Inxeniería de la edificación

La inxeniería de la edificación «ye l'estudiu y aplicación, por especialistes, de les diverses cañes de la teunoloxía aplicada a la edificación», y entiéndese por edificiu «aquella construcción fixa, fecha con materiales resistentes, p'habitación humana o pa otros usos», según el Diccionario de la lengua española (Real Academia Española).

Estrémense, dientro de la edificación, la edificación residencial (unifamiliar, horizontal, vertical...), industrial (naves, complexos, fábriques, bodegues, centros de distribución...), comercial (restoranes, locales comerciales, oficines...) ya institucional (educativos, deportivos, relixosos, hospitales, culturales, recreativos...). De la mesma, la edificación puede clasificase como pública o privada.

Oficiu editar

En resume, la inxeniería de la edificación ye la caña de la inxeniería que dexa la materialización téunica del procesu edificatorio.

Partiendo d'una fase de conceptualización del edificiu, el denomináu proyeutu básicu, asocédense les distintes fases que configuren el desenvolvimientu téunicu del procesu, una fase estructural, otra fase encargada del desenvolvimientu de les instalaciones, una fase centrada na parte económica, una fase de definición constructiva, que por aciu la direición facultativa de la obra, dexa llevar a cabu'l so materialización física, según una fase destinada al caltenimientu del edificiu; ye dicir referíu a toles fases que formen parte del ciclu vital de lo construyío, dende la fase téunica proyeutual, la so execución, el so caltenimientu y d'últimes la so baltadera si ye necesariu.

A nivel profesional ye una actividá qu'entiende un conxuntu de diverses disciplines que toma la xestión del procesu d'execución, la direición d'obra, según la direición de la execución material esistente n'España, l'asesoramientu y consulta dientro del ámbitu de la edificación, la proyeición estructural ya instalaciones d'edificación, la xestión de proyeutos, la xestión urbanística, la xestión d'empreses constructores, inmobiliaries y promotores, l'analís y cálculu de costos y presupuestos, la gestión del usu, caltenimientu y caltenimientu integral del edificiu, según tou lo relativo a la seguridá y salú llaboral y control calidable n'obres de construcción.

Formación académica editar

N'inglés, nel ámbitu académicu, la inxeniería de la edificación ta acomuñada a formaciones xeneralistas so los términos de Architectural Technology & Construction Management, principalmente nel Reinu Xuníu ya Irlanda, Building Engineering, principalmente en Canadá y Australia, Architectural Engineering, principalmente nos Estaos Xuníos, anque tamién usáu nel Reinu Xuníu, coles mesmes el términu Building Construction tamién ye frecuente.

En llingües llatines, especialmente n'Europa, la so denominación ye homoxénea, siendo'l términu usáu'l d'inxenieru de la edificación, traducíu a caúna de les respeutives llingües, n'italianu ye ingegneria edile, en francés ingénierie du bâtiment, y nes distintes llingües españoles, inxeniería de la edificación en castellán , n'euskera eraikunta ingeniaritza, en catalán o valencianu enginyeria de l'edificació, y d'últimes en gallegu ye enxeñería da edificación.

N'alemán la inxeniería de la edificación ta venceyada al términu d'inxeniería civil o bauingenieur, y acomuñada a la construcción d'estructures sol términu Hochbau y xestión de la construcción sol términu Bauleiter, sicasí, la denominación pa designar a esta inxeniería nos países de llingua alemana, tanto Alemaña como Austria, ye la de Ingenieurin für Hochbau, que traducíu al castellán sería igual que n'italianu o francés, inxeniería de la edificación, coles mesmes pa designar el so oficiu en llingua inglesa, la denominación más común, en cualesquier parte del mundu, ye la de Building Engineering o inxeniería de la edificación.

Esisten víes distintes na so formación académica, anguaño la más desenvuelve ye la que parte d'un títulu de formación xeneralista n'inxeniería de la edificación, como en Francia, Italia, Australia, Canadá, Estaos Xuníos, Malasia o apocayá España, otra vía ye como una especialidá o disciplina dientro de la titulación d'inxeniería civil, bien como una especialización nel segundu ciclu, al traviés d'un máster n'Inxeniería de la edificación, bien como una titulación de grau acomuñada a la inxeniería de la construcción, que toma tanto edificación como obra pública, o bien una titulación de grau acomuñada a la inxeniería estructural.

Históricamente, en dellos países, les actuales titulaciones nesta inxeniería derivaron de la formación d'arquiteutu, casu de Dinamarca o Finlandia, o bien del inxenieru civil. Coles mesmes, tamién ye frecuente la doble titulación d'Arquiteutu Inxenieru de la Edificación, como n'Italia, España, Xapón o Corea del Sur.

Na mayoría de los países desenvueltos, y sobremanera nos países europeos de referencia, como Alemaña, Francia o Italia, estes distintes víes na so formación académica coesisten simultáneamente. En resume podría falase de trés figures de referencia pa entender esta inxeniería, les trés íntimamente rellacionaes ente sigo:

  • L'inxenieru de la edificación, más venceyáu a la edificación d'una manera integral, tomando tol procesu téunicu.
  • L'inxenieru civil, más venceyáu a les infraestructures.
  • L'inxenieru d'edificación arquiteutu, formación que venceya l'arquiteutura cola so parte teunolóxica

Dempués del Procesu de Bolonia el periodu de formación académica, na mayoría de los países integrantes, distribuyir en dos ciclos, un primer ciclu de trés años llamáu Grau de 180 ETCS, y un segundu ciclu llamáu posgráu, formáu por un máster habilitante de 180 ETCS y un doctoráu, en munchos países estreme, esisten másteres d'especialización, una vegada superáu'l periodu de Grau y máster correspondiente. Les esceiciones atopar básicamente nel Reinu Xuníu, Dinamarca, Polonia y España, nos trés primeros el so periodu de formación respuende a singularidaes nacionales, nel casu d'España, el so periodu de formación fuera'l 3 + 2, sicasí dempués de la reforma optóse, por un acercamientu al modelu del Reinu Xuníu o países dientro de la denomada angloesfera, y non al del restu d'Europa, coles mesmes la so ufierta de másteres habilitantes ye aleatoria, y respuende a un sistema d'oficios regulaos ensin homologación col restu d'Europa, siendo una torga pa la movilidá de los sos estudiantes y profesionales.

Países de referencia n'Europa editar

Alemaña editar

CICLU 3 + 2 años, con trés niveles educativos Bachelor, Master y Doctorat.
REGULACIÓN N'Alemaña la inxeniería de la edificación desenvuélvese como disciplina dientro del términu xeneralista de la la inxeniería civil alemana o bauingenieurwesen.
CENTROS EDUCATIVOS
FORMACIÓN ACADÉMICA

Titulaciones universitaries

1.-

Ingenieur für Hochbau - Ingenieur im Hochbau

Bachelor en Ingenieur für Hochbau, de 180 ETCS + Master en Ingenieur für Hochbau, de 120 ETCS.

2.-

Bauingenieurwesen

Bachelor en Bauingenieurwesen, de 180 ETCS + Master en Bauingenieurwesen, de 120 ETCS.


Bélxica editar

CICLU 3 + 2 años, con trés niveles educativos Bachelier, Master y Doctorat.
REGULACIÓN En Bélxica la inxeniería de la edificación desenvuélvese en redol a la inxeniería civil, ufiertada en -yos Universités, y a la inxeniería industrial, ufiertada nes Hautes Ecoles, y reguláu na comunidá francesa de Bélxica pol Arrêté du Gouvernement 05-10-07 y pol 17-11-06. Na comunidá flamenca de Bélxica la so sistema d'educación cimera queda reguláu nel Decreet van 4 april 2003 o Higher Education Act of 4 april 2003.
CENTROS EDUCATIVOS Los sos centros de enseignement supérieu de referencia en Ingénieur Civil son la Université Catholique de Louvain, la Faculté des Sciences Appliquées de l'Université de Liège con programes como'l de Bachelier en Ingénieur Civil y el so Master Ingénieur Civil des Constructions o'l de Bachelier en Ingénieur Civil Architecte y el so Master en Ingénieur Civil Architecte, L'École Polytechnique de l'Université Llibre de Bruxelles y la Faculté des Sciences de l'Ingénieur de l'Université de Gand. En Ingénieur industriel los centros de referencia son la Haute École Léonard De Vinci y la Haute École Roi Baudouin.
FORMACIÓN ACADÉMICA

