Lucasfilm Limited ye una productora de películes fundada por George Lucas en 1971, alcontrada en Marin County, California.

Lucasfilm
filial, productora de cine y productora de televisión
Llocalización
Sede Letterman Digital Arts Center (en) Traducir
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica sociedá de responsabilidá llindada
Historia
Fundación1971
Fundador George Lucas
Orixe del nome George Lucas
Organigrama
Dueñu The Walt Disney Company (30 ochobre 2012)
Sector
Industria industria cinematográfica (es) Traducir
Productos destacaos película
película de animación (es) Traducir
Participación empresarial
Organización matriz The Walt Disney Studios
Filiales
Propietariu de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Ye mundialmente conocida por producir la saga completa de Star Wars y otros ésitos como la saga de Indiana Jones y la película American Graffiti.

La compañía ye líder en desenvolver nueva teunoloxía tocantes a efeutos especiales, soníu y animación computarizada.

Apocayá, Lucasfilm declaró les sos intenciones d'abandonar la industria cinematográfica, pa entrar de llenu a la producción de series televisives.[1]

En 2005, Lucasfilm y les sos divisiones de marketing, online y llicencies treslladar al nuevu Letterman Dixital Arts Center, alcontráu en Presidiu de San Francisco, California. Ente los sos subsidiarias más importantes atópense Skywalker Sound, Industrial Light & Magic, Lucas Licensing, LucasArts, Lucasfilm Animation y Lucas Online.

El 30 d'ochobre de 2012, The Walt Disney Company mercó'l 100% de Lucasfilm Ltd. por 4.050 millones de dólares.[2]

LucasArts editar

La empresa foi fundada en 1982 como desarrollador de videoxuegos col nome primixeniu de Lucasfilm Games y que desenvolvió dellos títulos como Maniac Mansion, Loom, la saga The Secret of Monkey Island, ente otros. Entós daquella,la empresa productora de películes de George Lucas buscaba que la so compañía empezara a trabayar por cuenta propia nel desenvolvimientu de videoxuegos, asina que pa empezar cooperó con Atari nel desenvolvimientu de los sos productos. La primer resultancia d'esta collaboración fueron los xuegos d'aición Ballblazer y Rescue on Fractalus!. La versión beta d'estos xuegos foi penerada por pirates, esautamente una selmana dempués de que Atari recibiera versiones desarimaes de los sos productos, el productu foi puestu a la venta meses dempués de la fecha orixinal de llanzamientu. En 1984 los xuegos fueron rellanzaos pa l'Atari 5200 so la marca Lucasfilm Games. La versión pa PC nun foi puesta nel mercáu hasta 1985, pol publicador Epyx. Los próximos dos xuegos de Lucasfilm seríen Kronis Rift y The Eidolon. Los sos primeros xuegos desenvueltos namái por Lucasfilm, y un publicador distribuyiría los xuegos. Atari Publicó los sos xuegos pa los sistemes Atari, Activision y Epyx facer pa les sos respeutives ordenadores. Maniac Mansion foi'l primer videoxuegu que publicó y desenvolvió Lucasfilm cola teunoloxía SCUMM. En 1990, una reorganización de les empreses de Lucas, la división de xuegos de Lucasfilm, empezó a ser parte de l'apocayá creada LucasArts Entertainment Company, empezaron cola creación de Industrial Light & Magic (ILM) y Skywalker Sound. Dempués ILM y Skywalker Sound seríen consolidaos baxu Lucas Dixital y LucasArts empezaría a ser el nome oficial de la división de videoxuegos.

Lucasfilm Animation editar

Lucasfilm Animation ye una compañía de Lucasfilm Ltd. que se fundó en 2003, como un estudiu d'Imaxe xenerada por ordenador animación dixital pa producir conteníos pa l'audiencia polo xeneral, incluyendo películes, televisión y videoxuegos. Trabaya en xunto con Lucasfilm Animation Singapore. En 2008 creóse la película animada en collaboración con Warner Bros. studios col títulu Star Wars The Clone Wars, amás les series animaes en Cartoon Network tamién titulaes Star Wars The Clone Wars la primera nel añu de 2003 con animación 2-D y otra nel añu de 2008 con animación 3-D ente otres producciones pa la televisión.

