El mariscu ye, en gastronomía, un animal marín invertebráu comestible. Nesta definición inclúyense de normal los crustáceos (camarones, langostinos, cámbaros, percebes, etc.), moluscos (mejillón, amasueles, virigüetus, chipirones, pulpos, etc.) y otros animales marinos tales como dalgunos equinodermos (oriciu) y dalgunos urocordados (piure).

Mariscu
Nome Mariscu
Detalles
Productu natural de Mollusca, Crustacea, Equinoidea y Hexacorallia
Más información
[editar datos en Wikidata]
Una mariscada.
Langostinos.

Gastronomía editar

Gastronomía americana editar

Gastronomía d'Arxentina editar

Na cocina arxentina sírvese mariscu sobremanera na rexón de la Patagonia, onde suelen tomar tou tipu de variedaes de la zona. Ye conocida la empanada que contién mariscu.

Gastronomía de Chile editar

 
Jaiba de mariscos de Arica (un platu marisqueru típicu de Chile)

En Chile atópense mariscos como'l piure, picorocos, l'amasuela, la macha,el choro, el llocu, la ostra, el ostión, el oriciu, la xibia ente munchos otros. Nel sur del paíssobremanera nel archipiélagu de Chiloé, ye bien carauterística la preparación de la comida típica llamada curanto.

Gastronomía de Cuba editar

Na plataforma de la Isla de Cuba abonden sobremanera la llagosta americana y distintes variedaes de pequeños camarones y ostiones, amás de cámbaros. Destaca la llagosta, que suel preparar en mueyu, al igual que los cócteles de camarón, los arroces con amasuela, los calamares na so tinta y los enchilados de camarones.

Gastronomía d'Ecuador editar

La so gastronomía marisquera ye bien variada. Estos destáquense na rexón costera del país, onde s'estrema'l cámbaru coloráu, llagosta, langostino, calamar, ostra y camarón, ente otros. Estos son preparaos de distintes maneres, con arroz, al ajillo, rustíos, en cazueles, y en ceviches, que son bien paecíos a los de Perú. Puede dicise que son una sopa fría. Estos frutos del mar son preparaos en casi tol país, pero especialmente na mariña.

Gastronomía d'El Salvador editar

Nel país preparen munchos platos colos mariscos, como'l cóctel de concha, camarones, mistu; la sopa mariscada, que contién pexe, camarones, llagosta, moxones, pulpu (en rares ocasiones) y jaiba (especie de cámbaru).

Gastronomía de Méxicu editar

La so gastronomía ye bien variada tocantes a los pexes y mariscos; ufierta los mariscos más deliciosos ente los que s'atopen el camarón y el pulpu, y son consideraos los meyores pa la preparación d'un Cóctel, en Baxa California acostumar a comer el pexe en tacos o quesadillas con tortiella de maíz con camarones.Amás de los famosos "pescaditos" que son tires de pexes con un empanizado «especial» que podría dicise que varia dependiendo de les rexones en que se preparar, al igual que'l caldu de camarones que ye bien famosu nes mariñes, unu de los platillos que d'igual manera prepárase ye'l "aguachile" que consiste en camarones bañaos col zusmiu del llimones, cebolla y chiles verdes o d'árbol.

Gastronomía de Perú editar

La cocina peruana, especialmente la costeña, tien a los mariscos como materia principal de munchos de los sos platos, ente los más destacaos atópense'l arroz con mariscos, l'auria, el zuque de camarones, caldu de choros, arroz con choros, conchitas a la parmesana, choritos a la chalaca, cebiche de conches negres, cebiche de mariscos, chicharrón de calamar, ente otros.

Gastronomía de Venezuela editar

Son bien populares mayormente nes árees costeres y l'oriente del país. Pueden preparar platos bien diversos con mariscos surtíos, que lleven nomes bien peculiares, a saber: vuelve a la vida, ruempe colchón, arrechón, etc. Estos nomes otorgar debíu al fechu de que se diz que los mariscos tienen propiedaes afrodisiaques. Tamién ta la sabrosa sopa llamada "fosforera" que contién diversos frutos del mar. Son bien peculiares dos tipos de bivalvos, colos cualos realícense munchos platos, como son el guacuco y el chipichipi.

Gastronomía de Colombia editar

Al cuntar con mariñes tantu nel Mar Caribe como en Pacíficu, peracábense diversos tipos de mariscos ente los que sobresalen platos d'heriedu español como la Cazuela gratinada, les jaibas n'escabeche, y otres criollas como l'arroz con chipi chipi (Donax denticulatus) bien popular en Barranquilla. Na mariña pacifica en redol a Buenaventura, sobresalen les preparaciones con pianguas (Anadara tuberculosa), chipirones, vieires y cámbaros en lleche de cocu. Tamién se consume pulpu asáu, calamar y n'especial el "coctel de camarón" en tol país.

Gastronomía asiática editar

Gastronomía de Xapón editar

En Xapón, como nación insular, amás de pexe y algues marines, peracábense munchos mariscos, incluyendo pulpos, calamares, cámbaros, llagostes y camarones. Siendo platos famosos con mariscu'l tempura (revueltu de vexetales, mariscos y carne tostaos), el kamameshi que contién arroz cubierto de verdures y pollu o mariscu y depués enfornáu en concos individuales, el sushi qu'amás de pexe, tamién se fai de mariscu. Suelse comer tamién mariscu procesáu: chikuwa, niboshi, sepia seca, kamaboko, satsuma-age.

Gastronomía europea editar

Gastronomía de Bélxica editar

Bélxica ye unu de los países europeos más reputaos nel consumu de mariscos, a pesar de la so semeyanza cola cocina francesa nun ye tan conocida. Un platu bien conocíu son los moxones al vapor (bien típicu en Bruxeles).

Gastronomía d'España editar

 
Emplego de cigalas nes paelles.

Na gastronomía española ye frecuente atopar mariscos nes comunidaes de Galicia, Andalucía, Asturies y Cantabria, anque nun ye de despreciar otres zones costeres como: Valencia, Cataluña, Mallorca y Murcia. Ye famosa la frase que menta los meses nos que tien de comese'l mariscu que son toos aquellos que contienen la lletra erre, porque'l frutu sale meyor desenvueltu, con meyor testura, según color y sabor, siendo bien típicu'l cocinalos al vapor con especies de lloréu y clavo, arreglaos con ayu, perexil y llimón, acompañándose con vinu blanco. N'España esisten diverses industries conserveres que traten con mariscos, un exemplu ye'l mejillón de Galicia.

Temporada del mariscu editar

N'España'l consumu de mariscu ye importante y puede dicise que s'ellabora tantu nel norte como nel sur, amás ye oxetu de degustación en platos a lo llargo del añu, ye por esta razón polo que convien saber les especies por temporaes:

 
Espagueti y amasueles

Gastronomía de Francia editar

 
Mariscos diversos en Etretat.

Destaca'l mariscu de la península de Bretaña.

Gastronomía de Portugal editar

El pexe y los mariscos son les principales delicies de la cocina portuguesa. La sopa ye unu de los sos platos fundamentales y ye de suponer que se fai una sopa de mariscos.

Gastronomía d'Italia editar

El pexe y los mariscos son les principales delicies de la cocina italiana. Faise soute o sopa de mariscos y espagueti alle vongole (amasueles), alle cozze (moxones) y ai ricci (oricios).

Bibliografía editar

  • El llibru del Mariscu, Jorge Víctor Sueiro. Alianza Editorial, 2000.

Referencies editar

Enllaces esternos editar