Titulaciones universitaries

1.-

Ingénierie Civil Architecte - Civiele Techniek Bouwkunde

Bachelier en Sciences de l'Ingénieur - Ingénieur Civil Architecte, de 180 ETCS + Master en Sciences de l'Ingénieur-Ingénieur Civil Architecte, de 120 ETCS.

2.-

Ingénierie des Construction

Bachelier en Sciences Industrielles, de 180 ETCS + Master en Ingénieur Industriel des Construction, de 120 ETCS.

3.-

Ingénierie Civil - Civiele Techniek

Bachelor in Ingenieurswetenschappen/Bachelier en Sciences de l'Ingénieur - Ingénieur Civil, de 180 ETCS + Master Ingénieur Civil des Constructions, de 120 ETCS.


Dinamarca editar

CICLU 3½ + 2 años, con trés niveles educativos Bachelor, Master y Doctorate.
REGULACIÓN El modelu de Dinamarca sirve de ponte ente'l modelu del Reinu Xuníu y la Europa continental.
FORMACIÓN ACADÉMICA

Titulaciones universitaries

1.-

Bygningskonstruktør - Architectural Technology and Construction Management

Bachelor of Architectural Technology and Construction Management + Master Degree in Construction Management.

2.-

Civil Ingeniør

Bachelor of Civil Ingeniør + Master of Civil Ingeniør.

3.-

Architectural Engineering

Bachelor of Architectural Engineering + Master of Architectural Engineering


España editar

CICLU 4 + 2 años, con trés niveles educativos Grau, Máster y doctoráu.
REGULACIÓN N'España la so regulación queda desenvuelta pol Real Decretu 861/2010. Coles mesmes, esiste una formación de curtia duración bien especializada n'España, llamada FP o Formación Profesional rellacionada cola edificación, anque non col nivel d'Inxeniería y ensin ser de rangu universitariu, regulada nel Real Decretu 1128/2003 y modificáu pol Real Decretu 1416/2005, con diverses families profesionales regulaes nel Real Decretu 295/2004. La Familia Profesional Edificación y Obra Civil ta complementada pol Real Decretu 872/2007.
CENTROS EDUCATIVOS Les universidaes españoles de referencia n'inxeniería d'edificación son principalmente la Universidá de Burgos, la Universidá Politéunica de Madrid, la Universidá Politéunica de Cataluña, la Universidá de Navarra, la Universidá Pompeu Fabra, la Universidá Politéunica de Valencia, la Universidá d'A Coruña, la Universidá Politéunica de Cartaxena, la Universidá de Granada, la Universidá de Sevilla, la Universidá d'Alicante, la Universidá Internacional de Cataluña y la Universidá de Zaragoza. Impartiendo los títulos de grau n'Inxeniería d'Edificación, grau n'Arquiteutura Téunica, grau n'Edificación o grau n'Arquiteutura Téunica y Edificación, dependiendo del centru universitariu del que se trate.
FORMACIÓN ACADÉMICA Titulaciones universitaries. Caña de conocencia: Inxeniería y Arquiteutura
1.-

Inxeniería de la Edificación

Grau n'Inxeniería de la Edificación(Denominación utilizada nos títulos expedíos por delles Universidaes, como la Universidá Europea de Madrid o la Universidá Politéunica de Cartaxena. N'otres Universidaes la denominación, por cuenta de sentencia xudicial foi modificada por otres yá mentaes como Arquiteutura Téunica y Edificación ); de 240 ETCS + Máster n'Inxeniería de la Edificación.

2.-

Arquiteutura

Grau n'Arquiteutura, de 300 ETCS + Máster Universitariu n'Arquiteutura, de 60 ETCS (según RD. 861/2010)

3.-

Inxeniería Civil

Grau n'Inxeniería Civil - Grau n'Inxeniería d'Obres Públiques, de 240 ETCS (según Orde CIN/307/2009) + Máster n'Inxeniería de Caminos, Canales y Puertos.

