Jennifer Lawrence

actriz estauxunidense

Jennifer Shrader Lawrence(15 d'agostu de 1990Indian Hills (es) Traducir), ye una actriz d'Estaos Xuníos de cine y televisión. La so carrera empezó con trabayos ocasionales en televisión, hasta que consiguió unu de los papeles principales na serie The Bill Engvall Show. Sicasí, foi'l so trabayu en películes del cine independiente, ente les que destaquen The Burning Plain y Winter's Bone, lo que consagró la so carrera como actriz. La so actuación protagonista en Winter's Bone dio-y el reconocencia de la crítica especializada, recibiendo múltiples gallardones cinematográficos y una nominación a los premios Óscar, Globu d'Oru y del Sindicatu d'Actores.

Jennifer Lawrence
Vida
Nacimientu Indian Hills (es) Traducir[1]15 d'agostu de 1990 (33 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Los Angeles
Beverly Hills
Nueva York
Llingua materna inglés
Familia
Padre Gary Lawrence
Casada con Cooke Maroney (en) Traducir (2019 – )
Pareyes Darren Aronofsky
Nicholas Hoult
Chris Martin
Fíos/es 1
Estudios
Llingües falaes inglés[2]
Oficiu actriz, actriz de televisiónactriz de cine
Altor 1,75 m
Premios
Nominaciones
Miembru de Academia de les Artes y les Ciencies Cinematográfiques
Movimientu Time's Up (es) Traducir
IMDb nm2225369
Cambiar los datos en Wikidata

Con venti años, foi la tercer actriz más nueva en ser nomada pal premiu de l'Academia a la meyor actriz, que consiguió dos años dempués pola so actuación como Tiffany Maxwell en Silver Linings Playbook na 85ª edición de los premios, volviéndose la segunda actriz más nueva en recibilo. Por esta actuación tamién ganó un Globu d'Oru y un premiu del Sindicatu d'Actores. Al añu siguiente, recibió l'aclamación de la crítica y, ganó'l Globu d'Oru, el BAFTA, ente otros gallardones, y volvió ser nomada al Óscar como meyor actriz de repartu pol so papel secundariu en American Hustle, convirtiéndose na actriz más nueva en llograr tres nominaciones.

En xunu de 2011 interpretó'l papel de Mystique na película X-Men: First Class, anque nun foi hasta 2012 cuando algamó reconocencia internacional, pola so interpretación de la heroína Katniss Everdeen en The Hunger Games, adautación de la novela The Hunger Games homónima de la escritora Suzanne Collins, pola cual tamién recibió aponderamientos de la crítica.[5][6]

Los trabayos de Lawrence hasta'l momentu, llevar a ser definida pola revista Rolling Stone como «l'actriz xuvenil más talentosa d'Estaos Xuníos».[7] N'abril de 2013, la revista Time incluyir na llista de «Les 100 persones más influyentes del mundu». La revista Forbes asitió a Lawrence nel puestu númberu 12 na so llista de "Les celebridaes más poderoses del mundu".[8]

Biografía editar

Primeros años editar

Nació'l 15 d'agostu de 1990 en Louisville (Kentucky, Estaos Xuníos), siendo la menor de tres hermanos. El so interés pola actuación empezó cuando inda yera bien pequeña. Tamién se caracterizó pola so afición a los deportes. A los 14 años realizó un viaxe a Nueva York que-y camudó la vida. Unos axentes quedaron impresionaos cola moza cuando-y fixeron una prueba pa un pequeñu papel. Dicíen que nunca vieren una llectura en fríu meyor fecha y aconseyaron a los padres a que pasara'l branu faciendo un cursu d'interpretación. Graduóse en secundaria dos años antes de lo normal col fin d'empezar cuanto antes el so trabayu como actriz.[9]

Carrera editar

2006-2008: entamos na televisión y el cine independiente editar

Los sos entamos carauterizar por esporádiques apaiciones en series de televisión, siendo la mayoría series de gran ésitu d'audiencia y les qu'inda güei son recordaes pol públicu como Monk, Casu abiertu o Medium. En 2007 llogró'l so primer papel importante, unu de los papeles del repartu protagonista de la sitcom The Bill Engval Show, que permaneció n'emisión mientres dos años y la presencia de Lawrence enllargar mientres trenta capítulos. La serie remató por cuenta de que'l productor, Troni Mcburger, decidió empobinar los sos intereses escontra otros proyeutos.

Lawrence incursionó nel cine nel 2008, interpretando papeles estelares en películes de corte independiente, comoThe Poker House, na cual actuó xunto a Selma Blair interpretando a una nueva víctima de maltratu y abusos y Garden Party, proyeutos que pasaron desapercibíos ensin especial ésitu ante'l públicu. En realizando dellos trabayos ensin demasiao ésitu nin repercusión mediática, Jennifer volvió probar suerte nel cine independiente nel llargumetraxe The Burning Plain, na cual compartió creitos con grandes estrelles del cine ente les que destaquen Charlize Theron y Kim Basinger. Lawrence interpreta a Mariana, una adolescente marcada pola muerte de la so madre. La película recibió mayoritariamente crítiques negatives y nun-y foi bien en taquilla, pero la interpretación de la nueva promesa si foi allabada pola crítica, recibiendo un premiu nel Festival de Cine de Venecia a la meyor actriz revelación.

 
Lawrence nos premiu Óscar de 2011.

2009-2010: Winter's Bone, revelación y primer nominación al Óscar editar

Tres la bona aceptación recibida per parte de la crítica gracies al so papel de Mariana, Jennifer siguió probando suerte en películes del cine independiente. Ente los proyeutos nos que s'embarcó a partir d'entós destaca'l llargumetraxe de la direutora Debra Granik, Winter's Bone, nel cual compartía protagonismu con John Hawkes y Garret Dillahunt. Na película, Lawrence interpretaba a Ree Dolly, una moza de 17 años que ta al cargu de la so aprobetada familia y que se ve obligada a entamar un peligrosu camín pa topar al so padre y evitar que la so familia quedar na cai, por cuenta de que'l padre usó'l títulu de la casa pa llograr llibertá provisional y tien de presentase al xuiciu por que puedan caltenela. La película foi gallardoniada con numberosos y prestixosos premios de la crítica cinematográfica y considerar como una de los meyores del añu. Coles mesmes, Jennifer recibió allabancies gracies a la so interpretación, consagrándola definitivamente como una de les nueves promeses cinematográfiques de la so xeneración, recibiendo numberosos gallardones de la industria cinematográfica, destacando premios de festivales de gran reconocencia como'l Festival de Cine de Detroit y el Festival d'Estocolmu y nominaciones a los premios Óscar, SAG y Globos d'oru na categoría de meyor actriz protagonista. Pa preparar pa esti papel, Lawrence aprendió cómo disparar una arma y cazar esguiles.[10]

2011-2012: apaiciones en franquicies y películes más comerciales editar

 
Lawrence en 2012.

En 2011, Jennifer empunxo la so carrera escontra películes de mayor enfoque comercial, dexando tras la corte intimista de los sos anteriores trabayos. Ente'l so proyeutu atopen les comedies The Beaver, a les órdenes de Jodie Foster, y la película Like Crazy, del direutor Drake Doremus, anque'l so trabayu más destacáu foi'l papel de Mystique na película X-Men: First Class, precuela de la esitosa saga de películes.

Mientres 2012 llogró reconocencia mundial gracies al so papel protagonista nel llargumetraxe The Hunger Games, adautación a la gran pantalla de la esitosa saga de llibros del mesmu nome. Lawrence introducir na piel de Katniss Everdeen, una moza que, por protexer a la so hermana, vese envolubrada nes macabres artimañas del gobiernu dictatorial al que ta sometíu'l so país. La película recaldó más de 600 millones de dólares a nivel mundial. Tamién protagonizó la película de terror House at the End of the Street y la comedia romántica Silver Linings Playbook de David O. Russell, xunto a Bradley Cooper y Robert De Niro. Por esti últimu trabayu, Lawrence volvió ganar se la reconocencia de la crítica y ganó l'Óscar a la meyor actriz, el Globu d'Oru a meyor actriz y el Premiu del Sindicatu d'Actores; amás de ganar numberosos premios de prestixosos festivales de cine.

2013-presente: collaboraciones con David O. Russell, Bradley Cooper y nuevos proyeutos editar

 
Lawrence na 70ª edición de los premios Globu d'Oru en 2013.

En 2013, repitió'l so papel de Katniss Everdeen na secuela de The Hunger Games titulada The Hunger Games: Catching Fire. La película foi un ésitu de crítica y taquilla, recaldando más de 860 millones a nivel mundial, y Lawrence llogró reconocencia del públicu y la crítica. A finales d'añu, axuntar con David O. Russell y Bradley Cooper na comedia dramática de crime American Hustle onde Lawrence interpretó un papel secundariu, como la esposa d'un estafador, personificáu por Christian Bale.

 
Lawrence nel Festival de Cannes en 2013.

La película, que tamién ta protagonizada por Amy Adams y Jeremy Renner, foi estrenada'l 20 d'avientu de 2013, y Lawrence recibió aclamación de los críticos pola so actuación, y foi nomada al Óscar per tercer vegada, ta vegada como meyor actriz de repartu, ganando'l Globu d'Oru a la meyor actriz de repartu y el BAFTA a la meyor actriz de repartu. Tamién filmó la película Sele de Susanne Bier, xunto a Bradley Cooper a mediaos de 2012, y foi estrenada a finales de 2014, y repitió el so papel de Mystique en X-Men: Days of Future Past estrenada en 2014.

De la mesma, repitió'l so papel de Katniss Everdeen nes remortines de The Hunger Games: The Hunger Games: Mockingjay – Part 1 y The Hunger Games: Mockingjay – Part 2, estrenaes en 2014 y 2015, respeutivamente.

En 2016, foi nomada nuevamente a los Premios Óscar a la meyor actriz pol so papel na película Joy como Joy Mangano. Esi mesmu añu, repitió'l so papel de Mystique en X-Men: Apocalipsis.

A finales del 2016 estrénase la so nueva película como Aurora Lane en Passengers, xunto a Chris Pratt.

En xunu de 2017, confirmóse la presencia de Lawrence na nueva película X-Men: Dark Phoenix, que se va estrenar en payares de 2018.[11]

Filmografía editar

Películes editar

Añu Títulu Personaxe Notes
2006 Company Town Catlin
2007 Not Another High School Show Moza frenética
2008 Garden Party Tiffany «Tiff»
The Poker House Agnes
The Burning Plain
2010 Winter's Bone Ree Dolly
2011 Like Crazy Samantha «Sam»
X-Men: First Class Raven Darkholme / Mystique
The Beaver Norah
2012 The Hunger Games Katniss Everdeen
House at the End of the Street Elissa Cassidy
Silver Linings Playbook Tiffany Maxwell Óscar a la meyor actriz

Globu d'Oru a la meyor actriz - Comedia o musical

Premiu del Sindicatu d'Actores a la meyor actriz

2013 The Devil You Know Mozu Zoe Hughes Filmada en 2007
The Hunger Games: Catching Fire Katniss Everdeen
American Hustle Rosalyn Rosenfeld Globu d'Oru a la meyor actriz de repartu

BAFTA a la meyor actriz de repartu

2014 X-Men: Days of Future Past Raven Darkholme / Mystique
Sele Serena Pemberton
The Hunger Games: Mockingjay – Part 1 Katniss Everdeen
2015 The Hunger Games: Mockingjay – Part 2 Katniss Everdeen
Joy Joy Mangano Globu d'Oru a la meyor actriz - Comedia o musical
2016 X-Men: Apocalipsis Raven Darkholme / Mystique
A Beautiful Planet Narrador Documental
Passengers Aurora Lane
2017 Mother! Mother
TBA Zelda Zelda Fitzgerald
2018 X-Men: Dark Phoenix Raven Darkholme / Mystique Anunciada
Rede Sparrow Dominika Egorova Post-producción