Star Wars editar

Lucasfilm Ltd. en 1977 cola collaboración de 20th Century Fox realizó la primer entrega de la saga de Star Wars: A New Hope, en 1980 The Empire Strikes Back, en 1983 Return of the Jedi, y depués en 1997 fíxose una edición de la triloxía orixinal de la saga col motivu del 20 aniversariu de la saga y anuncióse la creación d'un nuevu episodiu, primero pensóse que se fadría l'episodiu 7 pero refugóse y empezóse a faer l'episodiu I y en 1999 estrenóse Amenaciar pantasma, en 2002 Attack of the Clones nel 2003 estrenóse una miniserie de dos temporaes llamada Star Wars Clone Wars y en 2005 Revenge of the Sith y en 2008 crear en collaboración de Warner Bros. studios una película col títulu Star Wars The Clone Wars, amás les series animaes en Cartoon Network tamién titulaes Star Wars The Clone Wars la primera nel añu de 2003 con animación 2-D y otra nel añu de 2008 con animación 3-D ente otres producciones pa la televisión.

Películes de Lucasfilm editar

Próximes producciones editar

Venta de Lucasfilm editar

El 30 d'ochobre de 2012, The Walt Disney Company adquirió Lucasfilm por 4.000 millones de dólares (3.124 millones d'euros). En dicha operación, axustóse que George Lucas, únicu posesor de la compañía, recibiría la metá del pagu n'efeutivu y la otra metá nuna participación cercana a los 40 millones d'aiciones de Disney, entós valoraes en 1.900 millones de dólares. Sicasí, en mayu de 2015 el rotativu británicu Financial Times publicaba un estudiu alrodiu de la revalorización de les aiciones de la compañía nel so últimu cursu, que xubía hasta los 4.100 millones de dólares.[3]

Per mediu del alcuerdu, amás d'adquirir la productora Lucasfilm Limited – conocida mundialmente poles sos franquicies Star Wars y Indiana Jones – la multinacional facer col conxuntu de divisiones téuniques de la productora de Lucas: l'estudiu de soníu Skywalker Sound, el d'animación Lucasfilm Animation, la productora d'efeutos especiales Industrial Light & Magic, la empresa de videoxuegos LucasArts, que representa'l 20% de les ganancies de la compañía; y, finalmente la xestora de derechos Lucas License, encargada del merchandising y que los sos ingresos superen los 20.000 millones de dólares.

Dende la so creación en 1971, Lucasfilm Ltd tamién trabayó na creación de nueves patentes destinaes a la industria audiovisual, como l'estándar de videu y soníu THX, el sistema de reproducción d'audiu iMUSE, l'algoritmu de compresión de videu INSANE y el llinguaxe de programación SCUMM. Toes elles tamién formaron a pasar parte del xigante de l'animación.

Pa Disney, suponía l'adquisición de la so tercer franquicia, dempués del estudiu d'animación Pixar (2006)[4] y l'editorial Marvel Comics (2009),[5] poles que pagó 9.000 y 2.8000 millones d'euros respeutivamente. Coles mesmes, la compra de Lucasfilm vendría acompañada del anunciu d'una nueva triología de la saga Star Wars, que la so primer entrega estrenar n'avientu de 2015.

Lucas, qu'en xunu de 2012 yá venciera la direición de la empresa a Kathleen Kennedy, declaró que “llegara'l momentu de pasar la so saga a otra xeneración de realizadores, según la so intención de dedicase “a la filantropía y el cine esperimental”. El cineasta ponía asina fin a la so esitosa trayeutoria de 41 años de la mano de Lucasfilm.

Referencies editar

  1. «Disney compra LucasFilm y anuncia una nueva película de "Star Wars" pa 2015» (castellanu) (30 d'ochobre de 2012). Consultáu'l 23 de xunetu de 2014.
  2. «Adquisición de Lucasfilm por Walt Disney» (inglés). TheWaltDisneyCompany.com. Consultáu'l 1 de payares de 2012.
  3. (en castellanu) de-oru-con-disney-al-embolsase-2-200-millones-poles sos acciones_845998/ George Lucas facer d'oru con Disney al embolsase 2.200 millones poles sos aiciones. Noticies d'Inversión. El Confidencial. http://www.elconfidencial.com/mercaos/inversion/2015-05-19/george-lucas-facer de-oru-con-disney-al-embolsase-2-200-millones-poles sos acciones_845998/. Consultáu'l 21 de mayu de 2017. 
  4. «Disney llega a un alcuerdu pa mercar Pixar por 6.000 millones d'euros - elmundo.es economía». Consultáu'l 22 de mayu de 2017.
  5. (en castellanu) Disney compra Marvel por 2.800 millones. EL PAÍS. 31 d'agostu de 2009. http://economia.elpais.com/economia/2009/08/31/actualidad/1251703979_850215.html. Consultáu'l 25 de mayu de 2017. 

Ver tamién editar