La sopa ye una preparación culinaria que consiste nun líquidu con sustancia y sabor.[1] En dellos casos tien ingredientes sólidos de pequeñu tamañu somorguiaos nel so volume. Una de les sos carauterístiques principales ye que s'inxer con cuyar. Si nun tuviera ingredientes sólidos (vexetales o producto cárnicos), considérase un caldu alimenticiu, base de toles sopes. Si se clarifica, va ser un consomé. La sopa suel venir de una preparación culinaria con evaporación, como ye'l cocíu, o por aciu retención de vapores: estofado. Tradicionalmente, puede entestase añadiendo a la fin de la cocción pan o ceberes, como l'arroz, fidéos o pasta menudo.

Sopa
Nome Sopa
Detalles
Ingredientes verdura, especie, caldu, líquidu y dressing (en) Traducir
Más información
[editar datos en Wikidata]
Sopa gulash, típica d'Hungría.

Suelse sirvir xeneralmente al entamu de cada comida. La primer clasificación suel faese en función de la temperatura de sirvir, esto ye, en sopes fríes o sopes calientes.

Historia editar

 
William-Adolphe Bouguereau Soup (1865).

Ye bien posible que nes primeres preparaciones culinaries humanes fueren remoyaos n'agua con ingredientes culinarios molíos: daqué similar a farrapes o migues.[2] Les sopes de pan fueron bien probablemente un alimentu básico de les diverses cultures culinaries mediterránees y europees polo xeneral.

La pallabra sopa —al igual que los sos cognaos sop, soup n'inglés, soupe en francés, zuppa n'italianu— procede del xermánicu occidental supp (n'alemán antiguu "soffa", n'anglosaxón "sopp") que se refería a una rebanada de pan cortada en cachos sobre la que s'arramaba un caldu. Foi darréu llatinizada en suppa, en redol a los años 500 d. C., calteniendo'l so sentíu orixinal. A lo llargo de la Edá Media pasó a definir al empar los cachos de pan que se cortaben pa remoyar nun caldu, y el mesmu caldu o líquidu que s'entestaba con pan.[3]

Carauterístiques editar

Les sopes tomen el so nome de los ingredientes emplegaos, con propiedaes nutricionales y saporíferas carauterístiques: sopa de pexe, sopa xuliana, sopa d'espárragos, sopa d'arracacha, etcétera. Suelen incorporar productos locales que tán al algame de la mayoría, como nel caldu del sancocho, de diverses gastronomíes como la de República Dominicana o Andalucía (España),[1] que se preparar con carnes, plátanos, pataques, vexetales y ayos, pero ensin fideos.

Anque los ingredientes vexetales cuécense de cutiu n'agua, cualquier alimentu propenso a ser cocíu pa crear un caldu puede ser emplegáu pa la sopa, como'l pollu, el carne de gochu gochu, la vaca, el güe (Sopa de rabu de güe), el mariscu, el pexe, el xamón y los güesos de vacunu. Los condimentos emplegaos con frecuencia son la sal, la pimienta, el pimentón (o paprika, el perexil y toa clase de especies.

Delles sopes pueden tener como ingrediente común el pan, que s'añedir nel momentu del consumu, xeneralmente preparáu en rebanadas de non demasiada grosez. Ye'l casu de la sopa de cebolla francesa y de la sopa d'ayu española.

 
Vermicelli d'orca, una típica sopa de fideos de Taiwán.
 
Crema fría d'espárragos, sirvida con nata fresco, pimienta negra y pimentón.

Esisten otros ingredientes igualmente indicaos pa entestar esti tipu de platu, como los fidéos, les estrellitas o les lletres, toos ellos fechos con pastia de farina y dacuando güevu, y el arroz. Les cocines del Sureste Asiáticu y les cocines asiátiques inclúin una gran variedá de sopes de fideos con distintos tipos de caldos de pexe, mariscos y carnes, según diversos tipos de fidéos según los países, siendo éstos un elementu diferenciador de la cocina d'occidente frente a la cocina d'oriente.

En delles sopes, añedir güevu duru picáu a la fin de la cocción, como na sopa de picadiellu andaluza. Puédese tamién añedir el güevu en crudu a media cocción con cuenta de que se cueza escalfado nel caldu, como na sopa d'ayu.

Clasificación de les sopes editar

Ficheru:Crema d'amasueles.JPG
Crema d'amasueles, la so condición ye presentación con temperatura medio.

Según la so densidá editar

Les sopes suélense clasificar tradicionalmente en dos grandes bloques, según la so densidá:

  • Sopes clares o llixeres: son les más líquides, nes que'l caldu determina'l sabor. Nesta categoría entren los consomés.
  • Sopes amestaes o cremes nestes sopes, esmagáyense los ingredientes cocíos (xeneralmente verdures) en puré y amiéstense con nata o con un roux. Nes sopes llamaes veloutés, partir d'un roux que s'eslee con un caldu o un fumet, y puede añedir yema de güevu.[4]
  • Una tercer categoría podría englobar los cocíos, potaxes (con llegumes) y un cientu de sopes nes que los ingredientes sirvir nel caldu.

Según la so temperatura editar

Puédense tamién estremar les sopes pola temperatura a la que se sirven, estremándose ente sopes calientes y fríes, sirvíes per debaxo de la temperatura ambiente.

Exemplos de sopes fríes editar

Suelen enfrescar el cuerpu pola so baxa temperatura, polo que se suelen consumir pel branu.

Sopes instantánees editar

L'inventu deber al químicu orgánicu Justus von Liebig, nos años 1850. Ente 1872 y 1873, l'alemán Carl Heinrich Knorr y el suizu Julius Maggi perfeccionaron y comercializaron les sopes deshidratadas (sopes instantánees), de normal llograes por liofilización, de les qu'esiste una gran variedá. Estes marques de sopes tienen fábriques nos países onde se distribúin, lo que dexa que cada país tenga la so propia gama de sopes y reproduza les sos recetes más típiques.

Son igualmente conocíes les sopes enllataes. Pueden ser concentraes, riquiendo ser esleíes n'agua, o llistes pa recalentar. Les primeres fueron comercializaes n'Estaos Xuníos por Joseph A. Campbell en 1899, gracies a un procedimientu inventáu pol so sobrín, el químicu John T. Dorrance. Los estauxunidenses peracaben aproximao 2,5 mil millones de sopes enllataes al añu,[ensin referencies] siendo les más consumíes les de tomate, crema de xampiñones, pollu con fideos y minestrone.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Pérez Conesa, Joaquín (2009). El llibru del saber culinariu. Madrid: Alianza Editorial, páx. 33. ISBN 978-84-206-8784-1.
  2. Villegas, Almudena (2009). El llibru del salmorejo. Historia d'un viaxe milenariu, 1ª, Córdoba: Almuzara.
  3. Diccionariu del Centre national de ressources textuelles et lexicales. Centru Nacional d'Investigación Científica, Francia (francés).
  4. Ellaboración d'una sopa velouté de xampiñones na páxina de Chef Simon. (francés).

Bibliografía editar

  • Camareru Tabera, Jesús: Manual Didácticu de Cocina, Tomu I (UD 5: Sopes y potages), editáu por Innovación Y Cualificación s.l., Málaga, 2006, ISBN 84-96493-95-4

Enllaces esternos editar

 
Artículu de traducción automática a partir de "Sopa" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.