Televisión editar

Añu Títulu Personaxe Notes
2006 Monk

Episodiu: «Mr. Monk and the Big Game»

2007 Cold Case Abby Bradford Episodiu: «A Dollar, a Dream»
Medium Claire Chase Episodiu: «Mother's Little Helper»
2007-
2009
The Bill Engvall Show Lauren Pearson 30 Episodios
2008 Medium

Episodiu: «But for the Grace of God»

2013 Saturday Night Live

Episodiu: «Jennifer Lawrence/The Lumineers»

Premios y nominaciones editar

Premios Óscar editar

Añu Categoría Trabayu Resultáu
2015 Meyor actriz Joy Nomada
2013 Meyor actriz de repartu American Hustle Nomada
2012 Meyor actriz Silver Linings Playbook Ganadora
2010 Meyor actriz Winter's Bone Nomada

Premiu Globu d'Oru editar

Añu Categoría Trabayu Resultáu
2015 Meyor actriz - Comedia o musical Joy Ganadora
2013 Meyor actriz de repartu American Hustle Ganadora
2012 Meyor actriz - Comedia o musical Silver Linings Playbook Ganadora
2010 Meyor actriz - Drama Winter's Bone Nomada

Premios del Sindicatu d'Actores editar

Añu Categoría Trabayu Resultáu
2013 Meyor repartu American Hustle Ganadora
Meyor actriz de repartu Nomada
2012 Meyor repartu Silver Linings Playbook Nomada
Meyor actriz Ganadora
2010 Meyor actriz Winter's Bone Nomada

Premios BAFTA editar

Añu Categoría Trabayu Resultáu
2013 Meyor actriz de repartu American Hustle Ganadora
2012 Meyor actriz Silver Linings Playbook Nomada

Premios Independent Spirit editar

Añu Categoría Trabayu Resultáu
2012 Meyor actriz Silver Linings Playbook Ganadora
2010 Meyor actriz Winter's Bone Nomada

Broadcast Film Critics Association editar

Añu Categoría Trabayu Resultáu
2015 Meyor actriz de comedia Joy Nomada
Meyor actriz Nomada
Meyor actriz nuna película d'aición The Hunger Games: Mockingjay – Part 2 Nomada
2013 Meyor repartu American Hustle Ganadora
Meyor actriz de reparto Nomada
Meyor actriz nuna película d'aición The Hunger Games: Catching Fire Ganadora
2012 Meyor repartu Silver Linings Playbook Ganadora
Meyor actriz de comedia Ganadora
Meyor actriz Nomada
Meyor actriz nuna película d'aición The Hunger Games Ganadora
2010 Meyor actor / actriz xuvenil Winter's Bone Nomada
Meyor actriz Nomada

Premios Empire editar

Añu Categoría Trabayu Resultáu
2013 Meyor actriz The Hunger Games: Catching Fire Nomada
Meyor actriz de repartu American Hustle Nomada
2012 Meyor actriz The Hunger Games Ganadora
2010 Meyor novatu Winter's Bone Nomada

MTV Movie Awards editar

Añu Categoría Trabayu Resultáu
2013 Meyor momentu musical American Hustle Nomada
Meyor beso Nomada
Personaxe favoritu The Hunger Games: Catching Fire Ganadora
Meyor engarra Ganadora
Meyor interpretación femenina Ganadora
2012 Meyor momentu musical Silver Linings Playbook Nomada
Meyor beso Ganadora
Meyor dúu en pantalla Nomada
Meyor interpretación femenina Ganadora
Meyor interpretación "Asustaos como la m****a" House at the End of the Street Nomada
Meyor escena d'engarradiella The Hunger Games Ganadora
Meyor beso Nomada
Meyor heroína Nomada
Meyor parto Nomada
Meyor interpretación femenina Ganadora

