Juan Ponce de León

Juan Ponce de León (Santervás de Campos, Valladolid, 1460 [2] - Cuba, 1521), conquistador castellanu de Puertu Ricu y descubridor de la Florida.

Juan Ponce de León
gobernador de Puertu Ricu

1515 - 1519
Cristóbal de Mendoza - Sánchez Velázquez
gobernador de Puertu Ricu

1510 - 1511
Juan Cerón - Juan Cerón
gobernador de Puertu Ricu

1508 - 1509 - Juan Cerón
Vida
Nacimientu Santervás de Campos8 d'abril de 1480
Nacionalidá España
Muerte L'Habana1521 (greg.)[1] (40/41 años)
Sepultura Catedral de San Juan Bautista (es) Traducir
Causa de la muerte venenu
Familia
Padre Pedro Ponce de León
Madre Leonor de Figueroa
Pueblu Casa de Ponce de León (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu esplorador, conquistadormilitar
Miembru de Fuerza conquistadora de Colón (es) Traducir
Serviciu militar
Graduación xeneral
Lluchó en Guerra de Granada
Toma de Granada (es) Traducir
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Yera d'ascendencia noble, foi paxe na corte de Fernandu'l Católicu y lluchó na conquista de Granada. Hai duldes sobre si'l so primer viaxe p'América fíxolu con Cristóbal Colón (en 1493) o con Nicolás de Ovando (en 1502). De toles maneres, trabayo con ésti na conquista de La Española o Santo Domingo (actuales República Dominicana y Haití) y mandó-y conquistar la islla de San Juan o Borinquén (actual Puerto Rico) en 1508. A la escontra de la opinión de Diego Colón, consiguió ser nomáu gobernador en 1510. La islla sometióla ensin dificultá, gracies a la conversión del cacique Agüeibana; Ponce de León pudo dedicase a la fundación de ciudaes y a la esplotación d'oru. Pero, depués de morrer Agüeibana, los indios subleváronse escontra la dominación española y el réxime d'encomiendes, que los obligaba a trabayos forzaos. Depués d'una dura llucha, Ponce de León impúnxose a los nativos y tomó represalies sangrines.

Más sero descubrió una estaya al norte a la que nomó La Florida, darréu que foi descubierta'l día de Domingu de Resurreición, (Pascua Florida, en castellanu), por cayer siempres nos entamos de la primavera.

Pasóse'l restu de la so vida guetando la fonte de la eterna mocedá que, según una lleenda, s'afayaba nesi llugar.[3]

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 118792814. Data de consulta: 17 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Webster's Biographical Dictionary, 1ª edición, 1961, G & C. Merriam Co., p. 1200. La fecha de nacencia de Ponce de León ye incierta
  3. El Día de la Pascua Florida, el 2 d'abril, ye fiesta declarada en Florida