La Caleya (asociación)

La Caleya ye una asociación creada n'Estorga (Lleón) nel añu 1998, al envís de promocionar la cultura tradicional lleonesa.

La Caleya (asociación)
Direición España
Cambiar los datos en Wikidata

Razón de ser editar

La Caleya tien como oxetivu principal tener una actitú positiva de respetu y valoración de tola cultura tradicional y autóctona lleonesa, incluyendo la llingua como'l so obleru principal dientro de too ello.[1]

Actividaes editar

Les actividaes de La Caleya caracterízense por contribuir al conocimientu y estudiu de la llingua asturlleonesa y la cultura de Lleón. Nesi sen, fai; xornaes, cursos, conferencies, seminarios y debates, asina como certámenes lliterarios y alcuentros de música tradicional.

Alcuentros de cultura llionesa editar
Concursu de cuentu tradicional llionés editar
  • La Caleya 1998 - 2003.[3]
Certame lliterariu editar
  • II Certame Lliterariu La Caleya 2008:[5] El sábadu 24 xineru los miembros del xuráu, l'escritor, filólogu y antropólogu de Palacios del Sil Roberto González-Quevedo; el filólogo leonés Héctor García Xil y el escritor asturianu d'aniciu berciano Xuan Bello dieron el primer premiu na categoría de rellatu a Jonatan Rodríguez por El castigu de San Juanicu.[6] El segundu foi pa la obra Prigueirín, de Florentino Carbajo. El tercer premiu foi a parar a Lluna, de Miguel Gelado. El cuartu foi para Jesús Ángel González por García de Lleón. Y el quintu premiu foi compartíu ente: Jose Antonio Falagán, por Los maquis; Abel Martínez, por Una sala ensin ventanes; Nicolás Bartolomé, por Déjà vu; y María José Zurrón por San Juan. Na categoría de poesía'l ganador foi Emilio Gancedo por Un país de vinu y lleiche.[7] El segundu premiu foi a parar a Les pallabres del monte, de Rubén García. El terceru foi para Rosario Martínez por Lu que m'avera de ti. Y el cuartu pa la obra Milenta orvallos d'Álvaro Pérez.
  • III Certame Lliterariu La Caleya 2009: Entá non rematáu.[8]
Alcuentros de Música Tradicional Llionesa "Gaiteiros y Tamboriteiros"' editar
  • Estorga 1998 - 2009[9]
Cursos de Llingua y Cultura Llionesa editar
  • Cursu en Ponferrada. Añu 2009.
  • Cursos n'Estorga. Años 1997-2001 y 2007-2009.
  • Cursos en Corporales (Comarca de Cabreira). Años 1999 y 2000.
  • Aula de Cultura Cabreiresa Astorga. Años 2000 y 2001.
  • Xornadas lleonesas de estudios llingüísticos. [10][11]
Otres actividaes editar
  • Club de montaña Grupu Montexu.

Publicaciones editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar