La Marca Ávara (Avaria, alemán: Awarenmark) foi un distritu fronterizu al sureste del Imperiu Carolinxu, establecíu a finales del sieglu VIII por Carlomagno contra los ávaros nel ríu Danubiu no que güei ye la Baxa Austria.

La Marca Ávara al este de Baviera ente los ríos Danubiu (Donau) y el Drava (Drau)      Austrasia franca en 774     Territorios lombardos y bávaros incorporaos por Carlomagno hasta 788     Territorios dependientes

Historia editar

Dende cerca de 560, los ávaros gobernaren sobre grandes partes de la llanura panónica y Carantania, al sureste de Francia, anque nes pasaes décades, el kaganatu ávaru tenía de soportar incursiones búlgares y croates. P'asegurar la frontera del so imperiu y el tráficu de les rutes comerciales escontra Oriente, Carlomagno aliar col kan Krum de Bulgaria y el duque croata Vojnomir, y dende 791 llanzó delles campañes contra los ávaros, onde, según la Vita Karoli Magni, atopó solo modesta oposición. En 795 les fuercies carolinxes sol mandu del fíu de Carlomagno Pipino d'Italia destruyeron la principal fortaleza ávara llamada'l Aniellu de los Ávaros y fixeron al gran kan un vasallu francu, ente que los ávaros restantes retiráronse más allá del ríu Tisza. La victoria foi perpetuada nel poema De Pippini regis Victoria Avarica.

Carlomagno constituyó la Marca Ávara al este del ríu Enns. La frontera del distritu de Avaria y Carantania enllargar a lo llargo de la frontera oriental del ducáu de Baviera, dende la cuenca del Danubiu hasta'l ríu Drava y más allá al este de Friuli, col propósitu de protexer l'imperiu de cualquier ataque futuru dende Panonia. El comandu militar de la Marca Ávara foi dau al conde Gerold von Vintzgau, d'Alamania, al so fíu Gerlod el Mozu, y a Erico de Friuli, que gobernaben como margraves con autoridá sobre los condes locales y con derechu a llamar a lleva (Marchfutter).

Mientres nueves amenaces fueron impuestes pol duque Ljudevit de Croacia y los gobernantes de la Gran Moravia, los ávaros sumieron de los rexistros na década de 820, según la Marca Ávara con ellos. Con Baviera, la so marca más al Este (marcha orientalis, tamién Marca de Panonia), convertir en parte de Francia Oriental a partir del Tratáu de Verdún de 843. L'axacente cuenca panonia, más allá de los ríos Leitha y Morava (March) al este, foi ocupada por asentamientos maxares sobre l'añu 900, que tamién conquistaron l'antigua Marca Ávara na batalla de Presburgu de 907. Nun foi hasta 955, cuando'l rei xermanu Otón I recuperar dempués de la so victoria na batalla de Lechfeld. Cuando en 976 el so fíu l'emperador Otón II alzó la vasta Marca de Carintia bávara a ducáu, la restante marcha orientalis a lo llargo del Danubiu remaneció como Marca d'Austria (Ostarrîchi).

Ver tamién editar