People's Choice Awards editar

Añu Categoría Trabayu Resultáu
2014 Actriz de película d'aición favorita X-Men: Days of Future Past Ganadora
Actriz de cine favorita Ganadora
2012 Química favorita en pantalla The Hunger Games Ganadora
Cara heroica favorita Ganadora
Actriz de cine favorita Ganadora

Premios Satellite editar

Añu Categoría Trabayu Resultáu
2013 Meyor actriz de repartu Musical o Comedia American Hustle Nomada
2012 Meyor actriz - Musical o Comedia Silver Linings Playbook Ganadora
2010 Meyor actriz dramática Winter's Bone Nomada

Premios Saturn editar

Añu Categoría Trabayu Resultáu
2012 Meyor actriz The Hunger Games Ganadora

Scream Awards editar

Añu Categoría Trabayu Resultáu
2011 Meyor actriz de fantasía X-Men: First Class Nomada

Teen Choice Awards editar

Añu Categoría Trabayu Resultáu
2015 Actriz de Ciencia Ficción/Fantasía The Hunger Games: Mockingjay – Part 1 Ganadora
Meyor besu (compartíu con Liam Hemsworth) Nomaos
2014 Actriz: drama American Hustle Nomada
Actriz:Ciencia Ficción/Fantasía The Hunger Games: Catching Fire y X-Men: Days of Future Past Ganadora
Meyor besu (compartíu con Josh Hutcherson) The Hunger Games: Catching Fire Nomaos
2012 Besu (compartíu con Josh Hutcherson) The Hunger Games Ganadora
Química (compartíu con Amandla Stenberg) Ganadora
style="background:#afa;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Ganadora
2011 Artista nuevu femenín X-Men: First Class Nomada
Meyor química (col repartu de X-Men: First Class) Nomada

Nickelodeon's Kids' Choice Awards editar

Añu Categoría Trabayu Resultáu
2014 Actriz de película d'aición favorita The Hunger Games: Mockingjay – Part 1 y X-Men: Days of Future Past Ganadora
2013 Patisca traseros femenina favorita The Hunger Games: Catching Fire Ganadora
Actriz de cine favorita Ganadora
2012 Patisca traseros femenina favorita The Hunger Games Nomada
Actriz de cine favorita Nomada

Referencies editar

  1. Andrew Bell. «Encyclopædia Britannica» (inglés británicu). Encyclopædia Britannica. Consultáu'l 14 xineru 2016.
  2. URL de la referencia: https://plus.si.cobiss.net/opac7/conor/207660643.
  3. 3,0 3,1 3,2 URL de la referencia: http://www.imdb.com/name/nm2225369/awards.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 4,4 Identificador Óscar de nominado: 1307. Data de consulta: 1r marzu 2021.
  5. «'Hunger Games': Jennifer Lawrence reaps praise from critics». Los Angeles Times. Consultáu'l 24 de marzu de 2012.
  6. «Action Heroine Movies at the Box Office». Box Office Mojo. Consultáu'l 3 d'abril de 2012.
  7. «How the 'Hunger Games' star became the coolest chick in Hollywood». Rolling Stone. Consultáu'l 4 d'abril de 2012.
  8. «The World's Most Powerful Celebrities». Forbes. Consultáu'l 6 de xunetu de 2014.
  9. «Perfíl de Jennifer Lawrence en decine21.com».
  10. «moza axatada-candidata-a-meyor-actriz-en-los-oscar Jennifer Lawrence una moza axatada candidata a meyor actriz nos óscares».
  11. «Jennifer Lawerence. Michael Fassbender y James McAvoy, confirmaos pa 'X-Men: Dark Phoenix'». Consultáu'l 16 de xunu de 2017.

Enllaces esternos editar