Grau en Teunoloxía de la Inxeniería Civil, de 240 ETCS + Máster n'Inxeniería de Caminos, Canales y Puertos, de 120 ETCS (según Orde CIN/309/2009). Ciclu únicu de 6 años.

4.-

Inxeniería Industrial

Grau n'Inxeniería Industrial, de 240 ETCS (según Orde CIN/351/2009) + Máster n'Inxeniería Industrial.

Grau n'Inxeniería de Teunoloxíes Industriales, de 240 ETCS + Máster n'Inxeniería Industrial, de 120 ETCS (según Orde CIN/311/2009). Ciclu únicu de 6 años.

5.-

Inxeniería Agrónoma

Grau n'Inxeniería Agrícola, de 240 ETCS (según Orde CIN/323/2009 + Máster n'Inxeniería Agronómica, de 120 ETCS

Grau n'Inxeniería Agronómica, de 240 ETCS + Máster n'Inxeniería Agronómica, de 120 ETCS (según Orde CIN/325/2009. Ciclu únicu de 6 años.

HABILITACIÓN PROFESIONAL

N'España la edificación queda regulada na Llei d'Ordenación de la Edificación, llamada APONDERE.


Francia editar

CICLU 3 + 2 años, con trés niveles educativos Licence (bac + 3), Master (bac + 5) y Doctorat (bac + 8).
REGULACIÓN En Francia la so formación s'estructura sobre la base de dos caminos formativos distintos p'algamar el títulu de Grau o Licence. Una vía respuende a una formación de curtia duración pero bien especializada, al traviés del BTS (Brevet de Techinicien Supérieur) y el DUT (Diplôme Universitaire de Technologie), de nivel bac + 2, que más les licences professionnelles en bâtiment et des travaux publics o Licence Pro en BTP, algámase la Licence de calter bac + 3.

La otra vía respuende a una formación de llarga duración y de calter xeneralista, por aciu un diplôme d´ingénierie du BTP, de ciclu únicu y con calter bac + 5. Na Ecole Supérieure d'Ingénieurs des Travaux de la Construction esta formación ta estructura en dos ciclos 2 + 3, hai accesu direutu al segundu ciclu, por aciu un module d´integration, si cursóse un BTS, un DUT o bien un diplôme de conducteur de travaux nuna École Spéciale des Travaux Publics, du Bâtiment et de l'Industrie ESTP. Per otra parte ta'l Diplôme d'Ingénieur par l'Apprentissage de nivel bac + 5.

La formación de posgráu ta formada pol Master Professionnel de calter bac + 5, y que'l so requisitu ye tar en posesión d'una Licence o bac + 3, y da accesu al Doctorat. Coles mesmes ta'l Mastèr Spécialisé de calter bac + 6, que'l so requisitu ye tar en posesión d'un nivel bac + 5.

CENTROS EDUCATIVOS Nel Francia atopamos, nes Grandes Escueles, escueles d'inxenieros, nivel bac + 5 : École nationale des ponts et chaussées (ENPC), CentraleSupélec, École nationale supérieure des Arts et Métiers (ENSAM) y otros École centrale de Lyon (ECL), Nantes, Lille, École Spéciale des Travaux Publics, du Bâtiment et de l'Industrie (ESTP), Institut national des sciences appliquées (INSA) en Lyon, Toulouse, Strasbourg.
FORMACIÓN ACADÉMICA

Titulaciones universitaries

1.-

Ingénierie du Bâtiment - Ingénierie du BTP

Brevet de Techinicien Supérieur + Licence Professionnelle en Bâtiment et Construction (bac + 3)

Licence + Máster en Ingénierie du Bâtiment (bac + 5)

2.-

Ingénierie en Génie Civil

Diplôme Universitaire de Technologie + Licence Professionnelle Génie Civil et Construction (bac + 3)

Licence + Máster en Ingénierie en Génie Civil (bac + 5)

HABILITACIÓN PROFESIONAL

Esta inxeniería ta acomuñada a la familia profesional de B7Z9 Ingénieurs du bâtiment et des travaux publics, chefs de chantier et conducteurs de travaux, según la nomenclature des familles professionnelles FAP-2009 y que engloba los oficios de contrôle et diagnostic technique du bâtiment F1103, études géologiques F1105, ingénierie et études du BTP F1106, métré de la construction F1108, conduite de travaux du BTP F1201, direution de chantier du BTP , direution et ingénierie d'exploitation de gisements et de carrières F1203, sécurité et protection santé du BTP F1204 y direution et ingénierie en entretien infrastructure et bâti I1101.


Italia editar

CICLU 3 + 2 años, con trés niveles educativos Galardona, Galardona Magistrale y Dottorato.
REGULACIÓN N'Italia, el Decretu Ministeriale 270/04 estrema la Galardona en 43 clases y la Galardona Magistrale en 94 clases. La Ingegneria per l´Edilizia e il Territoriu ye una fusión de dos titulaciones, la Ingegneria Edile y la Ingegneria per L´Ambiente e il Territoriu.
CENTROS EDUCATIVOS Les principales universidaes n'inxeniería de la edificación son la Università di Pisa, Università degli studi di Roma la Sapienza, Università degli Studi di Padova, Università di Bolonia, Università degli Studi di Firenze, el Politecnico di Milano, la Università degli Studi di Napoli Federico II y el Politecnico di Torino.
FORMACIÓN ACADÉMICA

Titulaciones universitaries

1.-

Ingegneria Edile - Ingegneria dell´Edilizia

Galardona (triennale) in Ingegneria Edile - Scienze y Tecniche dell´Edilizia (classe L-23), de 180 ETCS +

Galardona Magistrale in Ingegneria dei Sistemi Edilizi (classe LM-24), de 120 ETCS.

Galardona Magistrale in Ingegneria Edile y delle Costruzioni Civile (classe LM-24 y LM-23), de 120 ETCS.

2.-

Ingegneria Edile - Architettura

Galardona (Magistrale) a ciclu unico (quinquennale) in Ingegneria Edile - Architettura (classe LM-4 C.O.), de 300 ETCS .

3.-

Ingegneria Civile

Galardona (triennale) in Ingegneria Civile (classe L-07), de 180 ETCS + Galardona Magistrale in Ingegneria Civile (classe LM-23), de 120 ETCS.

HABILITACIÓN PROFESIONAL

La habilitación profesional realízase al traviés del Esame di Stato reguláu nel Decretu del Presidente della Repubblica 5 giugno 2001, n. 328.


Reinu Xuníu editar

CICLU Ciclu de 4 + 1 o 2 años, con trés niveles educativos Bachelor, Master y Doctorate.
REGULACIÓN
CENTRO EDUCATIVOS Nel Reinu Xuníu atopamos, nes escueles más prestixoses, la titulación universitaria de Civil Engineering y la Architectural Engineering, tamién esiste la Architectural Technology, y en menor midida la Construction Management, la Building Surveying, la Quantity Surveying, la Built Environment Management o la Building Services Engineering.

Les universidaes en Civil Engineering de referencia son University College London, la University of Southampton, la University of Bristol y el Imperial College London. En Architectural Engineering son la University of Edinburgh (ufiertada como Structural Engineering with Architecture), The University of Sheffield, University of Leeds, Loughborough University, Cardiff University y la University of Strathclyde. En Architectural Technology son la Robert Gordon University, University of Ulster, Nottingham Trent University y la University of Brighton. Diverses especialidaes n'edificación ufiertar na University of Reading. Ufiértense titulaciones n'instalaciones d'edificación, como la Building Services Engineering pola Newcastle University y la Architectural Environment Engineering pola University of Nottingham. La titulación de xestión de proyeutos Bachelor of Science Project Management for Construction ufiertar na University College London. La titulación llamada Building Engineering ye ufiertada namái pola University of Westminster.

FORMACIÓN ACADÉMICA

Titulaciones universitaries

1.-

Architectural Technology

2.-

Architectural Engineering - Structural Engineering with Architecture.

Bachelor of Engineering in Architectural Engineering + Master in Architectural Engineering.

3.-

Civil engineering

HABILITACIÓN PROFESIONAL Nesti país el términu Building Engineering ta acomuñáu más a la habilitación profesional qu'a la so formación universitaria, que'l so términu ye usáu pa designar asociaciones relatives a esta inxeniería. Toma figures profesionales como'l building surveyor o inspector de la construcción, el consulting engineer o inxenieru consultor, el design engineer o inxenieru de diseñu, project manager o xestor de proyeutos, construction manager o direutor d'obra, cost engineer o inxenieru de costos, el facility manager o xestor inmobiliariu, según el safety Engineer o coordinador de seguridá ya hixene. Coles mesmes tamién toma oficios venceyaos a la so parte teunolóxica y d'investigación dientro d'esta inxeniería. La habilitación profesional de la Architectural Engineeering ta venceyada al Institution Structural Engineers.

Países de referencia n'América editar

Canadá editar

En Canadá esiste la formación xeneralista d'Inxenieru d'Edificación que toma d'una forma plena tol ámbitu profesional d'esta inxeniería, nel so Máster Oficial n'Inxeniería d'Edificación hai una parte común en xestión económica y xestión de proyeutos, y cuatro especialidad, la Building Environment (enerxía solar y anovables según instalaciones n'edificación), Building Science (teunoloxía de materiales, proteición contra'l fueu y rehabilitación constructiva), Building Structures (métodos de cálculu d'estructures, formigón y aceru estructural, cimentaciones dinámiques, diseñu d'estructures industriales, según rehabilitación estructural y refuerzos) y d'últimes la Construction Management (planificación y control del procesu constructivu, según xestión económica integral de la edificación).

  • Building Engineering

Ciclu 4 + 1 años

Bachelor of Building Engineering (primer ciclu o Undergraduate de 4 años de 120 creitos)

Máster of Building Engineering (segundu cilo o Postgraduate de 1 añu de 45 creitos)

Brasil editar

Dientro de Llatinoamérica los países más representativos son Brasil, Méxicu, Colombia, Venezuela y Arxentina, los cinco tienen un sistema educativu similar no que fai a la regulación universitaria y profesional del inxenieru d'edificación. L'Inxenieru Civil llatinoamericanu toma la disciplina profesional de la inxeniería de la edificación, que dirixe, alministra y supervisa, so previa planeación y estudiu de costos y presupuestos, obres que pueden ser conxuntos habitacionales y edificios pa oficines, centros educativos, comerciales y recreativos, desarrollos turísticos o clíniques y hospitales. Según entamar, diseñar, construyir, caltener y operar les estructures de los edificios.

  • Inxeniería Civil

Ciclu únicu 5 años

  • Arquiteutura

Ciclu únicu 5 años

Países de referencia n'Asia editar

China editar

En China esiste la formación universitaria d'Inxeniería d'Edificación, denomada en chinu como 建築 工程學榮譽工學士 y traducida al inglés como Building Engineering. Esta inxeniería tien tres especialidad dende'l primer ciclu, dos teunolóxiques, n'instalaciones y estructures d'edificación, y otra en construcción y xestión del procesu d'edificación.

  • 建築 工程學榮譽工學士

ciclu 3 + 2 años

Construction Engineering and management

Building services engineering

Structural and Geotechnical engineering


India editar

N'India los dos titulaciones que tomen l'ámbitu profesional de la inxeniería d'edificación son la titulación de Building engineering and construction management, dientro de les escueles d'Arquiteutura, ya Inxeniería Civil, con distintes especialidaes dende'l so primer ciclu.

  • Building Engineering & Construction Management (IE calter xeneralista en teunolóxica & xestión). Ciclu únicu de 5 años

Bachelor of Architecture

  • Inxeniería Civil. Ciclu de 4 + 2 años

Structural Engineering Geotechnical Engineering

N'India los centros universitarios principales son el Indian institute of Science, el Indian Institute of Technology Kharagpur, según el Apeejay Institute of Technology, School of Architecture & Planning.

Países de referencia n'Oceanía editar

Australia editar

N'Australia principalmente esisten 2 titulaciones universitaries nel ámbitu de la teunoloxía de la edificación de calter xeneralista, llamaes Building Engineering y Architectural Engineering, que práuticamente son dos especialidad dientro d'una mesma titulación universitaria, de mancomún tienen los sos trés primeros años, habiendo dos especialidad nel tercer añu, una n'instalaciones y otra n'estructures, estremándose dambes nel so cuartu añu en delles asignatures, per parte de la Architectural Engineering, con un calter más teunolóxicu, hai asignatures n'ampliación de diseñu estructural y estructures dinámiques, d'acondicionamientos como llume arquitectónico y sistemes d'instalaciones, según instalaciones na proteición contra'l fueu, y per parte de la Building Engineering, de calter más de xestión y económicu, les sos asignatures nel cuartu cursu centrar nel analís y xestión de proyeutos, según nel analís y cálculu de costos y presupuestos. Nel modelu australianu toles atribuciones de l'actividá profesional n'Inxeniería d'edificación desenvolver nel primer ciclu, siendo'l segundu ciclu o posgráu unos estudios complementarios (proteición contra'l fueu y seguridá o nel ámbitu de la xestión ya instalaciones llétriques).

Amás esiste la titulación de Construction Management, titulación universitaria centrada básicamente en construcción y la xestión integral del procesu.

  • Building Engineering - Architectural Engineering. Ciclu 4 + 1 años

Bachelor of Building Engineering (primer ciclu o undergraduate de 4 años)

Bachelor of Architectural Engineering (primer ciclu o undergraduate de 4 años)

Master of Engineering (segundu ciclu o postgraduate de 1 añu)

  • Construction Management. Ciclu 4 + 1 años

Bachelor of Construction Management (primer ciclu o undergraduate de 4 años)

Master of Construction Management (segundu ciclu o postgraduate de 1 añu)

Les universidaes principales n'Inxeniería d'Edificación n'Australia son Victoria University of Technology y la University of Southern Queensland.

Referencies editar

Enllaces esternos editar


IE. en Francia

Sistema educativu

  • gouv L'enseignement supérieur français.
  • Polytech les 12 écoles d'ingénieurs du Réseau Polytech.
  • Licences professionnelles bâtiment et construction.

Federaciones, asociaciones y colexos profesionales


IE. n'Italia

Sistema educativu

  • Estructura de los estudios universitarios. Ministero dell'Istruzione, dell'Università y della Ricerca.

IE. n'España

Sistema educativu

  • ANECA Axencia Nacional d'Evaluación de la Calidá y Acreditación.

Regulación profesional

  • APONDERE Llei d'Ordenación de la Edificación.
  • cgate Colexos profesionales d'Apareyadores, Arquiteutos Téunicos ya Inxenieros d'Edificación.
  • cscae Colexos profesionales d'Arquiteutos.
  • ciccp Colexos profesionales de Caminos Canales y Puertos.
  • II Colexos profesionales d'Inxenieros Industriales.

Normativa

  • RITE Reglamentu d'Instalaciones Térmiques nos Edificios

IE. n'Irlanda

Sistema educativu

  • irlgov.ie Department of Education and Science

IE. en Portugal

Sistema educativu


IE. nel Reinu Xuníu

Asociaciones, federaciones ya Institutos y centros teunolóxicos

  • ABE Association of Building Engineers
  • BIFM British Institute of facilities Management
  • CIAT Chartered Institute of Architectural Technologists
  • CIOB Chartered Institute of Building
  • FMA Facilities Manegement Association
  • ISTRUCTE Institution Structural Engineers
  • SCI Steel Construction Institute
  • RICS Royal Institution of Chartered Surveyors

IE. en China

Sistema educativu

moe.edu.cn Ministeriu d'educación 中华人民共和国教育部

Titulaciones universitaries

建築 工程學榮譽工學士 - Building Engineering

  • Construction Engineering and management

cityu.edu.hk City University of Hong Kong polyu.edu.hk The Hong Kong Polytechnic University ncu.edu.tw National Central University Taiwan

  • Building services engineering

cityu.edu.hk City University of Hong Kong

  • Structural and Geotechnical engineering

cityu.edu.hk City University of Hong Kong