevive una versión del sieglu I. Hecateo describe los países y pueblos del mundu conocíu, siendo la parte d'Exiptu particularmente completa. Les descripciones acompañar d'un mapa, basáu nel d'Anaximandro, que corrixe y aumenta. Caltiénense 374 fragmentos de la obra, la mayor parte citaos nel léxicon xeográficu Étnica, compilado por Esteban de Bizancio.

Tamién se-y conoz les Genealogiai, compendiu racionalmente sistematizado de les tradiciones y mitoloxía griegues, que ruempe cola tradición épica de construcción de mitos. Caltiénense pocos fragmentos, pero abondos pa considerar la so importancia.

Escepticismu editar

Les obres de Hecateo, especialmente les Genealogiai, amuesen un marcáu escepticismu:

"Esto diz Hecateo de Mileto: Escribo lo que considero verdá; les hestories de los griegos paécenme risibles".

Al contrariu que'l so contemporaneu Jenófanes, nun critica los mitos partiendo de los mitos mesmos, sinón que la so incredulidá provién de la so amplia esposición a les munches mitoloxíes contradictories qu'atopa nos sos viaxes.

Ye ilustrativa l'anécdota de la visita a un templu exipciu en Tebas (Heródoto II, 143). El sacerdote amuesa a Heródoto una serie d'estatues nel sagráu interior del templu, caúna supuestamente alzada pol sumu sacerdote de cada xeneración. Hecateo, diz Heródoto, guardando'l mesmu espectáculu, mentó a los sacerdotes qu'él mesmu podía reconstruyir la so llinia d'antepasaos al traviés de dieciséis xeneraciones hasta llegar a un dios del que baxaba. Los exipcios, comparando la so xenealoxía cola suya mesma manifestada en 345 estatues, toes de mortales, negar a creer la pretensión de Hecateo de baxar d'una figura mitolóxica. Esti alcuentru cola antigüedá inmemorial d'Exiptu considérase una influencia crucial nel escepticismu de Hecateo. El pasáu mitologizado de los griegos vuélvese insignificante cuando lo compara cola historia d'una civilización que yá yera antigua primero que se fundara Micenas.

Hecateo foi probablemente'l primeru de los logógrafos n'intentar una seria historia en prosa y n'emplegar el métodu críticu pa estremar el mitu del fechu históricu, anque acepta a Homero y otros poetes como autoridaes fidedignes. Heródoto debe a Hecateo el conceutu d'historia en prosa, anque dacuando alderique'l so conteníu.

Eponimia editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: https://www.idref.fr/081332203.
  2. Diodoro Sículo, Biblioteca histórica X.25.

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar